Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tupacalle
    Bimmer Rookie
    • Dec 2007
    • 72
    • Tampere

    Nyt tarvis pikaista apua! Eli pihassa on E46 330i smg-laatikolla.
    Noh, autolla ajettiin viikon verran vaan lyhyitä matkoja, ja niimpä sen sai käynnistää kaapeleilla.
    Nyt kun se oli käynyt pihassa parituntia jotta akku latautuisi, niin ongelma on, että auto sytytti vikavalon vaihdenäyttöön jossa on huutomerkki "rattaan" sisällä.
    Vaihteisto pysyy vapaalla eikä laita vaihteita silmään. Keppi kyllä liikkuu.

    Voiko kelit, kaapelikäynnistys tai pitkä tyhjäkäynti vaikuttaa asiaan, vai voiko olla että on esim. hydraulinesteet vähissä? Käyttöohjekirjasta ei ole paljon apua kun ei tuo germaani taivu...

    Comment

    • buksin-1
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2003
      • 4592
      • Keski-Pohjanmaa

      Ota ensin akun miinus pois 20-30 min:ksi ja katso uudestaan.
      Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
      Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
      SISUSTAT modaukset

      Comment

      • Peteyz
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2008
        • 614
        • 05

        Onko kaikissa neljäkutosissa (sedan,touring,coupe...) täysin samanlaiset jalkatilat. Mattoja ostellessa pitäs vaa tietää.

        Comment

        • H3nxu
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2011
          • 777
          • Kerava

          ^Kyllä.

          Comment

          • TimoI
            Newbiemmer
            • Feb 2012
            • 17
            • naantali

            Noni, kävin tänään katselemassa tuollaista 330xd:tä.

            Takaikkuna ei aukea ja airbag valo paloi ensimmäisten parin sadan metrin ajan.
            Takaikkuna ilmeisesti mikrokytkimestä kiinni? pyyhkiä ei myöskään ole muuten käytössä. Sillä ei mulle niinkään ole merkitystä mutta tuo airbagvalo ja sen palaminen häiritsee.

            Kaiken lisäksi, tähän on kuulemma vaihdettu säädettävät alatukivarret? Niin siis että mitkä perkeleet ne sellaiset sitten on?

            Miltä tuollaisen 6sylinterisen dieselin kuuluisi kuulostaa?

            Comment

            • Laku
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2007
              • 17508
              • Turku

              Originally posted by TimoI View Post
              Noni, kävin tänään katselemassa tuollaista 330xd:tä.

              Takaikkuna ei aukea ja airbag valo paloi ensimmäisten parin sadan metrin ajan.
              Takaikkuna ilmeisesti mikrokytkimestä kiinni? pyyhkiä ei myöskään ole muuten käytössä. Sillä ei mulle niinkään ole merkitystä mutta tuo airbagvalo ja sen palaminen häiritsee.

              Kaiken lisäksi, tähän on kuulemma vaihdettu säädettävät alatukivarret? Niin siis että mitkä perkeleet ne sellaiset sitten on?

              Miltä tuollaisen 6sylinterisen dieselin kuuluisi kuulostaa?
              Moottori kuulostaa murisevalta dieseliltä

              Takalasi on varmasti johtosarja poikki eli parin tunnin jobi kolvin ym. tarvikkeiden kanssa edessä. Tyyppivika.

              Enpä ole tuollaisista ikinä kuullut. Olisiko kyse säädettävistä koiranluista eli vakaajantangoista?
              Näillä mennään:
              - BMW E81 118i since 2017
              - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
              - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
              - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
              - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


              Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

              Comment

              • TimoI
                Newbiemmer
                • Feb 2012
                • 17
                • naantali

                Originally posted by Laku View Post
                Moottori kuulostaa murisevalta dieseliltä

                Takalasi on varmasti johtosarja poikki eli parin tunnin jobi kolvin ym. tarvikkeiden kanssa edessä. Tyyppivika.

                Enpä ole tuollaisista ikinä kuullut. Olisiko kyse säädettävistä koiranluista eli vakaajantangoista?
                Niin siis että se kuulostaa dieseliltä? ei siis raa'alta työkoneelta vaan, no dieseliltä.

                Tyyppivika siis on johtosarja eikä se nappula?

                Alatukivarsista on merkintä huoltokirjassa ja autokauppiaan päässä, ne on asennettu samalla kuin se d2 alustakin. Täällä oli jossain topicissa puhetta jostain tukivarsista joihin saa pallonivelet vaihdettua, mutta ei säädettävistä.

                Mitenkä se airbag valo? katsastukseen ensi kerralla ilmeisesti turha yrittää toimimattomalla?

