Originally posted by Doni
View Post
e46 M3 - Kokemuksia & tietoa...
Collapse
X
-
Sori vanhan viestin ylösnostosta mutta pakko kommentoida kun näki. Eli onko tuohon koneeseen vaihettu sen 170tkm aikana öljyjä kertaakaan? Meinaan aina kun tulee vastaan moottori jossa öljy on pikeentynyt ja paskaa joka paikan niin ei oikein ole vaihtoehtoja kuin pistää hylkyyn koko kone samantien tai aukoa kaikki, joka ikinen öljykanava yms. on täynnä paskaa siinä vaiheessa kun kone näyttää tuolta sisältä ja hyvät on elinaikaennusteet vaikka kiertokangenlaakereille kun öljyvirtaus on enää varmaan murto-osa siitä mitä se olisi puhtailla kanavilla.....
-
Ehkä väärään topiciin nyt tulee mutta en viitsinyt uuttakaan aloittaa...
Onko kokemuksia minkälaisista kytkimistä suht vakiossa e46 m3:ssa? Onko hintalaatusuhteeltaan paras vakio (Sachs?) vai joku muu? Ja mistä edukkaimmin kytkinpaketin olette hommanneet? Vauhtipyörä kannattanee kai vaihtaa samalla?
Comment
-
Tähän varmaan on vastaus jo löydetty ajat sitten, mutta kun sattuu kytkinlevy olemaan pöydällä, niin mittasin sen jos joku muu tarvitsee samaa infoa. Eli 35mm on halkaisija. Kuva (Sachs Performance clutch)Originally posted by _jussis_ View PostMikä on e46 M3 kytkinakselin paksuus?
Kokemuksia ei itsellä ole kuin vakiosta, mutta jenkifoorumeilla ainakin suositellaan aina alkuperäistä jos normi käyttöön tulee. Itse tilasin remmiahdettuun Sachsin performance kytkimen, joka on hyvin lähellä vakiota, mutta himpan enemmän vääntöä pitäisi sietää.Originally posted by Kiree äMMä View PostEhkä väärään topiciin nyt tulee mutta en viitsinyt uuttakaan aloittaa...
Onko kokemuksia minkälaisista kytkimistä suht vakiossa e46 m3:ssa? Onko hintalaatusuhteeltaan paras vakio (Sachs?) vai joku muu? Ja mistä edukkaimmin kytkinpaketin olette hommanneet? Vauhtipyörä kannattanee kai vaihtaa samalla?E46 M3 perän lukkoyksikkö
Projekti: E46 M3 Supercharged rata-auto Myydään, ehkä, privaviestiä jos kiinnostaa
www.xenonkauppa.fi Kaikki osat xenonvaloihin
Comment
-
Eihän nuo laakerit ole edes pahan näköiset. Tässä on kuva noin 100000 km ajetusta S85-moottorista, ja öljyjä on vaihdettu.Originally posted by naukkis View PostSori vanhan viestin ylösnostosta mutta pakko kommentoida kun näki. Eli onko tuohon koneeseen vaihettu sen 170tkm aikana öljyjä kertaakaan? Meinaan aina kun tulee vastaan moottori jossa öljy on pikeentynyt ja paskaa joka paikan niin ei oikein ole vaihtoehtoja kuin pistää hylkyyn koko kone samantien tai aukoa kaikki, joka ikinen öljykanava yms. on täynnä paskaa siinä vaiheessa kun kone näyttää tuolta sisältä ja hyvät on elinaikaennusteet vaikka kiertokangenlaakereille kun öljyvirtaus on enää varmaan murto-osa siitä mitä se olisi puhtailla kanavilla.....Last edited by Bullitt; 13-06-2019, 15:48.
Comment
-
..jos/kun siellä huolto-ohjelmassa mainitaan, että alakerran(kiertokangen)laakerit vaihtoon about 120tkm kohdalla niin kokemuksesta sanon että ei se tonni tunnu missään ku vaihdatat ne laakerit ajallaan. Nimimerkillä: 122tkm ja 6000e+työt, kun ne sieltä mielenkiintoisina lähtee katteleen muitaki mestoja ku omat paikat ei enää kiinnosta.:thinkNow:
Kävelen..
