Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pav
    Bimmer Rookie
    • Dec 2004
    • 178
    • Varkaus

    Jarrupalojen vaihdon yhteydessä kun kääntelin ohjausta käsin renkaista, niin käännettäessä kuuluu ääriasentoa lähestyessä sama ääni kuin pillillä loppuja mehuja imiessä, eli siellä on vissiin ilmaa. Mutta eikös tuo järjestelmä ole itseilmaava? Öljyä siellä on, koitin käynnissä ollessanikin pyöritellä rattia ja sammuksissa käännellä renkaita, ääni vaan kuuluu. Joitain kuplia sain ulos, mutta ei niitä niin hirveästi tullut.

    Vaatineeko tuo nyt tuon flushin, eli kaikki öljyt vaihtoon vai mikä tuossa on?

    ps. 323i -98, tehostin ei äännä. Ohjaus tuntuu vähän löysältä keskellä, maantiellä joutuu ohjaamaan kovasti. Arvelen tosin sen johtuvan tästä osasta nro 2.

    Comment

    • Kepesjokke
      Bimmer Rookie
      • Apr 2011
      • 52
      • Lapland

      Originally posted by Laku View Post
      Kokeilepa Ebaytä tai Suomesta vaikka Fixus-myymälää.
      ootteko tilannu ebaysta, minkähän verran tulee koukkusarjalle rahteja rapakon takaa ?
      E46 330d

      Comment

      • Sandreas
        Newbiemmer
        • Apr 2011
        • 3
        • Finland

        Originally posted by Kepesjokke View Post
        ootteko tilannu ebaysta, minkähän verran tulee koukkusarjalle rahteja rapakon takaa ?
        painon mukaan, mutta ei se yli 20e mene.

        Comment

        • jrr
          Bimmer Rookie
          • Mar 2010
          • 104
          • Riihimäki

          Originally posted by jrr View Post
          Mikähän aiheuttaa tärinää ja kolkotusta aina välillä kiihdyttäessä tuossa pyöreästi 2-3krpm paikkeilla? Yleensä jos reippaasti kiihdyttää siitä yli, niin ei ole havaittavissa mutta "normaali" kiihdytyksissä kyllä. Erinäisiä arvauksia tullut kuten moottorintukityyny, kardaani tai sen kannatukset sekä myöskin automaattilootasta kuulemma menee joku ilmeisesti hieman kytkimen tyylinen levy aikanaan mikä voi tuollaista tehdä. Autollahan on ajettu mittarin mukaan melkein 240tkm ja tuontiauto eli voi olla ettei siinä ole koko totuus. Moottori on siis M52B28TU ja automaatilla.
          Jep jep... eilen onneksi vasta juuri minuutteja ennen kotiin saapumista alkoi kuulua sellainen kolina, että nyt on koko kardaani irti. Auto kuitenkin kulki aivan hiljaisesti kun hivuttelit aivan tyhjäkäynnillä ja yhtään enempää kaasuttaessa kauhean kolinan kanssa. Meneekö näistä noita itse kardaaneja vai voisiko se olla tuo kannatinlaakeri mitä itse luulen? Perstuntumalla voimansiirto siis toimii normaalisti, joku on vain pahasti irti/löysällä.

          Comment

          • e46 330i touring
            Newbiemmer
            • Apr 2011
            • 6
            • Vantaa

            Eka kirjottelu ja kysymys tänne!
            Eli e46 touringista on takajouset poikki, samalla vaihtoon myös iskarit.
            Olisko ohjetta vakio kaasuiskarien asennukseen,
            vai voiko sitä edes asentaa väärin..

            Comment

            • Kaimann
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2006
              • 1214
              • Karigasniemi

              Originally posted by e46 330i touring View Post
              Eka kirjottelu ja kysymys tänne!
              Eli e46 touringista on takajouset poikki, samalla vaihtoon myös iskarit.
              Olisko ohjetta vakio kaasuiskarien asennukseen,
              vai voiko sitä edes asentaa väärin..
              Kontista verhous irti että pääset iskarin yläpään irroittaan. Alhaaltahan sen saat irti jahka olet renkaan irroittanut. Eikä pitäis käsittääkseni onnistua väärin laittamaan. Jousien vaihdosta ei ole kokemusta, mutta eiköhän siitäkin selviä jousipuristimilla ja sopivan kokoisilla avaimilla.
              "Keskity sinä olemaan se vahtimestari, niin minä keskityn olemaan se maailmanmestari" -Matti Nykänen-

              Comment

              • e46 330i touring
                Newbiemmer
                • Apr 2011
                • 6
                • Vantaa

                Originally posted by Kaimann View Post
                Kontista verhous irti että pääset iskarin yläpään irroittaan. Alhaaltahan sen saat irti jahka olet renkaan irroittanut. Eikä pitäis käsittääkseni onnistua väärin laittamaan. Jousien vaihdosta ei ole kokemusta, mutta eiköhän siitäkin selviä jousipuristimilla ja sopivan kokoisilla avaimilla.
                Mietityttää toi iskarin yläpään keskimutterin kiristys, missä vaiheessa se tehdään. :think Onko se iskarin + tukilaakerin kiristyksen jälkeen (iskari jää roikkumaan alapäästä vapaasti), vai sitten kun alapääkin on jo kiinni.

