Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90/E91/E92/E93 Kysymyksiä ja vastauksia V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ottol
    Bimmer Rookie
    • Dec 2015
    • 28
    • Suomi

    Originally posted by _Sylin_teri_ View Post
    Mitä vikakoodia antaa? Jotain jakolaatikkoon viittaavaa? Jakolaatikon servo ehkä tai niinku mulla oli että oli joku jakolaatikon moduuli koodauksensa hävittäny jonka böntti sit koodas etänä kuntoon.


    Ahokkaalla aamulla koodattu akku uusiksi, homma toimii. Hienoa palvelua!

    Comment

    • amisqo
      BTCF Member
      • Apr 2011
      • 1615
      • Vantaa

      Turha....
      Last edited by amisqo; 12-01-2016, 20:56. Reason: Tulipas sekoiltua :D
      G30 530e iPerfomance M-sport -18
      Ex: F30 330D M-sport -15
      Ex: E90 330D M-sport -06
      Ex: e46 325Ci M-Sport II -03
      Ex: e30 320i -89
      Ex: e30 318iS -90

      Comment

      • kooma
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2004
        • 1022
        • Pikis

        Originally posted by WarHead View Post
        Hii-o-hoi.
        Auto murjotti tallissa vajaan 3vkoa, joista viimeisen viikon kahta puolta 3-kympin paggasessa, ts. lämpötila kylmässa tallissa varmaankin sen 5 astetta lämpimämpi; kunnon talvea kuitenkin.

        Autossa on uusi akku koodattuna järjestelmään. Mittarissa jonkuverran toistasataatuhatta kilsaa.

        Toisena ajopäivänä ilmastointi AUTO-asennossa puhallin alkoi tipahdella hetkeksi pois päältä, seurasin jännitettä, jolle notkahduksessa sain lukeman n.12V, eli ei ladannut, oletan. Tilasin uuden "siilen" kaiken varalta, koska näitähän sillointällöin menee. Auto starttasi kokoajan aivan normaalisti muutaman tunnin roikassa olon jälkeen.
        Seuraavina päivinä puhallin ei toiminut kuin huurteenpoistonapin kautta, eli täysillä. Ilma kuitenkin virtasi hyttiin ettei tuulilasi huurtunut. Edelleen auto starttasi kuten aikaisemmin. Muita huomioita olivat ne, ettei FollowHome valot ja REST-jälkilämmitys enää toimineet. Autolla ajoin kunnon lenkkejä, että sillä olisi mahdollisuus latautua.

        Noh, sunnuntaina pikku kohmelossa menin vaihtamaan kerhotallille lämpimässä keulaan uuden xenonin, jolloin auto oli tuossa +15 asteessa noin pari tuntia ja PERKELE kaikki toimi kuten ennekin. Jänniteseuranta paljasti noita jönnitenotkahduksia edelleen, mutta kaikki silti pelaa.

        Kommentteja ja muuta vastaan otetaan!
        Puhallin on yksi niistä joita auto säästelee sitä mukaa kun se on sitä mieltä että akussa ei ole potkua. Notkahteleeko jännite esim kun pysähdyt ja tasaisessa ajossa pysyy yli 14? Koska akku siis vaihdettiin, ennen vai jälkeen 3 vko seisontaa? Todennäköisesti akku on ihan kunnossa, ollut vaan kohmeessa.
        Tällä hetkellä: i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor

        Comment

        • Pinssi
          Newbiemmer
          • Nov 2012
          • 16
          • Jyväskylä

          Katsastuksessa säätivät xenoneita manuaalisesti ja nyt toinen näyttää huomattavasti alemmas kun toinen. Mistä ruuvista sais nostettua tuota toista mikä näyttää alemmas? Auto e91 vm2006 alkuperäisillä xenoneilla.

          Comment

          • ohohh
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2012
            • 268
            • Porvoo

            Originally posted by Pinssi View Post
            Katsastuksessa säätivät xenoneita manuaalisesti ja nyt toinen näyttää huomattavasti alemmas kun toinen. Mistä ruuvista sais nostettua tuota toista mikä näyttää alemmas? Auto e91 vm2006 alkuperäisillä xenoneilla.
            Kuskin puolen valo kuuluukin näyttää alemmas, jos tämä on tapaus. Umpion päältä on nähnyt ne säätöruuvit aikaisemmissa autoissa.


            Kohdat 11 ja 12?
            G20 330e M-Sport '21

            ex's

            F30 330e M-Sport '17
            F11 530d X-Drive M-sport '12
            E90 330d LCI M-Sport '10 327hp / 609nm
            E46 330Ci M-Sport II '03
            E36 323i Coupe '97

            Comment

            • sonikk
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2010
              • 1664
              • Kerava

              Originally posted by ohohh View Post
              Kuskin puolen valo kuuluukin näyttää alemmas, jos tämä on tapaus. Umpion päältä on nähnyt ne säätöruuvit aikaisemmissa autoissa.

              Ei kuulu, tämä tuntuu olevan yleinen harhaluulo. Molemmat kuuluu näyttää 1% alaviistoon, eli 10 m matkalla keila laskee 10 cm. Sen takia ne kuviot on epäsymmetriset ettei häikäise vastaantulijaa.

