Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Japetcu
    Bimmer Rookie
    • Jul 2012
    • 43
    • Muurame

    Originally posted by Perlenbacher View Post
    Onko autossa jotain oikeaa vikaa?
    Auto pelaa normaalisti, lähtee käyntiin näillä (+5) keleillä hyvin. Ostin auton kesällä hehkuvikaisena 1,2 ja 4 hehkut pimeänä. No kaikki hehkut vaihdettiin nyt ja hehkunohjausyksikkö myös.

    Edellisessä hehkujen vaihdossa olivat oikasseet ja jättäneet vanhan boksin paikalleen ja uuden irralleen letkujen väliin ja sieltä oli johtoja lähtenyt liittimestä irti.

    Nyt siis antaa koodia tosta hehkunohjausyksiköstä.

    Tuo toinen koodi kuittaantui pois, liittyi ilmeisesti aiempaan ajotietokoneen asennukseen tjsp.

    Itelle nyt epäselvää toimiiko hehkut vai ei. Mielellään laittaisi kuntoon nyt eikä sitten -25 pakkasilla.
    BMW 318D touring -10
    Ex: BMW 320D Touring -03

    Comment

    • van_gils
      Bimmer Rookie
      • Jan 2011
      • 117
      • keski-suomi

      No niin, nyt on auton keula nipussa ja nyt tulevalla viikolla olisi tarkoitus koittaa auto saada katsastettua Tuota noin, kysäsempä nytten tämän kun vähän jäi vaivaamaan Eli mullahan oli noi umpiot poissa nokalta ja säädöt vähän toisessa päin prinkkalaa kun sen kerran purin kokonaan! Niin notta tuo automaattinen korkeuden säätö toimii joka kilmannella kerralla ja sit välillä ei ollenkaan Pitäiskö noi säätää ylös vai alas manuaalisesti eli kummassa asennossa ne alkaa säätämään "herkemmin"? Tämä tuli siksi mieleeni kun aluksi tuo purettu puoli ei säätänyt itseään ollenkaan mutta alkoi pelaamaan kun säädin valon samalle korkeudelle kun toinenkin puoli.
      vai onko tuolla korkeudella mitään väliä?

      Comment

      • janne[l
        BTCF Member
        • Apr 2011
        • 861
        • Ylöjärvi

        mistäs porukka on ostanu noita säädettäviä tukivarsia taakse et sais pyörän pystyyn (nyt kuluu sisäreunat aika vauhdilla)
        tommoset löysin ebaysta

        onkoha ihan passelit ?
        Ja entäs etupää, miten sieltä saa pyörät pystyyn ? riittääkö sielä säädöt vai pitää ite modailla/vaihtaa jotain ?
        e46 330i cabriolet
        e91 320d
        e36 328 törpö

        Comment

        • NokiLeka
          Bimmer Enthusiast
          • May 2006
          • 2341
          • Eurajoki

          Originally posted by janne[l View Post
          mistäs porukka on ostanu noita säädettäviä tukivarsia taakse et sais pyörän pystyyn (nyt kuluu sisäreunat aika vauhdilla)
          tommoset löysin ebaysta

          onkoha ihan passelit ?
          Ja entäs etupää, miten sieltä saa pyörät pystyyn ? riittääkö sielä säädöt vai pitää ite modailla/vaihtaa jotain ?
          Originally posted by NokiLeka View Post
          Tuosta illaksi luettavaa, löytyy vastaukset kaikkiin pyöränkulmia koskeviin kysymyksiin
          Uraherkkyys ja rengasvalinta (E46)
          Tuo ketju kannattaa edelleen lukea huolella, sieltä löytyy lähes kaikki vastaukset pyöränkulmien vaikutuksesta ja myös keinoista päästä niihin.
          "I do everything my Rice Crispies tell me to"

          Comment

          • Esal
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2009
            • 1344
            • Lempäälä

