memebuy23buy

E46 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Intoilija
    Newbiemmer
    • Jan 2013
    • 8
    • Helsinki

    Oon nyt katellut tuolta nettiautosta muutamaa M43-koneella varustettua E46. Eli kuinka paljon ajettua ei "kannata" enää ostaa vaikka oisikin hyvin pidetty ja huollot hoidettu? Eli onko esim. 250tkm paikkeilla odotettavissa vielä mitään isompaa remontin tyyppistä.

    Entä muuten miten kestävä kone toi on? Mikään rakettihan se ei ilmeisesti ole, mutta ei sillä nyt tuoreella kortilla niin väliä.

    Comment

    • Perlenbacher
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2010
      • 1103
      • Suomi

      Originally posted by antti-boy View Post
      Itse itseäni lainaten, sulake oli oalanut, vaihdoin uuden ja koitin pestä valoja niin paloi uudestaan...Mikäs tsekataan seuraavaksi?
      Onhan tarpeeksi iso sulake? Kokeile pyöriiko pumppu suoralla virralla. Todennäköisesti ei, pumppu ryytynyt varmaan jumiin. Uusi pumppu paikalleen ja kovaa ajoa.

      Comment

      • Pilsneri
        Bimmer Rookie
        • Jan 2008
        • 69
        • Alavus

        Tuli ostettua saksan ebaysta smd angel eyes rinkulat.
        Mitenköhän noi pitää kytkeä, kun ei tullut mitään ohjetta mukana.

        Musta johto nyt on todennäköisesti miinus ja punainen johto parkkien plussaan, mutta nipussa on myös valkoinen johto mikä ei ole kytketty rinkuloiden päässä.
        Mikähän tuon tarkoitus mahtaa olla?

        Eikä johto sarjassa ole relettäkään millä tuota ohjaisi esim. sisävaloista.
        Myyjältä ei nyt vastausta tunnu saavan niin siksi täällä kyselen.
        E46 318i Touring '03
        Ex: E36 328I M-Sport '97
        Ex: E36 318Is '92
        Toisen sukupolven Bemaristi.

        Comment

        • teemu.k
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2010
          • 507
          • raahe

          Originally posted by Pilsneri View Post
          Tuli ostettua saksan ebaysta smd angel eyes rinkulat.
          Mitenköhän noi pitää kytkeä, kun ei tullut mitään ohjetta mukana.

          Musta johto nyt on todennäköisesti miinus ja punainen johto parkkien plussaan, mutta nipussa on myös valkoinen johto mikä ei ole kytketty rinkuloiden päässä.
          Mikähän tuon tarkoitus mahtaa olla?

          Eikä johto sarjassa ole relettäkään millä tuota ohjaisi esim. sisävaloista.
          Myyjältä ei nyt vastausta tunnu saavan niin siksi täällä kyselen.
          Moro.
          käy ostamassa nelinapainen rele Esim. Tokmannilta löytyy.

          1. Katkaise angel eyes johtosarjasta punainen+ johto sulakkeen läheltä. liitä se johto jossa on sulake niin releen 30 napaan ja toinen pää suoraan 12v virran saat konehuoneesta + liittimestä.

          2. Otat sisältä vänkärin jalkotilasta sisävalosta herätevirran ja kytket sen releen napaan 86

          3. releen 85 napaan maajohto + angel eyes maajohto

          4. releen 87 napaan kytket sitten angel eyes johdon. moottorin ohjauspoksin alta löytyy johto jonka tunnistat -> punainen johto valkoinen raita ja keltaiset täplät. rosvoliittimellä varastaa virran ja laittaa samalla liittimellä 87 napaan.

          Valkoiselle johdolle en itse ainakaan löytänyt käyttötarkoitusta?