              Comment

              • JP-76
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2009
                • 1060
                • Kanta-Häme

                Originally posted by sonikk View Post
                Ei kuulu, tämä tuntuu olevan yleinen harhaluulo. Molemmat kuuluu näyttää 1% alaviistoon, eli 10 m matkalla keila laskee 10 cm. Sen takia ne kuviot on epäsymmetriset ettei häikäise vastaantulijaa.
                Juuri näin.

                Asian vierestä: ite säädin edellisessä autossa repsikan puoleista valoa ujosti ylöspäin koska kurvivalot että hirvipiikki ulottuu vähän pidemmälle lyhyillä.

                Ei tullut huomautusta katsastuksessa eikä vastaantulevat vilkutellut.
                Kalusto:
                BMW 550i xDrive -14
                BMW S1000R -17
                Toyota Proace -15

                Comment

                • ohohh
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2012
                  • 268
                  • Porvoo

                  Originally posted by sonikk View Post
                  Ei kuulu, tämä tuntuu olevan yleinen harhaluulo. Molemmat kuuluu näyttää 1% alaviistoon, eli 10 m matkalla keila laskee 10 cm. Sen takia ne kuviot on epäsymmetriset ettei häikäise vastaantulijaa.
                  No perkule, kaikkea sitä oppii! Rosentti olikin tiedossa
                  G20 330e M-Sport '21

                  ex's

                  F30 330e M-Sport '17
                  F11 530d X-Drive M-sport '12
                  E90 330d LCI M-Sport '10 327hp / 609nm
                  E46 330Ci M-Sport II '03
                  E36 323i Coupe '97

                  Comment

                  • aaty
                    Newbiemmer
                    • Dec 2010
                    • 18
                    • joensuu

                    Vakkarilla/pintakaasulla nykii

                    e91 318d -08
                    tässä talvella ilmennyt ärsyttävä vika. pintakaasulla ja vakkarilla esim alamäkeen ajaessa nykyttää ei niinkään vähää. juuri sillä alueella kun kaasu ottaa/ei ota. missä vika?
                    E91 318d -08 Facelift
                    E46 328

                    Comment

                    • yarski
                      BTCF Member
                      • Sep 2013
                      • 312
                      • Rauma

                      Originally posted by aaty View Post
                      e91 318d -08
                      tässä talvella ilmennyt ärsyttävä vika. pintakaasulla ja vakkarilla esim alamäkeen ajaessa nykyttää ei niinkään vähää. juuri sillä alueella kun kaasu ottaa/ei ota. missä vika?
                      Ominaisuus, vakkari pyrkii pitämään nopeuden jossain rajoissa niin alas- kuin ylöspäinkin. Jarruttelee menoa kun alamäessä vauhti muuten kasvaisi raja-arvon yli...
                      G26 i4 M50 supercharged
                      ex: F36 440i xdrive msport
                      ex: E91 335 lci xdrive msport

                      Comment

                      • huupi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2007
                        • 1192
                        • Tyrnävä

                        Originally posted by yarski View Post
                        Ominaisuus, vakkari pyrkii pitämään nopeuden jossain rajoissa niin alas- kuin ylöspäinkin. Jarruttelee menoa kun alamäessä vauhti muuten kasvaisi raja-arvon yli...
                        Nelimukisissa ei ole jarruttavaa cruisea.
                        I01 i3s 94

                        Comment

                        • Dualfun
                          Moderator
                          • Jan 2003
                          • 17856
                          • PKS

                          Originally posted by huupi View Post
                          Nelimukisissa ei ole jarruttavaa cruisea.
                          Varmaan haki sitä takaa että ottaa vetoa pois niin tulee hieman pumppausta.
                          E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
                          E28 ///M535i '87 zinnoberrot
                          E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

                          E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                          E36 320i Cabrio ///M-Sport '98 orientblau metallic /w casual hellgrau

                          E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
                          G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
                          Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                          Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
                          Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                          Comment

                          • huupi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2007
                            • 1192
                            • Tyrnävä

                            Originally posted by Dualfun View Post
                            Varmaan haki sitä takaa että ottaa vetoa pois niin tulee hieman pumppausta.
                            Niin, aivan, onhan se mahdollista. Meillä päin ei paljoa mäkiä ole, joten ei ole kokemusta tuollaisesta humpaamisesta, omasta mielestä cruise toimii hyvin tasaisesti lähes tasamaalla.
                            I01 i3s 94

                            Comment

                            • aku1979
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2015
                              • 1152
                              • Helsinki

                              Onko lci mallin kutosdiiseli käynniltään hiljaisempi kuin pre lci? Kateellisena kuuntelin kaverin -09 330d:tä, kun kiisselin tuttu nakutus oli tiessään Vai liekkö omassa jotain häikkää...kilometrejä tosin myös yli 100tkm vähemmän.

                              Comment

                              • Banned
                                Bimmer Fanatic
                                • Sep 2014
                                • 520
                                • Sisä-Savo

                                Missähän välissä välystä, kun repsikan umpio tuntuu tärisevän montuissa. Kumpikin umpio tuntuu käsin väännettäessä liikkuvan samalla tavalla, mutta repsikan umpio vipattaa ajaessa herkemmin.
                                KTM 990 Adventure
                                Passat GTE

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