Tuo olisi varmaan hyvä vaihtaa samalla ? marmorille jo soitin ja sanoivat että 130€ sekä reipas viikko kun tulee saksasta. Jäi ny vielä tilaamatta, mutta ei tuota näytä parissa päivässä saada mistään. Ikävää jos tuo on ihan murusina ja pitää laittaa perä nippuun että pääsee töissä kuklkemaan.
Tuo olisi varmaan hyvä vaihtaa samalla ? marmorille jo soitin ja sanoivat että 130€ sekä reipas viikko kun tulee saksasta. Jäi ny vielä tilaamatta, mutta ei tuota näytä parissa päivässä saada mistään. Ikävää jos tuo on ihan murusina ja pitää laittaa perä nippuun että pääsee töissä kuklkemaan.
Turhia osia, oli mulla e36:ssa rikki samanl. ja jätin pois kun vaihdoin kaikki puslat, en ikinä 8 v. aikana huomannut mitään negatiivista.
Hain eilen 320deen (2003) korjaamolta kahen hehkun porauksesta, kun olivat katki. Ei siinä mitään, hommassa oli menny kokonaisuudessaan 5h ja nyt on vihdoin ehjät hehkut. Auto tosin on kussut solkena öljyä sen jälkeen, kun ajoin sen pois korjaamolta ?!
Vähän aikaa sitten käytin öljypohjan alumiinihitsarilla, kun siellä oli joku onneton pakkelilla paikattu pieni reikä, josta tiputteli vähän sillon tällön... Ei ole vuotanut sen jälkeen, hitsauspaikka on pitänyt. Hitsarin mukaan se paikka tuskin enää tässä kohtaa on voinu pettää, mut koska kaikki voi olla mahollista, ni ei ihan 100 prosenttisesti sulkenu sitä pois.
Mut onks tuolla korjaamolla jotain voinu mennä pieleen mikä selittäis tuon öljyjen kusemisen? Nopeella vilkasulla ei näyttäny siltä, et mistään ylhäältä moottorista vuotais, mut tänää tarkotus tutkii paremmin.
Hain eilen 320deen (2003) korjaamolta kahen hehkun porauksesta, kun olivat katki. Ei siinä mitään, hommassa oli menny kokonaisuudessaan 5h ja nyt on vihdoin ehjät hehkut. Auto tosin on kussut solkena öljyä sen jälkeen, kun ajoin sen pois korjaamolta ?!
Vähän aikaa sitten käytin öljypohjan alumiinihitsarilla, kun siellä oli joku onneton pakkelilla paikattu pieni reikä, josta tiputteli vähän sillon tällön... Ei ole vuotanut sen jälkeen, hitsauspaikka on pitänyt. Hitsarin mukaan se paikka tuskin enää tässä kohtaa on voinu pettää, mut koska kaikki voi olla mahollista, ni ei ihan 100 prosenttisesti sulkenu sitä pois.
Mut onks tuolla korjaamolla jotain voinu mennä pieleen mikä selittäis tuon öljyjen kusemisen? Nopeella vilkasulla ei näyttäny siltä, et mistään ylhäältä moottorista vuotais, mut tänää tarkotus tutkii paremmin.
Kuten totesit niin tarkempi tutkimus mistä vuotaa, voihan se olla joku ihan uusi kohta :think
Kuten totesit niin tarkempi tutkimus mistä vuotaa, voihan se olla joku ihan uusi kohta :think
Tuli mieleen pieni aavistus, mistä se vois vuotaa. En jaksanu tänää mennä tutkimaan yhtään, koska vesisade öljypohjan hitsauksen jälkeen öljytikku ei ollut kunnolla öljypohjassa, joten sillon se lorotti myös kaikki öljyt pihalle, mutta vasta pienen matkan ajamisen jälkeen... ja nimenomaan sielt öljytikun putkilon kolosta. Nytkään ei vielä korjaamolla ole ilmesesti vuotanut vaan vasta kun ajoin sielt auton pois:think mahollisesti tikku saanu köniinsä ja menny taas persiilleen, kuiteki se vähä siinä ahdistaa imusarjaa pois ottaessa ja takas laittaessa.
