Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jygga
    BTCF Member
    • May 2013
    • 197
    • Oulu / Kainuu

    No tottahan se nyt pitää saada kallis uusi osa myytyä, eihän niitä vanhoja nyt korjata kannata kun asiakas saattaisi päästä paljon halvemmalla..

    Eipä se mikään yllätys toki olekkaan.

    Comment

    • Newbiemmer
      Bimmer Rookie
      • Apr 2013
      • 61
      • Oulu

      Originally posted by Newbiemmer View Post
      Mikä tuo osa nro 4 öljynsuodattimessa on suomeksi sanottuna ja mitä se tekee?



      Alko tuo o-rengas vuotamaan ja mietin onko tuo osakin hyödyllistä uusia samalla.
      Vielä on tiiviste vaihtamatta, jos joku osaisi kertoa..
      e46 318i m43b19 ; ex e36 323ia ; ex e36 328i ; ex e34 525i ; ex e36 320ia

      Comment

      • Kiwes
        BTCF Member
        • Nov 2010
        • 707
        • JKL

        Originally posted by Newbiemmer View Post
        Vielä on tiiviste vaihtamatta, jos joku osaisi kertoa..
        kaks sekunttia meni copy/paste kl-varaosat.fi käännöstaulukkoon varaosanumero --> Öljynsuod.jalan venttiili
        Vikakoodien luku ja nollaus, myös pienet koodaukset onnistuu.
        INPA, BMW Scanner 1.4.0

        Nykynen:E39 530dA tourinki -02
        EX: 316i e46 -02 Touring, 520i e39 -99 + 7 vieraan tallin kikotinta

        Comment

        • Tenox
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2006
          • 1732

          Originally posted by Tenox View Post
          E46 328 automaattien omistajille kysymys. Mitä näyttää kierroslukumittari, kun ajatte tasan 100km/h todellista nopeutta vaihteisto asennossa D?
          Laitetaan nyt näitä omia rpm lukemia kun tuossa testailin. Eli aina D ja uskoakseni vitosella mentiin. Kierroslukumittarin harvan asteikon takia virhemarginaalia on.

          Mittarinopeus / RPM
          70km/h n. 1400rpm
          80km/h n. 1600rpm
          90km/h n. 1800rpm
          100km/h n. 1950rpm
          110km/h n. 2100rpm
          120km/h n. 2300rpm

          Kuulostavatko nuo normaaleilta?
          Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

          Comment

          • riippis
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2007
            • 200
            • Laukaa

            Öljynvaihto edessä ja meinasin seuraavaksi laittaa Teboilin Diamondia. Onko nuissa nyt jotain merkittävää eroa Teboil Diamond 5W-40/Teboil Diamond diesel 5W-40
            ?
            E46 320dA Touring M-sport Special Edition -04

            Comment

            • janne30
              BTCF Member
              • Apr 2011
              • 2198
              • Vantaa

              Originally posted by riippis View Post
              Öljynvaihto edessä ja meinasin seuraavaksi laittaa Teboilin Diamondia. Onko nuissa nyt jotain merkittävää eroa Teboil Diamond 5W-40/Teboil Diamond diesel 5W-40? :think
              Itse oon laittanut jo neljä vaihtoväliä diamond dieseliä, tuntuu olevan hyvä öljy On sitä täällä foorumilla kehuttu monesti En tiedä onko noilla eroa..
              G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
              E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic


              1 x F20
              3 x E30
              2 x E36
              5 x E46
              3 x E9X

              Comment

              • siksta
                Bimmer Fanatic
                • May 2004
                • 675
                • Orimattila

                Mitenhän seuraavaa ongelmaa lähtis selvittämään.
                Kyseessä serkun auto, 316i vm. 2002 N42-koneella.

                Kylmänä lähtee käytiin, mutta saattaa muutaman sekunnin jälkeen
                sammua ja täytyy hetki odotella, että käynnistyy uudelleen.
                Välillä kone pätkii n. 2500 - 3000 kierroksen kohdilla ja välillä sammuu kyseisiltä kierroksilta.
                Pätkiessä vilkuttaa moottorin vikavaloa.
                Lämpimänä toimii käsittääkseni ihan kunnolla.

                Yleismallinen vikakoodinlukija ei löydä mitään vikakoodeja.

                Kuukauden sisään vaihdettu imunokan asentotunnistin (antoi koodin), huohotin (kalvo halki ja piti vinkunaa), sekä moottoriöljyt ja suodatin.
                F25 3.0D M-sport, F20 118i M-sport

                Comment

                • Jube
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 9636
                  • ...

