Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • McBeast
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2007
    • 2998
    • Tallinn

    Originally posted by NokiLeka View Post
    Tuolla madalluksella takana on varmaankin -2.50° luokkaa camber ja edessä jos ei ole säädettäviä yläpäitä ja stoppari paikallaan, niin jossain -1.00° paikkeilla. Otat edestä stopparin pois, viilaat niihin reikiin sisäänpäin lisää säätövaraa jonkun 5-10mm niin pitäisi mennä edessäkin alle kahden asteen.

    Ja kannattaa oikeasti käydä sen jälkeen säädättämässä ne kulmat, siellä muuttuu näillä toimenpiteillä myös auraus ja silmämääräisesti niitä kulmia ei saa edes kartalle.
    Kiitos NokiLeka.

    Alustakin todennäköisesti vaihtuu talven aikana, joten auraukset tullaan säädättämään jokatapauksessa uudestaan.
    Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

    Comment

    • MNi
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2008
      • 3143
      • Tampere

      Originally posted by keitiim View Post
      Auto on -00 320d farmari. EGR putki katkeilee ja korjaamolla epäilivät moottoin tukikumeja huonoiksi. Missä ne sijaitsee, ja pääseekö ne tsekkaamaan / vaihtamaan ilman nosturia? Käytössä siis ihan basic työkalut ja perus hallitunkki, eli jos täytyy vaikka moottoria vähän tunkata niin se siis onnistuu.
      Kiitti etukäteen!
      Tuoltatahan nuo löytyy, oikea ja vasen. Purkaa tarttee tietysti alta suojamuovit ja ehkä pakoputkea. Konetta tarvii nostaa jollain tasaisesti öljypohjan alta tai nostaa korvakkeista varovasti. Sopiva vesivanerin pala ja kakkosnelonen + tunkki riittänee. Kuulemma aika ***tumaisen vähän vaan tilaa kun jotain enkkufoorumia lueskelin.

      Prinz Autoteileltä noi kumit M57N:ään maksoi luokkaa 33€ / kpl, Ruvillen tuotantoa. Marmorilta OEM osa noin 90€ / kpl. KL:stä muistaakseni reilut 70€ / kpl.

      Edit: kyllä ne pitäis näkyä vasemmalta ja oikeelta puolelta katsoessa taskulampun avulla. Jos kumista kurkottaa roippeita ulos niin vainaa se on. Pitäis kyllä tyhjäkäynnillä tuntua vakavana täristyksenä. Tietty jos on aina täristänyt niin sitten ei ole referenssiä. Youtubesta löytyy esimerkkiä miltä näyttää.
      Last edited by MNi; 10-10-2012, 12:49. Reason: Näkymät

      Comment

      • Perlenbacher
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2010
        • 1103
        • Suomi

        Mitä kuuluu mennä ilmaa 2 litran M47-pataan tyhjäkäynnillä? INPA näyttäis että n.40 kg/h, mutta ei taida pitää paikkaansa kun maffin raja-arvot siinä ikkunassa oli 0-10 kg/h. Vai olisko tää joku koodauskysymys?

        Comment

        • masasz
          Newbiemmer
          • Sep 2012
          • 21
          • Suomi

          Tietääkö kukaan 316 -03 puristuspaineita? mittailin omaani 13.6-14.5 bar

          Comment

          • Krynx
            BTCF Member
            • Sep 2006
            • 908
            • á la Temmes

            Muitelenko väärin vai olenko taas vain nähnyt unta? Joskus foorumilla bongasin e46 sulakekaavion suomen tai lontoon murteella valmiiksi oikean kokoisena. Että ei tarvitsi kuin tulostaa ja kelmuttaa.. Vai oliko se edes tämä foorumi? En ainakaan haulla löytänyt moista.
            E39 525d -00
            E39 523i-96
            E30 316 -86

            Comment

            • 5/5
              Bimmer Rookie
              • Oct 2012
              • 135
              • suomi

              Pystyykö tollasella maalipinnan korjaus-setillä / maalikynällä peittämääm ovesta n. 5mm x 5mm kokosen kolon, joka ulottuu peltiin asti

              Comment

              • janne30
                BTCF Member
                • Apr 2011
                • 2198
                • Vantaa

                Ohjaustehostin sirisee kun kääntää hiljaisis vauhdeis.
                Melkosta mekkalaa välil. Ohjaustehostimen nesteet pitäs olla kuoseis ku vast tuli insp II -huollosta. Missähä vika?
                G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
                E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic


                1 x F20
                3 x E30
                2 x E36
                5 x E46
                3 x E9X

                Comment

                • l.l
                  Newbiemmer
                  • Aug 2012
                  • 11
                  • Uusikaupunki

                  huonot xenonit

                  Autossani on lyhyissä valoissa alkuperäiset xenonit. Lyhyillä valoilla valoteho on erittäin huono, vaikka polttimot ovat juuri vaihdettu edellisen omistajan mukaan. Pitkät halogeenivalot valaisevat mielestäni kuitenkin kohtuullisen hyvin.

                  Ajovalojen umpiot ovat todella sameat, joten olisiko jollain vinkkejä niiden kiillotukseen? Uskallanko hioa 1000 hiomapaperilla? Jotenkin valotehoa olisi kiva saada parannettua.

