Originally posted by brainsurgery
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
335i (N54) ja JB4 part II
Collapse
X
-
E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R
E36 316i Compact Hellrot
Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
Ex. E39 M5 2001 Oxford Green
-
-
Originally posted by reekoon View PostEi ole vielä ja se laatikko softan saisi asentaa kanssa....Mistäs ne saisi ja mitä mahtaa kustantaa?
Tästä saa MHD flasherin https://play.google.com/store/apps/d...sher.n54&hl=fi
Ja täältä löytyy JB4 backend kartat: http://www.n54tech.com/forums/showthread.php?t=29236
Tuohon MHD flasheriin pitää ostaa JB4 backend map lisenssi. Se maksoi silloin kun itse sen ostin noin 80€.
Ensimmäistä kertaa flashatessa pitäisi olla isohko virtalähde kiinnitettynä autoon. Siinä menee noin 40 minuuttia. Sen jälkeen kartan vaihto kestää reilut 2 minuuttia ja voi laittaa vaikka tankatessa aina sopivan softan (pump, race tai E85)
Täällä on asiaa käsitelty enemmänkin. Tuo BimmerBoost on toisenlainen flashaystapa ja ehkä hitusen huonompi ainakin automaattiautoihin. Sille ei löydy tukea ainakaan siinä laajuudessa kuin MHD:lle. http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=324169
Kannattaa laittaa tuollainenkin tilaukseen, niin ei lopu sit bensapumppu kesken, kun etanolin makuun pääset http://www.fuel-it.biz/e-series-135i...-lpfp-upgrade/
Comment
-
-
Bms
Kysymys ei liity varsinaisesti JB4, lähinnä yleiseen virittämiseen ja hätäpäissäni kysyin täältä ennenkuin löysin sopivamman threadin.. Onko porukka mistä tilaillu noita burgerin intake kittejä? Tuleekohan EU:n ulkopuolelta paljon veroja tai muita kuluja?Last edited by Bmw92; 01-11-2016, 08:22.E91 335i /// LCI Alpinweiß III
E92 325i
E39 520i
E46 316i
Comment
-
-
"Cold air intake"
Originally posted by Bmw92 View PostKysymys ei liity varsinaisesti JB4, lähinnä yleiseen virittämiseen ja hätäpäissäni kysyin täältä ennenkuin löysin sopivamman threadin.. Onko porukka mistä tilaillu noita burgerin intake kittejä? Tuleekohan EU:n ulkopuolelta paljon veroja tai muita kuluja?
Mutta, järkevyydestä voi olla sitte monta mieltä. Ite ainakin kun vertasin imusarjan lämpöjä Carly-sortalla, niin imuilman lämpötila laski asteen, kun tökkäsin OEM boksin paikalleen. Sanoohan sen järkikin, että jos ilma tulee suoraan keulalta versus lämpimästä moottoritilasta, niin mitä se tekee ilman lämpötilalle. Tällä perusteella voi sitten punnita "cold air intake"- myyntilausetta.
Mutta, kivahan se on ku kuuluu itteäki pelottavat suhinat konepellin alta. Ja eikö tämän lämpimän ilman voi taas jäähdyttää välijäähyllä...?
Mutta, mullapa ei ookkaan ku vain JB4 ja viheltävät turbot.E91 335iAT -08
-Iiiiskää, saapi tulla pyyhkimään! -
Comment
-
-
Originally posted by WarHead View PostAlv. tulee ainakin päälle, sekä rahti, mutta eiköhä noita löytyne Euroopastakin:
Mutta, järkevyydestä voi olla sitte monta mieltä. Ite ainakin kun vertasin imusarjan lämpöjä Carly-sortalla, niin imuilman lämpötila laski asteen, kun tökkäsin OEM boksin paikalleen. Sanoohan sen järkikin, että jos ilma tulee suoraan keulalta versus lämpimästä moottoritilasta, niin mitä se tekee ilman lämpötilalle. Tällä perusteella voi sitten punnita "cold air intake"- myyntilausetta.
Mutta, kivahan se on ku kuuluu itteäki pelottavat suhinat konepellin alta. Ja eikö tämän lämpimän ilman voi taas jäähdyttää välijäähyllä...?
