Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Vecara
    BTCF Member
    • Jul 2003
    • 342
    • Rovaniemi

    Originally posted by Vecara View Post
    330d touringissa vuodelta 2001 kontissa on 125/80R17-varapyörä. Koko heitetty ulkomuistista, kuitenkin kyseessä ei täysikokoinen.
    Originally posted by Pekumie View Post
    Outoa, mulla on 02vm 330d touringissa täysikokoinen 225/45-17 varapyörä.
    Piti ihan tarkistaa varustelistasta, että onko omaani valittu tilaa säästävä erikseen, mutta ei siellä mitään mainintaa ollut..

    Onko sinulla mainittuna kyseisessä listassa täysikokoinen varapyörä?
    ** S203 C250 CDI 4Matic ** Ski-Doo MXZ X-RS 850 **

    Comment

    • _Wraith_
      Bimmer Rookie
      • Apr 2010
      • 156
      • Oulu

      Kenelläkään mitään hajua mahtaako M43 koneisen automaagilootan lämmönvaihtajaa saada tarvikkeena ja jos saa niin mistä liikkeestä? Ei oo tosi et nuinki yksinkertanen osa voi vuotaa
      Vikakoodinlukua Oulun alueella E- ja F-sarjalaisiin
      -14 Volvo V60 Plug-in Hybrid
      EX -10 E70 X5
      EX -12 MB W212 E300 Bluetec Hybrid
      EX -13 F25 X3
      EX -12 F11 520D
      EX -05 E53 X5
      EX -06 E61 520D
      EX -04 E60 525iA
      EX -04 MB C180 KOMPRESSOR
      EX -02 E46 316
      EX -98 E46 318

      Comment

      • Pex
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2010
        • 353
        • Kuusamo

        e46 2004:n vänkärin puolen alatukivarsi, kumpi osanro?

        Kyse tästä autosta


        Tuon osaluettelon mukaan 2 vaihtoehtoa, varsi on erilainen jos autossa:
        For vehicles with

        M Sports package II
        S338A=Yes

        autossa ei tuota S338A-pakettia ole, mutta erikseen uutena tehtaalta otettu
        S226A Sports suspension settings, eli sporttialusta

        Käsittääkseni tuo S338A sisältää kuitenkin tuon sporttialustan ja sen mukaan vissiin nämä varret määräytyy? Elikkä pitänee valita osa 31122282122, niinkuin olis tuo S338A-paketti, vai kuinka?

        Jos kestävämpää, vaikka Meyleä laittaisi niin mistäs noita kannattaisi tilata? Ebayssa näyttää olevan paljon tarjolla kun pikasesti tsekkasin, mutta ei osunut ainakaan heti semmosta puotia silmään joka toimittais Suomeen, Saksaan ja Itävaltaan vain näyttävät postittavan.
        Nykyään mennään Volkkarilla

        Ex. E61 520dA 2006

        Comment

        • Pekumie
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2010
          • 243
          • -

          Originally posted by Vecara View Post
          Piti ihan tarkistaa varustelistasta, että onko omaani valittu tilaa säästävä erikseen, mutta ei siellä mitään mainintaa ollut..

          Onko sinulla mainittuna kyseisessä listassa täysikokoinen varapyörä?
          Ei lue mullakaan mitään. :think Voiskohan tuossa olla jokin vuosimalli kohtainen ero tai jonkin varusteen takia laitettu sitten tuo kärrynpyörä.

          Lisätään vielä tällekkin sivulle: Onko kellään kokemuksia 330d touringissa KW 40/30mm jousisarjasta? Ei tahdo oikein muita sopivia löytyä, enkä säädettävääkään aio laittaa.

          Comment

          • NokiLeka
            Bimmer Enthusiast
            • May 2006
            • 2341
            • Eurajoki

            Originally posted by Pex View Post
            e46 2004:n vänkärin puolen alatukivarsi, kumpi osanro?

