Mitenkäs tuon lämpötilasensorin jälkiasennus.. Minne pitää se piuha vetää sieltä puskurilta? ja oisko jossain piuhalle omaa osanumeroa?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 kysymyksiä ja vastauksia II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by |foder| View PostHei! Nyt kaivataan neuvoja.
Eli kyseessä sigun myynnissä oleva auto. Onhan se myynnissä mutta ei sitä näköjään voi myydä vikojen takia.
Auton kävin hakemassa liikkeestä ja seuraavat viat olleet alusta asti.
Vika nr1: Hukkaa jäähdytinnestettä jonnekin, ei ulkoisia vuotoja. Paisari tyhjä vähän väliä. Saa kyllä ajaa pidempiä pätkiäkin mutta kun parin päivän välein saa täyttää niin onhan se kohtuutonta.
Vika nr2: Matka-ajossa meinannut hyytyä tielle useasti. Vian ollessa päällä ottaa kierroksia hyvin tahmeasti ja tehot luonnollisesti aivan olemattomat. Kaikilla kerroilla pakkasta ei ole ollut merkittävästi joten ei ole voinut olla jäätymisestä johtuvaa.
Vika nr3: Webasto ei toimi ajastimella, auton käydessä kyllä. Tämä vika johtuu luultavimmin weban omasta kiertovesipumpusta. Weba lakkasi toimimasta käytännössä parin käyttökerran jälkeen.
Otin yhteyttä myyjäliikkeeseen ja kyselin heidän vastuun perään, ovathan viat olleet alusta asti. Käskivät viedä paikalliseen autoasiin tai ad-huoltoon.
Noh ensi viikolla auto siis menee autoasiin ja vikoja ryhdytään paikallistamaan.
Kyseessä siis ihan tavallinen huoltoliike niin nyt kysellään mitä heidän pitäisi ainakin tarkistaa? Eivät välttämättä osaa tarkistaa jotain kyseisen auton merkkiongelmia.
Viat kun on selvitelty niin sitten päätetään mitä tehdään. Myyjä yrittää saada minut maksamaan osan kuluista, johon en kyllä jaksa suostua.
Olen tivannut kaupan purun perään. Vaikka kyseessä käytetty auto niin en minä silti halua ajaa vajaalla autolla. Jos nämä viat olisi tullut asille enne allekirjoituksen vetämistä, olisi auto jäänyt luonnollisesti ostamatta.
Auto siis ollut minulla vasta kuukauden. Olisin ottanut härkää sarvista jo aiemmin mutta on ollut kiirettä ja nyt vasta aikaa paneutua autoon.
Vinkkejä, neuvoja ja faktoja otetaan vastaan.
Kiitos
-Reijo-
Näin helpoilla toimenpiteillä tuli auto kuntoon.
Josko tämä nyt helpottaisi myyntiä.
Webaston pumppu olisi maksanut reilusti 100e ja työt päälle. Nyt ei vaan ollut mahdollista vaihdattaa mutta tilataan ebaysta pumppu n.60 ja sitten vien vaihdettavaksi kun on aikaa.
E: Itse en siis oikein voinut tehdä juuri mitään jotta liikkeen takuu ei menisi poikki.Last edited by |foder|; 09-03-2012, 11:21.Nyt:
E82 135i -11
Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86
Comment
-
-
Originally posted by rizzo View PostMiten sedanissa saa sen vaihdekepin ympärillä olevan (jalopuu)kehyksen pois että pääsisi sitä kepin pussia vaihtamaan?Last edited by mamu; 09-03-2012, 12:35.
Comment
-
-
Originally posted by kaikkone View Postjepjep, ainakin lykkää jokakerta vikakoodin kun nollaa ja hehkuttaa. eli hehkut vaihtoon.
Kiva. Auto ollu alle viikon mulla, liikkestä ostettu. Pitäsköhän yrittää niiden piikkiin vai vetoovatko kuluviksi osiksi
Kyllä mä lähtisin liikkeen piikkiin yrittämään. Kunnossa olevan auton sä varmaan sieltä ostit? :think
Mullakin oli etutukivarren takimmainen pusla loppu. Liike maksoi vaihdosta yli puolet eli kyllä niitten pitäisi jotenkin vastaan tulla.
Kannattaa tietenkin yrittää taistella koko homma niitten piikkiin.
Jos ne yrittää vaihdattaa vain rikkinäiset hehkut, maksat sitten itse vaikka loput.G21 320da M-sport -22
e61 530da M-sport -05
Comment
-
-
Originally posted by kaikkone View Postjepjep, ainakin lykkää jokakerta vikakoodin kun nollaa ja hehkuttaa. eli hehkut vaihtoon.
Kiva. Auto ollu alle viikon mulla, liikkestä ostettu. Pitäsköhän yrittää niiden piikkiin vai vetoovatko kuluviksi osiksi
Sinne vaan kiltisti juttelemaan.