Ex:
e46-02-///M3
F11-11-520 Toukka
e36-95-320i
e30-90-316i
Comment
-
Kävin wetterillä tänään, missä selvisi että autooni on tehty recallina kiertokangen laakereiden vaihto 62tkm kohdalla. (mistä ei ollut mitään merkintää huoltokirjassa, normaali öljynvaihtohuolto oli merkattu) Mittarissa on nyt jotain 195 tkm... Eli varmaankin kohta kannattaisi taas kohtapuoliin ottaa laakerit kauniiseen käteen?
Kuinka moni on tehnyt homman itse? Onko mitään avaruustiedettä? Mitä kaikkea kannattaa uusia / tarkistaa samalla ja löytyykö jostain jotain ohjeita projektiin?
Ps. Siellä huomattiin myös että autoni kuuluu turvatyyny-recall juttuun josta oli vastikään uutinen, ja varattiin korjausaika samantien.
Comment
-
Ojjoj.


Auttakaapa miestä mäessä!
Autostani on viime aikoina alkanut kuulumaan ylimääräistä, melko voimakastakin räminää / pärinä / kalkatus. Tämä ääni on alusta asti kuulunut vain vedätettäessä, suht. matalilla kierroksilla. Välillä ääntä ei ole kuulunut ollenkaan. Ääni on sellaista todella terävää, ja kuuluu ulos (ikkuna auki ajettaessa) erittäin hyvin jos kunnolla vedättää alakierroksilla. No, kuvittelin tietysti että nyt siellä pakoputki hakkaa jotain peltiä vasten.
"Syykin" löytyi kun pakoputki lähes osui kannakepalkkiin joka menee auton keskeltä kardaanitunnelin ali. No, nyt on pakoputki käyty läpi ja ääni ei muuttunut mihinkään, tai on itse asiassa pahentunut. Mietin myös että voisiko moottorin kumityyny päästää vedossa moottoria kääntymään niin että pakosarja tms osuu johonkin.
Olen vältellyt autolla ajoa tuon takia ennen kuin vika löytyy, mutta ei löydy. Ihan viimepäivinä auto on myös alkanyt käymään huonosti. Tyhjäkäynti ei ole tasainen. Pelko heräsi että nyt on jotain isompaa vikaa, joka liittyy pärinään.
Käytin autoa koeajolla tutulla autokorjaajalla, ja hän arveli että rämisevä ääni kuuluu koneen sisältä
. Erikoista vain että kuuluu vain vedätettäessä. Sopivilla kierroksilla sievästi ajettaessa ei kuulu mitään. Yläkierroksilla (+4000 rpm) käy sievästi myös vedossa.
Kysymys: Mikä on vikana????
Joka tapauksessa ajattelin nyt sitten tähän saumaan tehdä kiertokangen laakereiden vaihdon, voisiko huonot KK-laakerit se aiheuttaa tällaista??? Edellisestä kiertokangen laakereiden vaihdosta on tosiaan se 140tkm...
Tässä kuva inpan käyntitestistä, selkeästi 6 pytyn kohdalla on jotain ongelmaa. Puolakin vaihdettiin (sylinteriin 6 pikatestinä) mutta ei vaikutusta tyhjäkäyntiin.
Last edited by topsi; 22-08-2014, 16:29.
Comment
-
Jos joka tapauksessa olet tekemässä kk remontti ( erittäin hyvä idea!) niin jos se ei ole siitä kiini niin sen aikana ehkä kannattaa avata myös yläkerta...Pahalta kyllä "kuulostaa"...:thinkLast edited by EPDM; 23-08-2014, 21:15.Viviendo en Lahiti
BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
Vw Corrado vr6
Comment
-
Kokemuksella voisin melkein väittää että kansipahvi on kaput. Oireet ovat täysin samat kuin omassani tänä kesänä ja kansipahvista oli tosiaan tulirengas palanut 5 ja 6 sylintereiden välistä. Vikakoodina antoi syttyhäiriötä 6 pytystä ja alakierroksilla kiihdyttäessä kuului semmoinen metallinen pärinä mitä itsekin luulin pakoputkeksi...Originally posted by topsi View PostOjjoj.


