Ei se kuusiokoloruuvi sitä kahvaa säädä, vaan pitää sitä kahvan takareunassa
olevaa palikkaa kiinni. (sitä jossa on avainpesä kuskin puolella)
Sen ruuvin kun ottaa irti, irtoaa se palikka auton ulkopuolelta ja kun vetää
kahvaa taaksepäin, niin jää kahvakin käteen.
Mitään säätöjä siinä ei ole, paitsi jos vääntää rautaa, joka tulee lukolta kahvalle.
Koko lukitus palikka voi myös olla rikki, kuten itselläni muinoin ja sen
pois ottaminen oven sisältä onkin sitten kokonaan oma taiteenlajinsa.
Ei se kuusiokoloruuvi sitä kahvaa säädä, vaan pitää sitä kahvan takareunassa
olevaa palikkaa kiinni. (sitä jossa on avainpesä kuskin puolella)
Sen ruuvin kun ottaa irti, irtoaa se palikka auton ulkopuolelta ja kun vetää
kahvaa taaksepäin, niin jää kahvakin käteen.
Mitään säätöjä siinä ei ole, paitsi jos vääntää rautaa, joka tulee lukolta kahvalle.
Koko lukitus palikka voi myös olla rikki, kuten itselläni muinoin ja sen
pois ottaminen oven sisältä onkin sitten kokonaan oma taiteenlajinsa.
Spotted this on another forum and it is an excellent little video to show you how to fix that common problem that is the sticking E46 door handle Here you go :-
Ei se kuusiokoloruuvi sitä kahvaa säädä, vaan pitää sitä kahvan takareunassa
olevaa palikkaa kiinni. (sitä jossa on avainpesä kuskin puolella)
Sen ruuvin kun ottaa irti, irtoaa se palikka auton ulkopuolelta ja kun vetää
kahvaa taaksepäin, niin jää kahvakin käteen.
Mitään säätöjä siinä ei ole, paitsi jos vääntää rautaa, joka tulee lukolta kahvalle.
Koko lukitus palikka voi myös olla rikki, kuten itselläni muinoin ja sen
pois ottaminen oven sisältä onkin sitten kokonaan oma taiteenlajinsa.
Lukkopesä on ovessa kiinni kuusiokololla ja kahva kiinni mekanismissaan T15 kantaisella ruuvilla, johon pääsee käsiksi samasta kolosta mutta vasta lukkopesän irroittamisen jälkeen. Omasta puuttuu tällä hetkellä kahva kuskin ovesta, joten on tullut hiukan tutkittua tuon sielun elämää
Mekanismi on Toukassa ja sedanissa muuttunut ainakin kertaalleen ja arvaappas oliko omani tehty juuri silloin.. Eli muutos on tehty 9/00. Odottelen uutta mekanismia saapuvaksi niin pääsee katsomaan oven sisään ja ihmettelemään miten se on siellä kiinni. Neuvoja siis otetaan vastaan sen vaihtamiseksi, jos siinä jotain ihmeellistä on?
Ookei.. Kuullostaa mielenkiintoiselta. Täytyy mennä johonkin purkamaan tuota ovea, niin täytyy katsoa kuinka tuo systeemi oikein toimii ja onko tuota korjattavissa vai pitääkö tilata uutta osaa tilalle.
Jos en väärin tulkinnut, niin saksan kuittien perusteella autooni on kertaalleen vaihdettu, sekä kuskin, että apukuskin ovenkahvat.
Onko kellään ollut ongelmia tuon ulkolämpöanturin kanssa. Siis niin päin, että näyttö alkaa hiljalleen näyttää liian suuria lämpölukemia. Vaihdoin ensin anturin ja homma toimi päivän ok. No taas alkoi hiljalleen lukemat kasvaa näytössä. Käytin tässä uudestaan anturia irti ja liittimessä oli reilusti vettä ( parantaa ilmeisesti kontaktia) no putsasin liittimen ja laitoin kontaktipintoihin hieman kuparitahnaa. Sitten vielä teippasin liittimen ja anturin sähköteipillä melko tiiviiksi paketiksi. No taas pari päivää ja nyt mittari valehtelee jo 4 astetta. Ulkona siis nollakeli ja mittari näyttää +4.
Mitä ihmettä tuolle nyt tekisi että toimisi jatkossa. saako uutena pelkän liittimen jossa mukana johdonpätkät ?
BMW E84 X1 18dXdrive -14
Ex BMW E83 X3 2.0d - 04 Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
Ex, E46 320 d Touring -01 Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special
Miten pystyn selvittämään että autossa on kaikki airbagit tallella jotka sielä pitäisi olla?,
Inpa löytyy..
tälläisiä tietoja tuli pihalle kun lueskelin livedataa:
Laitanpaa nyt tähänkin josko joku vaikka vastailis
Eli olisi vetarin vaihtoa edessä ja en viitsisi millään ostaa vetaria kl varaosista kun hinta on aika kova verrattuna e bayn tarjontaan!
Mut juu, eikös tämän pitäisi käydä minulle, auto on 330xda(-01)
ja pelkääjän puolelle(oikea kai) olisi tarkoitus osa hommata.