Comment
-
-
Originally posted by Dani View PostTottakai liikkeeseen, kait niillä joku toimivuustakuu on olemassa että auto toimii edes muutaman päivän?
Sinne vaan kiltisti juttelemaan.
Mikäs liitin on tuossa flektikotelon(?) vasemmalla puolella edessä kun katsoo ylhäältä alas.. Vähän alemmas kun katsoo niin siinä on se AUC sensori.
Tuosta ylempään kun ei ole kytketty mitään.
Ja tässä vielä nuo vikakoodit
Code:E R R O R M E M O R Y --------------------------------------- Date: 10.03.2012 10:15:34 ECU: D50M47A JobStatus: OKAY Variant: D50M47A ------------------------------------------------------------- RESULT: 5 error in error memory ! ------------------------------------------------------------- 41F1 41F1 elec. fan Error counter: 24 Logistic counter: 40 Mileage 655350 km average engine rotational speed 0.00 rpm coolant temperature -50.27 deg C maximum common-rail-pressure of last 10ms 0.00 bar injection volume setpoint without volume offset 0.00 mg/cyc intaken air mass per cylinder 0.00 mg/Hub charge pressure value 0.00 hPa linearised APP1 0.00 % Battery Voltage 0.00 mV Vehicle speed 0.00 km/h dutycycle Ubatt-corrected 0.00 % Signal or value below threshold Test conditions fulfilled Error not occurred yet Error would not cause a warning lamp to light up Fehler in Entprellphase Fehler in Entprellphase Fehler in Entprellphase Error code: 41 F1 02 00 00 00 18 28 FF FF 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 ------------------------------------------------------------- 41F2 41F2 elec. fan Error counter: 24 Logistic counter: 40 1. Umweltsatz Mileage 244010 km average engine rotational speed 827.47 rpm coolant temperature 67.19 deg C maximum common-rail-pressure of last 10ms 307.21 bar injection volume setpoint without volume offset 7.88 mg/cyc intaken air mass per cylinder 516.73 mg/Hub charge pressure value 1014.15 hPa linearised APP1 0.00 % Battery Voltage 14011.66 mV Vehicle speed 0.00 km/h dutycycle Ubatt-corrected 4.73 % 2. Umweltsatz Mileage 244450 km average engine rotational speed 0.00 rpm coolant temperature 0.93 deg C maximum common-rail-pressure of last 10ms 0.00 bar injection volume setpoint without volume offset 46.47 mg/cyc intaken air mass per cylinder 0.00 mg/Hub charge pressure value 974.76 hPa linearised APP1 0.00 % Battery Voltage 11730.69 mV Vehicle speed 0.00 km/h dutycycle Ubatt-corrected 4.73 % No signal or value Test conditions fulfilled Error present now and already stored Error would not cause a warning lamp to light up Fehler in Entprellphase Fehler in Entprellphase Fehler in Entprellphase Error code: 41 F2 64 06 00 00 18 28 5F 51 1E 75 27 14 52 67 00 56 00 06 5F 7D 00 33 00 76 00 63 00 48 00 06 ------------------------------------------------------------- 4212 4212 Glow plug zylinder 1 Error counter: 10 Logistic counter: 40 1. Umweltsatz Mileage 244010 km average engine rotational speed 0.00 rpm coolant temperature -7.10 deg C maximum common-rail-pressure of last 10ms 0.00 bar injection volume setpoint without volume offset 50.02 mg/cyc intaken air mass per cylinder 0.00 mg/Hub charge pressure value 955.07 hPa linearised APP1 0.00 % Battery Voltage 11404.84 mV Vehicle speed 0.00 km/h status glow scale 0.00 - 2. Umweltsatz Mileage 244450 km average engine rotational speed 0.00 rpm coolant temperature 0.93 deg C maximum common-rail-pressure of last 10ms 0.00 bar injection volume setpoint without volume offset 46.47 mg/cyc intaken air mass per cylinder 0.00 mg/Hub charge pressure value 974.76 hPa linearised APP1 0.00 % Battery Voltage 11730.69 mV Vehicle speed 0.00 km/h status glow scale 0.00 - No signal or value Test conditions fulfilled Error not present now, but already stored Error would not cause a warning lamp to light up Fehler in Entprellphase Fehler in Entprellphase Fehler in Entprellphase Error code: 42 12 24 06 00 00 0A 28 5F 51 00 2B 00 7F 00 61 00 46 00 00 5F 7D 00 33 00 76 00 63 00 48 00 00 ------------------------------------------------------------- 4232 4232 Glow plug zylinder 3 Error counter: 10 