            Kyse tästä autosta


            Tuon osaluettelon mukaan 2 vaihtoehtoa, varsi on erilainen jos autossa:
            For vehicles with

            M Sports package II
            S338A=Yes

            autossa ei tuota S338A-pakettia ole, mutta erikseen uutena tehtaalta otettu
            S226A Sports suspension settings, eli sporttialusta

            Käsittääkseni tuo S338A sisältää kuitenkin tuon sporttialustan ja sen mukaan vissiin nämä varret määräytyy? Elikkä pitänee valita osa 31122282122, niinkuin olis tuo S338A-paketti, vai kuinka?

            Jos kestävämpää, vaikka Meyleä laittaisi niin mistäs noita kannattaisi tilata? Ebayssa näyttää olevan paljon tarjolla kun pikasesti tsekkasin, mutta ei osunut ainakaan heti semmosta puotia silmään joka toimittais Suomeen, Saksaan ja Itävaltaan vain näyttävät postittavan.
            Ei mene noin, eli jos on M-sport II paketti niin silloin on nuo M-sport II varret, mutta jos on vain Sport alusta ilman pakettia niin silloin on tavalliset varret vaikka sport alusta onkin.

            Suosittelen Lemförderin tai OEM tuotteita, jos siis hyvät haluaa. Ja suosittelen myös vaihtamaan ne molemmat samalla kertaa, koska joka tapauksessa joudut kohta sen toisenkin vaihtamaan, joten miksei yhdellä nostamisella.
            "I do everything my Rice Crispies tell me to"

            Comment

            • Jisv
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2008
              • 461
              • Pori

              Originally posted by Pex View Post
              e46 2004:n vänkärin puolen alatukivarsi, kumpi osanro?
              Msportin tukivarsissa on msport-logo, jos sitä ei ole, niin sitten se taitaa olla tuo perusmallin tukivarsi aina.
              Meyleä saa suomestakin vissiin, mutta saksan ebaysta ainakin autoteile55 lähettää paketit dhl:llä suomeen, vaikkei sitä myynti-ilmoissa mainitakkaan. Meylen tukivarressa muuten kesti alapallo 50 tkm, joten ei se niin mahdottoman kestävä ole sekään. Tosin onpahan vaihdettava tuo alapallo, ettei tartte koko vartta vaihdella.
              e46 non m-sport touring
              Dieselin kulutus

              Comment

              • NokiLeka
                Bimmer Enthusiast
                • May 2006
                • 2341
                • Eurajoki

                Originally posted by Pekumie View Post
                Ei lue mullakaan mitään. :think Voiskohan tuossa olla jokin vuosimalli kohtainen ero tai jonkin varusteen takia laitettu sitten tuo kärrynpyörä.

                Lisätään vielä tällekkin sivulle: Onko kellään kokemuksia 330d touringissa KW 40/30mm jousisarjasta? Ei tahdo oikein muita sopivia löytyä, enkä säädettävääkään aio laittaa.
                Tuossa madallusluokassa voin suositella omalta kohdaltani mm. AP:n 40/20 sarjaa. On tuossa omassa toiminut H&R:n 55/35 alustan jälkeen todella hyvin.
                "I do everything my Rice Crispies tell me to"

                Comment

                • Pex
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2010
                  • 353
                  • Kuusamo

                  Originally posted by NokiLeka View Post
                  Ei mene noin, eli jos on M-sport II paketti niin silloin on nuo M-sport II varret, mutta jos on vain Sport alusta ilman pakettia niin silloin on tavalliset varret vaikka sport alusta onkin.

                  Suosittelen Lemförderin tai OEM tuotteita, jos siis hyvät haluaa. Ja suosittelen myös vaihtamaan ne molemmat samalla kertaa, koska joka tapauksessa joudut kohta sen toisenkin vaihtamaan, joten miksei yhdellä nostamisella.
                  kiitoksia vastauksesta.

