Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90/E91/E92/E93 Kysymyksiä ja vastauksia IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Nettipepe
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2004
    • 1341
    • Kajaani

    Taitaa laatikko joskus myös oppia hätäinen lukon lukitsemiseen.
    Kannattaa ensin kokeilla nollata adaptaatio arvot laatikosta.
    F30 320xia
    Ex E90 325da
    Ex E90 320da
    Ex E46 330D

    Comment

    • Bemssi
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2010
      • 868
      • Kerkkoo

      dsc dtc ongelmat

      Tänään luettiin boschin testerillä vikakoodit ja näytti tälläiset koodit:
      A0B5 Nopeusimpulssi
      A116 Ezs-ohjainlaite Viallinen

      Ei päästy abs yksikön sisälle ja vikana autossa on vieläkin, että luistonesto valo vilkkuu jyrkästi käännettäessä. Rupee vilkkumaan ja nykimään, kun ajaa pitkään vakkarilla. Pistää tyrepressuren mittaristoon tietyin väliajoin.

      Onko kelläkään tietoa, mitä kannattaisi tehdä?

      Auto on 320da sedan ja vuosimalli on 2005

      Comment

      • kooma
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2004
        • 1022
        • Pikis

        Originally posted by Bemssi View Post
        Tänään luettiin boschin testerillä vikakoodit ja näytti tälläiset koodit:
        A0B5 Nopeusimpulssi
        A116 Ezs-ohjainlaite Viallinen

        Ei päästy abs yksikön sisälle ja vikana autossa on vieläkin, että luistonesto valo vilkkuu jyrkästi käännettäessä. Rupee vilkkumaan ja nykimään, kun ajaa pitkään vakkarilla. Pistää tyrepressuren mittaristoon tietyin väliajoin.

        Onko kelläkään tietoa, mitä kannattaisi tehdä?

        Auto on 320da sedan ja vuosimalli on 2005
        Tästä on ollut täällä aiemminkin juttua ja omaakin kokemusta on. Veikkaan että takanapojen abs kehät on ruosteesta soikeena ja paskaset. Nitkuttele rauhallisesti anturit irti ja putsailet sitä kautta kehästä suurimmat shaisset pois. Jotain sopivaa ainetta ja paineilmaa. Putsaa anturit myös, jos kehä on ottanut anturin päähän kiinni laita joku ohut korotus anturin alle se voi auttaa.

        Jos tuolla askartelulla on positiivista vaikutusta niin sitten voi varautua pidemmän päälle joko päivittämään softa (auttaa kuulemma) tai sitten vaihtamaan itse kehä niitä saa tarvikkeena.
        Tällä hetkellä: i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor

        Comment

        • Bemssi
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2010
          • 868
          • Kerkkoo

          Originally posted by kooma View Post
          Tästä on ollut täällä aiemminkin juttua ja omaakin kokemusta on. Veikkaan että takanapojen abs kehät on ruosteesta soikeena ja paskaset. Nitkuttele rauhallisesti anturit irti ja putsailet sitä kautta kehästä suurimmat shaisset pois. Jotain sopivaa ainetta ja paineilmaa. Putsaa anturit myös, jos kehä on ottanut anturin päähän kiinni laita joku ohut korotus anturin alle se voi auttaa.

          Jos tuolla askartelulla on positiivista vaikutusta niin sitten voi varautua pidemmän päälle joko päivittämään softa (auttaa kuulemma) tai sitten vaihtamaan itse kehä niitä saa tarvikkeena.
          Unohdinkin laittaa, että takakehät putsattu ja tarkastettu-> ei vaikutusta. Softa päivityksen hinnoista mitään tietoa ja hyvää paikkaa Etelä-Suomessa ?

          Comment

          • Lunza
            Bimmer Rookie
            • Feb 2014
            • 90
            • Vantaa

            Oletko jo tuon ketjun lukenut. Omassa autossa poistui viat lopulta vain sensorin vaihdolla. Schmiedmanista sen hain, eikä se mielestäni ollut edes kovin hintava. Mulla ei tosin herjannut ohjainlaitetta missään vaiheessa. Kumman puolen ABS-sensoria diagnoosi huutelee, niin kokeile vaihtaa aluksi se. Ei pitäisi olla iso homma.