Logistic counter: 40 1. Umweltsatz Mileage 244010 km average engine rotational speed 0.00 rpm coolant temperature -7.10 deg C maximum common-rail-pressure of last 10ms 0.00 bar injection volume setpoint without volume offset 50.02 mg/cyc intaken air mass per cylinder 0.00 mg/Hub charge pressure value 955.07 hPa linearised APP1 0.00 % Battery Voltage 11404.84 mV Vehicle speed 0.00 km/h status glow scale 0.00 - 2. Umweltsatz Mileage 244450 km average engine rotational speed 0.00 rpm coolant temperature 0.93 deg C maximum common-rail-pressure of last 10ms 0.00 bar injection volume setpoint without volume offset 46.47 mg/cyc intaken air mass per cylinder 0.00 mg/Hub charge pressure value 974.76 hPa linearised APP1 0.00 % Battery Voltage 11730.69 mV Vehicle speed 0.00 km/h status glow scale 0.00 - No signal or value Test conditions fulfilled Error not present now, but already stored Error would not cause a warning lamp to light up Fehler in Entprellphase Fehler in Entprellphase Fehler in Entprellphase Error code: 42 32 24 06 00 00 0A 28 5F 51 00 2B 00 7F 00 61 00 46 00 00 5F 7D 00 33 00 76 00 63 00 48 00 00 ------------------------------------------------------------- 4242 4242 Glow plug zylinder 4 Error counter: 10 Logistic counter: 40 1. Umweltsatz Mileage 244010 km average engine rotational speed 0.00 rpm coolant temperature -7.10 deg C maximum common-rail-pressure of last 10ms 0.00 bar injection volume setpoint without volume offset 50.02 mg/cyc intaken air mass per cylinder 0.00 mg/Hub charge pressure value 955.07 hPa linearised APP1 0.00 % Battery Voltage 11404.84 mV Vehicle speed 0.00 km/h status glow scale 0.00 - 2. Umweltsatz Mileage 244450 km average engine rotational speed 0.00 rpm coolant temperature 0.93 deg C maximum common-rail-pressure of last 10ms 0.00 bar injection volume setpoint without volume offset 46.47 mg/cyc intaken air mass per cylinder 0.00 mg/Hub charge pressure value 974.76 hPa linearised APP1 0.00 % Battery Voltage 11730.69 mV Vehicle speed 0.00 km/h status glow scale 0.00 - No signal or value Test conditions fulfilled Error not present now, but already stored Error would not cause a warning lamp to light up Fehler in Entprellphase Fehler in Entprellphase Fehler in Entprellphase Error code: 42 42 24 06 00 00 0A 28 5F 51 00 2B 00 7F 00 61 00 46 00 00 5F 7D 00 33 00 76 00 63 00 48 00 00 =============================================================
Tuotatuota..
Tutkin ja ihmettelen. Eikös jos autossa on ilmastointi niin keulalla pitäisi olla myös se ilmastoinnin fleksti, niinkuin tuossa E39:ssä?Last edited by kaikkone; 10-03-2012, 22:25.
Comment
-
-
Originally posted by hartge e46 View Postmitä mieltä ootte, tarviiko nelipyörä suuntauksen vai pelkän aurauskulmien säädön... viime kesänä tehty nelipyöräsuuntaus ja nyt vaihdoin eteen alatukivarret ja oikeelle raidetangon nupin... yläpäähän ei koskettu vaan pelkkä alapää oli auki...käsittääkseni alapääs ei ole edes säätöä...
Nelipyöräsuuntauksen vai aurauskulmien säädön, wat ?
Eikö tuo nyt ole sama asia ? Camberit ja auraus on varmaan perseellään, eli suosittelen sitä kulmiensäätöä...E39 535i -98
Comment
-
-
Kyselläänhän nyt asiantuntijoilta mielipiteitä. Eli tänään siirsin autoa 50m matkan parkkipaikalta toiselle ja sinä aikana rupesi auto "jurisemaan" aina kun rattia kääntää. Auton ollessa liikkeessa ääntä ei juuri kuule ja auto ohjautuu normaalisti, mutta heti kun pysähtyy ja kääntää rattia niin konepellin alta kuuluu kovaääninen jurina ja aivan kuin ratissa tuntuisi tärinää. Niin ja en tiedä olenko vain harhaluuloinen taas, mutta aivan kuin tuo vika vaikuttaisi moottorinkin käyntiääneen. Eli mikä tuohon nyt tuli? Muita topickeja kun lueskelin niin tulin siihen tulokseen, että ohjauspumppu taitaa olla tiensä päässä.
Ja autona tosiaan -01 325 sedan.F11 535D
Comment
-
-
Originally posted by Ezra View PostNelipyöräsuuntauksen vai aurauskulmien säädön, wat ?
Eikö tuo nyt ole sama asia ? Camberit ja auraus on varmaan perseellään, eli suosittelen sitä kulmiensäätöä...
Comment
-
Comment