                  Originally posted by huppu View Post

                  Itsellä on käynyt mielessä, voisiko syyllinen olla kuitenkin tuo varaosa-MAF? :think Voiko olla vaikutusta jos hommaa alkuperäisen tilalle? :think Jännä jos taas olisi suutinvuotoa, onhan se toki mahdollista kun sinne jäi kaksi alkuperäistä paikalleen. Ohivuotomittauksen mukaan ne olivat vielä tuolloin keväällä ok.
                  Tuskin se auto tietää onko Boschin MAF:issa Bemarin merkki vai ei :think
                  Joskushan nuo MAF:it pitää koodata mikäli Boschin numero on päivittynyt uudempaan!
                  Näillä mennään:
                  Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
                  BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
                  BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
                  BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
                  MB c124 230CE -90 "Badboy"
                  MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

                  Comment

                  • Tenox
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2006
                    • 1732

                    Oletteko mittailleet paljonko kulutusmittari (ajotietokoneen keskikulutus siis) valehtelee E46:ssa?

                    Itsellä näyttäisi noin vajaan litran optimistiselta. Eli mittari näyttää n. 8,4 kun todellinen kulutus n. 9,1 seka-ajossa.
                    Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

                    Comment

                    • mek147
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2011
                      • 42
                      • Finland

                      Originally posted by Tenox View Post
                      Oletteko mittailleet paljonko kulutusmittari (ajotietokoneen keskikulutus siis) valehtelee E46:ssa?

                      Itsellä näyttäisi noin vajaan litran optimistiselta. Eli mittari näyttää n. 8,4 kun todellinen kulutus n. 9,1 seka-ajossa.

                      Korjaa se näyttämä: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=205371

                      Comment

                      • Tenox
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2006
                        • 1732

                        Ei oo DISsiä, eikä piuhoja tms. millä autoon saisi yhteyden. Sen lisäksi olen vasta pari kertaa tankannut täyteen oston jälkeen, joten täytyy vielä jonkin aikaa seurata miten paljon tuo ero oikeasti on ennen kuin vien johonkin kalibroitavaksi. Jos vien - periaatteessa riittää kun tietää miten paljon heittää.
                        Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

                        Comment

                        • ntjt
                          Bimmer Rookie
                          • Dec 2010
                          • 166
                          • Jyväskylä

                          Nopeaa vastausta kaivattaisiin. Eli koneesta mennyt kierteet alipainepumpun toisesta kiinnikkeestä http://realoem.com/bmw/showparts.do?...09&hg=11&fg=45 eli tuo kuvassa vasemman puoleinen kiinnike, jossa on myös EGR termarin teline samassa.

                          Vaikuttaako tuo jollain lailla pumpun toimintaan kun vain toiselta puolelta kiinni. Tässä alkanut auto vähän heijaamaan tasakaasulla aina välillä. Kierrokset seilaa noin 500rpm ajossa tasakaasulla. Vikakoodi charge-air-pressure control. Uusi turbo 5000km sitten. Veikkaisin alipaineongelmaa, ennen kuin menen pajalle teettämään uuden kierteen niin olisi kiva tietää onko tuossa mahdollisuus vikaan.
                          Nykyiset: Dodge Avenger 2.4 2008|KTM 640 Duke II 2005
                          Exät: BMW e46 320Da 2000|Suzuki GSX-R 750SRAD 1996|Mercedes-Benz W202 C220D 1994|BMW e36 316i 1996|KTM 620 LC4 SM 1992|Honda Civic 1.4 Sedan 1994

                          Comment

                          • Midway
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2010
                            • 157
                            • Hamina

                            Tulis vaihdossa 330ci Mihin tyyppi vikoihin kannattaa erityisesti kiinnittää huomiota?

                            Comment

                            • MNi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2008
                              • 3143
                              • Tampere

                              Originally posted by mek147 View Post
                              Kalibrointi antaa korjata enintään +-5%

                              Comment

                              • siksta
                                Bimmer Fanatic
                                • May 2004
                                • 675
                                • Orimattila

                                Originally posted by siksta View Post
                                Mitenhän seuraavaa ongelmaa lähtis selvittämään.
                                Kyseessä serkun auto, 316i vm. 2002 N42-koneella.

                                Kylmänä lähtee käytiin, mutta saattaa muutaman sekunnin jälkeen
                                sammua ja täytyy hetki odotella, että käynnistyy uudelleen.
                                Välillä kone pätkii n. 2500 - 3000 kierroksen kohdilla ja välillä sammuu kyseisiltä kierroksilta.
                                Pätkiessä vilkuttaa moottorin vikavaloa.
                                Lämpimänä toimii käsittääkseni ihan kunnolla.

                                Yleismallinen vikakoodinlukija ei löydä mitään vikakoodeja.

                                Kuukauden sisään vaihdettu imunokan asentotunnistin (antoi koodin), huohotin (kalvo halki ja piti vinkunaa), sekä moottoriöljyt ja suodatin.
                                Tähän sen verran päivitystä, että nyt
                                yleismallin vikakoodilukija antoi vikakoodit 2. ja 3. pyttyjen puolista.
                                Kyseiset puolat vaihdettu kuitenkin lähiaikoina uusiin. :think

                                Mikä noita puolia noin äkkiä hajottaa vai onko vika mahdollisesti jossain muualla? :think
                                F25 3.0D M-sport, F20 118i M-sport

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