Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TimoI
    Newbiemmer
    • Feb 2012
    • 17
    • naantali

    Terve, täältä on tulossa kovaa vauhtia eräältä toiselta automerkiltä kaapattu bmw neitsyt. Olen selaillut jumalattoman määrän näitä topikkeja läpi ja seulonut tietoa e46 touringista kolmen litran dieseltekniikalla ja mahdollisesti sillä x:llä varustettuna.

    Elikkä tietääkö joku tapauksen?


    Tuota vastaavaa olen hakemassa, jännittää hieman nuo tummennetut valot ja sisusta. Millaisellahan ajolla on ollut.

    Onko kenelläkään käsitystä onko näillä ylipäätään ajettu samanlaisia lukemia kuin esim mersuilla joissa näyttää se puolimiljoonaa olevan ennemminkin sääntö kuin poikkeus?

    Comment

    • junga
      BTCF Member
      • Aug 2007
      • 145

      viimasuoja

      mistähän nuita viimasuojia saa hommattua??? olis ne nätimmän näkösekki ja helpommat laittaa
      bmw e65 730d vm - 05

      ex:audi a6 2.7tdi vm-06
      ex: BMW 320d vm-05
      ex: seat cordoba vm-00
      ex: mb 2.6 sportline vm-91
      ex: e36 318tds vm-97
      ex: e36 318is vm 93

      Comment

      • NokiLeka
        Bimmer Enthusiast
        • May 2006
        • 2341
        • Eurajoki

        Originally posted by TimoI View Post
        Terve, täältä on tulossa kovaa vauhtia eräältä toiselta automerkiltä kaapattu bmw neitsyt. Olen selaillut jumalattoman määrän näitä topikkeja läpi ja seulonut tietoa e46 touringista kolmen litran dieseltekniikalla ja mahdollisesti sillä x:llä varustettuna.

        Elikkä tietääkö joku tapauksen?


        Tuota vastaavaa olen hakemassa, jännittää hieman nuo tummennetut valot ja sisusta. Millaisellahan ajolla on ollut.

        Onko kenelläkään käsitystä onko näillä ylipäätään ajettu samanlaisia lukemia kuin esim mersuilla joissa näyttää se puolimiljoonaa olevan ennemminkin sääntö kuin poikkeus?
        Jos budjetti ei ihan minimaalinen ole, niin suosittelen katsomaan jotain missä on vähän enempi varusteita. Ja nuo tummennuskalvot voi repiä heti valoista pois, heikentävät valotehoa helkkaristi, varsinkin kun normi halogeenit.

        Suositeltavia varusteita olisi ainakin sporttijakkarat ja xenonit, loput on plussaa.

        Suurin osa näyttää olevan siinä 300tkm paikkeilla, remonttia pääsee kyllä siinäkin määrässä jo tekemään. Ongelmapaikkoja ahdin ja polttoainepumput, niin syöttö kuin siirtokin. Alustan osia menee kuin leipää jos madallettu ja kulmat päin persiitä. Pienempiä murheita takaluukun johtosarja ja katkeilevat takajouset.

        Tuolta löytyy aika pitkiä keskusteluja niin hyvistä kuin huonoistakin puolista:
        e46 nelarin hankinta
        e46 330d:n hankintaa
        "I do everything my Rice Crispies tell me to"

        Comment

        • TimoI
          Newbiemmer
          • Feb 2012
          • 17
          • naantali

          No noista tenoxeista en osaa sano yhtään mitään, ne varmaankin vaikuttaa mun ostopäätökseen vai kategoriassa jälleenmyyntiarvo. Valot kyllä pitää vakioiksi saada mutta sen enempää alaa tuntematta ainakin takavalojen osalta näyttäis olevan lakkaa valot täyteen -> halvempi hinta laittomasta autosta?

          Sisustaakin on hieman maalailtu joka ei sitten yhtään miellytä silmää, sen hoitamiseksi olen ajatellut päälystää nuo somistelistat hiilikuidulla kun noissa asioissa ei jää kädentaidoista kiinni, paitsi mahdollisesti ratista kun siinä on muotoa enempi.