                Comment

                • Kaimann
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2006
                  • 1214
                  • Karigasniemi

                  Originally posted by e46 330i touring View Post
                  Mietityttää toi iskarin yläpään keskimutterin kiristys, missä vaiheessa se tehdään. :think Onko se iskarin + tukilaakerin kiristyksen jälkeen (iskari jää roikkumaan alapäästä vapaasti), vai sitten kun alapääkin on jo kiinni.
                  Jos sillä on jotain merkitystä niin sitten olen sen väärin tehny
                  Itse kiristin sen kun iskari oli vielä pöydällä
                  "Keskity sinä olemaan se vahtimestari, niin minä keskityn olemaan se maailmanmestari" -Matti Nykänen-

                  Comment

                  • Peteyz
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2008
                    • 614
                    • 05

                    Välillä vaihdetta vaihtaessa tai pelkästään kytkintä painaessa kuuluu jonkulainen *klonk* ääni, ja ilmeisesti takaa. Myös joistakin montuista ajaessa huomannu välillä tollasen. Missä mahollisesti vika? Auto oli 320ci.

                    Comment

                    • amfe
                      BTCF Member
                      • Apr 2008
                      • 281
                      • 54500

                      Jaahas.. taas tuo auto teki sen et kello pysähtyi ja "kilometriä jäljellä" lukema pysähtyi... akku irti ja taas toimii...

                      eli turhaan vaihoin virtalukonpohjan.. tais toimia se edellinenkii ku eipä tullu otettua akkua irti silloin.. uuden vaan vaihoin..

                      mikähän tuota nyt rassaa sit?

                      nii jos joku tarvii virtalukonpohjaa niin täältä löytyy..
                      BMW 325 sedan vm 2005


                      ex-BMW 330i touring vm.2002
                      ex-BMW 328 coupe vm.99 topasblau

                      ex-BMW 320i coupe vm.92
                      ex-BMW 316 sedan vm.91

                      Comment

                      • UPI
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2006
                        • 115
                        • Oulu

                        Miten saa apukuskin puolelta hansikaslokeron alla olevat muovit pois. Pitäis asentaa enkelinsimmuihin "kaukosäädin optio". Eli rosvolla varastaa heräte jalkatilan valolta ja viedä konehuoneen puolella olevalle releelle.

                        Ohessa simmujen kuvia...

                        http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=165704&page=2

                        Comment

                        • Ape
                          Bimmer Fanatic
                          • Sep 2006
                          • 474
                          • Savonlinna

                          Originally posted by UPI View Post
                          Miten saa apukuskin puolelta hansikaslokeron alla olevat muovit pois. Pitäis asentaa enkelinsimmuihin "kaukosäädin optio". Eli rosvolla varastaa heräte jalkatilan valolta ja viedä konehuoneen puolella olevalle releelle.

                          Ohessa simmujen kuvia...

                          http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=165704&page=2
                          Ei tarvitse purkaa mitään muoveja. Sieltä konehuoneen läpivientikumista vaan ujuttaa sen piuhan ni se tulee sit sieltä sulakerasian alta näkyviin. Ja sit vaan irrottaa jalkatilanvalon ja eikun rosvoaa virran
                          Id.4
                          ex: Toyota avensis
                          Ex :Skoda octavia combi 2.0tdi 4x4 -07
                          ex:Audi a6 avant 1.8t
                          ex: Suzuki gsx-r750 k6
                          ex: Imolarot e46 325i touring M-sport
                          ex: Audi a4 1.8t Q avant -96
                          ex: e36 320 coupe -93

                          Comment

                          • BigBoi83
                            Bimmer Rookie
                            • Feb 2011
                            • 45
                            • Turku

                            Facelifti touringin xenon umpioista. Mistä ootte tilannu laillisia umpioita? Schmiedmannilla on jotain mutta kalliita ja ebaystä olen jotain löytänyt mutta tuntuu että kaikilla on vaan tohon 01 vuosimalliin asti. Eli faceliftin omistajat tai muutkin mistä saa kohtuu hintaan?
                            E46 320D Touring M-Sport II

                            Comment

                            • Benzi87
                              BTCF Member
                              • Feb 2011
                              • 1106
                              • Oulu

                              Originally posted by BigBoi83 View Post
                              Facelifti touringin xenon umpioista. Mistä ootte tilannu laillisia umpioita? Schmiedmannilla on jotain mutta kalliita ja ebaystä olen jotain löytänyt mutta tuntuu että kaikilla on vaan tohon 01 vuosimalliin asti. Eli faceliftin omistajat tai muutkin mistä saa kohtuu hintaan?
                              Itse olen myös yrittänyt etsiä omaan touringiin vm.2002 takavaloja.
                              On siis mullakin facelift ja tuntuu vaikealta löytää valoja kun vuosimalli jää aina alle.
                              Muutamat on jo löytynyt mutta hinta on kyllä myös pompannut melko paljon.

                              Comment

                              • Squamish
                                Bimmer Fanatic
                                • Nov 2009
                                • 260
                                • HEL

                                Esimerkkinä Genuine Partsilta tupla-xenon lyhty (63127165832) 657,80 euroa, sama Schmiedmannilla 877,85 euroa.
                                Byrokratian motto: älä tee mitään ensimmäistä kertaa

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