Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 M3 - Kokemuksia & tietoa...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Messier
    BTCF Member
    • Jan 2010
    • 631
    • Savo

    Originally posted by Hiace View Post
    Neuvokaas viisaat, M3:een oon tilannut jo lähes kaikki alustan puslat yms.osat, mutta koiranluut pääsi yllättämään.
    Eli käykö orkkis koiranluut eteen ja taakse H&R alustasarjaan? Madallus on sellanen kohtuullinen, showroomissa kuvia. Jos tarvitaan lyhyemmät luut, niin mistä kannattais tilailla? Myös ebayvinkkeiä voi antaa. Englanniksihan nuo on sway bar link tai stabilizer link bar tms.
    Edessä iskari määrää luun pituuden. Vakioiskarille vakio luu, aftermarket iskarille, jos luun kiinnike on erikohdassa, niin sen eron verran lyhennetty luu. Ja turha tilailla erikseen paskoja lyhyitä luita vaan lyhentää siitä uudesta OEMista.

    Takana luu tulee tukivarteen, eli ei merkitystä alustasarjalla.
    G05 X5 45e
    KM9 ///M1000XR

    Ex:
    F10 ///M5
    K49 S1000XR
    E90 ///M3
    E46 ///M3

    Comment

    • Hiace
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2011
      • 1203
      • Helsinki/Joensuu

      Originally posted by Messier View Post
      Edessä iskari määrää luun pituuden. Vakioiskarille vakio luu, aftermarket iskarille, jos luun kiinnike on erikohdassa, niin sen eron verran lyhennetty luu. Ja turha tilailla erikseen paskoja lyhyitä luita vaan lyhentää siitä uudesta OEMista.

      Takana luu tulee tukivarteen, eli ei merkitystä alustasarjalla.
      Ok, kiitos tiedosta! Nyt selveni asia hieman.
      F20 M135i 2016 / Ex-autot: 335xi 135i 335i M3 330d 2 x Hiace

      Comment

      • Exorcist
        Wax on - Wax off
        • Dec 2004
        • 1806
        • Riihimäki

        Jos päädyt säädettäviin niin turnerilta ( http://www.turnermotorsport.com/p-38...inks-pair.aspx ) löytyy sopivia myös katukäyttöön. Vanhassa nämä + H&R coilit + H&R vakaajat.

        Comment

        • Ändi
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2004
          • 1292
          • Pori

          Originally posted by Veeksi View Post
          Kuten tuolla kaaaauan sit lupailin, niin kyselin silloin noita M3 veroja tullilta. Minua asia ei nyt enää ihan hirveästi edes kiinnosta, mutta kun näköjään muutkin hämmästelee samoja hommia, niin pastetaanpa tästä nyt kullin ympäripyöreä vastaus.

          Osa minun kysymyksestäni:
          "Seuraavaksi katselin mitä lähimenneisyydessä on verotettu, niin nekin oli vähän epäloogisia:
          Lokakuu 2012: BMW M3 3.2 2D AVO 252 KW N 20121024 20010518 221 15411.40 7166.30
          Heinäkuu 2012: BMW M3 3.2 2D AVO N 20120720 20041231 180 30940.10 10117.41

          ..eli lokakuussa avon arvo oli 15400€ ja heinäkuussa 31 000€. Kuulostaa aika päättömältä kyllä. Onko noista tarkempaa tietoa mihin noi perustuu? Ja miksi ihmeessä heinäkuussa on maksettu vain ~33 % verot kun ne on tuohon aikaan ollut M3:lle reilu 40 % (nykyään reilu 47 %)? Eli noissahan nyt ei ole suuri ero ollut veromäärissä, mutta nykyprosentilla ero olis 7-8 tonnia."

          Kullin vastaus:
          "Verotusarvon määrittämisen osalta viittaan aiempaan vastaukseeni.

          Saamieni tietojen mukaan kysymyksessä maintuissa verotuksissa ei ole epäloogisuuksia. Ajoneuvot ovat eri ikäisiä ( 3 v) ja niillä on ajettu eri verran. Lisäksi halvemman verotuksessa on otettu huomioon yksilöllisiä ominaisuuksia, jotka ovat vaikuttaneet verotusarvoon.