          Ne penkit sitten, mahtaako mulla olla ihan tyhmä ajatus sen vaihtamisesta sellaiseen maitokahvin väriseen sporttinahkasisustaan? Värimaailma tulis kerrasta hoitoon oman maun puitteissa. Näkeekö joku kokeneempi suunnitelmissani suurempia mutkia joita en ole tullut ajatelleeksi?

          Mistä tiedän että onko auto m-sport kakkonen vaiko ykkönen ja onko sillä mitään merkitystä? Onko muutakin eroa kuin ratti?

          Etukäteen kiitoksia sille joka vielä jaksaa näihin pyörittelyihin vastata?

          Comment

          • NokiLeka
            Bimmer Enthusiast
            • May 2006
            • 2341
            • Eurajoki

            Originally posted by TimoI View Post
            No noista tenoxeista en osaa sano yhtään mitään, ne varmaankin vaikuttaa mun ostopäätökseen vai kategoriassa jälleenmyyntiarvo. Valot kyllä pitää vakioiksi saada mutta sen enempää alaa tuntematta ainakin takavalojen osalta näyttäis olevan lakkaa valot täyteen -> halvempi hinta laittomasta autosta?

            Sisustaakin on hieman maalailtu joka ei sitten yhtään miellytä silmää, sen hoitamiseksi olen ajatellut päälystää nuo somistelistat hiilikuidulla kun noissa asioissa ei jää kädentaidoista kiinni, paitsi mahdollisesti ratista kun siinä on muotoa enempi.

            Ne penkit sitten, mahtaako mulla olla ihan tyhmä ajatus sen vaihtamisesta sellaiseen maitokahvin väriseen sporttinahkasisustaan? Värimaailma tulis kerrasta hoitoon oman maun puitteissa. Näkeekö joku kokeneempi suunnitelmissani suurempia mutkia joita en ole tullut ajatelleeksi?

            Mistä tiedän että onko auto m-sport kakkonen vaiko ykkönen ja onko sillä mitään merkitystä? Onko muutakin eroa kuin ratti?

            Etukäteen kiitoksia sille joka vielä jaksaa näihin pyörittelyihin vastata?
            Sanotaanko nyt niin, että ei niitä xenoneita sinne keulalle vain ulkonäön takia laiteta. Mutta jokainen valitsee ne mistä itse tykkää.

            Sisustan vaihtaminen ratkaisee ainakin sen ettei tarvitse välittää mitä siellä nyt on paikoillaan. Eikä siinä muuten ole mitään ihmeellistä, katsoo vain että onko/eikö ole Isofixejä, niiden ristiin laittaminen taitaa olla hankalaa. Sähkötkin pystyy jälkiasentamaan tarvittaessa.

            Yllä oleva auto ei ole alkuperäinen M-sport II eikä I. Tuolla listaa pakettiin kuuluvista varusteista LINKKI
            "I do everything my Rice Crispies tell me to"

            Comment

            • Huttune
              Newbiemmer
              • Jan 2011
              • 2
              • Suomi

              325ci -01 M54

              Juu elikkä tyhjäkäynti seilaa about 700-900 välillä, mistä voisi johtua? Voiko maffin toiminnan tarkistaa jotenkin? Vikakoodeina imupuolen n-akselintunnistin(epälooginen signaali) ja ilmamassamittari(Katkos/maavuoto). Että tilaanko nyt tuon tunnistimen ainakin?

