Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 kysymyksiä ja vastauksia XI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Antti O
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6936
    • N/A

    Vai onko facelifteihin tai viimesen vuoden malleihin tullut 6-vaihteinen laatikko, kuten esimerkiksi e46 330i bensoihin?
    Dieselmiehet osaa kertoa faktoja.

    Comment

    • BMW525Xda
      BTCF Member
      • Feb 2014
      • 8681
      • Xxxxxx

      Originally posted by Antti O View Post
      Vai onko facelifteihin tai viimesen vuoden malleihin tullut 6-vaihteinen laatikko, kuten esimerkiksi e46 330i bensoihin?
      Dieselmiehet osaa kertoa faktoja.
      20d 2000-2001 136hv
      20d 2001-2005 150hv

      Varmaan ensimmäiset 5v ja jälkimmäiset 6v ?

      Comment

      • jluoma
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2015
        • 685
        • Lappeenranta

        Vai onko kaikissa 5-vaihteinen, jos ei tilatessa ole maksettu lisää?
        6-vaihteinen on hyvä jos sellaisen löytää ja saa käsiinsä, mun e87:ssa on sellainen laatikko.
        Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.

        325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,

        Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04

        Comment

        • janne30
          BTCF Member
          • Apr 2011
          • 2198
          • Vantaa

          Mulla on ainaki kaikki viis e46:sta dieseliä ollu 6 vaihteisella ja vuosimallit 2003-2004. Kaikki ollu uudemmalla moottorityypillä eli m47n/m57n
          G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
          E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic


          1 x F20
          3 x E30
          2 x E36
          5 x E46
          3 x E9X

          Comment

          • Clavurion
            BTCF Member
            • Feb 2005
            • 9156
            • Oulu

            E46 320d (M47N) 3/2003 jälkeiset pitäis olla 6-pykäläinen manuaalilaatikko.
            E39 530dA -02 M-Sport
            E53 X5 3.0dA -06 Sport
            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

            Comment

            • Rhodry
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 3269
              • Siuntio

              Pari sivua taaksepäin selviteltiin tota mun auton vikaa, kappas kun tänään taas lävähti valo tauluun ja alko köymään vajailla. Kestihän tässä jopa kaks viikkoa ajella ilman ongelmia. Misfire tuli kahdelle sylinterille, oliskohan ollu 4 ja 5. Olin jo melkein töissä ku vika tuli, ajattelin että ajan nyt sitte vika päällä töihin että saa katottua livedataa sillon ku se käy vajailla. No valohan samnu tossa vajaa kilometri ennen ku olin perillä ja toimi taas normaalisti Meen tänää käymään siellä liikkeessä, ei tässä nyt oo mitään järkeä enää.
              BMW E34 525i Touring -91, BMW E91 335d -06
              Exät: E46 325i -00, E34 525i -91 Luuska 2.0, E39 523i -99, E34 520i -93, E38 725tds -96, E34 535i -89 "Luuska", E36 325i -92,
              E46 320d -04, E46 320d -02, E38 740iA -94, E30 316i -89, E34 520i -92, E36 325i -92, E36 320i -93, E30 316 1.8 -88, E30 316i -90

              Comment

              • Muurahainen
                BTCF Member
                • Dec 2006
                • 9194
                • Nurmijärvi

                Originally posted by Rhodry View Post
                Pari sivua taaksepäin selviteltiin tota mun auton vikaa, kappas kun tänään taas lävähti valo tauluun ja alko köymään vajailla. Kestihän tässä jopa kaks viikkoa ajella ilman ongelmia. Misfire tuli kahdelle sylinterille, oliskohan ollu 4 ja 5. Olin jo melkein töissä ku vika tuli, ajattelin että ajan nyt sitte vika päällä töihin että saa katottua livedataa sillon ku se käy vajailla. No valohan samnu tossa vajaa kilometri ennen ku olin perillä ja toimi taas normaalisti Meen tänää käymään siellä liikkeessä, ei tässä nyt oo mitään järkeä enää.
                Vaihdoitko sen kampianturin uuteen? Eikö se työntäntänyt vikakoodia anturista sillä vanhalla orginaalilla?

                Comment

                • Rhodry
                  BTCF Member
                  • Jul 2011
                  • 3269
                  • Siuntio

                  Originally posted by Muurahainen View Post
                  Vaihdoitko sen kampianturin uuteen? Eikö se työntäntänyt vikakoodia anturista sillä vanhalla orginaalilla?
                  Vaihdoin viime viikon maanantaina ihan uuden orkkisanturin. Ei se sillä vanhalla ehtiny ainakaan mitään koodia antamaan ku ajelin sen kansaa sen viikonlopun.
                  BMW E34 525i Touring -91, BMW E91 335d -06
                  Exät: E46 325i -00, E34 525i -91 Luuska 2.0, E39 523i -99, E34 520i -93, E38 725tds -96, E34 535i -89 "Luuska", E36 325i -92,
                  E46 320d -04, E46 320d -02, E38 740iA -94, E30 316i -89, E34 520i -92, E36 325i -92, E36 320i -93, E30 316 1.8 -88, E30 316i -90

                  Comment

                  • Muurahainen
                    BTCF Member
                    • Dec 2006
                    • 9194
                    • Nurmijärvi

                    Originally posted by Rhodry View Post
                    Vaihdoin viime viikon maanantaina ihan uuden orkkisanturin. Ei se sillä vanhalla ehtiny ainakaan mitään koodia antamaan ku ajelin sen kansaa sen viikonlopun.
                    On kyllä aika kapine.

