Originally posted by Wespa
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 kysymyksiä ja vastauksia XII
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
-
-
No eipä tuossa puristuspaineiden mittauksessa oikein helposti epäonnistua voi minusta. Boxon mittari eli ei mikään ihan halpiskaan. Erikoinen vika tosiaan, ja mitään muuta vikakoodia ei ole ilmaantunut kuin tuo nelosen misfire. :thinkE39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
Porsche 944 -86 (DE)
Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)
Comment
-
-
Originally posted by Wespa View PostNo eipä tuossa puristuspaineiden mittauksessa oikein helposti epäonnistua voi minusta. Boxon mittari eli ei mikään ihan halpiskaan. Erikoinen vika tosiaan, ja mitään muuta vikakoodia ei ole ilmaantunut kuin tuo nelosen misfire. :thinkTakavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.
325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,
Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04
Comment
-
-
Joo, taidan laittaa piruuttani viestiä vielä eFlexfuelille että onko heillä tullut vastaan mitään vastaavaa.
Ohivuotomittari pitäisi tulla viimeistään ensi viikolla niin silloin selviää taas vähän tarkemmin mikä noissa parillisissa pytyissä on vikana. Oli mikä oli niin tämän auton tarina alkaa omalta osaltani olla lopussa, ruostekorjauksia pitäisi tehdä piakkoin ja kun konekin kaivannee joko täydellisen uudelleenrakennuksen tai vaihtokoneen (joka kuitenkin pitäisi läpikäydä) niin pakko nostaa kädet pystyyn, ei yksinkertaisesti riitä aika. Joku saa kivan projektin itselleen sopurahalla tai sitten puran koko roskan kun on kuitenkin sen verran paljon hyväkuntoista varustetta ja spesiaaliosaa kiinni että eiköhän niistä useamman tuhatlappusen yhteensä saa.
Meikäläinen siirtynee tältä osiolta sujuvasti tuonne E39-puolelle kun tuli haettua sellainen seuraavaksi "käyttikseksi" nelikuution tilalle.E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
Porsche 944 -86 (DE)
Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)
Comment
-
-
Originally posted by Wespa View PostJoo, taidan laittaa piruuttani viestiä vielä eFlexfuelille että onko heillä tullut vastaan mitään vastaavaa.
Ohivuotomittari pitäisi tulla viimeistään ensi viikolla niin silloin selviää taas vähän tarkemmin mikä noissa parillisissa pytyissä on vikana. Oli mikä oli niin tämän auton tarina alkaa omalta osaltani olla lopussa, ruostekorjauksia pitäisi tehdä piakkoin ja kun konekin kaivannee joko täydellisen uudelleenrakennuksen tai vaihtokoneen (joka kuitenkin pitäisi läpikäydä) niin pakko nostaa kädet pystyyn, ei yksinkertaisesti riitä aika. Joku saa kivan projektin itselleen sopurahalla tai sitten puran koko roskan kun on kuitenkin sen verran paljon hyväkuntoista varustetta ja spesiaaliosaa kiinni että eiköhän niistä useamman tuhatlappusen yhteensä saa.
Meikäläinen siirtynee tältä osiolta sujuvasti tuonne E39-puolelle kun tuli haettua sellainen seuraavaksi "käyttikseksi" nelikuution tilalle.
Ei ne ilmaisia ole toisetkaan, mutta jos vähemmän aikaa tallissa riittäisi.Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.
325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,
Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04
Comment
-
-
Originally posted by Wespa View PostJoo, taidan laittaa piruuttani viestiä vielä eFlexfuelille että onko heillä tullut vastaan mitään vastaavaa.
Itse tässä miettinyt tätä re85 juttua ja nyt kahdessa autossa valmius ottaa käyttöön mutta taidan jatkaa 98e linjalla. Olishan toi viina kiva monien etujensa puolesta mutta itteäkin arveluttanut viinan liikaa puhdistava ominaisuus, näinkö tappaa osat sitten sitä kautta.
Comment
-
-
Vitsihän on siinä, että nämä on kaikki vanhoja autoja. Jopa harrastajan, joka kuuntelee autoaan herkällä korvalla, on vaikea todistaa, että vikaantuminen on johtunut nimenomaan eflexfuel järjestelmästä. Ehkä sama olisi tullut vastaan myös bensalla ajaessa? Tai ainakin niin he voivat väittää, vanhan auton kulumista, ei johdu etanolista.
Ehkä lopputulemana itse koin, että hintaeron pitäisi olla paljon enemmän etanolin hyväksi, jotta sitä leikkiä jaksaisi jatkaa.Last edited by jluoma; 03-11-2021, 07:43.Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.