Mutta, mullapa ei ookkaan ku vain JB4 ja viheltävät turbot.Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
Dynossa myös testattu n. 15 hv lisä kartioista tulee.Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"
Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm
Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
1/4 maili 11.8 / 205 km/h
0-200km/h 11.40s
100-200km/h 6,00s
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354
Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää
Comment
-
-
Originally posted by Tommix View PostOn myös laitettu lämpömittari kartiofiltterin pintaan ja todettu että filtteriin sisään menevä ilma on saman lämpöistä kuin ulkoilma. Se että mittaat Carlylla imuilman lämpöjä keroo enemmänkin coolerin tehokkuudesta koska anturi on imusarjassa. Tässä pitää muistaa se että konehuoneen läpi kulkee ilmaa aika reilusti kun auto on liikkeessä. Toinen asia on se että vakio suodatin riittää mainiosti sinne vajaaseen 400 hv:n. Yli 350 hv:n tehoilla miettisin kartiofilttereitä...E91 335i /// LCI Alpinweiß III
E92 325i
E39 520i
E46 316i
Comment
-
-
Originally posted by Bmw92 View PostKysymys ei liity varsinaisesti JB4, lähinnä yleiseen virittämiseen ja hätäpäissäni kysyin täältä ennenkuin löysin sopivamman threadin.. Onko porukka mistä tilaillu noita burgerin intake kittejä? Tuleekohan EU:n ulkopuolelta paljon veroja tai muita kuluja?
Miyli mainitsi teholisan, niin se aika helposti kahdella vedolla ilman kartioita ja niiden kanssa tsiigattu. Toivottavasti hankit hyvän softan ja kartiot vähän tuomaan ainakin suhinaa lisää ja muutama heppakin ehkä. MHD on kyllä ollut aika jees. JB4 ehkä kivampi logata. Molemmista kokemusta ja molemmat varmoasti hyviä sellaiset +100hv saa lisää. Itsellä oli 420hv kun oli JB4, kartiofilsut ja 30% viinaa tankissaBMW i4M50
Comment
-
-
Originally posted by hoikkas View PostKun tilaat EU:n ulkopuolelta hinta + postikulut ja kerrot sen 1.28 niin saat sen summan mikä on tuotteen hinta sinulle. Itse en pitänyt kartioita talvella, vaikea sanoa miksi.
Miyli mainitsi teholisan, niin se aika helposti kahdella vedolla ilman kartioita ja niiden kanssa tsiigattu. Toivottavasti hankit hyvän softan ja kartiot vähän tuomaan ainakin suhinaa lisää ja muutama heppakin ehkä. MHD on kyllä ollut aika jees. JB4 ehkä kivampi logata. Molemmista kokemusta ja molemmat varmoasti hyviä sellaiset +100hv saa lisää. Itsellä oli 420hv kun oli JB4, kartiofilsut ja 30% viinaa tankissa
Mitä hyviä tai huonoja puolia voisit sanoa tuosta JB4?Last edited by Bmw92; 01-11-2016, 15:16.E91 335i /// LCI Alpinweiß III
E92 325i
E39 520i
E46 316i
Comment
-
-
Paras combo on JB4 + MHD flashi.
JB4:llä on helppo logata ja muuttaa asetuksia, vaihtaa karttoja lennosta sekä tärkeimpänä siinä on failsafe toiminnot eli jos menee laihalle niin lyö pelin poikki. Flashia voi sitten muokata tarpeen mukaan ja sillä saa rajoittimet pois, turhat vikakoodit yms.
Noi valmiit ja "custom" softat kannattaa unohtaa, vaikea lähteä modamaan lisää ja hankala/mahdoton muuttaa esim e85% mukaan softaa.Last edited by larippa; 01-11-2016, 14:22.e90 335i AT
JB4, MHD race flash E45, VRSF DP
Comment
-
-
Originally posted by larippa View PostParas combo on JB4 + MHD flashi.
JB4:llä on helppo logata ja muuttaa asetuksia, vaihtaa karttoja lennosta sekä tärkeimpänä siinä on failsafe toiminnot eli jos menee laihalle niin lyö pelin poikki. Flashia voi sitten muokata tarpeen mukaan ja sillä saa rajoittimet pois, turhat vikakoodit yms.