          Nyt syttyy angel eyes valot kun avaat ovet tai sisävalot palaa. sitten kun käännät virrat kakkos asentoon niin syttyy angel eyes valot myös.
          vanhoihin parkki johtoihin voi laittaa esim vastukset niin ei herjaa palaneista polttimoista.

          tässä hyvä asennus video https://www.youtube.com/watch?v=gwgYvEu7atY
          Last edited by teemu.k; 25-02-2013, 18:07.

          Comment

          • antti-boy
            Banned
            • Feb 2013
            • 6
            • Nääsville

            Originally posted by Perlenbacher View Post
            Onhan tarpeeksi iso sulake? Kokeile pyöriiko pumppu suoralla virralla. Todennäköisesti ei, pumppu ryytynyt varmaan jumiin. Uusi pumppu paikalleen ja kovaa ajoa.
            Siellä oli palaneena 30A sulake ja laitoin samanlaisen tilalle jonka tosiaan poltti samantien... Mutta ilmeisesti kannattaa sitten ostaa uus pumppu vai kannattaako joku muu tsekkaa vielä ennen tota ja miten? Jostain luin et tos ois joku relekki tms. et voisko se polttaa sulaketta? En tiiä onks toi jotenki kytköksissä tuulilasin pesureihin mut ne ainaki toimii täydellisesti...

            Comment

            • Pilsneri
              Bimmer Rookie
              • Jan 2008
              • 69
              • Alavus

              Originally posted by teemu.k View Post
              Moro.
              käy ostamassa nelinapainen rele Esim. Tokmannilta löytyy.

              1. Katkaise angel eyes johtosarjasta punainen+ johto sulakkeen läheltä ja liitä se releen 30 napaan ja suoran virran saat konehuoneesta + liittimestä.

              2. Otat sisältä vänkärin jalkotilasta herätevirran ja kytket sen releen napaan 86

              3. releen 85 napaan maajohto + angel eyes maajohto

              4. releen 87 napaan kytket sitten angel eyes johdon ja moottorin ohjauspoksin alta löytyy johto jonka värit on punainen johto valkoinen raita ja keltaiset täplät. rosvoliittimellä varastaa virran.

              Nyt syttyy angel eyes valot kun avaat ovet tai sisävalot palaa. sitten kun käännät virrat kakkos asentoon niin syttyy angel eyes valot myös.
              vanhoihin parkki johtoihin voi laittaa esim vastukset niin ei herjaa palaneista polttimoista.

              tässä hyvä asennus video https://www.youtube.com/watch?v=gwgYvEu7atY
              Kiitos, olet kaljan ansainut!
              E46 318i Touring '03
              Ex: E36 328I M-Sport '97
              Ex: E36 318Is '92
              Toisen sukupolven Bemaristi.

              Comment

              • 5/5
                Bimmer Rookie
                • Oct 2012
                • 135
                • suomi

                Originally posted by teemu.k View Post
                Moro.
                käy ostamassa nelinapainen rele Esim. Tokmannilta löytyy.

                1. Katkaise angel eyes johtosarjasta punainen+ johto sulakkeen läheltä. liitä se johto jossa on sulake niin releen 30 napaan ja toinen pää suoraan 12v virran saat konehuoneesta + liittimestä.

                2. Otat sisältä vänkärin jalkotilasta sisävalosta herätevirran ja kytket sen releen napaan 86

                3. releen 85 napaan maajohto + angel eyes maajohto

                4. releen 87 napaan kytket sitten angel eyes johdon. moottorin ohjauspoksin alta löytyy johto jonka tunnistat -> punainen johto valkoinen raita ja keltaiset täplät. rosvoliittimellä varastaa virran ja laittaa samalla liittimellä 87 napaan.

                Valkoiselle johdolle en itse ainakaan löytänyt käyttötarkoitusta?