Auttakaapa miestä mäessä!
Autostani on viime aikoina alkanut kuulumaan ylimääräistä, melko voimakastakin räminää / pärinä / kalkatus. Tämä ääni on alusta asti kuulunut vain vedätettäessä, suht. matalilla kierroksilla. Välillä ääntä ei ole kuulunut ollenkaan. Ääni on sellaista todella terävää, ja kuuluu ulos (ikkuna auki ajettaessa) erittäin hyvin jos kunnolla vedättää alakierroksilla. No, kuvittelin tietysti että nyt siellä pakoputki hakkaa jotain peltiä vasten.
"Syykin" löytyi kun pakoputki lähes osui kannakepalkkiin joka menee auton keskeltä kardaanitunnelin ali. No, nyt on pakoputki käyty läpi ja ääni ei muuttunut mihinkään, tai on itse asiassa pahentunut. Mietin myös että voisiko moottorin kumityyny päästää vedossa moottoria kääntymään niin että pakosarja tms osuu johonkin.
Olen vältellyt autolla ajoa tuon takia ennen kuin vika löytyy, mutta ei löydy. Ihan viimepäivinä auto on myös alkanyt käymään huonosti. Tyhjäkäynti ei ole tasainen. Pelko heräsi että nyt on jotain isompaa vikaa, joka liittyy pärinään.
Käytin autoa koeajolla tutulla autokorjaajalla, ja hän arveli että rämisevä ääni kuuluu koneen sisältä
. Erikoista vain että kuuluu vain vedätettäessä. Sopivilla kierroksilla sievästi ajettaessa ei kuulu mitään. Yläkierroksilla (+4000 rpm) käy sievästi myös vedossa.
Kysymys: Mikä on vikana????
Joka tapauksessa ajattelin nyt sitten tähän saumaan tehdä kiertokangen laakereiden vaihdon, voisiko huonot KK-laakerit se aiheuttaa tällaista??? Edellisestä kiertokangen laakereiden vaihdosta on tosiaan se 140tkm...
Tässä kuva inpan käyntitestistä, selkeästi 6 pytyn kohdalla on jotain ongelmaa. Puolakin vaihdettiin (sylinteriin 6 pikatestinä) mutta ei vaikutusta tyhjäkäyntiin.

F11 535D
Comment
-
Missäs kuosissa tuo sinun M3 on nyt?Originally posted by Samh View PostKokemuksella voisin melkein väittää että kansipahvi on kaput. Oireet ovat täysin samat kuin omassani tänä kesänä ja kansipahvista oli tosiaan tulirengas palanut 5 ja 6 sylintereiden välistä. Vikakoodina antoi syttyhäiriötä 6 pytystä ja alakierroksilla kiihdyttäessä kuului semmoinen metallinen pärinä mitä itsekin luulin pakoputkeksi...
Itsekkin tuolla pari kertaa olen ajanut ja toimiessaan on kyllä kiva laitos.Originally posted by JubeEihän sen tyylikkäämpää ja parempaa autoa olekkaan kuin hienokuntoinen vanha kunnon w124
Comment
-
Itse asiassa kuulostaa aika loogiselta! Laakeriviallehan ei taida olla tyypillistä että ääni häviäisi välillä, ja että autolla voisi ajaa vielä paljonkin ilman että asia paljon pahenee...Originally posted by Samh View PostKokemuksella voisin melkein väittää että kansipahvi on kaput. Oireet ovat täysin samat kuin omassani tänä kesänä ja kansipahvista oli tosiaan tulirengas palanut 5 ja 6 sylintereiden välistä. Vikakoodina antoi syttyhäiriötä 6 pytystä ja alakierroksilla kiihdyttäessä kuului semmoinen metallinen pärinä mitä itsekin luulin pakoputkeksi...
