Originally posted by Juso
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 kysymyksiä ja vastauksia III
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
Kissvesala.fi
Priva tai o443424479
-
-
Originally posted by zakallin View PostOho, sulla ei oikein tuuri ole ainakaan käynyt sitten oman kanssa
Mitä kaikkea jouduit sitten remppaamaan, tuohan on jo auton arvo mitä mennyt korjauksiin
Noh, isommista ainakin imusarjan läppien poisto, tuulilasi, takajarrut kaikkinensa, hehkutulpat pariin otteeseen + ohjainlaite, stefoja, iskarit kilkkeineen taka ja etu, puhaltimen etuvastusta, pyyhkijämekanismia, alatukivarret etu ja taka kilkkeineen, kaikki alustan, voimansiirron ja taka-apurungon puslat/helat/kumit (paitsi vakaajantankojen, toistaiseksi), kardaanin kumiosia/laakeria/holkkia, koiranluut, hihnaa, korkkia, tiivistettä, pientarviketta, pulttia, mutteria, korin pienosaa, I ja II huoltoja osittain hieman ylihuoltoakin mm. perän ja vaihteiston öljyt.
Minkä noista sitten kääntää suoraan vain kuluvan osan uusimiseksi ja minkä huolloksi. Kuten toisessa viestissäni viittasin on työ kotimaassa arvokasta, kun ei itse pysty kuin pieniä parkkipaikkahommia rajallisilla työkaluilla tekemään. Ahdin on autoon jo kertaalleen vaihdettu n. 170tkm sitten, tiedä siitä milloin sitten uudelleen. Suutin- ja pumppuremppa on edessä ennemmin tai myöhemmin. Lisäksi mm. kytkin/kaksoismassa alkaa olemaan niillä kilometreillä... joten saa tässä varautua korjauksiin 2-3 kiloeurolla, mikäli autoa on tarkoitus pitää ainakin sen pari vuotta tästä eteenpäin.
Mutta onpa sitä iän- ja kilometrien myötä remppaa muissakin autoissa. Tietysti vaihtelevalla korjausosaamisella ja osahinnoittelulla. Toisaalta ko bemari ei ole kertaakan jättänyt tienpäälle tai pihaan *kop kop*, joten sillä mittarilla on luotettava auto. Ja tuo alustakin on ikäisekseen nyt ihan siedettävä kun "kaikki" osat on vaihdettu.-03 E46 320d Touring
Comment
-
-
Mikä voisi aiheuttaa resonoivan muovisen korahtelevan äänen tietyillä moottorin käyntikierroksilla ilman suurempaa säännönmukaisuutta. Varmaankin riippuu siitä miten kone tärrää tasakasulla tai kiihdyttäessä.
Ominaisuus ilmeni mielestäni lähimenneisyydessä heti hehkujen+ohjainyksikön vaihdon jälkeen, että olisiko joku muoviosa tai kiinnike jäänyt työn tekijältä huonosti tai huomiotta? Konehuoneessa esim. imusarjan takana tai sitten ratin tangon kyljessä?
Samoin kun rattia kääntää ajossa hieman oikealle alkaa pienesti täristämään rattia resonointiäänen kera, muttei tärrää niin kuin kieroilla jarrulevyillä tai kuluneilla alatukivarren takaheloilla, vaan hennosti väristen.
Voikohan liittyä kytkimeen/kaksoismassan, kerta ilmenee tuo ratin käännön yteydessä, ei kai?-03 E46 320d Touring
Comment
-
-
Originally posted by stts View Post....
Samoin kun rattia kääntää ajossa hieman oikealle alkaa pienesti täristämään rattia resonointiäänen kera, muttei tärrää niin kuin kieroilla jarrulevyillä tai kuluneilla alatukivarren takaheloilla, vaan hennosti väristen.
Voikohan liittyä kytkimeen/kaksoismassan, kerta ilmenee tuo ratin käännön yteydessä, ei kai?
Comment
-
-
Originally posted by SaGGaS View PostMistä mahtaa johtua että suuremmilla nopeuksilla 100 - 130 jos ajaa pidemmän matkan niin sen jälkeen tuntuu kuin autoon tulisi jonkin sortin rajoitin päälle ? Auto ei enää kiihdy kyseisestä nopeudesta vaan pysyy vaan samassa vaikka kaasu olisi lattiassa. Kun auton sammuttaa ja hetken päästä lähtee ajamaan kulkee taas normaalisti
Tuntuu vaan hölmöltä ajaa moottoritiellä juuri ja juuri 120 ja auto ei vaan kiihdy eikä vastaa enää kaasuun, kun vauhtia hiljentää vaikka 80 ja lähtee kiihdyttämään ni kiihtyy normaalisti siihen samaan 120 ja sen jälkeen ei mitään ja kulutus " viisari " jämähtää 10l / 100km kohdalle eikä nouse vaikka kaasun laittaa lattiiaan..
Tänään kuitenkin taas teki samaa mutta nyt sitten sylki jäähdytys nesteet pihalle, tuskin silti ongelmat on yhteydessä toisiinsa :think Mikähän osa mahtaa olla kyseessä joka on pettänyt ( kuvassa ympyröity )
Auto on 03 vm oleva 330 diesel.
PS. Löysinki kyseisen osan jo, ilmeisesti termostaatti.. Mutta silti ihmetyttää toi " hyytyminen " onko oire jostain isommasta.. kiitoksia mahdollisista avuista.