Tuli mieleen pieni aavistus, mistä se vois vuotaa. En jaksanu tänää mennä tutkimaan yhtään, koska vesisade öljypohjan hitsauksen jälkeen öljytikku ei ollut kunnolla öljypohjassa, joten sillon se lorotti myös kaikki öljyt pihalle, mutta vasta pienen matkan ajamisen jälkeen... ja nimenomaan sielt öljytikun putkilon kolosta. Nytkään ei vielä korjaamolla ole ilmesesti vuotanut vaan vasta kun ajoin sielt auton pois:think mahollisesti tikku saanu köniinsä ja menny taas persiilleen, kuiteki se vähä siinä ahdistaa imusarjaa pois ottaessa ja takas laittaessa.
Öljytikun putken alaosassa on O-rengas joka häviää vuosien mittaan sieltä itsekseen tai putoaa remontissa irroitusten aikana. Kannattaa hakea uusi ja alakautta sen saa vaihdettua ilman imusarjan osien irrotusta.
Öljytikun putken alaosassa on O-rengas joka häviää vuosien mittaan sieltä itsekseen tai putoaa remontissa irroitusten aikana. Kannattaa hakea uusi ja alakautta sen saa vaihdettua ilman imusarjan osien irrotusta.
Kannattaa puhdistaa paikka ja laittaa huolella kohdalleen. Vaikka O-rengas olisi paikallaankin, mutta huonosti, niin sieltä välistä pääsee uittamaan öljyä.
Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.
Öljytikun putken alaosassa on O-rengas joka häviää vuosien mittaan sieltä itsekseen tai putoaa remontissa irroitusten aikana. Kannattaa hakea uusi ja alakautta sen saa vaihdettua ilman imusarjan osien irrotusta.
Juu tiedossa on ja uus o-rengas vaihdettiinkin öljypohjan hitsauksen yhteydessä itteeni arvelutti kyllä se, miten huono ainaki tuossa omassa sen putkilon kiinnitys on.. siks veikkaan, et on lähteny kävelee sielt alhaalta taas.
Nyt voi tulla tyhmä kysymys mutta miten näis nelikutosis jarrusatuloitten männät menee sisään?
Uloshan ne tulee ku polkee poljinta mutta nyt on uudet palat eikä tahdo mikään neljästä mennä vaan painamalla.
Motonetista ostettu jarrusatulan mäntätyökalu joka siis vaan painaa sisäänpäin.
Vai onko sellaset niinku joissain VAG'eis että tarvii kääntää samalla ku painaa?
onvaa niin vähän tilaa painaa ja kääntää samalla ilman että tiivisteitä hajottaa ympäriltä
Nyt voi tulla tyhmä kysymys mutta miten näis nelikutosis jarrusatuloitten männät menee sisään?
Uloshan ne tulee ku polkee poljinta mutta nyt on uudet palat eikä tahdo mikään neljästä mennä vaan painamalla.
Motonetista ostettu jarrusatulan mäntätyökalu joka siis vaan painaa sisäänpäin.
Vai onko sellaset niinku joissain VAG'eis että tarvii kääntää samalla ku painaa?
onvaa niin vähän tilaa painaa ja kääntää samalla ilman että tiivisteitä hajottaa ympäriltä
Kahdet isot papukaijapihdit ja puristat tasaisesti männän sisään. Ei hajota tiivistettä ja männän saa pohjaan asti. Puristus sylinteri irrallaan. Jos ei mene kohtuullisella voimalla puristamalla on tiiviste jostain jo rikki ja vesi päässyt syövyttämään mäntään kynnyksen, silloin sylinteri purkuun ja isompi jarruhuolto.
Semmonen puusepän liimapuristin on myös hyvä mäntien sisään painamiseen. Kevyt pyöritellä mäntä sisään.
Ja E46 ei tarvi tosiaan mitään pyörittämistä männälle.
Comment