            Jos niitä kehärenkaita tarvitset niin mulla on 320i 2005:een yhdet uudet passelit renkaat. Tuli ostettua hätäpäissään ja nyt ne ovat varalla. En tiedä käykö 320d:een, mutta näppärä ja motivoitunut yksilö hakee tiedon nopeastikin
            E90 320i -05

            Comment

            • ^Rikke
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2014
              • 293
              • Pieksämäki

              Eilen vaihtu apparin puolelle uusi takapyöränlaakeri, mutta nyt palaa abs, luistonesto ja käsijarrun valo. Syttyy heti ajamaan lähdettyä vaikka nollaa koodit. abs ei toimi, eikä luistonestoa saa päälle. abs-anturit mitattiin ja molemmat antaa samaa vastusta.
              Mistä etsimään vikaa seuraavaksi?
              Showroom!
              BMW e91 325d LCI M-sport -09

              IG!
              rrikkee

              Comment

              • Bemssi
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2010
                • 868
                • Kerkkoo

                Originally posted by Lunza View Post
                Oletko jo tuon ketjun lukenut. Omassa autossa poistui viat lopulta vain sensorin vaihdolla. Schmiedmanista sen hain, eikä se mielestäni ollut edes kovin hintava. Mulla ei tosin herjannut ohjainlaitetta missään vaiheessa. Kumman puolen ABS-sensoria diagnoosi huutelee, niin kokeile vaihtaa aluksi se. Ei pitäisi olla iso homma.

                Jos niitä kehärenkaita tarvitset niin mulla on 320i 2005:een yhdet uudet passelit renkaat. Tuli ostettua hätäpäissään ja nyt ne ovat varalla. En tiedä käykö 320d:een, mutta näppärä ja motivoitunut yksilö hakee tiedon nopeastikin
                Kiitos jakamastasi linkistä, täytyy viikonloppuna ottaa auto nosturille ja tutkia vielä abs kehät. Edellisellä kerralla en mitannut tuota anturin ja abs kehän väliä. Tietokone ei anna abs antureita.. Inpalla kun luettiin pari kuukautta sitten niin näytti livedatassa, että kaikki abs anturit toimii..

                Comment

                • TheNinah
                  Newbiemmer
                  • Nov 2015
                  • 2
                  • Oulu

                  Mitä pitäs ottaa erityisesti huomioon ku menee koeajaan ja mahdollisesti tekeen kauppaa? Auto 320d automaatti farkku, vm 08. Ajettu n. 230 000, tuotu saksasta 2011 ja ollu sen jälkeen yhdellä omistajalla täällä.
                  Katotaan vaihtuuko merkki

                  Comment

                  • _Sylin_teri_
                    BTCF Member
                    • May 2013
                    • 366
                    • Suomi finland

                    Originally posted by TheNinah View Post
                    Mitä pitäs ottaa erityisesti huomioon ku menee koeajaan ja mahdollisesti tekeen kauppaa? Auto 320d automaatti farkku, vm 08. Ajettu n. 230 000, tuotu saksasta 2011 ja ollu sen jälkeen yhdellä omistajalla täällä.
                    Katotaan vaihtuuko merkki
                    Jakoketjuhan noissa on heikoin lenkki. Ja kannattaaa tarkkana olla sen kanssa. Ja tähän liittyen on jonkin sortin korjauskampanja bemarilla. Hehkut myös noilla kilsoilla voi olla finaalissa. Koneen lämmöt tsekkaa salavalikosta. Termarit usein myös rikki. Itse joutunut jokaiseen n. 200t ajettuun vaihtamaan. En tiedä millainen on n47 koneessa turbon kesto? Ainakin M47 turbo ei juuri tuota pidempään kestä.

                    Comment

                    • TheNinah
                      Newbiemmer
                      • Nov 2015
                      • 2
                      • Oulu

                      Kiitti
                      Paljon noi hehkut ja termarien vaihdot kustantaa?
                      Salavalikon ohjeet varmaan löytyy jostain täältä, pitää varmaan ottaa joku viisaampi mukaan.