Comment
-
-
Originally posted by SaGGaS View PostKiitoksia, tarvii kokeilla josko siinä olisi ongelman lähde..
Nyt edelleen tuohon termostaatti hommaan keltanokka tarvisi opastusta.. kävin motonetistä hakemassa kyseisen osan jota hyllystä löytyi.. tietenkin kahdesta vaihtoehdosta se oli väärä ja toisella osalla toimitusajasta ei tietoa
Termostaatti oli siis liian lyhyt joten kumpi näistä mahtaisi olla oikea:
- http://www.merteil.fi/verkkokauppa/c...ew/28376/44/18
- http://www.merteil.fi/verkkokauppa/c...ew/28848/44/18
Maalaisjärjellä olettaisin sen olevan tuo kalliimpi, ainakin motonetissä kalliimpi olisi ollut se oikea.. Vai kannattaako tilata jostain muualta mahdollisesti halvemmalla / nopeammalla toimituksella, kiitosOriginally posted by riuska View PostMarmorilta tuollaiset osat..."I do everything my Rice Crispies tell me to"
Comment
-
-
bmw e46 328i sivuääni
Tässä olisi ääninäyte https://www.youtube.com/watch?v=cTlWek3dDkc
Mistä tuommoinen naputus voisi kuulua? Ääni ei kuulu kylmällä moottorilla eikä myöskään lämpimällä moottorilla JOS on antanut kunnolla lenkkaria autolle ennenkuin menee parkkiin kuuntelemaan. Muuten kuuluu lämpimänä kokoajan suurinpiirtein.
Stetoskoopilla oon kuunnellu koneen päältä eikä muualta kuulu ääniä kun suuttimista naputusta, mutta ei se kyllä niistä voi kuulua noin isosti?:think
en ole kuunnellut alakertaa muutakuin mitä ylhäältä voi kuunnella eikä sieltäkään mitään kolkatusta kuulu. Voiko tuo kuulua kaksoismassa vauhtipyörästä?
Miten kiertokangenlaakerit oireilee jos ne alkaa olla loppu?
Comment
-
-
Oon vaihtamassa jäähdytinnesteet huomenna ja autossa on punaista valvoline nestettä ja kävin sitte motonetistä valvoline maxlife jäähdytin nestettä ostamassa niin kysymys kuuluu onkos tää aine mistään kotoisin ja kannattaako laittaa ja vissii bemarii pitäis sopia :thinkNo romance without finance
Comment
-
-
Ostin vähän aikaa sitten bmw 325 m-sport2 coupen. Mutta onko minulla automaattisessa ilmastoinissa häikkää, kun auto nappula ei mene pois päältä. Sen saa vain pois päältä jos muuttaa eri modeja niinkuin kuuluukin ja säätää puhallusta? Ja sitten toinen kysymys mikä voi olla vikana kun peruutusautomatiikka ei toimi, mutta peilit kyllä kääntyy siitä hiirestä ?
Comment
-
-
Originally posted by MNi View PostKuulostaisi siirtopumpun vialta. INPAlla olisi hyvä lukea vikakoodit ja seurata livedataa liikenteessä, katso että siirtopumpun jälkeen ennen korkeapainepumppua dieselin paineet säilyy 4 barin tienoilla. Jos laskee alle 3 barin tuossa hyytymiskohdassa niin voisi antaa äänen siirtopumpulle, se ei vaan jaksa tuupata soppaa korkeapainepumpulle.
Comment
-
-
Originally posted by Jomppeli View PostJa sitten toinen kysymys mikä voi olla vikana kun peruutusautomatiikka ei toimi, mutta peilit kyllä kääntyy siitä hiirestä ?
Jos tajusin oikein niin tarkoitat sitä kun oikea sivupeili kääntyy osoittamaan takarengasta kun pakille pistää. Eipä joka bemmistä löydy vaikka sähköikkunat löytyy. Nimim. e46 sähköikkunat muttei automatiikkaa =( Kiva kyl ois.
Viisaammat korjatkoon.
-MarttiEX e46 316 peruskäyttis. Sillä tehottomimalla myllyllä :<
EX e36 325i vanokseton pikkulohko.
EX e34 535i kuningaskoppa kuningasmoottorilla.
NYT e39 535i V8 mörkömoottori
NYT e28 518 kaasaritykki ehkäpä projektiksi :think
Originally posted by Alpina E34Tosiasiahan on se että autoissa on takaveto ja muissa on sitten mitä on.
Mikään ei poista sitä seikkaa, että etuveto sopii autoon yhtä hyvin kuin sialle rusetti.
Comment
-
-
Originally posted by nOrte View PostOon vaihtamassa jäähdytinnesteet huomenna ja autossa on punaista valvoline nestettä ja kävin sitte motonetistä valvoline maxlife jäähdytin nestettä ostamassa niin kysymys kuuluu onkos tää aine mistään kotoisin ja kannattaako laittaa ja vissii bemarii pitäis sopia :think
Seossuhde vesi-jäähdytysnestelle on 1:1.
Tarvittava hyväksyntä on BMW N 600 69.0, originaalineste on BASFin Glysantin G48: KLIK.
Tuolta löytyy lista vuodelta 2007 TIS:stä hyväksytyistä jäähdytysnesteistä: KLIK.
Valvolinen MaxLifessä on mainittu hyväksyntä eli sinne vaan: KLIK.
Edit: Lisäksi tuolla TISsin vaihtovälidokussa sanotaan: "It is permissible to mix various brands of the approved agents."
Comment
-
Comment