                Nyt syttyy angel eyes valot kun avaat ovet tai sisävalot palaa. sitten kun käännät virrat kakkos asentoon niin syttyy angel eyes valot myös.
                vanhoihin parkki johtoihin voi laittaa esim vastukset niin ei herjaa palaneista polttimoista.

                tässä hyvä asennus video https://www.youtube.com/watch?v=gwgYvEu7atY
                Sen verran vielä, että kai se rele tollanen on:think

                Comment

                • teemu.k
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2010
                  • 507
                  • raahe

                  Originally posted by 5/5 View Post
                  Sen verran vielä, että kai se rele tollanen on:think
                  http://www.jussinmaki.net/verkkokaup...-p-14019-3275/
                  Juurikin tuommoinen rele on oikea!

                  Comment

                  • Matte1411
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2012
                    • 75
                    • Jyväskylä

                    Originally posted by Matte1411 View Post
                    Mitenkäs onko kokemusta tämmöisestä ongelmasta, eli ilmastoinnin kompuralta kuuluu semmoista tasaista koputusta, kun ilmastointi ei ole päällä ja tämän hihnapyörän kytkin vapaalla, auto kuulostaa kauempaa vähän dieseliltä tämän äänen takia. Kun ilmastoinnin laittaa päälle niin sieltä kuuluu myös pientä hankausta. Onkohan sieltä joku laakeri menossa vai tuo hihnapyörä/kmagneettikytkin vai mikä tähän auttaisi?
                    Vielä sen verran kyselen, että saako näihin erikseen noita hihnapyöriä/magnettikytkimiä ja pystyykö nuo vaihtamaan kompuran ollessa paikallaan ettei tarvitsisi irroittaa ja teettää ilmastoinnin täyttöä?
                    BMW E46 320i -99
                    BMW E30 320i -85

                    Comment

                    • |makke
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2006
                      • 847
                      • Vaasa

                      Kumpi on plussa ja kumpi miinus?
                      E46 oven sisällä olevat kaiutinjohdot.

                      Comment

                      • Kapanos
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2006
                        • 1394
                        • Kirkkonummen Westend

                        Originally posted by Kapanos View Post
                        E46 330i -02 alkanut satunnaisesti polttamaan eml valoa,luiston-eston ja sutimisen eston valoa.

                        Myös kaasun vastaavuus on melko on/off kun valot palavat.

                        Oliko se tässä mallissa se "yleinen" kaasuläpän "riikkoontuminen", tai siis sen anturin, joka tulee läpän kanssa?

                        Myös käynti on kun valot palavat niin heikkoa.

                        Satunnaisesti palaa, kun valot eivät pala niin auto toimii normaalisti, kaasu tosin tuntuu välillä hieman "hitaalta" :think
                        Eikö muka kellään tietoa?
                        E30 M50tic -90
                        E34 M5 -90
                        E91 325d M-sport -07
                        Ford F100 -53 LS edition

                        Comment

                        • zedot
                          Newbiemmer
                          • Dec 2012
                          • 1
                          • Tampere

                          terve vaan kaikille!

                          Tuli omalle -01 e46 320d:lle hylky leimalta. Syynä käsijarrun toimimattomuus. Peruutettaessa taakse, käsijarru pitää normaalisti, mutta kun eteenpäin menee niin käsijarru ei pidä tippaakaan. Autoa voi työntää eteenpäin käsijarru päällä eikä minkäänlaista tehoa löydy. Käsijarru toimii täysin satunnaisesti. Käsijarrupalat on vaihdettu viime kesällä. Kokemuksia? vastauksia?
                          Nykyinen:

                          BMW 320d -01

                          Exät:

                          VW Golf 1.4 -92
                          Seat Leon 1.8T -02
                          Skoda Fabia 1.4tdi -04

                          Comment

                          • Supa
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2005
                            • 7597
                            • Järvenpää

                            Originally posted by zedot View Post
                            terve vaan kaikille!