            Originally posted by van_gils View Post
            No niin, nyt on auton keula nipussa ja nyt tulevalla viikolla olisi tarkoitus koittaa auto saada katsastettua Tuota noin, kysäsempä nytten tämän kun vähän jäi vaivaamaan Eli mullahan oli noi umpiot poissa nokalta ja säädöt vähän toisessa päin prinkkalaa kun sen kerran purin kokonaan! Niin notta tuo automaattinen korkeuden säätö toimii joka kilmannella kerralla ja sit välillä ei ollenkaan Pitäiskö noi säätää ylös vai alas manuaalisesti eli kummassa asennossa ne alkaa säätämään "herkemmin"? Tämä tuli siksi mieleeni kun aluksi tuo purettu puoli ei säätänyt itseään ollenkaan mutta alkoi pelaamaan kun säädin valon samalle korkeudelle kun toinenkin puoli.
            vai onko tuolla korkeudella mitään väliä?
            Tottakai on valiä! Ei ne korkeudensäätömoottorit tiedä mihin valot sojottaa. Perussäätö molemmat samalle viivalle ja oikealle korkeudelle. Siinä nokalla on muistaakseni lukema missä kulmassa kuvio laskee tiehen.
            Vika on korkeudensäätömoottorissa jos ne kulkee eri tahdissa, tai toinen jää alas. Nehän tekee sellaisen kalibrointiniiauksen kun virrat laitaa päälle.

            A-katsastuksen sivuilta kopsasin tuon ohjeen:

            Kotikonstein voit tarkistaa summittaisesti suuntauksen ajamalla auton 5 metrin päähän seinästä. Kummankin puolen valojen tulee näyttää yhtä korkealle ja 5 cm alemmas kuin lamppujen keskipisteen korkeus. Valokiila laskeutuu siis 1 cm metrin matkalla.
            Last edited by Esal; 22-10-2012, 15:06.
            *** E53 X5 3.0d 2005 ***

            Comment

            • janne[l
              BTCF Member
              • Apr 2011
              • 861
              • Ylöjärvi

              Originally posted by NokiLeka View Post
              Tuo ketju kannattaa edelleen lukea huolella, sieltä löytyy lähes kaikki vastaukset pyöränkulmien vaikutuksesta ja myös keinoista päästä niihin.
              luin tota kymmenisen sivua mut silti ei nyt iha selviä ohjeita saanu. Noi vakiosäädöt riittää ilmeisesti johonkin pisteeseen asti ainakin takana mutta en tiedä riittääkö tossa omassa. Ja etupäähän en löytäny tuolta ainakaan sillon ohjeita.. ajattelin täältä kysyä jos joku osais suoraan sanoo.
              e46 330i cabriolet
              e91 320d
              e36 328 törpö

              Comment

              • van_gils
                Bimmer Rookie
                • Jan 2011
                • 117
                • keski-suomi

                Originally posted by Esal View Post
                Tottakai on valiä! Ei ne korkeudensäätömoottorit tiedä mihin valot sojottaa. Perussäätö molemmat samalle viivalle ja oikealle korkeudelle. Siinä nokalla on muistaakseni lukema missä kulmassa kuvio laskee tiehen.
                Vika on korkeudensäätömoottorissa jos ne kulkee eri tahdissa, tai toinen jää alas. Nehän tekee sellaisen kalibrointiniiauksen kun virrat laitaa päälle.

                A-katsastuksen sivuilta kopsasin tuon ohjeen:

                Kotikonstein voit tarkistaa summittaisesti suuntauksen ajamalla auton 5 metrin päähän seinästä. Kummankin puolen valojen tulee näyttää yhtä korkealle ja 5 cm alemmas kuin lamppujen keskipisteen korkeus. Valokiila laskeutuu siis 1 cm metrin matkalla.
                Ok, kiitos vastauksesta=) Juu siis autossa oli kaksi "vikaa" ja näinollen ei leimaa tullut tällä kertaa, heh.. Eli takajarrulevyissä oli liikaa ruostetta ja eipä tuo nyt mikään ihme ole kun auto on ollut ajamattomana noin 7kk Tilasin tänään samantien taakse kaikki jarrut uutta niin loppuu se nipottaminen Sit lampun pesimet ei toimineet. Huomasin kyllä että oikean puolen "varsi" vuoti kun oli umpio irti, siitä tuli korjauskehoitus Suht pientä vikaa oli eli koitetaan uudemman kerran myöhemmin tällä viikolla kun saan jarrut vaihdettua. Lampun pesimen vaihdan sitten samalla kun vaihdan autoon termostaatin. Ensin pitäisi löytää jostain räjäytyskuva osista niin tiedän täytyykö vaihtaa lyhdynpesimen suutin vai suutinrunko.. Tietääkö kukaan missä olisi räjäytyskuvia?

                Comment

                • mirrinmurkina
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2012
                  • 161
                  • Tuusula

                  mallisarjan lopun avaimet

                  Ehkä vähän tyhmä kysymys, mutta kiinnostaisi tietää että onko viimeisimmissä e46 malleissa 2005 ja 2006 uudemman mallinen avain? http://www.bmwblog.com/wp-content/up...ent_carkey.jpg

                  Yleensähän näissä on ollut ns. salmiakkiavain, mutta en tiedä olisiko aivan lopussa vaihtunut.
                  f10 535xi vm2011
                  ---
                  ex:
                  e92 335i vm2007
                  e90 320i vm2005
                  e46 328CiA vm1999

                  Comment

                  • Joonas.k
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2005
                    • 57

                    Kyllä tuo uudemmanmallinen avain on tullut vasta E90/E91 koriin. E60:ssäkin oli vuoteen -06 saakka "salmiakki-avain"
                    Now: E39 530dA 2003
                    Ex: 330xda M-sport2, Audi A6 2,4a, BMW E46 316i, Volvo 240 -87, Citroen Xsara VTS, VW Golf VR6, Opel Astra GSI, BMW E34 525iA, BMW 116i, Seat Ibiza 1,6i, Mazda 323 1,6i

                    Comment

                    • NokiLeka
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2006
                      • 2341
                      • Eurajoki

                      Originally posted by janne[l View Post
                      luin tota kymmenisen sivua mut silti ei nyt iha selviä ohjeita saanu. Noi vakiosäädöt riittää ilmeisesti johonkin pisteeseen asti ainakin takana mutta en tiedä riittääkö tossa omassa. Ja etupäähän en löytäny tuolta ainakaan sillon ohjeita.. ajattelin täältä kysyä jos joku osais suoraan sanoo.
                      Riippuu madalluksesta ja osien kunnosta, mutta takana 30mm madalluksella pitäisi päästä vielä -1.40° paikkeille vakiovarsilla. Edessä täytyy lyödä iskarinyläpäistä stopparit pois ja viilata lisää säätövaraa. Tuossa vielä kuva sieltä postaamastani ketjusta, jossa näkyy aika hyvin mitä tarkoitetaan LINKKI
                      "I do everything my Rice Crispies tell me to"

                      Comment

                      • MNi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2008
                        • 3143
                        • Tampere

                        Originally posted by van_gils View Post
                        Ok, kiitos vastauksesta=) Juu siis autossa oli kaksi "vikaa" ja näinollen ei leimaa tullut tällä kertaa, heh.. Eli takajarrulevyissä oli liikaa ruostetta ja eipä tuo nyt mikään ihme ole kun auto on ollut ajamattomana noin 7kk Tilasin tänään samantien taakse kaikki jarrut uutta niin loppuu se nipottaminen Sit lampun pesimet ei toimineet. Huomasin kyllä että oikean puolen "varsi" vuoti kun oli umpio irti, siitä tuli korjauskehoitus Suht pientä vikaa oli eli koitetaan uudemman kerran myöhemmin tällä viikolla kun saan jarrut vaihdettua. Lampun pesimen vaihdan sitten samalla kun vaihdan autoon termostaatin. Ensin pitäisi löytää jostain räjäytyskuva osista niin tiedän täytyykö vaihtaa lyhdynpesimen suutin vai suutinrunko.. Tietääkö kukaan missä olisi räjäytyskuvia?
                        Suutinrunko siellä vuotaa tod.näk. Pirssistä ei vissiin ollut tarkkaa tietoa, mutta nää pesurit on varmaan yhteiset koko mallisarjassa: KLIK.

