Käyttöautona toimii -97 318i. Autosta laukesi yksi jäähdytysjärjestelmän muoviputkista. Haku paljasti kyseiset muoviputket auton tyyppiviaksi, joten päätin vaihtaa ne saman tien kaikki kerralla. Sitä varten moottorista tarvii purkaa mm. imusarja, joten uusin samalla muutakin:
- imusarjan ja suuttimien tiivisteet
- alipaineletkut
- paisuntasäiliön tiivisteet ja painekorkki
Ja tietty kaiken muun mikä näyttää olevan vaihtamisen tarpeessa. Onko muita huoltotoimenpiteitä, mitä kannattaisi tehdä samalla kertaa tai muuta osaa, mitä kannattaa vaihtaa? Tyhjäkäynnissä on ollut pientä humppaamisvaivaa ja auto hukkaa jonkun verran jäähdytysnestettä. Molemmista ominaisuuksista olisi kiva päästä eroon. Mites muuten termari? Luin jostain, että termari on myös ton koneen heikkoja kohtia ja aiheuttaa jäähdytysjärjestelmän murheita, mutta onko sitä mitään tarvetta uusia, jos lämmöt on kumminkin pysyneet ihan aisoissa.
Ei oo muuten M43:n imusarjan irrotusta tehty ainakaan tarkotuksellisen helpoksi. Mikä idea siinä on, että kaikki moottorin sähköt on pitänyt vetää imusarjan haarojen välistä?
- imusarjan ja suuttimien tiivisteet
- alipaineletkut
- paisuntasäiliön tiivisteet ja painekorkki
Ja tietty kaiken muun mikä näyttää olevan vaihtamisen tarpeessa. Onko muita huoltotoimenpiteitä, mitä kannattaisi tehdä samalla kertaa tai muuta osaa, mitä kannattaa vaihtaa? Tyhjäkäynnissä on ollut pientä humppaamisvaivaa ja auto hukkaa jonkun verran jäähdytysnestettä. Molemmista ominaisuuksista olisi kiva päästä eroon. Mites muuten termari? Luin jostain, että termari on myös ton koneen heikkoja kohtia ja aiheuttaa jäähdytysjärjestelmän murheita, mutta onko sitä mitään tarvetta uusia, jos lämmöt on kumminkin pysyneet ihan aisoissa.
Ei oo muuten M43:n imusarjan irrotusta tehty ainakaan tarkotuksellisen helpoksi. Mikä idea siinä on, että kaikki moottorin sähköt on pitänyt vetää imusarjan haarojen välistä?
Comment