Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ruupanen
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2006
    • 5150
    • Joensuu

    323i avaimen ohjelmointi. Toisen avaimen kun ohjelmoi käyttöön niin toinen lakkaa toimimasta. Mitä teemme väärin?
    E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

    Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

    Comment

    • Supa
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2005
      • 7597
      • Järvenpää

      Originally posted by ruupanen View Post
      323i avaimen ohjelmointi. Toisen avaimen kun ohjelmoi käyttöön niin toinen lakkaa toimimasta. Mitä teemme väärin?
      Kummatkin pitää ohjelmoida samalla kertaa peräkkäin, muuten käy juuri noin.
      - E90 320i LCI M-sport -09
      - Porsche Boxster 987 2.7 -07

      Comment

      • ruupanen
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2006
        • 5150
        • Joensuu

        Originally posted by Supa View Post
        Kummatkin pitää ohjelmoida samalla kertaa peräkkäin, muuten käy juuri noin.
        Kiitos paljon
        E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

        Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

        Comment

        • Perlenbacher
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2010
          • 1103
          • Suomi

          Originally posted by Japetcu View Post
          Meni kuskin ovesta sisäkahvan vaijeri poikki. Saako varaosana pelkän vaijerin ja onko minkälainen vaihtaa? Joutuuko esim. airbägin irroittamaan.
          Muistaakseni piti ostaa koko paketti uutta, merkkiliikkeessä kyllä kertovat ku sieltä osat haet. Ja juu, pitää irroittaa bägi mutta liitintä ei ole pakko ottaa irti, eli voi laittaa vaikka nippusiteellä roikkumaan pois tieltä.

          Comment

          • H3nxu
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2011
            • 777
            • Kerava

            Mites kun pitäis tuo ovi pitäis maalata, voiko bägin jättää paikalleen kun oven ottaa irti? Entä onko siinä hirveä säätäminen että saa oven takasin kohilleen?

            Comment

            • jrr
              Bimmer Rookie
              • Mar 2010
              • 104
              • Riihimäki

              Vaatiiko takatukivarren vaihtaminen mitään erikoistyökaluja vai selviääkö "perus" työkaluilla. Kyseessä olisi käytetty osa, jossa kaikki puslat/holkit ja mitä "pikkuosaa" siihen nyt kuuluukaan jo paikoillaan.

              Ja vielä kuva perään, mistä osasta on kyse:

              Comment

              • janne30
                BTCF Member
                • Apr 2011
                • 2198
                • Vantaa

                Ohjaustehostin on sirissyt kauan, annoin olla ku pumppu kuitenki näytti toimivan. No sitte alko ulista oikee kunnolla kääntäessä rattia, poistin osan vanhasta ohjaustehostimen öljystä ja laitoin 11.s öljyä sinne tilalle niiku korkissa luki.

                Toimi viikon hyvin, ei ulissu eikä sirissy pumppu ja tehosti hyvin. Huomasin öljynlisäyksen jälkeen että öljyn pinta laski kahdessa päivässä. Alko pitää vanhaa tuttua sirinää, lisäsin taas öljyä ja tuli äänettömäks.
                Viikko siitä -> Nyt ei tehosta ollenkaan, aivan prkleen raskas kääntää. Pumppu varmaan paskana?

                Schmiedmannilla näyttäs olevan 180€ uus pumppu, onko paha vaihtaa?
                On työkalut ja nosturi, tietotaitoa ei. Eli miten käytännössä? Hihnan joutuu varmaa irrottaa? Miten se löystetää yms.

                Autona siis sigun e46 320d m47n
                G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
                E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic


                1 x F20
                3 x E30
                2 x E36
                5 x E46
                3 x E9X

                Comment

                • Supa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2005
                  • 7597
                  • Järvenpää

                  Originally posted by jrr View Post
                  Vaatiiko takatukivarren vaihtaminen mitään erikoistyökaluja vai selviääkö "perus" työkaluilla. Kyseessä olisi käytetty osa, jossa kaikki puslat/holkit ja mitä "pikkuosaa" siihen nyt kuuluukaan jo paikoillaan.

                  Ja vielä kuva perään, mistä osasta on kyse:

                  http://www.varaosahaku.fi/?link=item&post_id=29693315

                  Perustyökaluilla selviää paitsi että vetarin irroitukseen on hyvä olla iso ulosvedin ja sopiva hylsy (muistaakseni 12 kanttinen). Sekä kiristykseen sopivan järeä momenttiavain ellei sitten vaan kirraa samaan paikkaan mutteria missä olikin.
                  Huomioi myös että alempaa poikittaistukivartta kiristettäessä tuenta on tunkattuna lepoasentoon, muuten pusla on paskana alta aikayksikön.
                  Samalla on hyvä tarkistaa ylemmän poikkitukivarren pallonivel, on suurella todennäköisyydellä väljä, kannattaa vaihtaa samalla.
                  Käsijarruvaijeri saattaa olla vittumainen saada irti navasta joten jos vaihto-osan mukana tulee vaijeri, kannattaa se mieluummin irrottaa sisäpäästä.
                  - E90 320i LCI M-sport -09
                  - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                  Comment

                  • masasz
                    Newbiemmer
                    • Sep 2012
                    • 21
                    • Suomi

                    Tarkoituksena ois saada lisää valotehoa ja asentaa pitkille valoille xenonit.

