Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hiiliviiksi
    Bimmer Rookie
    • Oct 2011
    • 52
    • 016

    Vakionopeudensäädin M47

    Onko tietoa, saapiko M47 dieseliin laitettua jälkikäteen vakionopeudensäädintä.
    Auto on 318d 09/2001.
    e91 320d
    ex: e46 318d

    Comment

    • H3nxu
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2011
      • 777
      • Kerava

      Originally posted by McBeast View Post
      No täytyy kokeilla vielä "kovaa rykäsemällä". Eli todennäköisesti jää kahva käteen.
      Elä niin kovaa

      Sillai nopeesti rykäset muttet niin että kahva jää handuun.

      Comment

      • siksta
        Bimmer Fanatic
        • May 2004
        • 675
        • Orimattila

        Tähän teidän kahvaongelmaan:

        Ei se kuusiokoloruuvi sitä kahvaa säädä, vaan pitää sitä kahvan takareunassa
        olevaa palikkaa kiinni. (sitä jossa on avainpesä kuskin puolella)
        Sen ruuvin kun ottaa irti, irtoaa se palikka auton ulkopuolelta ja kun vetää
        kahvaa taaksepäin, niin jää kahvakin käteen.

        Mitään säätöjä siinä ei ole, paitsi jos vääntää rautaa, joka tulee lukolta kahvalle.

        Koko lukitus palikka voi myös olla rikki, kuten itselläni muinoin ja sen
        pois ottaminen oven sisältä onkin sitten kokonaan oma taiteenlajinsa.
        F25 3.0D M-sport, F20 118i M-sport

        Comment

        • H3nxu
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2011
          • 777
          • Kerava

          Originally posted by siksta View Post
          Tähän teidän kahvaongelmaan:

          Ei se kuusiokoloruuvi sitä kahvaa säädä, vaan pitää sitä kahvan takareunassa
          olevaa palikkaa kiinni. (sitä jossa on avainpesä kuskin puolella)
          Sen ruuvin kun ottaa irti, irtoaa se palikka auton ulkopuolelta ja kun vetää
          kahvaa taaksepäin, niin jää kahvakin käteen.

          Mitään säätöjä siinä ei ole, paitsi jos vääntää rautaa, joka tulee lukolta kahvalle.

          Koko lukitus palikka voi myös olla rikki, kuten itselläni muinoin ja sen
          pois ottaminen oven sisältä onkin sitten kokonaan oma taiteenlajinsa.
          Mitään vaikutustahan tuolla ruuvilla ei ole:
          Spotted this on another forum and it is an excellent little video to show you how to fix that common problem that is the sticking E46 door handle Here you go :-

          Comment

          • NokiLeka
            Bimmer Enthusiast
            • May 2006
            • 2341
            • Eurajoki

            Originally posted by siksta View Post
            Tähän teidän kahvaongelmaan:

            Ei se kuusiokoloruuvi sitä kahvaa säädä, vaan pitää sitä kahvan takareunassa
            olevaa palikkaa kiinni. (sitä jossa on avainpesä kuskin puolella)
            Sen ruuvin kun ottaa irti, irtoaa se palikka auton ulkopuolelta ja kun vetää
            kahvaa taaksepäin, niin jää kahvakin käteen.

            Mitään säätöjä siinä ei ole, paitsi jos vääntää rautaa, joka tulee lukolta kahvalle.

            Koko lukitus palikka voi myös olla rikki, kuten itselläni muinoin ja sen
            pois ottaminen oven sisältä onkin sitten kokonaan oma taiteenlajinsa.
            Lukkopesä on ovessa kiinni kuusiokololla ja kahva kiinni mekanismissaan T15 kantaisella ruuvilla, johon pääsee käsiksi samasta kolosta mutta vasta lukkopesän irroittamisen jälkeen. Omasta puuttuu tällä hetkellä kahva kuskin ovesta, joten on tullut hiukan tutkittua tuon sielun elämää
            Mekanismi on Toukassa ja sedanissa muuttunut ainakin kertaalleen ja arvaappas oliko omani tehty juuri silloin.. Eli muutos on tehty 9/00. Odottelen uutta mekanismia saapuvaksi niin pääsee katsomaan oven sisään ja ihmettelemään miten se on siellä kiinni. Neuvoja siis otetaan vastaan sen vaihtamiseksi, jos siinä jotain ihmeellistä on?
            "I do everything my Rice Crispies tell me to"

            Comment

            • McBeast
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2007
              • 2998
              • Tallinn

              Ookei.. Kuullostaa mielenkiintoiselta. Täytyy mennä johonkin purkamaan tuota ovea, niin täytyy katsoa kuinka tuo systeemi oikein toimii ja onko tuota korjattavissa vai pitääkö tilata uutta osaa tilalle.