                            Tuli omalle -01 e46 320d:lle hylky leimalta. Syynä käsijarrun toimimattomuus. Peruutettaessa taakse, käsijarru pitää normaalisti, mutta kun eteenpäin menee niin käsijarru ei pidä tippaakaan. Autoa voi työntää eteenpäin käsijarru päällä eikä minkäänlaista tehoa löydy. Käsijarru toimii täysin satunnaisesti. Käsijarrupalat on vaihdettu viime kesällä. Kokemuksia? vastauksia?
                            Säädetty todennäköisesti väärin. Sisältä ensin vaijerin löysäksi. Sitten takaisin senverran että vaijerin välykset poistuu, ei enempää.
                            Yksi pyöränpultti pois per vanne ja lampun kanssa etsii säätörattaan. Sitten vetää kässäriä pari napsua ja kiristää säädön navan päässä ruuvarilla niin tiukkaan kun menee. Kässärin vapautus ja testaus ettei laahaa.
                            Sama toisellepuolen myös.
                            - E90 320i LCI M-sport -09
                            - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                            Comment

                            • hakala-
                              BTCF Member
                              • Sep 2011
                              • 462
                              • Tampere

                              Ja taas ongelmia sen kanssa ettei tule koppiin lämmintä. Pari viikkoa toimi nyt aivan oikein tuli kuumaa koppiin ja nopiasti. Nyt kun lähdin töistä ajelemaan kotio päin (kone oli lämmin) niin huomasin motarilla että tuleepa vilu ja ei tullut enään kuin pelkkää kylmää ja lämpötila oli säädetty 23 asteeseen. Sitten siinä aikani näpräsin lämpötiloja ja jos vaikka säädän lämpötilat 30 asteeseen ja puhaltimen täysille niin kyllähän sinne autoon heti paahtuu eli kuumaa jokatapauksessa tulee eli olisko nyt sitten jotai häikkää tuon automaation kanssa? Joku sisätila-anturi?:think

                              Niin ja sitten huomasin että repsikan puolelle ei puhalla niin kovaa ilmaa kuin kuljettajan puolelle viittaskohan joku ihka sensor blower vikakoodi tähän? Ero on melko pieni mutta tuntee kyllä kädellä

                              On kyllä ollu kauheeta tappelua omistuspäivästä lähtien..
                              Last edited by hakala-; 26-02-2013, 14:25.
                              F15 M50D
                              E36 328 turbo
                              E34 535 turbo

                              Comment

                              • Henkka992
                                Bimmer Rookie
                                • Feb 2011
                                • 155
                                • Polvijärvi

                                Originally posted by hakala- View Post
                                Ja taas ongelmia sen kanssa ettei tule koppiin lämmintä. Pari viikkoa toimi nyt aivan oikein tuli kuumaa koppiin ja nopiasti. Nyt kun lähdin töistä ajelemaan kotio päin (kone oli lämmin) niin huomasin motarilla että tuleepa vilu ja ei tullut enään kuin pelkkää kylmää ja lämpötila oli säädetty 23 asteeseen. Sitten siinä aikani näpräsin lämpötiloja ja jos vaikka säädän lämpötilat 30 asteeseen ja puhaltimen täysille niin kyllähän sinne autoon heti paahtuu eli kuumaa jokatapauksessa tulee eli olisko nyt sitten jotai häikkää tuon automaation kanssa? Joku sisätila-anturi?:think

                                Niin ja sitten huomasin että repsikan puolelle ei puhalla niin kovaa ilmaa kuin kuljettajan puolelle viittaskohan joku ihka sensor blower vikakoodi tähän? Ero on melko pieni mutta tuntee kyllä kädellä

                                On kyllä ollu kauheeta tappelua omistuspäivästä lähtien..

                                Itellä ollu samaa vikaa nyt kuukauden ajan mut ei oo vielä kuolemaks ollu.. mut jos se kertoo jostain viasta nii vien kyllä samantien merkkihuoltoon ku liikkeestä on vielä käyttöturvaaki kuukaus jälellä

                                Comment

                                Working...
                                X