Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 M3 - Kokemuksia & tietoa...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Anz0r
    Bimmer Rookie
    • Mar 2009
    • 142
    • Nääsville

    Originally posted by Tommix View Post
    Jos tuo ko. yksilö on kilvissä EU maassa niin mitään mutoksia ei pitäisi olla tarvetta tehdä. Ne on jo tehty jotta saatu kilpiin esim. saksassa?
    Radiokanava taajuudet ei välttämättä stemmaa euroopaan.
    Muutokset pitäisi periaatteessa olla tehty, kuitenkin Saksassa ei niin tiukkaa varmaankaan tuo kontrolli noiden suhteen kun Suomessa jossa joka asiaan liittyvä direktiivi ja säädös syynätään ja sitten ei kuitenkaan löydetä esim. selkeästi väljää osaa alustasta...
    BMW E46 330D

    Comment

    • vilivaltteri
      Bimmer Rookie
      • Jul 2013
      • 58
      • Söderkulla

      Auto on EU maassa kilvissä, mutta ei löydy luottoa että siellä viilattaisiin pykälöitä niin tarkasti kuin täällä. Valot ovat kunnossa, täytyy vielä kysyä noista laseista e-merkintöjä vaikka muistaakseni se muuttui niin vähän aika sitten, että myös DOT merkinnät hyväksyttäisiin. Onkos muuten tietoa onko "BMW Power" kirjailut niskatuissa ollut jokin lisävaruste? Muutamassa noita nähnyt ja tässä kyseisessäkin autossa sellaiset on, ilmeisesti muutenkin noissa jenkkiversiossa hyvin varusteita kun on kattoluukkua ja isoa navia lähes kaikissa mitä vastaan tullut.

      Comment

      • EPDM
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2005
        • 4623
        • Lahti.

        Olihan se muutamia kuukautta pois myynistä

        Viviendo en Lahiti
        BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
        Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
        Vw Corrado vr6

        Comment

        • Turder
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2008
          • 464
          • Suomi

          Oletteko törmänneet miten paljon takaripustuksen kiinnityskohtien halkeamiin? Millaisilla kilsoilla esiintynyt jne? http://www.youtube.com/watch?v=HaTYBaMpUtE

          Comment

          • Mosswe
            Newbiemmer
            • Jan 2010
            • 13
            • suomi

            http://www.nettiauto.com/bmw/m3/5975087 <- Kuka tunnustaa entiseksi autokseen?! Tai kaverin? Ois tarkotus tuota lähtee kattomaan ja olisi kiva tietää historiaa/remontteja menneisyydestä. Hinta ainakin on kohdallaan, mutta se kun ei ole laadun tae, yleensä päinvastoin. Yv:kin käy vallan mainiosti jos ei julkisesti halua informaatiota jakaa....
            Bmw e92 335i
            Ex. e46 330ci, e39 535i, e36 325i

            Comment

            • Kös-51
              BTCF Member
              • May 2007
              • 88
              • Noux

              Yhden jenkki M3:n rekisteröineenä kehoitan tosiaan tarkastamaan nuo valot, vilkut, lasit, turvavyöt jne että löytyy e-hyväksynnät. Lisäksi omalla kohdalla ei meinannut saada kilpiä, kun saksan otteesta(auto oli kilvissä saksassa josta ostettu) ei löytynyt variantti-merkintää... Lisäksi katso että löytyy valojen korkeussäädöt, jenkkimalleissa ei halogeenivaloissa sellaisia ollut, xenonissa tais olla automaattinen. Korkeussäädön asennus onnistuu kyllä, hintaa hiukka alle tonni...

              Kovan duunin takana oli kilpien saanti, onneksi monien mutkien takaa löyty katsastusmies joka vihdoin hyväksyi auton.

              Uudestaan en tuohon hommaan lähde, ja kehoitan harkitsemaan kahdesti....

              Originally posted by vilivaltteri View Post
              Auto on EU maassa kilvissä, mutta ei löydy luottoa että siellä viilattaisiin pykälöitä niin tarkasti kuin täällä. Valot ovat kunnossa, täytyy vielä kysyä noista laseista e-merkintöjä vaikka muistaakseni se muuttui niin vähän aika sitten, että myös DOT merkinnät hyväksyttäisiin. Onkos muuten tietoa onko "BMW Power" kirjailut niskatuissa ollut jokin lisävaruste? Muutamassa noita nähnyt ja tässä kyseisessäkin autossa sellaiset on, ilmeisesti muutenkin noissa jenkkiversiossa hyvin varusteita kun on kattoluukkua ja isoa navia lähes kaikissa mitä vastaan tullut.
              BMW E30 320is 1989
              BMW E46 M3 Cabriolet 2005
              BMW F11 530d X-drive M-sport 2012


              Ex BMW E61 530XdA M-sport 2007
              Ex BMW E46 330d Touring M-sport 2003
              EX BMW E46 325Ci Cabriolet 2004
              Ex BMW E46 M3 Coupe 2002
              Ex BMW E46 320d Touring 1999

              Comment

              • K_K_K
                Newbiemmer
                • May 2012
                • 9
                • Seinäjoki

                Onkos porukalla kokemuksia noista perän vahvistus sarjoista?
                Olisi tarkoitus talvella vaihdella puslia taakse, niin samallahan nuo kannattaisi kyllä laittaa, niin ei tarvitse murehtia repeilyjä(ellei ole jo revennyt). :think
                Noita jälkiasennettavia sarjoja näyttää olevan tarjolla useitakin, mutta olen katsellut turnermotorsportilta ja redishmotorsportilta.