              Jos en väärin tulkinnut, niin saksan kuittien perusteella autooni on kertaalleen vaihdettu, sekä kuskin, että apukuskin ovenkahvat.
              Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

              Comment

              • H3nxu
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2011
                • 777
                • Kerava

                Tuolta E46fanatics.com löytyy aiheesta enemmän. Kannattaa lukasta.

                Comment

                • ockelbo4500
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2007
                  • 924
                  • Sotkamo--Oulu

                  Onko kellään ollut ongelmia tuon ulkolämpöanturin kanssa. Siis niin päin, että näyttö alkaa hiljalleen näyttää liian suuria lämpölukemia. Vaihdoin ensin anturin ja homma toimi päivän ok. No taas alkoi hiljalleen lukemat kasvaa näytössä. Käytin tässä uudestaan anturia irti ja liittimessä oli reilusti vettä ( parantaa ilmeisesti kontaktia) no putsasin liittimen ja laitoin kontaktipintoihin hieman kuparitahnaa. Sitten vielä teippasin liittimen ja anturin sähköteipillä melko tiiviiksi paketiksi. No taas pari päivää ja nyt mittari valehtelee jo 4 astetta. Ulkona siis nollakeli ja mittari näyttää +4.

                  Mitä ihmettä tuolle nyt tekisi että toimisi jatkossa. saako uutena pelkän liittimen jossa mukana johdonpätkät ?
                  BMW E84 X1 18dXdrive -14

                  Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
                  Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
                  Ex, E46 320 d Touring -01
                  Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special

                  Comment

                  • kaikkone
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2010
                    • 933
                    • Villähde

                    Miten pystyn selvittämään että autossa on kaikki airbagit tallella jotka sielä pitäisi olla?,
                    Inpa löytyy..
                    tälläisiä tietoja tuli pihalle kun lueskelin livedataa:




                    Ymmärtääkö noista että ei olisi vai mitä toi not build in meinaa?

                    Comment

                    • van_gils
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2011
                      • 117
                      • keski-suomi

                      Laitanpaa nyt tähänkin josko joku vaikka vastailis
                      Eli olisi vetarin vaihtoa edessä ja en viitsisi millään ostaa vetaria kl varaosista kun hinta on aika kova verrattuna e bayn tarjontaan!
                      Mut juu, eikös tämän pitäisi käydä minulle, auto on 330xda(-01)
                      ja pelkääjän puolelle(oikea kai) olisi tarkoitus osa hommata.

                      http://www.microsofttranslator.com/b...item484280f526



                      Kits vastanneille...
                      Niin juu ja siis tarvitseeko tuonne palauttaa vanha osa kun näin lukee tuossa suomennuksessa.
                      Tiedot: Tämä on uusi nivelakseli. Vanha osan Palauta vaaditun!
                      Last edited by van_gils; 27-03-2012, 20:11.

                      Comment

                      • |foder|
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2006
                        • 7087
                        • Forssa

                        Kirjoittelenpa vähän kaverin e46 330xiA:sta, jota ollaan yritetty saada kuntoon.
                        Supan kanssa puhelimessa ei oikein päästy mihinkään konkreettiseen päätelmään.

                        Eli pari kuukautta sitten auto aloitti rajun tärinän paikallan seisoessa, vaihde päällä. Vapaalla ei mitään. En tiedä alkoiko tärinä vähitellen vai äkillisesti mutta tärinä on rajua ja kamala jurnutuksen omainen ääni kuuluu ympäri auton (luultavimmin vain sisuta ja kaikki vähänkään irtonainen resonoi).
                        Vaihdettua on vaihdelaatikon kannakekumi ja koneen kannakekumit.
                        Ilmeisesti korjaamon asentajat eivät ollet löytäneet muuta.
                        Nyt sitten olisikin kinkkistä että mitä seuraavaksi vaihdetaan/tarkistetaan/kokeillaan?