                  Tuossa kerkesin kaivella mitä tuo M-Sport II paketti sisältää ja löysin tämmöstä:


                  Paketti sisältää:
                  226 Urheilualusta
                  716 M aerodynamic II -paketti
                  788 M kevytmetallivanteet, 17" double spoke 68 M
                  760 Individual high-gloss Satin Chrome
                  785 Valkoiset suuntavilkut
                  772 Koristelistat musta alumiini, kuutiokuviointi
                  775 Antrasiitinvärinen kattoverhoilu
                  481 Urheiluistuimet eteen
                  710 M nahkaohjauspyörä

                  Lisäksi:
                  M kynnyslistat
                  ovaalinmuotoiset etusumuvalot
                  urheilullinen alustan säätö
                  lyhyempi vaihdekeppi (ei autom.vaihde/SMG)
                  M jalkatuki
                  korinväriin malatut kahvat ja kattolistat
                  antrasiitinväriset ajovaloumpioiden kehykset (myös 330i/xi)

                  Ihan mielenkiinnosta kysyn, mikä noista listan romppeista tekee alustasta M-Sport II:n mukaiset tukivarret vaativan? Minäkun ajattelin, että se olis nimenomaan tuo urheilualusta :think
                  Nykyään mennään Volkkarilla

                  Ex. E61 520dA 2006

                  Comment

                  • Pex
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2010
                    • 353
                    • Kuusamo

                    Originally posted by Jisv View Post
                    Msportin tukivarsissa on msport-logo, jos sitä ei ole, niin sitten se taitaa olla tuo perusmallin tukivarsi aina.
                    Meyleä saa suomestakin vissiin, mutta saksan ebaysta ainakin autoteile55 lähettää paketit dhl:llä suomeen, vaikkei sitä myynti-ilmoissa mainitakkaan. Meylen tukivarressa muuten kesti alapallo 50 tkm, joten ei se niin mahdottoman kestävä ole sekään. Tosin onpahan vaihdettava tuo alapallo, ettei tartte koko vartta vaihdella.
                    kiitos. Niinpäs näkyy toimittavan
                    Nykyään mennään Volkkarilla

                    Ex. E61 520dA 2006

                    Comment

                    • NokiLeka
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2006
                      • 2341
                      • Eurajoki

                      Originally posted by Pex View Post
                      Ihan mielenkiinnosta kysyn, mikä noista listan romppeista tekee alustasta M-Sport II:n mukaiset tukivarret vaativan? Minäkun ajattelin, että se olis nimenomaan tuo urheilualusta :think
                      Tekivät muutoksia jossain vaiheessa nimenomaan M-sport II pakettiin ja sinne lisättiin nuo uudet alatukivarret, mutta niitä ei kuitenkaan lisätty Sport alustaan. Miksi, niin en osaa sanoa. Mutta jos vaihdat molemmat varret niin ei sillä ole merkitystä kummat laitat, M-sport varsissa on alapallo hiukan eri kulmassa kuin tavallisissa, tällä on varmaankin haettu parempaa kestävyyttä madalluksessa.

                      bmwfans.info ja sieltä ihmettelemään muutoksia.
                      "I do everything my Rice Crispies tell me to"

                      Comment

                      • Pekumie
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2010
                        • 243
                        • -

                        Originally posted by NokiLeka View Post
                        Tuossa madallusluokassa voin suositella omalta kohdaltani mm. AP:n 40/20 sarjaa. On tuossa omassa toiminut H&R:n 55/35 alustan jälkeen todella hyvin.
                        Mistäs ton AP:n sarjan ostit, kun en ole mistään löytäny? Schmiedmannilla olis Lowtecciä 40/30 ja 55/30 sarjana, tuo 55/30 saattas olla hyvä niin ei ainakaan jäis keulimaan. :think Kokemuksia noista?

                        Entä tuo H&R, oliko sulla pelkät jouset? Mielipiteitä?

                        Comment

                        • Pex
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2010
                          • 353
                          • Kuusamo

                          Originally posted by Pex View Post
                          autossa ei tuota S338A-pakettia ole, mutta erikseen uutena tehtaalta otettu
                          S226A Sports suspension settings, eli sporttialusta
                          nyt alkoi mietityttää onko tuossa sittenkin tuo tehdasasenteinen M-Sport II paketti, koska on mm. sporttipenkkiä, valkoset vilkut ja muuta. Selviääkö tuo jostakin? Auton 7 viimeistä VIN:stä PM89671
                          Nykyään mennään Volkkarilla

                          Ex. E61 520dA 2006

                          Comment

                          • NokiLeka
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2006
                            • 2341
                            • Eurajoki

                            Originally posted by Pekumie View Post
                            Mistäs ton AP:n sarjan ostit, kun en ole mistään löytäny? Schmiedmannilla olis Lowtecciä 40/30 ja 55/30 sarjana, tuo 55/30 saattas olla hyvä niin ei ainakaan jäis keulimaan. :think Kokemuksia noista?