                  Mistä voi johtua, että ajovalojen pesurien molemmat suojat ovat lähteneet irti samana päivänä?:think

                  Comment

                  • Krynx
                    BTCF Member
                    • Sep 2006
                    • 908
                    • á la Temmes

                    Originally posted by l.l View Post
                    Autossani on lyhyissä valoissa alkuperäiset xenonit. Lyhyillä valoilla valoteho on erittäin huono, vaikka polttimot ovat juuri vaihdettu edellisen omistajan mukaan. Pitkät halogeenivalot valaisevat mielestäni kuitenkin kohtuullisen hyvin.

                    Ajovalojen umpiot ovat todella sameat, joten olisiko jollain vinkkejä niiden kiillotukseen? Uskallanko hioa 1000 hiomapaperilla? Jotenkin valotehoa olisi kiva saada parannettua.[
                    Helposti uskaltaa. Vasta hinkkailin itse 800-1000-1500-2000 ja sitten vielä kiilllotustöhnällä viimeistely laikalla. Tosin jos meinaat että pelkästään sillä 1000 paperilla niin tulee melko samea...
                    E39 525d -00
                    E39 523i-96
                    E30 316 -86

                    Comment

                    • bmw89
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2010
                      • 563
                      • Ulvila

                      osaakos joku sanoa mitä eroja noissa e46 hammastangoissa on?

                      etin 328i 4/98 autoon tommosta ja real oem:in mukaan tuotenumero vaihtuu tossa 9/98 ->

                      mahtaisko uudemmista tai pienempi koneisista löytyä sopiva hammastanko tohon :think
                      -E30 "316i"

                      ex. e46 328i,

                      Comment

                      • 5/5
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2012
                        • 135
                        • suomi

                        Originally posted by 5/5 View Post
                        Pystyykö tollasella maalipinnan korjaus-setillä / maalikynällä peittämääm ovesta n. 5mm x 5mm kokosen kolon, joka ulottuu peltiin asti
                        pystyykö esim. tolla http://www.schmiedmann.fi/3_sarja/e4...sivu1.htm#3430

                        Comment

                        • JMTN
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2010
                          • 338
                          • Haukipudas

                          Originally posted by Krynx View Post
                          Helposti uskaltaa. Vasta hinkkailin itse 800-1000-1500-2000 ja sitten vielä kiilllotustöhnällä viimeistely laikalla. Tosin jos meinaat että pelkästään sillä 1000 paperilla niin tulee melko samea...
                          40e kpl tarvike muovit, niin eipä paljoa kannata ruveta kiillotteleen. Eikä muutenkaan olis pitkä kestoinen.
                          BMW e91 320d -08
                          ex.335i -07 M-sport individual alpinweiss III 5xxhp/652nm
                          ex.Subaru impreza WRX STI -04 335hp/478nm
                          ex. 330d -03, individual, M-sport II Mystic blau 291hp/732nm
                          Älä osoittele toista sormella, jos omat kädet ei ole puhtaat...

                          Comment

                          • Ravermeister
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2004
                            • 1508
                            • Melkeen Turkkuses

                            Originally posted by janne30 View Post
                            Ohjaustehostin sirisee kun kääntää hiljaisis vauhdeis.
                            Melkosta mekkalaa välil. Ohjaustehostimen nesteet pitäs olla kuoseis ku vast tuli insp II -huollosta. Missähä vika?
                            Tehostimen pumppu paskana, mallivika E46sissa. Googleen hakusanaksi E46 power steering pump.
                            Jos autossa on vanhempi LF-20 pumppu ei niitä tahdo oikeen mistään löytyä purkuosana, jos uudempi LF-30 pumppu niin helpompi saada käytettynä. Omassa vm. 2001 oli ainakin vielä toi LF-20
                            -Turku Connection-
                            HDJ80 4.2TD
                            ex E46 330i Cabriolet, E34 540i Touring, E34 M5, E34 535i, E28 535i, E28 518i

                            Comment

                            • janne[l
                              BTCF Member
                              • Apr 2011
                              • 861
                              • Ylöjärvi

                              leimalla käväsin ja etujarruletkut pitäs vaihtaa. Onko toi kuinka iso homma ? Pärjääkö tunkilla ja pukeilla ?
                              e46 330i cabriolet
                              e91 320d
                              e36 328 törpö

                              Comment

                              • NokiLeka
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2006
                                • 2341
                                • Eurajoki

                                Originally posted by janne[l View Post
                                leimalla käväsin ja etujarruletkut pitäs vaihtaa. Onko toi kuinka iso homma ? Pärjääkö tunkilla ja pukeilla ?
                                Pärjää tunkilla ja pukeilla. Pyörät pois ja letkut on hyvin näkyvillä. Jos haluat päästä pienemmällä ilmauksella, niin jarrupoljin pitää saada hiukan pidettyä painettuna. Näin säiliö ei valu tyhjäksi eikä tarvitse koko systeemiä lähteä ilmaamaan. Tietysti jos vaihdat jarrunesteet samalla, niin sittenhän se on aivan sama, mutta sitten kannattaa imeä säiliö ensin tyhjäksi niin ei tarvitse kaikkea keräillä auton alta.
                                "I do everything my Rice Crispies tell me to"

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