                    Comment

                    • Rhodry
                      BTCF Member
                      • Jul 2011
                      • 3269
                      • Siuntio

                      Originally posted by Muurahainen View Post
                      On kyllä aika kapine.
                      Juu tää on kyllä hirveen kiva. Vien sen ens viikolla sinne liikkeeseen ni ne vie sen tutkittavaks.

                      Nyt kyllä hyvin huomaa että jotain vikaa tässä on, ku se toimi ton kaks viikkoa niinku pitäiski. Nyt ei kiihdy kunnolla ja nelos- ja vitosvaihteella ku lähtee kiihdyttämään ni nykäsee aika vahvasti.
                      BMW E34 525i Touring -91, BMW E91 335d -06
                      Exät: E46 325i -00, E34 525i -91 Luuska 2.0, E39 523i -99, E34 520i -93, E38 725tds -96, E34 535i -89 "Luuska", E36 325i -92,
                      E46 320d -04, E46 320d -02, E38 740iA -94, E30 316i -89, E34 520i -92, E36 325i -92, E36 320i -93, E30 316 1.8 -88, E30 316i -90

                      Comment

                      • jluoma
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2015
                        • 685
                        • Lappeenranta

                        Vinkkejä miten irrottaa pakoputkiston pultteja?


                        Siis ne neljä pulttia jotka yhdistää loppuosan pakosarjoihin. (e46 M54)
                        Nyt olen jo rikkonut ne sikäli, että saan putkiston pois, mutta ne kannat edelleen istuu aika tukevasti paikoillaan, ja ne pitää saada pois voidakseen laittaa uusia pultteja tilalle.


                        Irrotusöljyä lotrasin huolella ennenkuin ryömin auton alta, ja poraamista ja tai lyömistä ehkä joutuu harjoittamaan... mutta muita ideoita?


                        Hommana on kardaanin tukilaakerin vaihto, eli on tässä muutakin...
                        Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.

                        325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,

                        Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04

                        Comment

                        • BMW525Xda
                          BTCF Member
                          • Feb 2014
                          • 8681
                          • Xxxxxx

                          Originally posted by jluoma View Post
                          Vinkkejä miten irrottaa pakoputkiston pultteja?


                          Siis ne neljä pulttia jotka yhdistää loppuosan pakosarjoihin. (e46 M54)
                          Nyt olen jo rikkonut ne sikäli, että saan putkiston pois, mutta ne kannat edelleen istuu aika tukevasti paikoillaan, ja ne pitää saada pois voidakseen laittaa uusia pultteja tilalle.


                          Irrotusöljyä lotrasin huolella ennenkuin ryömin auton alta, ja poraamista ja tai lyömistä ehkä joutuu harjoittamaan... mutta muita ideoita?


                          Hommana on kardaanin tukilaakerin vaihto, eli on tässä muutakin...
                          Lämpöä, vaikka Sievertillä punahehkuun.

                          Comment

                          • Wespa
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2016
                            • 1837
                            • Karjaa

                            Jos on orkkisputkisto niin itse laittaisin kyllä tuossa tilanteessa jo parempaa tilalle.
                            E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
                            Porsche 944 -86 (DE)
                            Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

                            Comment

                            • jluoma
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2015
                              • 685
                              • Lappeenranta

                              Originally posted by Wespa View Post
                              Jos on orkkisputkisto niin itse laittaisin kyllä tuossa tilanteessa jo parempaa tilalle.
                              Tietysti uudet pultit laitan, mutta miksi pitäisi ehjä putki korvata jollain toisella? Ja tietysti nyt joutuu uudet tiivisteetkin.. mut just nyt ei olis ylimääräistä rahaa heittää johonkin mitä ei tarvi.

                              Ja vaikka olisikin uusi catback putkisto, niin silti ne pultin jämät pitää saada pois.
                              Last edited by jluoma; 17-08-2020, 15:09.
                              Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.

                              325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,

                              Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04

                              Comment

                              • alpine3
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2010
                                • 1269
                                • Kajjjaani

                                Originally posted by jluoma View Post
                                Vinkkejä miten irrottaa pakoputkiston pultteja?


                                Siis ne neljä pulttia jotka yhdistää loppuosan pakosarjoihin. (e46 M54)
                                Nyt olen jo rikkonut ne sikäli, että saan putkiston pois, mutta ne kannat edelleen istuu aika tukevasti paikoillaan, ja ne pitää saada pois voidakseen laittaa uusia pultteja tilalle.


                                Irrotusöljyä lotrasin huolella ennenkuin ryömin auton alta, ja poraamista ja tai lyömistä ehkä joutuu harjoittamaan... mutta muita ideoita?


                                Hommana on kardaanin tukilaakerin vaihto, eli on tässä muutakin...
                                Ne on lähteneet ihan moskalla paukuttamalla, tällöin kannattaa tosin ehkä ottaa se lambda (jos sellainen siinä on) siitä liitoksen takaa pakosarjasta irti ettei ota tärähdyksistä itseensä. Voi myös halkaista laipan läpiviillolla esim. Dremelillä pulttiin asti jolloin laipan ja pultin välinen jännitys häviää ja lähtee helpommin.
                                BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
                                BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