Noi valmiit ja "custom" softat kannattaa unohtaa, vaikea lähteä modamaan lisää ja hankala/mahdoton muuttaa esim e85% mukaan softaa.
Kuulostaa kyllä ihan fiksulta tämä jb4:kin.E91 335i /// LCI Alpinweiß III
E92 325i
E39 520i
E46 316i
Comment
-
-
Originally posted by larippa View PostParas combo on JB4 + MHD flashi.
tulpat, puolat, alipainetetkut, vanoksen- ja turbojen solenoidit, hpfp ym.
Talveksi voi laittaa huoletta kartiot, saa ainakin kivat imuäänetKäyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
larippa kirjoitti sen niin ytimekkäästi ettei siihen ole mitään lisättävää. Tässä yksi pointti miksi voisi JB4 ja tai MHD on hyvä. Kun vaihdat/myyt autosi. Voit ottaa sen pois ja myydä eteenpäin. Saat vielä vähintään puolet siitä itsellesi. Custom softaa et saa myytyä eteenpäin. Autoliike valittaa todella herkästi jos autossa on softa tai ainakin saavat hyvän "syyn" hyvittää autostasi vähemmän.
Mutta hei, käännämpä tätä näin päin. Jos et pystyä loggailemaan tai jos et halua pystyä lukemaan ja poistamaan vikakoodeja tai jos et halua pystyä päivittämään uusia softia sen mukaan kun autoa muokkaat suorityskyky mielessä tai ettet halua mahdollisesti autosi vaihdon yhteydessä sitä myydä eteenpäin ja jos et halua noin 80-120hv lisätehoa ja tyydyt juurikin alle 80hv tehonlisäykseen niin siinä tapauksessa custom softa on hyvä.
Itse olin todella tyytyväinen JB4 purkkiin ja sen tuomiin kaikkiin mahdollisuuksiin, että sitä kautta tehoihin mitä minulla loppuvaiheessa oli ennen auton myyntiä. En voisi kuvitella mikä olisi parempaa. Vahvat suositukset siisBMW i4M50
Comment
-
-
Originally posted by hoikkas View Postlarippa kirjoitti sen niin ytimekkäästi ettei siihen ole mitään lisättävää. Tässä yksi pointti miksi voisi JB4 ja tai MHD on hyvä. Kun vaihdat/myyt autosi. Voit ottaa sen pois ja myydä eteenpäin. Saat vielä vähintään puolet siitä itsellesi. Custom softaa et saa myytyä eteenpäin. Autoliike valittaa todella herkästi jos autossa on softa tai ainakin saavat hyvän "syyn" hyvittää autostasi vähemmän.
Mutta hei, käännämpä tätä näin päin. Jos et pystyä loggailemaan tai jos et halua pystyä lukemaan ja poistamaan vikakoodeja tai jos et halua pystyä päivittämään uusia softia sen mukaan kun autoa muokkaat suorityskyky mielessä tai ettet halua mahdollisesti autosi vaihdon yhteydessä sitä myydä eteenpäin ja jos et halua noin 80-120hv lisätehoa ja tyydyt juurikin alle 80hv tehonlisäykseen niin siinä tapauksessa custom softa on hyvä.
Itse olin todella tyytyväinen JB4 purkkiin ja sen tuomiin kaikkiin mahdollisuuksiin, että sitä kautta tehoihin mitä minulla loppuvaiheessa oli ennen auton myyntiä. En voisi kuvitella mikä olisi parempaa. Vahvat suositukset siis
Saahan auton aina palautettua vakioksi jos siltä tuntuu kun lähtee sitä myymään?
Tuo koodien luku yms on kyllä jb4 plussaa.
Yksi asia mietityttää, että miksei voisi päivittää softaa sitä mukaa kun auton tekniikkaa päivittäisi?E91 335i /// LCI Alpinweiß III
E92 325i
E39 520i
E46 316i
Comment
-
-
Kannattaa varmaan vaan ottaa se kustom softa....E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R
E36 316i Compact Hellrot
Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
Ex. E39 M5 2001 Oxford Green
Comment
-
Comment