          Jos kysyjä haluaa kopiot verostuspäätöksistä, tulee tehdä kirjallinen pyyntö ja se tulee yksilöidä riittävän tarkasti. Allaolevat tiedot riittävät.
          Pyynnön voi osoittaa osoitteeseen:
          Tulli
          Autoverotus
          PL 512
          00101 Helsinki
          Sähköpostitse: [email protected]

          Kopiomaksut ja lähetyslulut tulevat maksettavaksi. Lähetykset toimitetaan postiennakolla."
          onko tuo 2001 mallinen e36?
          sigpic
          E46 2d 330 -02
          EX.
          E36 2d 328 -97
          e92 335d -07
          330D touring M-sport II. -04 (260hp/600nm)
          Audi S4 -99 (324hp/497nm)
          Bmw 328 iA 2D -95 (218hp/275nm)
          Bmw 325 iA 2D -93
          Bmw 325 4d -92

          Comment

          • Doni
            Moderator
            • Sep 2004
            • 2842
            • Kyrsälä

            E46 M3 ohjaustehostajan öljysiliön korkissa lukee ATF ONLY. Putkista tuli kuitenkin paksua keltaista öljyä ulos. Jos korkissa lukee ATF ONLY, olen tottunut että öljy on todella lirua ja punaista.

            Mitä pitäisi nyt laittaa takaisin?
            Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla

            Comment

            • Esca
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2008
              • 1662
              • Pirkkala

              Originally posted by Doni View Post
              E46 M3 ohjaustehostajan öljysiliön korkissa lukee ATF ONLY. Putkista tuli kuitenkin paksua keltaista öljyä ulos. Jos korkissa lukee ATF ONLY, olen tottunut että öljy on todella lirua ja punaista.

              Mitä pitäisi nyt laittaa takaisin?
              Mulla räjähti jonkin aikaa sitten ohjaustehostimen säiliön tuloputki ja nesteet tuli pihalle. Laitoin febin automatikgetriebeöl:iä. Öljy punaista, lirua ja löytyy motonetistä.

              Toiminut vaihdon jälkeen normaalisti eikä mitään ongelmia ilmennyt.

              Comment

              • Doni
                Moderator
                • Sep 2004
                • 2842
                • Kyrsälä

                Originally posted by Esca View Post
                Mulla räjähti jonkin aikaa sitten ohjaustehostimen säiliön tuloputki ja nesteet tuli pihalle. Laitoin febin automatikgetriebeöl:iä. Öljy punaista, lirua ja löytyy motonetistä.

                Toiminut vaihdon jälkeen normaalisti eikä mitään ongelmia ilmennyt.
                Sulla oli sielä tehostimessa ihan Mobil ATF220. Mietin vain kun yleensä noita eriväirisä litkuja ei saisi sekoittaa ilman kunnon huuhtelua.
                Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla

                Comment

                • K2Ri
                  BTCF Member
                  • Oct 2007
                  • 1829
                  • London, UK & Germany

                  Punaista ja lirua se oli ainakin omassa M3:sessa.

                  Muistan vaan kun BMW:llä unohtivat laittaa korkin kiinni, niin oli koko meidän kotikatu punaisessa nesteessä sen jälkeen.
                  sigpic
                  BMW: F31 320DA xDrive ///M-Sport '15 | E46 ///M3 Cabrio '01 | Cruise Bike

                  Comment

                  • Doni
                    Moderator
                    • Sep 2004
                    • 2842
                    • Kyrsälä

                    Tässä muutama kuva 170tkm ajetun moottorin osista.

                    1. kuva. Kierokankien laakerit. Vasemmalla 1-sylinteri. Ylemmät puoliskot ovat männän puolelta ja ovat huomattavasti kuluneemmat, niin kuin aina.

                    2. kuva. Vanosyksikkö todella likainen sisältä. Irroituksen yhteydessä on paras purkaa koko yksikkö ja pestä lika pois.

                    3. kuva. Pesty yksikkö johon vaihdettu Beisanin S54 tiivistesetit.

                    4. kuva. Jakopäähän uudet pultit.

                    5. kuva. Vanokosen öljypumpun shimmi ja lukkorengas. Tässäkin shimmi jo hieman pyörinyt koneen mukana ja lukkorengas tehnyt alkavaa uraa shimmiin. Uusittu S62 osilla.
                    Attached Files
                    Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla

                    Comment

                    • Messier
                      BTCF Member
                      • Jan 2010
                      • 631
                      • Savo

                      Jälleen hyvä esimerkki että kyseiset rempat olisi hyvä tehdä siinä 150tkm kohdilla.

                      Oliko Vanos pultit löysässä?
                      Eikös tämä ole Hiacen 7/2003, eli suurimmassa riskiryhmässä noiden pulttien suhteen.
                      G05 X5 45e
                      KM9 ///M1000XR

                      Ex:
                      F10 ///M5
                      K49 S1000XR
                      E90 ///M3
                      E46 ///M3

                      Comment

                      • Doni
                        Moderator
                        • Sep 2004
                        • 2842
                        • Kyrsälä

                        Originally posted by Messier View Post
                        Jälleen hyvä esimerkki että kyseiset rempat olisi hyvä tehdä siinä 150tkm kohdilla.