                Turnerilta


                redishmotorsport
                Redish Motorsport are BMW Specialist in Bristol who offer the Ultimate BMW experience when it comes to specialist procedures for your BMW M-Power Vehicle, at our fully equipped workshop in Bristol.

                Comment

                • Messier
                  BTCF Member
                  • Jan 2010
                  • 628
                  • Savo

                  Originally posted by K_K_K View Post
                  Onkos porukalla kokemuksia noista perän vahvistus sarjoista?
                  Olisi tarkoitus talvella vaihdella puslia taakse, niin samallahan nuo kannattaisi kyllä laittaa, niin ei tarvitse murehtia repeilyjä(ellei ole jo revennyt). :think
                  Noita jälkiasennettavia sarjoja näyttää olevan tarjolla useitakin, mutta olen katsellut turnermotorsportilta ja redishmotorsportilta.

                  Turnerilta


                  redishmotorsport
                  http://www.redish-motorsport.com/E46...forcement.html
                  Tunerin palikoita vastaavat laittelin itse. Äkkiähän nuo olisi itsekkin nakertanut, mutta olin niin laiska että tilasin valmiit.

                  Kyllä kannattaa samalla kertaa laittaa. 99% varmuudella on ainakin murtunut hivenen. Myös yläpuolet kontista kannattaa hitsata, ja jos haluaa vielä herkutella niin sitten sitä epoksitököttiä lisäksi.
                  G05 X5 45e
                  KM9 ///M1000XR

                  Ex:
                  F10 ///M5
                  K49 S1000XR
                  E90 ///M3
                  E46 ///M3

                  Comment

                  • K_K_K
                    Newbiemmer
                    • May 2012
                    • 9
                    • Seinäjoki

                    Originally posted by Messier View Post
                    Tunerin palikoita vastaavat laittelin itse. Äkkiähän nuo olisi itsekkin nakertanut, mutta olin niin laiska että tilasin valmiit.

                    Kyllä kannattaa samalla kertaa laittaa. 99% varmuudella on ainakin murtunut hivenen. Myös yläpuolet kontista kannattaa hitsata, ja jos haluaa vielä herkutella niin sitten sitä epoksitököttiä lisäksi.
                    Turnerilta oli tarkoitus tilata noita puslia, niin samallahan nuo jäykkärit sieltä tulisi. Enkä kyllä näe mitään järkeä olla laittamatta noita, kun apurunkoon puslat vaihtaa.

                    Comment

                    • Exorcist
                      Wax on - Wax off
                      • Dec 2004
                      • 1806
                      • Riihimäki

                      Ilman muuta kannattaa laittaa.

                      Entiseen autoon aikanaan asennettiin HPF aka horsepowerfreaksin palat:

                      Comment

                      • Antza
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2002
                        • 2143
                        • Espoo

                        Jaetaanpas hieman kokemuksia ämmäläisestä talvella. Asensin defan säteilylämmittimen. Arvelutti hieman teho, 300W, sekä lätkän koko/asennustapa.



                        Näyttäisi kuitenkin toimivan vallan mainiosti, ja mikä tärkeää paksujen 10W-60 öljyjen kanssa, lämmittää nimenomaan öljypohjaa. Aamulla mittari näytti -17'C, 1.5h lämmityksessä, n minuutti tyhjäkäyntiä ja eikun ajamaan. Tasan 2km ajon jälkeen alkoi öljynlämpötilamittari nousta ala-asennostaan, joka on 50'C kohdalla. Tällöin jäähdytysnesteen lämpötilamittari oli noussut viisarin tai pari siniseltä alueelta pois, eli luultavasti öljyt kuumemmat tässä vaiheessa. Lämmityslaite säädetty 23'C ja automaattiasennolla, joten sillä lienee vaikutusta jäähdytysnesteen hitaampaan lämpenemiseen.

                        Ilman esilämmitystä 5 asteen pakkasella öljynlämmöt lähtevät nousemaan 50'C lukemasta pohjoiseen vasta n kolmin-nelikertaisen ajomatkan jälkeen, tällöin tyypillisesti jäähdytysnesteet osoittavat (lähes) täysiä lukemia. Ts säteilylämmittimellä ei näytä olevan kovin suurta vaikutusta jäähdytysnesteen (= lohkon) lämpenemiseen, mutta öljyn lämpenemiseen (ja sitä kautta voitelun toimivuuteen) erittäin suuri.