                    Elikkäs umpioista löytyy DCR merkintä ja lyhyissä valoissa on alkuperäiset xenonit sähköisellä korkeudensäädöllä. Saanko tuohon nyt laillisesti laittaa nykyisten halogenien tilalle esim. http://www.xenonkauppa.fi/epages/Kau...rja%206000K%22

                    Jos tietää paremman muutossarjan niin saa suositella ja asennusvinkkejäkin otetaan vastaan.

                    Comment

                    • Esal
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2009
                      • 1344
                      • Lempäälä

                      Originally posted by masasz View Post
                      Tarkoituksena ois saada lisää valotehoa ja asentaa pitkille valoille xenonit.

                      Elikkäs umpioista löytyy DCR merkintä ja lyhyissä valoissa on alkuperäiset xenonit sähköisellä korkeudensäädöllä. Saanko tuohon nyt laillisesti laittaa nykyisten halogenien tilalle
                      En tiedä katsastajien suhtautumista, mutta väittäisin ettei laillisesti onnistu oikein mitenkään, polttimon kanta siinä on H1 tai H7. H-merkitty kun tarkoittaa halogenpolttimoa. D1S ja D2S on xenoneiden oikea kanta.

                      Toiset muunnossarjat toimii heti ok, toisiin tarvii ehkä lisäpalikoita, linkissä olevat on varmaan varminta laatua ja luulisi toimivan.
                      *** E53 X5 3.0d 2005 ***

                      Comment

                      • Supa
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2005
                        • 7597
                        • Järvenpää

                        Jos kyseessä prefacelift niin varmasti paras vaihtoehto on tehdä kuten faceliftissä eli lähivalon umpiosta myös pitkä. Solenoidilla sitten vaan "varjostin" (vai mikä nyt on oikea termi) ala-asentoon jolloin rajaus poistuu.
                        Nuo faceliftin xenonit on kyllä pirun hyvät kunhan heijastinpinnat ja polttimot on kunnossa!
                        - E90 320i LCI M-sport -09
                        - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                        Comment

                        • l.l
                          Newbiemmer
                          • Aug 2012
                          • 11
                          • Uusikaupunki

                          Originally posted by masasz View Post
                          Tarkoituksena ois saada lisää valotehoa ja asentaa pitkille valoille xenonit.

                          Elikkäs umpioista löytyy DCR merkintä ja lyhyissä valoissa on alkuperäiset xenonit sähköisellä korkeudensäädöllä. Saanko tuohon nyt laillisesti laittaa nykyisten halogenien tilalle esim. http://www.xenonkauppa.fi/epages/Kau...rja%206000K%22

                          Jos tietää paremman muutossarjan niin saa suositella ja asennusvinkkejäkin otetaan vastaan.
                          Tuossa ainakin jonkun verran halvempi sarja. http://www.elekma.com/ollo_xenon-muu...kannalla_6000k Kaverit ovat tilanneet omiin autoihinsa (ei BMW) ja hyvin ovat toimineet. Tarviiko e46 laittaa canbus ballastit?

                          Comment

                          • Juh4
                            Moderator
                            • Oct 2004
                            • 5448
                            • Seinäjoki

                            e46 M54B22 pitäisi laitattaa lämmitin. Autoasi korjaamolta kävin kysymässä Defan tarjontaa ja tarjosivat säteilylämppäriä ainoastaan. Onko porukka laittanut kuitenkin letkulämppäreitä, vai "pärjääkö" säteilylämppärillä? Olen kuullut että säteilylämppäreillä ei tekisi mitään.
                            -Official member of BTCF-Sauna team-

                            Comment

                            • Supa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2005
                              • 7597
                              • Järvenpää

                              En ymmärrä tätä säteilylämppärin dissaamista. Paljon parempihan se on että lämmittää öljyt kuin vedet jos moottoria ajatellaan.
                              - E90 320i LCI M-sport -09
                              - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                              Comment

                              • RT_x
                                Bimmer Rookie
                                • Nov 2009
                                • 36
                                • Oulu

                                e46 Kopsahtelee..

                                Eli kun auto lämmennyt normaalilämpöön, alkaa jostain moottorin ja kojelaudan välimaastosta kuulua tyhjäkäynnillä kummallinen kopsahtelu. Ääni kuuluu muutaman sekunnin välein kahden sarjana. Kops kops..

                                Moottoritilasta kun koitin paikantaa ääntä, niin huomasin että kopsahdus tuntuu kuskinpuolen iskaritolpan korvakkeessa asti selvänä tärähdyksenä. Ilmastoinnin kun laittaa pois päältä niin oire katoaa. Ilmastointi muuten toimii ok. Puhaltaa kylmää ja lämmintä tarvittaessa eikä puhallin seilaa.

                                Mikähän sieltä on menossa vai onko jo mennyt? Auto on siis -99 328.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