                        Oliko Vanos pultit löysässä?
                        Eikös tämä ole Hiacen 7/2003, eli suurimmassa riskiryhmässä noiden pulttien suhteen.
                        Kaikki pultit napsahtivat auki. Eli ei mitään löystymisen merkkejä. Uudet pultit liimattu kiinni.
                        Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla

                        Comment

                        • Hiace
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2011
                          • 1203
                          • Helsinki/Joensuu

                          Meikän auto kyllä. Hiton hyvää työtä ja näkee kyllä että tulee tarpeeseen!
                          F20 M135i 2016 / Ex-autot: 335xi 135i 335i M3 330d 2 x Hiace

                          Comment

                          • vilivaltteri
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2013
                            • 58
                            • Söderkulla

                            Täälläkin on alkanut M3 kuume polttelemaan ja olen hetken aikaa katsellut autoa itselleni ulkomailta, nyt olisi tullut vastaan hyvännäköinen 2002-vuotinen yksilö, joka valitettavasti on ilmeisesti jenkkituonti (kuvissa näkyy mph/kmh mittari). Eroahan USA ja Euro mallissa ei ilmeisesti ole ollut muuta kuin downpipessä ekstra-katalysaattorit USA-mallissa, sekä tietenkin tuo mittari eri yksiköillä. Onko mitään muuta mihin kannattaisi kiinnittää huomiota, autosta löytyi xenon valot sekä automaattinen korkeudensäätö+pesurit, josta voisi tulla ongelmia suomen päässä? Onko myös jotain suuria huoltoja mitkä pitäisi olla tehtynä ennen 140tkm, jotka kannattaisi tarkistaa?

                            Myös veroista, mitä olen vähän tätä topiccia lukenut, niin olenko ymmärtänyt oikein, että veroa tulee maksettavaksi 46,5% autolle lasketusta arvosta, johon voin katsoa suuntaa antavan arvion tuolta MAHTI-järjestelmästä tullin sivuilta?

                            Comment

                            • Squamish
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2009
                              • 260
                              • HEL

                              Originally posted by vilivaltteri View Post
                              Täälläkin on alkanut M3 kuume polttelemaan ja olen hetken aikaa katsellut autoa itselleni ulkomailta, nyt olisi tullut vastaan hyvännäköinen 2002-vuotinen yksilö, joka valitettavasti on ilmeisesti jenkkituonti (kuvissa näkyy mph/kmh mittari). Eroahan USA ja Euro mallissa ei ilmeisesti ole ollut muuta kuin downpipessä ekstra-katalysaattorit USA-mallissa, sekä tietenkin tuo mittari eri yksiköillä. Onko mitään muuta mihin kannattaisi kiinnittää huomiota, autosta löytyi xenon valot sekä automaattinen korkeudensäätö+pesurit, josta voisi tulla ongelmia suomen päässä? Onko myös jotain suuria huoltoja mitkä pitäisi olla tehtynä ennen 140tkm, jotka kannattaisi tarkistaa?
                              Ainakin vuonna 2008 umpioista, vilkunlaseista, ikkunoista jne. piti löytyä e-hyväksyntä. En tiedä, että onko säännökset muuttuneet tuon jälkeen, kannattaa tsekata jostakin. Täälläkin on varmaan joku asiaa tunteva.
                              Byrokratian motto: älä tee mitään ensimmäistä kertaa

                              Comment

                              • Tommix
                                BTCF Member
                                • Dec 2006
                                • 5429
                                • S:t Karins

                                Originally posted by vilivaltteri View Post
                                Täälläkin on alkanut M3 kuume polttelemaan ja olen hetken aikaa katsellut autoa itselleni ulkomailta, nyt olisi tullut vastaan hyvännäköinen 2002-vuotinen yksilö, joka valitettavasti on ilmeisesti jenkkituonti (kuvissa näkyy mph/kmh mittari). Eroahan USA ja Euro mallissa ei ilmeisesti ole ollut muuta kuin downpipessä ekstra-katalysaattorit USA-mallissa, sekä tietenkin tuo mittari eri yksiköillä. Onko mitään muuta mihin kannattaisi kiinnittää huomiota, autosta löytyi xenon valot sekä automaattinen korkeudensäätö+pesurit, josta voisi tulla ongelmia suomen päässä? Onko myös jotain suuria huoltoja mitkä pitäisi olla tehtynä ennen 140tkm, jotka kannattaisi tarkistaa?

                                Myös veroista, mitä olen vähän tätä topiccia lukenut, niin olenko ymmärtänyt oikein, että veroa tulee maksettavaksi 46,5% autolle lasketusta arvosta, johon voin katsoa suuntaa antavan arvion tuolta MAHTI-järjestelmästä tullin sivuilta?
                                Jos tuo ko. yksilö on kilvissä EU maassa niin mitään mutoksia ei pitäisi olla tarvetta tehdä. Ne on jo tehty jotta saatu kilpiin esim. saksassa?
                                Radiokanava taajuudet ei välttämättä stemmaa euroopaan.
                                Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                                Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                                ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                                Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