                        Noi peitelevyt 9 ja 10 ehkä tulee ehjinä irti tai sitten ei. Suuttimet 7 ja 8 on syytä vaihtaa samalla kertaa, nekin pitäisi pystyä repimään irti ehjänä, en ainakaan itse saanut niitä - olivat niin turkasen tiukassa. Vaihdoin ensin suutinrungon 6 toiselle puolelle ja viikon päästä alkoi toinenkin vuotaa. Jos ei pieni rahallinen kirpaisu haittaa niin kannattaa vaihtaa molemmat. Jousi kuoleentuu ja varmaan myös tiivistepinnatkin menee, vaihdat kummatkin niin ei talvella tarvitse pelätä jääpaakkuja puskurin sisällä.

                        Comment

                        • janne[l
                          BTCF Member
                          • Apr 2011
                          • 861
                          • Ylöjärvi

                          Originally posted by NokiLeka View Post
                          Riippuu madalluksesta ja osien kunnosta, mutta takana 30mm madalluksella pitäisi päästä vielä -1.40° paikkeille vakiovarsilla. Edessä täytyy lyödä iskarinyläpäistä stopparit pois ja viilata lisää säätövaraa. Tuossa vielä kuva sieltä postaamastani ketjusta, jossa näkyy aika hyvin mitä tarkoitetaan LINKKI
                          no nyt selkeni. Kiitoksia ! ja toi kuva oli iso apu !
                          e46 330i cabriolet
                          e91 320d
                          e36 328 törpö

                          Comment

                          • s-vaara
                            Newbiemmer
                            • Aug 2012
                            • 5
                            • salo

                            lataus ongelmaa

                            Auto e46 320d touring 2005. Kylmänä syttyy latauksen valo heti startin jälkeen. Valo sammuu kun kierrokset nostaa 3000. Tätä jatkuu jonkin aikaa, kunnnes valo sammuu. Lämpimänä startatessa ei ongelmaa. Ajotietokone kertoo latauksen kylmänä olevan 123-136, ja kun autolla on ajettu jonkin aikaa lataus pysyy tasaisesti 144. Vikakoodikin oli tästä jäänyt. Kertooko tämä laturin tulleen tiensä päähän? Vai kenties jostain muusta....

                            Comment

                            • Supa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2005
                              • 7597
                              • Järvenpää

                              Originally posted by s-vaara View Post
                              Auto e46 320d touring 2005. Kylmänä syttyy latauksen valo heti startin jälkeen. Valo sammuu kun kierrokset nostaa 3000. Tätä jatkuu jonkin aikaa, kunnnes valo sammuu. Lämpimänä startatessa ei ongelmaa. Ajotietokone kertoo latauksen kylmänä olevan 123-136, ja kun autolla on ajettu jonkin aikaa lataus pysyy tasaisesti 144. Vikakoodikin oli tästä jäänyt. Kertooko tämä laturin tulleen tiensä päähän? Vai kenties jostain muusta....
                              Laturi vaihtoon.
                              - E90 320i LCI M-sport -09
                              - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                              Comment

                              • NTK
                                Bimmer Rookie
                                • Mar 2012
                                • 197
                                • Turku

                                Ei oikeen haulla tärpänny niin tyhmän on pakko kysyy. Auto on E46 2002 coupe eli pre-naamahissi ja ilmeisesti laajennetulla sisävalopaketilla. Mutta mutta, kiinnostais tietää että miten saa edestä sen kattovalosysteemin ehjänä irti, että saa polttimot vaihdettua? Samoin että miten ne takana olevat C-pilareiden kyljissä olevat lähtee irti?
                                BMW E46 330Ci M-Sport Titansilber Metallic 2002

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