              Ja sitten toinen on että tyhjäkäynnilla koneesta kuuluu (Häviää korkeilla kierroksilla varmaa muuhun meluun) metallinen rahina, voisiko johtua esim. hihnapyörien laakereista yms? Öljyt ja suodatin vaihettu 500km sitten (5-40)

              Comment

              • jukkaw
                Newbiemmer
                • May 2010
                • 16
                • Bangkok

                Oon miettiny tämän 330 (coupe/sedan) hankintaan diisselinä niin osaatteko sanoa palijon teillä auton omistajille tai muutenki jos tiedätte niin paljon menee sataselle diisseliä ? ja nakataan tähän että paljon menee myös lastun kanssa sataselle vaikka turhan tarkka kysymys on

                Comment

                • Laku
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2007
                  • 17508
                  • Turku

                  Originally posted by junga View Post
                  mistähän nuita viimasuojia saa hommattua??? olis ne nätimmän näkösekki ja helpommat laittaa
                  Marmori aka merkkiliikkeestä.
                  Näillä mennään:
                  - BMW E81 118i since 2017
                  - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                  - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                  - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                  - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                  Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                  Comment

                  • |foder|
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2006
                    • 7043
                    • Forssa

                    Hei nyt pikaisia neuvoja kaivataan.
                    Tässä olisi tiedossa yksi e46 320d -00, mutta kuullut erittäin paljon paskaa tuon koneen kestävyyden kannalta.
                    Olisiko ennemmin fiksumpaa ostaa 330d?
                    Nyt siis mitataan vain kestävyyttä tai vikaherkkyyttä?
                    Päätös tehtävä huomiseen puoleen päivään mennessä.

                    Kiitos
                    -Reijo-

                    E: Siis 320d kaupoista alustavasti sovittu mutta elkoi epäilyttämään koneen kestävyys. Mun tuurilla kun vähänkään vikaherkät kikottimet tuppaa laukeamaan herkästi. Kyseessä siis manuaalit, kummastakin konevaihtoehdoista.
                    Last edited by |foder|; 02-02-2012, 21:11.
                    Nyt:
                    E82 135i -11

                    Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

                    Comment

                    • Harri G
                      BTCF Member
                      • Jul 2005
                      • 9042
                      • Iisalmi

                      Originally posted by Laku View Post
                      Marmori aka merkkiliikkeestä.
                      Juopi laatikon keppanaa ja tunkee pahvit syylärin eteen. Kaupungilla kaikki tietää jo minut puliksi niin voi huoletta tehdä näin

                      Foder: En minä ainakaan sen kummemmasta paremmuudesta tai huonommuudesta ole lukenut. 320d jakajapumpulla 136hp versio. 330d commonrail koko ajan. Jakajapumpullista jos meinaat, niin ilmeisesti tässä mallissa (pumppu on siis sama kuin tds koneissa vp44) pumpussa ongelmana on, että sen jäähdytykseen pääsee ilmaa ja näin ollen kyrväyttää pumpun elektroniikan. Minun autoon tuo "ohjauspiiri" on rempattu, maksoi pari tuhatta euroa. Aika laiska ainakin tuo 136hp versio alle kahden tonnin. Välitykset on aika harvat. Mutta kunhan vauhtiin saa niin kulkee ihan ok. Olen ollut ihan tyytyväinen autoon ja vähällä se kulkee. Mulla 350tkm ajettu ja ei tunnu juuri missään.
                      Last edited by Harri G; 02-02-2012, 21:21.
                      E39 ja E91

                      Comment

                      • väiski525
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2010
                        • 2572
                        • Vantaa

                        Originally posted by |foder| View Post
                        Hei nyt pikaisia neuvoja kaivataan.
                        Tässä olisi tiedossa yksi e46 320d -00, mutta kuullut erittäin paljon paskaa tuon koneen kestävyyden kannalta.
                        Olisiko ennemmin fiksumpaa ostaa 330d?
                        Nyt siis mitataan vain kestävyyttä tai vikaherkkyyttä?
                        Päätös tehtävä huomiseen puoleen päivään mennessä.

                        Kiitos
                        -Reijo-

                        E: Siis 320d kaupoista alustavasti sovittu mutta elkoi epäilyttämään koneen kestävyys. Mun tuurilla kun vähänkään vikaherkät kikottimet tuppaa laukeamaan herkästi. Kyseessä siis manuaalit, kummastakin konevaihtoehdoista.
                        itse en ole ainakaan kuullut mitään ihmeellisempää mitä muistakaan koneista, imusarjan läpät nyt on varmaan ainut joka itse koneen laukeamiseen vaikuttaa.. kaikki riippuu kaikesta, miten huollettu ja pidetty, millaisessa ajossa ollut ja käytöstä yleensäkkin.

