Originally posted by nekholm
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 kysymyksiä ja vastauksia II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by [Hakki] View PostMinulla on autossa kesämallin huohotin paikallaan.
Mitä mieltä olette, että pitäisikö se vaihtaa talvimalliin vaikka auto on aina yöt lämpimässä tallissa, joten ei pitäisi ainakaan teorian tasolla niin pahasti jäätyä?
Autolla on rullattu nyt yli 50tkm Suomessa ilman talvihuohotinta.
Searchilla tulee juttua lähinnä, että se menee tukkoon pakkasessa, mutta kun joka yö se auto on meillä tallissa...Eli ilmeisesti normi huohotin kiinni ja neljäs talvi jo menossa omassa käytössä Lapissa. Ajanut ite sen 75tkm. Auto on ollut aina pihalla. Kyselin tänä talvena huohottimen eristämistä, mutta sain vastaukseksi ettei sitä voi eristää eikä se lämmitettävä huohotinkaan välttämättä pysy auki. Suositeltiin kovemmilla pakkasilla esilämmitystä (esim. 10 min tyhjäkäyntiä) ja samoin kun matka päättyy. Sillä pitäisi pysyä huohotinputki auki ettei pääse kertymään jäätä
BMW E46 318d 10/04
Comment
-
-
Originally posted by huppu View PostItellä Saksan tuonti eikä ole cold country-pakettiaEli ilmeisesti normi huohotin kiinni ja neljäs talvi jo menossa omassa käytössä Lapissa. Ajanut ite sen 75tkm. Auto on ollut aina pihalla. Kyselin tänä talvena huohottimen eristämistä, mutta sain vastaukseksi ettei sitä voi eristää eikä se lämmitettävä huohotinkaan välttämättä pysy auki. Suositeltiin kovemmilla pakkasilla esilämmitystä (esim. 10 min tyhjäkäyntiä) ja samoin kun matka päättyy. Sillä pitäisi pysyä huohotinputki auki ettei pääse kertymään jäätä
"I do everything my Rice Crispies tell me to"
Comment
-
-
Tutkin tarkemmin tuota valokytkintä ja huomasin, että tuo kytkinpaneeli on irrotettavissa itse valomoduulista.
Onnistuisko vain tämän vaihdolla tuo, ettei tarvitsisi alkaa koodailla tuota moduulia?
Ideana siis on saada etusumuvalot jälkiasenettua oem tyyliin.E46 318i Touring '03
Ex: E36 328I M-Sport '97
Ex: E36 318Is '92
Toisen sukupolven Bemaristi.
Comment
-
-
Onko muut huomannu 330d automaatissa että kun ajaa moottoritiellä 110km/h sportti asennossa niin kulutus laskee 5litrasta 4 litraan,, kierrokset nousee vissiin vääntö alueelle niin ei koneen tarvi "vejättää". Sama homma myös 80 vauhissa. Mutta nurkka ajossa kulutus suurempi kun menee isoilla kierroksilla koko ajan.
Onko tuosta sportti vaihteen käytöstä matka ajossa haittaa?
Comment
-
-
Originally posted by Pilsneri View PostTutkin tarkemmin tuota valokytkintä ja huomasin, että tuo kytkinpaneeli on irrotettavissa itse valomoduulista.
Onnistuisko vain tämän vaihdolla tuo, ettei tarvitsisi alkaa koodailla tuota moduulia?
Ideana siis on saada etusumuvalot jälkiasenettua oem tyyliin.
Koodaus ei ole vaikeaa, foorumilta löytyy varmasti osaava kaveri kohtuuhintaan. Tai Autorepair Nummelasta tekee ihan korvausta vastaan työkseen noita.
Comment
-
-
Originally posted by MNi View PostEi toimi. Mitäs se nappula siellä käyttäisi kun ei ole alla kytkintä?
Etupaneeli lähtee kokonaisena irti ja takana on lattakaapeli millä yhdistyy valomoduuliin.
Etupaneeli on siis ihan eri osana.
Mietin vain onko noissa valomoduuleissa fyysisesti eroa, esim että puuttuisi etusumun johdoilta pinnit yms..
Edit: Tuli vaihdettua tuo pelkkä paneeli ja kaikki toimii, eikä tullut tamper dotia.
Edit2: Vielä pitäis löytää sumareiden johdot mikäli ne faceliftissä on valmiina?E46 318i Touring '03
Ex: E36 328I M-Sport '97
Ex: E36 318Is '92
Toisen sukupolven Bemaristi.
Comment
-
-
Originally posted by masa83 View PostEilis päivänä syttyi "moottorivika" merkkivalo tauluun ja huomasin että tyhjäkäynti on hieman epätasainen ja kierrokset seilaa vähän. Mikäs vika siellä nyt on? puola? uskaltaako ajella?E46 318i Touring '03
Ex: E36 328I M-Sport '97
Ex: E36 318Is '92
Toisen sukupolven Bemaristi.
Comment
-
-
Originally posted by Pilsneri View PostKonetyyppi ja vikakoodit lukuun, niin helpottaa.
Comment
-
Comment