Pärinän selitys teoria numero 1: viereisessä pytyssä (vitosessa) on juuri pakotahti ja pakoventtiili auki kun kutonen syttyy. Veto päällä vuoto on niin kova että seos osittain räjähtää vielä vitosen puolellakin, missä venttiili on auki => pakoputkesta todellakin kuuluu terävää ääntä.
Miksi ei kuulu kierroksilla? Tähän syynä voisi olla muuttuva sytytysennakko ja nokkien ajoitus? tai että palo ei ehdi edetä kovilla kierroksilla putkeen asti?
No, kk-laakereiden vaihtoon tässä on jo valmistauduttu henkisesti, joten samallahan ne vaihtaa nekin... Autokin tuli laitettua seisontaan. Pitää vain vaihtaa ensin tuo kansipahvi niin näkee että oliko siinä se syyllinen ja epätietoisuuden tila loppuu mahdollisesti nopeammin
Raportoin tänne mitä löytyy! Harmittaa vain että Oulun ratapäivät jäänevät ainakin auton osalta väliin tämän takia.
Comment
-
Melkein samassa kuosissa kun nipalta lähtiessä. Kaikki toimii niinkuin pitää paitsi alkuperäisessä soittimessa on häikkää. Talvella olisi dynavinin soitin tuon tilalle hankkia ja pistää vähän ulkonäköä uusiksi. Putkistollekin voisi jotain tehdä niin saisi vähän enemmän ääntä ulos koneesta. Suunnitelmia on mutta pitää nyt katsoa mitä saa toteutettuaOriginally posted by TNT View PostMissäs kuosissa tuo sinun M3 on nyt?
Itsekkin tuolla pari kertaa olen ajanut ja toimiessaan on kyllä kiva laitos.
F11 535D
Comment
-
Oikeastaan sama viankuvaus ja kansipahvi syyllinen: http://forums.m3cutters.co.uk/showthread.php?t=83384Originally posted by Samh View PostKokemuksella voisin melkein väittää että kansipahvi on kaput. Oireet ovat täysin samat kuin omassani tänä kesänä ja kansipahvista oli tosiaan tulirengas palanut 5 ja 6 sylintereiden välistä. Vikakoodina antoi syttyhäiriötä 6 pytystä ja alakierroksilla kiihdyttäessä kuului semmoinen metallinen pärinä mitä itsekin luulin pakoputkeksi...
Missä vaihdatit, ja paljonko maksoi? Referenssinä kiinnostaa, tuo about 2200 puntaa, mistä linkin takaa löytyy kuitti, kuulostaa aika mukavalta paukulta.
Itse ajattelin alkaa projektiin itse: Saapahan tutustua hieman auton sielunelämään. Pitää vain hieman tutustua aiheeseen ennenkuin alkaa suinpäin hommiin. Voisi oikeastaan erillisen ketjun tehdä siitä niin ei sotketa tähän yleiseen M3 keskusteluun.
Comment
-
Minulle tuon homman teki Autohuolto Pyykkönen Kuopiosta. Hintaahan sille tuli juurikin tuo reilu 2000€, tarkkaa hintaa en enää muista. Osiahan tuohon joutui sitten odottelemaan muistaakseni 3viikkoa kun ei Laakkosella ollut saatavilla ihan heti noitaOriginally posted by topsi View PostOikeastaan sama viankuvaus ja kansipahvi syyllinen: http://forums.m3cutters.co.uk/showthread.php?t=83384
Missä vaihdatit, ja paljonko maksoi? Referenssinä kiinnostaa, tuo about 2200 puntaa, mistä linkin takaa löytyy kuitti, kuulostaa aika mukavalta paukulta.
Itse ajattelin alkaa projektiin itse: Saapahan tutustua hieman auton sielunelämään. Pitää vain hieman tutustua aiheeseen ennenkuin alkaa suinpäin hommiin. Voisi oikeastaan erillisen ketjun tehdä siitä niin ei sotketa tähän yleiseen M3 keskusteluun.
F11 535D
Comment
Comment