                        Joka tapauksessa lähtee hyvin piuhan päästä käyntiin säteilylämmittimellä ja lämpenee tosi nopeasti, myös sisältä. Tosin ihme olisi, jos noilla kulutuksilla ei tuottaisi hukkalämpöä Valurautalohko myös sitoo lämpöä hyvin, 5h jälkeen 15'C pakkasella ei ole vielä täysin kylmä. Muutoinkin turvallisen tuntuinen, loogisesti käyttäytyvä ja tarvittaessa erittäin hauska auto ajella talvella. Nyt pitää vaan keksiä kesäauto :think
                        Current rides:
                        F36 420iA xDrive M-Sport Gran Coupe | E46 M3 Coupe SMG | 981 Spyder | 996 GT3 Mk1 Clubsport | Ap1 S2000

                        Previous rides:
                        E86 Z4 3.0Si Coupe | 987 Mk1 Cayman S | E90 325xiA M-Sport | 2 x E46 M3 Coupe | E46 328Ci

                        Comment

                        • _jussis_
                          Bimmer Rookie
                          • May 2011
                          • 190
                          • klaukkala

                          Mikä on e46 M3 kytkinakselin paksuus?

                          Comment

                          • Allianz
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2006
                            • 386
                            • Vantaa

                            Voisiko joku kertoa, miten nuo m3 vaihtovalot oikein toimivat/logiikka?

                            1 ja 2 vaihteellahan nousevat kierroslukumittaria vastaan ja kun punainen välähtää pitäisi viimeistään vaihtaa.

                            Isommilla vaihteillahan näin ei tapahdu. Mielestäni näyttäisi minne moottorin kierrosluku tulee asettumaan vaihdon jälkeen.

                            Moottorin kylmänä ollessahan näyttävät suurinta suositeltua kierroslukua?

                            Itse olen ollut siinä uskossa, että vasta kun moottori on kunnolla lämmin/ ämmän tapauksessa myös öljyt lämmenneet ruvetaan polkemaan reikäpäässä.
                            Pyrin pitämään kierrokset alle 3000/4000 ennen kuin moottori oikeasti lämmin.
                            Ämmässä nuo keltaiset varoitusvalot alkavat pakkasessakin sammumaan aika nopeaan tahtiin ja taitavat kaikki olla hävinneet reilun kilometrin ajomatkan jälkeen, vaikka nesteet/öljyt eivät vielä olisi käyntilämmössään.

                            Olenko ollut täysin väärässä tässä lämpimäksi käyttämisessä ja nyt sitten voisi uskoa bmw insinöörejä ja alkaa polkemaan heti valojen mukaan jos siltä tuntuu?
                            Porsche 911S/Powerkit/Pccb, f10 M5 "kauppakassi III"
                            ex:e93 M3 convertible "kauppakassi II", Porsche Boxster S 986, e46 M3 coupe "kauppakassi"
                            "perheenjäsen e60 530ia", e36/7 z3 2.8i,e36/7 z3 1.9i, e30 325i convertible US , e30 327i ,e28 520ia, e34 525iT, e34 525i , e36 318iS Class II, e28 520i, e28 520i R.I.P., e28 518i, e34 520ia

                            Comment

                            • Convertible
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2003
                              • 2638
                              • Turku

                              Oisko joku vika, kun muistaakseni omassa ne kyllä paloivat aika kauan. Ja vanhemmissa ämmissä on Se sääntö öljyn lämmöistä ja kierroksista, joka pätee samalla lailla.
                              F25 X3 35d
                              E87 118i
                              E46 330ti
                              E46 M3
                              E30 M3
                              E30 M3 Convertible
                              Z3 Roadster

                              Comment

                              • Allianz
                                Bimmer Fanatic
                                • Aug 2006
                                • 386
                                • Vantaa

                                Originally posted by Convertible View Post
                                Oisko joku vika, kun muistaakseni omassa ne kyllä paloivat aika kauan. Ja vanhemmissa ämmissä on Se sääntö öljyn lämmöistä ja kierroksista, joka pätee samalla lailla.
                                Ehkä hieman kärjistin. Palavat muutaman kilometrin kyllä, että täysin poistuvat. Kuitenkin 6000rpm saisi käyttää jo noin kilometrin jälkeen. Mitä ei omalla ajattelulla ole tullut milloinkaan tehtyä. Eikä vielä nytkään. Rajoitukset kyllä poistuvat kaikki jäähdytysnesteen lämpömittarin näyttäessä noin 1/4 ja öljynlämpöviisarin ollessa alareunan tuntumassa.
                                Porsche 911S/Powerkit/Pccb, f10 M5 "kauppakassi III"
                                ex:e93 M3 convertible "kauppakassi II", Porsche Boxster S 986, e46 M3 coupe "kauppakassi"
                                "perheenjäsen e60 530ia", e36/7 z3 2.8i,e36/7 z3 1.9i, e30 325i convertible US , e30 327i ,e28 520ia, e34 525iT, e34 525i , e36 318iS Class II, e28 520i, e28 520i R.I.P., e28 518i, e34 520ia

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