                      Comment

                      • huupi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2007
                        • 1192
                        • Tyrnävä

                        Viime aikoina kunnon vesikeleillä olen huomannut jarruttaessa, että jarrutehoa ei ole juuri nimeksikään ja auto ohjautuu oikealle. Jarrupolkimen nosto ja uusi painallus auttavat asiaan. Mikä mahdollisesti aiheuttaa? Kuivalla toimii normaalisti, samoin usein jarrutellessa esim. kaupunkiajossa.
                        I01 i3s 94

                        Comment

                        • _Sylin_teri_
                          BTCF Member
                          • May 2013
                          • 366
                          • Suomi finland

                          Originally posted by TheNinah View Post
                          Kiitti
                          Paljon noi hehkut ja termarien vaihdot kustantaa?
                          Salavalikon ohjeet varmaan löytyy jostain täältä, pitää varmaan ottaa joku viisaampi mukaan.
                          Osien hinnat jos ite tekee: Päätermari 70e, egr termari 30€. Hehkutulpat n.10-15€\kpl. Hehkurele 60€. Egr termari jos vaan on rikki niin sen osaa apinakin vaihtaa. Hehkut vähä vaikeampi kun pitää imusarja irroittaa mutta foorumilla on jotain ohjeita ja itekkin enskertalaisena osasin vaihtaa. En ihan varma onko samalla tekniikalla nuo termarit ku aikasemmassa m47 koneessa. Joku liikkeessä vaihdattanut voi kertoa tarkemmin mitä siellä velottavat.

                          Comment

                          • _Sylin_teri_
                            BTCF Member
                            • May 2013
                            • 366
                            • Suomi finland

                            Mitäs muuten on turbon kestot ollu porukalla näissä kutosdieseleissä? Kävin tuossa virosta 325 diisselin ja 217 nyt mittarissa. Ei ainakaan turbossa akselinsuuntaista välystä ollut. Sivuttain oli pieni välys joka lienee normaali. Todella vaimea hälytysajoneuvon ulina kuuluu pienillä kierroksilla moottorijarrulla mutta imupuolen siivet kyllä näytti ehjältä mitä hieman sai kurkistettua.

                            Kerrankin tuli todella asiallisen oloinen bemari ostettua Sisusta melkein kuin tehtaalta ois äsken lähteny ja varusteita vaikka kuin paljon. Ainoa erikoinen asia oli moottoritilan lämposuojat jotka oli kaikki helvetin hapertuneet ja rikki. Onko tämä ollu miten normaalia?

                            Comment

                            • lassiv
                              BTCF Member
                              • Nov 2015
                              • 313
                              • Lahti

                              Sama kiinnostaisi itseäkin miten näitten kutos diisselien turbot on kestäneet. Itseltäkin kuuluu tietyillä kierrosaluella tiettynä aikoina vaimea "vikinä" vai miksi tuota kutsuisi. Jossain tuosta ohimennen puhuttiin että jollain kuulunut melkein uudesta asti eikä ole tuottanut mitään ongelmia.

                              Turbosta ei vissiin käsitystä juuri muuten saa kun katsomalla siipien kunnot ja ettei akselisuuntaista välystä ole. Vetoja tuntuu olevan ja öljyä ei syö, mut lienee jo aika loppu jos alkaa öljyn kulutuksessa näkyä turbon väljyys.

                              ex. E91 335i -07, f36 420d gc -15, e90 330d LCI -09, e46 cabriolet 330i -01, st205 gt-four -95

                              Comment

                              • Weuli
                                BTCF Member
                                • Feb 2008
                                • 1169
                                • Turku

                                Originally posted by ^Rikke View Post
                                Eilen vaihtu apparin puolelle uusi takapyöränlaakeri, mutta nyt palaa abs, luistonesto ja käsijarrun valo. Syttyy heti ajamaan lähdettyä vaikka nollaa koodit. abs ei toimi, eikä luistonestoa saa päälle. abs-anturit mitattiin ja molemmat antaa samaa vastusta.
                                Mistä etsimään vikaa seuraavaksi?
                                Mulla oli sama. Liikkeessä laitettiin ja heti syttyi valot. Ajoin takasin ja katsottiin testerillä, että kaikki muut pyörät antaa nopeustiedon paitsi se mihin laakeri oli vaihdettu. Vaihdettiin laakeri toisen kerran ja kaikki rokkaa. Ilmeisesti anturi on aika tarkka ja jostain syystä ei saanut tietoa ekasta vaihdetusta laakerista. En muista minkä merkkinen se laakeri oli, mutta saman valmistajan se piti olla kun OEM.
                                F10 530da xDrive -14
                                ----------------
                                E92 330d -09
                                E93 325i -08
                                E92 330d -08
                                E61 535d -06
                                E91 320d -08
                                E46 330Ci -01
                                E61 525d -06
                                E90 320i -05
                                E46 325i -01
                                E46 318i -99
                                E36 316i -91

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