Kyllä koneet missä on mukeja enemmän syö varsinkin kaupungissa. Harmi että viherpiiperöt on aiheuttamassa massasiirtymän neli ja kolmisylinterisiin.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 Kysymyksiä ja vastauksia IV
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by novoiperkele View PostOlisiko vinkkiä E46 taka ABS anturin irroitukseen ehjänä (putsausta varten)
Yhden jo rikoin koska oli niin jämähtänyt niin piukkaan, ettei muovi kestänyt irroitusta.BMW E46 330D
Comment
-
-
Comment
-
-
Originally posted by velis View PostMikäköhän on vikana kun autoon tulee vaan tulikuumaa iltaa jos lämppäri on säädettu 16,5°c tai yli. Siis tuulilasiin ja jalkoihin tulee kuumaa.. Jos lämmön laittaa 16°c puhaltaa kylmää normaalisti. Autossa automaatti ilmastointi ja kyseessä on -00 330 coupe.Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
E36 318is class II, e30 turpo
Comment
-
-
Takavalot
Eli oisin vaihtamassa pre-faceliftiin led takavalot vanhojen tilalle, onko tälläsistä kellään kokemusta?
Schmiedmannilla näyttäs olevan samanmoiset kuvasta päätellen, mutta vähän reilu 20€ kalliimmat. Valoissa ittessään eroo tuskin on kun hinnassa?
Tossa vielä Schmiedmannin: http://static.schmiedmann.dk/Product..._74970_big.jpg-E61 525d LCI -08 //M-Sport
Ex. E46 330CI -01
Comment
-
-
Morjensta.
Tässä nyt hetken näitä e46 aiheita lueskellut mutta laitanpa vielä tänne kysymyksen että olisin nyt siis vaihtamassa omaa 520i e60 2003vm--> e46 328Ci 2000vm automaattiin. Autossa kohtuu hyvät varusteet nahkat muistilla nje, tietenkin rahaa saan itse väliin ja rahan tarpeen takia vaihdankin kun ei näytä suoraa ostajaa löytyvän, mutta onko tässä mitään järkeä ja kuinka kestäviä/hyviä kamppeita nuo preface e46 on ja minkälaisia tyyppivikoja noissa on?
Auton mittarissa ainakin on vain 185tkm, aika vähän 14vuotiaalle?
Mites tuo automaatti ei tietoa onko laatikon öljyjä vaihdettu, mitenhän tuo kestää?
Tuo e60 on eka bemarini ja olen kyllä siihen ollut tyytyväinen:PE89 Z4 23i
Ex E60 525i "m-sport"
Ex e46 330d msport facelift
Ex e60 520i
+kymmenisen kpl muun merkkisiä kippoja..
Comment
-
-
Originally posted by Kauno View PostEli oisin vaihtamassa pre-faceliftiin led takavalot vanhojen tilalle, onko tälläsistä kellään kokemusta?
Schmiedmannilla näyttäs olevan samanmoiset kuvasta päätellen, mutta vähän reilu 20€ kalliimmat. Valoissa ittessään eroo tuskin on kun hinnassa?
Tossa vielä Schmiedmannin: http://static.schmiedmann.dk/Product..._74970_big.jpg
Comment
-
-
Originally posted by niko123 View PostItsellä ainakin saman näköiset valot. Toimineet hyvin, talvella ei vain lunta sulata valoista kun eivät lämpeä. Ja takakontin sisä valot eivät sovi kiinni.-E61 525d LCI -08 //M-Sport
Ex. E46 330CI -01
Comment
-
-
Iltaa.
Kysymys kuuluu -99 mallisesta E46:sta.
Varustelistan mukaan autosta löytyy
S609A NAVIGATIONSSYSTEM PROFESSIONAL Navigation system Professional
S640A AUTOTELEFONVORBEREITUNG Preparation f tel.installation universal
S676A HIFI LAUTSPRECHERSYSTEM HiFi speaker system
Autossa tosissaan 4:3 navi kasettisoittimella ja takaluukussa navi cd lukija.
Millainen homma autoon liittää joku musiikin lähde esim densio tai vastaava?
IPodia ei ole mutta esim muistitikulta/kortilta voisin musiikkia kuunella. Ei tuo c-kasetti oikein tunnu vaihtoehdolta
duke's garage:
Suzuki R50
E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
S38 S54 S62
instagram: _duuk
Comment
-
-
Originally posted by Diodi View PostMorjensta.
Tässä nyt hetken näitä e46 aiheita lueskellut mutta laitanpa vielä tänne kysymyksen että olisin nyt siis vaihtamassa omaa 520i e60 2003vm--> e46 328Ci 2000vm automaattiin. Autossa kohtuu hyvät varusteet nahkat muistilla nje, tietenkin rahaa saan itse väliin ja rahan tarpeen takia vaihdankin kun ei näytä suoraa ostajaa löytyvän, mutta onko tässä mitään järkeä ja kuinka kestäviä/hyviä kamppeita nuo preface e46 on ja minkälaisia tyyppivikoja noissa on?