Kits vastanneille...
Niin juu ja siis tarvitseeko tuonne palauttaa vanha osa kun näin lukee tuossa suomennuksessa. Tiedot: Tämä on uusi nivelakseli. Vanha osan Palauta vaaditun!
Kirjoittelenpa vähän kaverin e46 330xiA:sta, jota ollaan yritetty saada kuntoon.
Supan kanssa puhelimessa ei oikein päästy mihinkään konkreettiseen päätelmään.
Eli pari kuukautta sitten auto aloitti rajun tärinän paikallan seisoessa, vaihde päällä. Vapaalla ei mitään. En tiedä alkoiko tärinä vähitellen vai äkillisesti mutta tärinä on rajua ja kamala jurnutuksen omainen ääni kuuluu ympäri auton (luultavimmin vain sisuta ja kaikki vähänkään irtonainen resonoi).
Vaihdettua on vaihdelaatikon kannakekumi ja koneen kannakekumit.
Ilmeisesti korjaamon asentajat eivät ollet löytäneet muuta.
Nyt sitten olisikin kinkkistä että mitä seuraavaksi vaihdetaan/tarkistetaan/kokeillaan?
Kaikki vinkit, neuvot ja kokemukset olisivat tervetulleita.
Jos haju on sellaista öljynkäryä, niin syynä saattaa olla alipainepumpun öljyvuoto. Sylinterinkannen takaosassa on alipainepumppu, joka vanhemmiten alkaa vuotamaan. Öljytipat tippuvat suoraan pakosarjalle, ja käryävät jonkun aikaa. Itsellä teki tuota aina käynnistyksen yhteydessä, pidemmän pysähdyksen jälkeen. Muuten ei menoa haitannut. Korjauksena pumpun ja tiivisteiden uusiminen, tai sitten vanhan aukaisu ja kasaus tiivisteliimaa apuna käyttäen. On muuten ahtaassa paikassa se pumppu..
Kirjoittelenpa vähän kaverin e46 330xiA:sta, jota ollaan yritetty saada kuntoon.
Supan kanssa puhelimessa ei oikein päästy mihinkään konkreettiseen päätelmään.
Eli pari kuukautta sitten auto aloitti rajun tärinän paikallan seisoessa, vaihde päällä. Vapaalla ei mitään. En tiedä alkoiko tärinä vähitellen vai äkillisesti mutta tärinä on rajua ja kamala jurnutuksen omainen ääni kuuluu ympäri auton (luultavimmin vain sisuta ja kaikki vähänkään irtonainen resonoi).
Vaihdettua on vaihdelaatikon kannakekumi ja koneen kannakekumit.
Ilmeisesti korjaamon asentajat eivät ollet löytäneet muuta.
Nyt sitten olisikin kinkkistä että mitä seuraavaksi vaihdetaan/tarkistetaan/kokeillaan?
Kaikki vinkit, neuvot ja kokemukset olisivat tervetulleita.
Jos vika ilmenee vain vaihde päällä, niin suuntaisin itse tarmoni vaihdelaatikkoon. Mielestäni voorumillakin on ollut keskustelua e46:n automaattilootien vaivoista, joten niistä voisi apuja löytyä.
Lukkopesä on ovessa kiinni kuusiokololla ja kahva kiinni mekanismissaan T15 kantaisella ruuvilla, johon pääsee käsiksi samasta kolosta mutta vasta lukkopesän irroittamisen jälkeen. Omasta puuttuu tällä hetkellä kahva kuskin ovesta, joten on tullut hiukan tutkittua tuon sielun elämää
Mekanismi on Toukassa ja sedanissa muuttunut ainakin kertaalleen ja arvaappas oliko omani tehty juuri silloin.. Eli muutos on tehty 9/00. Odottelen uutta mekanismia saapuvaksi niin pääsee katsomaan oven sisään ja ihmettelemään miten se on siellä kiinni. Neuvoja siis otetaan vastaan sen vaihtamiseksi, jos siinä jotain ihmeellistä on?
Aivan, unohdin, että siinä on tuo toinenkin ruuvi josta säätö tapahtuu.
Mutta joo se mekanismin vaihto..
Ei siinä mitään ihmeellistä ole, on vaan helvetin vittumainen saada pois sieltä
paitsi jos ottaa kaikki ikkunanmekanismit pois. Siinähän se homma vasta olisikin,
joten kannattaa vaan kammeta se sieltä välistä vaikka mahdottomalta tuntuu.
Kiinni se on ainoastaan niillä isokantaisilla pulteilla (4kpl?) siinä oven päädyssä.
Ja sitten siinä itse mekanismissa on tietysti kiinni kaikennäköistä hilpettä, sähköä ja muuta.
Ja ne kaikki muistaakseni täytyy saada irti, ennenkuin mekanismin saa edes kunnolla
näkyville. Se tekee hommasta mielenkiintoisen.
Jos siis tykkäät oluesta, suosittelen varaamaan jokusen tölkin siihen lähettyville.
Comment