                            Entä tuo H&R, oliko sulla pelkät jouset? Mielipiteitä?
                            AP:n jouset ostin MKJ-Motorsportilta, mutta niillä näyttää enää olevan JOM:ia.. Mutta eBaystä löytyy kyllä. Mulla koodina FS20-047 joka on siis Touringin 40/20 sarja.

                            H&R:ssä ei valittamista, ei ehkä ihan niin mukava kuin AP, mutta toimi kyllä hyvin Sachsin kaasujen kanssa. Pohjaanlyöntikumeista joutuu ottamaan jo siivua noitten kanssa. Mä ostin Fahrwerkebilliger.de:stä H&R:n CupKitin jossa oli myös iskarit mukana, mutta ne eivät kestäneet kunnolla ensimmäistä talveaan.

                            Originally posted by Pex View Post
                            nyt alkoi mietityttää onko tuossa sittenkin tuo tehdasasenteinen M-Sport II paketti, koska on mm. sporttipenkkiä, valkoset vilkut ja muuta. Selviääkö tuo jostakin? Auton 7 viimeistä VIN:stä PM89671
                            Runkonumerolla löytyy esim. bmw.fi ja sieltä Elektroninen ETK ja testitunnuksilla sisään. Sinne syöttää runkonumeron 7 viimistä ja katsoo ylhäältä kohdasta Options niin näkee mitä varusteita autoon on ruksittu.

                            Mutta kyllä nuo varusteet voi olla erikseenkin
                            "I do everything my Rice Crispies tell me to"

                            Comment

                            • Rumilus
                              BTCF Member
                              • Jan 2010
                              • 366
                              • Tuusula

                              Originally posted by Rumilus View Post
                              Ostin tossa viikonloppuna tommosen 330xd. Paikanpäällä sitte aikani ihmeteltyä huomasin vaihdekepin verrattain omituisen asennon. Eli keppi on vinossa apparin puolelle. No kysyin myyjältä sitten, että mikähän keppiä mahdollisesti vaivaa. Myyjä sanoi, että auto on olluyt kytkinremontissa ja siellä on laatikko laitetettu "vääriin" pultinreikiin. Eli hänen mukaansa laatikon saisi kahteen eri asentoon. Nielin sitten sen tarinan ja nyt jälkeenpäin ajateltuna kuulostaa aika oudolta? Kaikki vaihteet kuitenkin pelaa normaalisti, eikä keppi ota keskikonsoliin kiinni.

                              Kyseessä siis -01 330xd M57D30 moottorilla ja manuaalilaatikolla. Jos ei pidä paikkaansa niin mikähän mahtaa olla vikana?

                              Onkohan mahdollista, että vivustossa on jotain vikaa? Laatikko ja kone on kyllä täysin oikeassa asennossa.
                              Ikinä ei ole aikaa tehdä mitään kerralla kunnolla, mutta aina on aikaa tehdä kahteen kertaan.

                              Comment

                              • Jisv
                                Bimmer Fanatic
                                • Oct 2008
                                • 461
                                • Pori

                                Originally posted by Pekumie View Post
                                Lisätään vielä tällekkin sivulle: Onko kellään kokemuksia 330d touringissa KW 40/30mm jousisarjasta? Ei tahdo oikein muita sopivia löytyä, enkä säädettävääkään aio laittaa.
                                Täältä tulee suositukset h&r:n 35/20 setille. Sigun linkissä joku kuva mistä näkee madalluksen asteen. Eihän tuo matala ole, mutta erittäin mukava.
                                e46 non m-sport touring
                                Dieselin kulutus

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