Auton mittarissa ainakin on vain 185tkm, aika vähän 14vuotiaalle?
Mites tuo automaatti ei tietoa onko laatikon öljyjä vaihdettu, mitenhän tuo kestää?
Tuo e60 on eka bemarini ja olen kyllä siihen ollut tyytyväinen:P
Tässäpä tarkistuslistaa... Itse ostin 320i prefacen vuosi sitten ja aika monesta tyyppiviasta on kokemusta nyt.. Kestävä auto kunhan huoltaa... Paljon... Vaikka sama asia lähes kaikkien 15v vanhojen autojen kanssa...
VANOS - kuuntele konetta kaasutettaessa n. 2000-3000rpm;rallattako..? Seuraa kierroksia tyhjäkäynnillä; humppaako..?
TIIVISTEET - kovettuvat ja alkavat vuotaa.. Esim. vanoksen, venttiilikopan ja kannen tiivisteet...
Muoviputket - kovettuvat ja särkyvät myös. Esim HUOHOTTIMEN letkut ja imupuolen kaikki härpäkkeet.
Kone ei ole siis turhaan saanut liikanimeä muovimoottori...
Muutoinhan tuo kone itsessään kait kestää "isältä pojalle", tulee vaan kalliiksi kaikki nuo uusia lyhyen ajan sisään jos ei ole huollettu..
Lisäksi vesipumppu, ohjaustehostajan pumppu, disa ja moottorin lukuisat anturit tuppaa ennen pitkää oikkuilemaan..
Moniurahihna kannattaa myös tarkistaa, kunnon näkee kun taskulampulla vaan katsoo koneen edestä sopivasta välistä..
Alustan kolinoiden takia autoa ei kannata jättää ostamatta mutta niiden tulisi näkyä myyntihinnassa. Koiranluut ja puslat ei älyttömän kalliita ole jos osaa vaihtaa. Iskarit on sitten vähän asia erikseen mutta niitäkinhän saa kaupasta, loppuun ajetulla alustalla kumminkin auton arvo luonnollisesti pienempi.
Ja kaikista autoista (takapotkuista) kannattaa kuunnella ja tunnustella perää, laatikkoa ja mahdollista kytkintä sekä availla öljykorkkia.. Ja avaa öljykorkki myös auton käydessä ja varmista ettei koneessa asu ankkalauma kuten allekirjoittaneen ostoksessa.. (Huohotin..)
Autolla ajon jälkeen korkissa ei saa olla kermanväristä tahmaa.
328:ssa lienee zf laatikko joka on kestävämpi..? Varmistakaa vielä..
Tuo GM laatikko joka esim omassa kulkineessa on ei kestä kai pidemmän päälle noita vääntävämpiä koneita varsinkaan ohjelmoinnin jälkeen..
Ja jos saa matkaan jonkun lukemaan vikakoodeja niin aina paras.Last edited by Jygga; 01-04-2014, 23:08.
Comment
-
-
Originally posted by Jygga View Post328:ssa lienee zf laatikko joka on kestävämpi..? Varmistakaa vielä..
Tuo GM laatikko joka esim omassa kulkineessa on ei kestä kai pidemmän päälle noita vääntävämpiä koneita varsinkaan ohjelmoinnin jälkeen..
on bensa zf:ssäkin ollut ongelmansa, mm muutama peruutusvaihteen pakan "runko" on ollut halkiJoensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
E36 318is class II, e30 turpo
Comment
-
-
Originally posted by duuk View PostIltaa.
Kysymys kuuluu -99 mallisesta E46:sta.
Varustelistan mukaan autosta löytyy
S609A NAVIGATIONSSYSTEM PROFESSIONAL Navigation system Professional
S640A AUTOTELEFONVORBEREITUNG Preparation f tel.installation universal
S676A HIFI LAUTSPRECHERSYSTEM HiFi speaker system
Autossa tosissaan 4:3 navi kasettisoittimella ja takaluukussa navi cd lukija.
Millainen homma autoon liittää joku musiikin lähde esim densio tai vastaava?
IPodia ei ole mutta esim muistitikulta/kortilta voisin musiikkia kuunella. Ei tuo c-kasetti oikein tunnu vaihtoehdolta
Mikäli haluat käyttää orkkis-Bluetoothia niin CR2DB (tjsp) CD changer retention cable tarvitaan jotta puhelimen audio pääsee läpi. Vakio-Densionin kaapelista puuttuu ainakin tässä uudemmassa Quadlockissa toinen pienemmistä lisäliittimistä --> puhelimen audio jäi matkalle. Retention kaapelissa oli kaikki karvat mukana mutta on arvokas lisäkaapeli.
USB:lle pitää tehdä indeksi Densionin softalla jos on vähänkään enemmän kappaleita (yli ~100), muuten se indeksointi kestää liikaa.
USB-tikku piti muistaakseni vaihtaa vain virrat päällä.
Kappaleen nimi näkyy näytössä mutta ipodin käyttöliittymä ei tietty siirry, cd1....6 nappuloilla valitaan toistotapa (peräkkäin, satunnainen, albumeittain).
Comment
-
Comment