                        läpät vittuun ja hehkut uusii samalla ja kovaa ajoa.

                        7kk ja +20tkm huolettomia kilometrejä takana 320d manuaalina nyt mittarissa 179tkm
                        - F20 Lci 118d B47 -16 & Z900 Kawasaki -22

                        - MB s205 220cdi -15
                        - Volvo s80 2.5t -07
                        - mb s211 280cdi -08
                        - e46 320i -03
                        - e36 323i M-Sport tori-coupe -97
                        - e46 320d Individual "m-sport" -04
                        - e39 525i -01

                        Comment

                        • Pekumie
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2010
                          • 243
                          • -

                          Originally posted by jukkaw View Post
                          Oon miettiny tämän 330 (coupe/sedan) hankintaan diisselinä niin osaatteko sanoa palijon teillä auton omistajille tai muutenki jos tiedätte niin paljon menee sataselle diisseliä ? ja nakataan tähän että paljon menee myös lastun kanssa sataselle vaikka turhan tarkka kysymys on
                          Tourinkina ja tomaatilla tahtoo imaista 8l/100km reippaassa matka-ajossa aamuin ja päivin webastoa huudattaessa ennen starttausta. Nätisti ajellen vois päästä varmasti päälle litran vähemmällä, mutta en tykkää ajella muiden takana..

                          Comment

                          • TimoI
                            Newbiemmer
                            • Feb 2012
                            • 17
                            • naantali

                            No jopas on... Joku on siis vaihtanu ratin ja puskurit tohon, mistään muualta en sitä sellaiseksi olisi tunnistanutkaan. Taikka sitten on ruksittu vain tiettyjä osia? Ehkä menen kuitenkin suunnitelman mukaan katsomaan sitä lauantaina josko sattuisi kipinä uudelleen syttymään.

                            Näitten nelivedoista ollaan montaa mieltä täällä. Mutta kukaan ei ole sanonut kannattaako näitä sillä ottaa vai ei. Siis onko hyötyynsä nähden liian vaikea/kallis ylläpitää?

                            Comment

                            • Tuoppo
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2007
                              • 558
                              • Joensuu

                              Originally posted by Huttune View Post
                              325ci -01 M54

                              Ja sitten toinen on että tyhjäkäynnilla koneesta kuuluu (Häviää korkeilla kierroksilla varmaa muuhun meluun) metallinen rahina, voisiko johtua esim. hihnapyörien laakereista yms? Öljyt ja suodatin vaihettu 500km sitten (5-40)
                              Hihnapyörät ja kiristimet voivat olla syypää. Oma autoni tuli juuri huollosta, vastaavanlaisen äänen takia, jossa vaihdettiin juurikin hihnapyörät, mutta tuo metallinen ääni tuli vesipumpusta, jossa laakeri olivat täysin rikki. Olin hiukan yllättynyt, koska pumppu oli vaihdettu 2 vuotta ja 45tkm kilometriä sitten edellisen kerran.
                              G30 530e xDrive iPerformance -20
                              E70 X5 xDrive40d -10

                              Comment

                              • |foder|
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2006
                                • 7043
                                • Forssa

                                Originally posted by väiski525 View Post
                                itse en ole ainakaan kuullut mitään ihmeellisempää mitä muistakaan koneista, imusarjan läpät nyt on varmaan ainut joka itse koneen laukeamiseen vaikuttaa.. kaikki riippuu kaikesta, miten huollettu ja pidetty, millaisessa ajossa ollut ja käytöstä yleensäkkin.

                                läpät vittuun ja hehkut uusii samalla ja kovaa ajoa.

                                7kk ja +20tkm huolettomia kilometrejä takana 320d manuaalina nyt mittarissa 179tkm
                                Onko noiden läppien poisto jokin pakollinen juttu?
                                Miten ne läpät lakkaa toimimasta? Mitä siitä seuraa?
                                Nyt:
                                E82 135i -11

                                Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