                        Kaikki vinkit, neuvot ja kokemukset olisivat tervetulleita.
                        Nyt:
                        E82 135i -11

                        Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

                        Comment

                        • Masse2b
                          Newbiemmer
                          • Jun 2011
                          • 23
                          • Pohjoinen

                          Originally posted by zeniitti View Post
                          Eikö kellään ole käryä?
                          Jos haju on sellaista öljynkäryä, niin syynä saattaa olla alipainepumpun öljyvuoto. Sylinterinkannen takaosassa on alipainepumppu, joka vanhemmiten alkaa vuotamaan. Öljytipat tippuvat suoraan pakosarjalle, ja käryävät jonkun aikaa. Itsellä teki tuota aina käynnistyksen yhteydessä, pidemmän pysähdyksen jälkeen. Muuten ei menoa haitannut. Korjauksena pumpun ja tiivisteiden uusiminen, tai sitten vanhan aukaisu ja kasaus tiivisteliimaa apuna käyttäen. On muuten ahtaassa paikassa se pumppu..

                          Comment

                          • NokiLeka
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2006
                            • 2341
                            • Eurajoki

                            Originally posted by |foder| View Post
                            Kirjoittelenpa vähän kaverin e46 330xiA:sta, jota ollaan yritetty saada kuntoon.
                            Supan kanssa puhelimessa ei oikein päästy mihinkään konkreettiseen päätelmään.

                            Eli pari kuukautta sitten auto aloitti rajun tärinän paikallan seisoessa, vaihde päällä. Vapaalla ei mitään. En tiedä alkoiko tärinä vähitellen vai äkillisesti mutta tärinä on rajua ja kamala jurnutuksen omainen ääni kuuluu ympäri auton (luultavimmin vain sisuta ja kaikki vähänkään irtonainen resonoi).
                            Vaihdettua on vaihdelaatikon kannakekumi ja koneen kannakekumit.
                            Ilmeisesti korjaamon asentajat eivät ollet löytäneet muuta.
                            Nyt sitten olisikin kinkkistä että mitä seuraavaksi vaihdetaan/tarkistetaan/kokeillaan?

                            Kaikki vinkit, neuvot ja kokemukset olisivat tervetulleita.
                            Jos vika ilmenee vain vaihde päällä, niin suuntaisin itse tarmoni vaihdelaatikkoon. Mielestäni voorumillakin on ollut keskustelua e46:n automaattilootien vaivoista, joten niistä voisi apuja löytyä.
                            "I do everything my Rice Crispies tell me to"

                            Comment

                            • siksta
                              Bimmer Fanatic
                              • May 2004
                              • 675
                              • Orimattila

                              Originally posted by H3nxu View Post
                              Mitään vaikutustahan tuolla ruuvilla ei ole:
                              http://www.e46zone.com/forum/index.php?showtopic=6387
                              Originally posted by NokiLeka View Post
                              Lukkopesä on ovessa kiinni kuusiokololla ja kahva kiinni mekanismissaan T15 kantaisella ruuvilla, johon pääsee käsiksi samasta kolosta mutta vasta lukkopesän irroittamisen jälkeen. Omasta puuttuu tällä hetkellä kahva kuskin ovesta, joten on tullut hiukan tutkittua tuon sielun elämää
                              Mekanismi on Toukassa ja sedanissa muuttunut ainakin kertaalleen ja arvaappas oliko omani tehty juuri silloin.. Eli muutos on tehty 9/00. Odottelen uutta mekanismia saapuvaksi niin pääsee katsomaan oven sisään ja ihmettelemään miten se on siellä kiinni. Neuvoja siis otetaan vastaan sen vaihtamiseksi, jos siinä jotain ihmeellistä on?
                              Aivan, unohdin, että siinä on tuo toinenkin ruuvi josta säätö tapahtuu.

                              Mutta joo se mekanismin vaihto..
                              Ei siinä mitään ihmeellistä ole, on vaan helvetin vittumainen saada pois sieltä
                              paitsi jos ottaa kaikki ikkunanmekanismit pois. Siinähän se homma vasta olisikin,
                              joten kannattaa vaan kammeta se sieltä välistä vaikka mahdottomalta tuntuu.

                              Kiinni se on ainoastaan niillä isokantaisilla pulteilla (4kpl?) siinä oven päädyssä.
                              Ja sitten siinä itse mekanismissa on tietysti kiinni kaikennäköistä hilpettä, sähköä ja muuta.
                              Ja ne kaikki muistaakseni täytyy saada irti, ennenkuin mekanismin saa edes kunnolla
                              näkyville. Se tekee hommasta mielenkiintoisen.

                              Jos siis tykkäät oluesta, suosittelen varaamaan jokusen tölkin siihen lähettyville.
                              F25 3.0D M-sport, F20 118i M-sport

                              Comment

                              • zeniitti
                                Bimmer Fanatic
                                • Oct 2011
                                • 575
                                • 127.0.0.1

                                .....
                                Last edited by zeniitti; 05-07-2012, 00:31.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