325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,
Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04
Comment
-
-
Alkupään e46 rattipäivitys
12/99 tehtaalta ulos rullannut jossa vastaava ratti kun esim. e36 ja mieli tekisi vaihtaa ratti uudempaan msportti ruoriin, mutta autossa 1 vaihe bägi ja uudemmissa 2 vaihe bägi. Elikkäs onko täällä joku päivittänyt rattia, jossa 2vaihe bägi 1 vaiheisen bägin tilalle? Jenkki foorumia luin ja siellä jotkut liittänyt vanhan liittimen vain uuden 2 vaihe bägin toiseen liittimeen ja toisen jättänyt vapaaksi ilman vikavaloja, mutta toiminnasta ei ollut tietoa. Toinen kirjoitti että autot jotka on tehtaalta rullannut 9/99 jälkeen olisi varustettu uudemmalla bägiyksikällä ,jonka pystyisi koodaamaan toimimaan 2 vaihe bägin kanssa mutta johdotuksesta ei ollut mitään puhetta. Kannattaako projektia lähteä toteuttamaan vaiko tyytyä vanhaan kolmiorattiin?
Comment
-
-
Originally posted by Matuh View PostVesiventtiili näyttääkin joltain tarvike tykiltä. Pitääkin tutkia ja kattoa koodit jos on.Originally posted by aae30 View PostIlman virtoja vesiventtiilin pitäis päästää kuuman veden läpi, että siinä on kyllä suht heikosti
mahdollisuuksia tuohon suuntaan vikaantua, vaikka voihan ne varmaan kesäkäytössä kiinnikin jumia:think.Originally posted by HTK12 View PostKyllä ne vesiventtiilit aiheuttaa sitä ettei tule lämmintä. Siitä ihan hyvä lähteä liikeelle kun tarvike paikallaan.
Lämppärin kennon letkut on kuumat molemmat meno ja paluu. Ilmaa ei ole järjestelmässä. Vesipumppu ainaki välyksellinen/laakeri vikainen kun rohisee.
Säätö paneeli ei reagoi säätöön millään lailla vaan pitää tyhjäkäynnilä puhaltimen 1 asennosa vaikka olisi pyynti 32c. Tilanne on parempi jos ei ajata automaattisesti vaan käsin pakottamalla. Joskus tuleee paikallaan jopa lämmintä 10-15min polkasua et käyttää kerroksia ylhäällä.
No täytyy vesipumppu vaihtaa, vaikka tuskin se ongelmaa ratkaisee. Kerran venttiilille tulee kuumaa kamaa niin sillon sekin päästää kennon kiertoon kyllä kuumaa, eikä ainakaan olettaisi että on viallinen.
E: Vesiventtiiliä naputtamalla alkaa taas puhallin puhaltamaan lämmintä ilman kierroksia... Eli jumi jumiLast edited by Matuh; 07-11-2021, 15:29.E36 328i M50B30 turbo
Skoda vRS
Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu
EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91
Comment
-
-
Originally posted by Matuh View PostNoniin joo... Ihkaltahan ei tullut koodeja kun ohjain Läpästä mikä controlloi vain ulko/sisäilman kiertoa.
Lämppärin kennon letkut on kuumat molemmat meno ja paluu. Ilmaa ei ole järjestelmässä. Vesipumppu ainaki välyksellinen/laakeri vikainen kun rohisee.
Säätö paneeli ei reagoi säätöön millään lailla vaan pitää tyhjäkäynnilä puhaltimen 1 asennosa vaikka olisi pyynti 32c. Tilanne on parempi jos ei ajata automaattisesti vaan käsin pakottamalla. Joskus tuleee paikallaan jopa lämmintä 10-15min polkasua et käyttää kerroksia ylhäällä.
No täytyy vesipumppu vaihtaa, vaikka tuskin se ongelmaa ratkaisee. Kerran venttiilille tulee kuumaa kamaa niin sillon sekin päästää kennon kiertoon kyllä kuumaa, eikä ainakaan olettaisi että on viallinen.
E: Vesiventtiiliä naputtamalla alkaa taas puhallin puhaltamaan lämmintä ilman kierroksia... Eli jumi jumie39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
E46 323i ei starttaa
Autona 1999vm 323i e46 M52B25. Ei starttaa, vaihdettu startti ja kokeiltu toisesta autosta virtalukon pohjaa eikä puhu mitään, startille ei mittauksessa tule starttaus jännitettä, kokeiltu myös toisella avaimella. Onko näissä jotain tiettyä vika paikkaa? Relettä/sulaketta tai ajonestoa? Vai mikä avuksi.. edit: Manuaali auto kyseessä
Comment
-
-
Originally posted by Jippejoo View PostAutona 1999vm 323i e46 M52B25. Ei starttaa, vaihdettu startti ja kokeiltu toisesta autosta virtalukon pohjaa eikä puhu mitään, startille ei mittauksessa tule starttaus jännitettä, kokeiltu myös toisella avaimella. Onko näissä jotain tiettyä vika paikkaa? Relettä/sulaketta tai ajonestoa? Vai mikä avuksi.. edit: Manuaali auto kyseessäBMW F10 520d '10 Alpinweiss III
BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey
Comment
-
-
Originally posted by alpine3 View PostVikakoodit lukuun, inpalla tai istalla. Siellä voi olla vaikka dme-ews ajoneston synkka pielessä ja siksi ei starttaa.
Comment
-
Comment