                Comment

                • väiski525
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2010
                  • 2572
                  • Vantaa

                  Originally posted by TimoI View Post

                  Mitenkä se airbag valo? katsastukseen ensi kerralla ilmeisesti turha yrittää toimimattomalla?
                  joo leimaa ei tule jos valo palaa.

                  yleisin valon aiheuttaja on penkin tunnistinmatto

                  vikakoodit lukuun niin sillähän se selviää
                  - F20 Lci 118d B47 -16 & Z900 Kawasaki -22

                  - MB s205 220cdi -15
                  - Volvo s80 2.5t -07
                  - mb s211 280cdi -08
                  - e46 320i -03
                  - e36 323i M-Sport tori-coupe -97
                  - e46 320d Individual "m-sport" -04
                  - e39 525i -01

                  Comment

                  • TimoI
                    Newbiemmer
                    • Feb 2012
                    • 17
                    • naantali

                    Originally posted by väiski525 View Post
                    joo leimaa ei tule jos valo palaa.

                    yleisin valon aiheuttaja on penkin tunnistinmatto

                    vikakoodit lukuun niin sillähän se selviää
                    No mitäs semmonen matto maksaa?

                    Comment

                    • Petteri80
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2004
                      • 578
                      • Joensuu

                      Originally posted by TimoI View Post
                      No mitäs semmonen matto maksaa?
                      noin 130€ merkkiliikkeen tiskiltä. Vaihtotyö n. 200€ (merkkiliike).

                      Comment

                      • väiski525
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2010
                        • 2572
                        • Vantaa

                        Originally posted by TimoI View Post
                        No mitäs semmonen matto maksaa?
                        lue vikakoodit ennenkuin tilaat yhtään mitään

                        naantalin seudulla varmasti jollain foorumilaisella lukulaitteet.

                        ja ihan alkuun voit itse tarkistaa että penkin alla olevat liittimet on kunnolla kiinni ja vaikka puhdistaa ne samalla, jos sillä sammuisi.
                        - F20 Lci 118d B47 -16 & Z900 Kawasaki -22

                        - MB s205 220cdi -15
                        - Volvo s80 2.5t -07
                        - mb s211 280cdi -08
                        - e46 320i -03
                        - e36 323i M-Sport tori-coupe -97
                        - e46 320d Individual "m-sport" -04
                        - e39 525i -01

                        Comment

                        • TimoI
                          Newbiemmer
                          • Feb 2012
                          • 17
                          • naantali

                          Originally posted by Petteri80 View Post
                          noin 130€ merkkiliikkeen tiskiltä. Vaihtotyö n. 200€ (merkkiliike).
                          jopas on matolla hintaa. pitänee neuvotella myyjän kanssa.

                          Comment

                          • Laku
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2007
                            • 17508
                            • Turku

                            Originally posted by TimoI View Post
                            Niin siis että se kuulostaa dieseliltä? ei siis raa'alta työkoneelta vaan, no dieseliltä.

                            Tyyppivika siis on johtosarja eikä se nappula?

                            Alatukivarsista on merkintä huoltokirjassa ja autokauppiaan päässä, ne on asennettu samalla kuin se d2 alustakin. Täällä oli jossain topicissa puhetta jostain tukivarsista joihin saa pallonivelet vaihdettua, mutta ei säädettävistä.?
                            Kutakuinkin näin, mitä ääniin tulee .

                            Kyllä, johtosarja on usein katkeaa.

                            Kyllä tuo alustasarjan (säädettävä) viittaa juurikin siihen, että sinne on vaihdettu lyhyemmät, säädettävät koiranluut. Perusjuttu siis. Unohda toi tukivarsijuttu.
                            Näillä mennään:
                            - BMW E81 118i since 2017
                            - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                            - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                            - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                            - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                            Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                            Comment

                            • Perlenbacher
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2010
                              • 1103
                              • Suomi

                              Originally posted by Perlenbacher View Post
                              Kiitos vinkistä, katsoin nuo ja ääni ei kuitenkaan tule sieltä. Ääni tuntuu voimakkaana tärinänä laturissa, tehostimen pumpussa ja öljynsuodattimen kotelossa. Nehän ovat samassa telineessä. Eli aina kun kerran sekunnissa kuuluu krrh niin tärähtää em. paketti. Eli selvästi mekaaninen ääni. Taajuus vaan on erittäin outo 1 tärähdys sekunnissa(700rpm), eikä viittaa hihnapyöriin eikä mihinkään pyörivään osaan apulaitteissa.
                              Noniin, koitettu vääntöraudalla nostella ja väännellä ja ties mitä painaa apulaitteita mutta ääni vain vähän muuttuu. Ruuveja löysätty ja kiristetty ja kaikkea mahdollista. Kun antaa kunnolla kuormaa laturille, niin ääni lakkaa! Olisko tuo nyt selvä homma kuten jo arveltiin, ja laturi auki ja ainakin laakerit vaihtoon? Kun renkaita kääntää nopeasti paikallaan eli ohjaustehostimen pumppu käy raskaasti niin ääni ei muutu ollenkaan paitsi mitä kierrosten mukana kun vähän heilahtaa.

                              Comment

                              • McBeast
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2007
                                • 2998
                                • Tallinn

                                Originally posted by Laku View Post
                                Kutakuinkin näin, mitä ääniin tulee .

                                Kyllä, johtosarja on usein katkeaa.

                                Kyllä tuo alustasarjan (säädettävä) viittaa juurikin siihen, että sinne on vaihdettu lyhyemmät, säädettävät koiranluut. Perusjuttu siis. Unohda toi tukivarsijuttu.
                                Itsellä tuli mieleen ensimmäisenä nämä:


                                Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