Mittarissa 165 tkm vakio automaattiloota ja öljyt vaihdettu 140tkm kohdalla.
600hv/719nm ei mitään ongelmia ja takana monia kymmeniä varttimailivetoja.
Käyttis:BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual" Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm
Pure turboilta lainattua:
Based on collective info and our own experiences, above 600whp is the point at which you greatly increase your chance of stock N54 engine damage. This also happens to be the power level that can often result in 6spd Auto Trans slipping and damage. Low mileage engine/trans seem to do better and last longer. But no doubt, 600+ is where the risk substantially increases.
Eli käytännössä tuo 600WHP tarkottaa noin 800nm, jos tuo huipputeho nasahtaa 5000-5500RPMn välille, 6000kierroksilla se olis noin 700nm. Tietty pienemmilä kierroksilla ja isoilla vaihteilla, jos toi sama vääntö otetaan, ni tekee enempi hallaa, mutta ite myös voinu vitosella ja kutosellakin lähtee 2000RPM ylöspäin kaasu pohjassa ilman, että laatikko ois oireillu. Mulla siis väännöt 700-800nm @~3000rpm-> riippuen vähän softasta.
-Imukanavien putsaukset pähkinäpuhalluksella ja n54, n55, s55, b58, s58 ja s63 custom softat(Map switch ja flex fuel) MHDn kautta. Onnistuu myös n54 turbojen vaihdot yms. www.pperformance.fi
Saanko kysyä, millä lootalla sulla on? Omassa on 6HP21 GEN2, joka siis reitattu 450nm maks väännölle, vähän mietityttänyt miten se kestää 400Hp..+
Ainakin mitä tuossa laskenut niin jos menee yli 350Hp niin vääntö menee yli tuon speksin.
Oma on siis just rempattu, uusi turbiini, Sonax zip-kitti ja kaikki levyt, = 3k..
Vaihtaa kyllä edelleen nätisti eikä mitään valittamista, alussa oli vähän outoa karkeaa vaihtamista ja välillä ei suostunut D:llä korkeilta kierroksilta heittämään isompaa, siis vakiona, nyt asettunut ja napakat vaihdot..
Ihan vakioloota, eli 6HP19 (?) tuossa lienee, mikä N54 perässä vakiona on. Penkki näytti ~750 Nm vääntöä, joten kovilla laatikko on. Vielä on toiminut moitteetta, kop kop. Mutta tiedän että tuo tulee joskus leviämään, sitten vaan vaihtolootaa tilalle...
Eihän tosta kotterosta oo mitattu ku se 443hv/780nm (motorbit). Sen jälkeen tullu Inletit, että oisko siel 460-480hv tällä hetkellä. Toi oli 50/50 seoksella Re85/98. Mul on ahtoja tossa 3000rpm kohilla joku 22-24 ja laskee sinne 19-20PSI:n 6000rpm korvilla. Eli tulee just sen verran voimaa, mitä vakioahtimista suunnilleen lähtee tolla kokoonpanolla. Vääntöähän kyllä saa ihan tolkuttomasti jos vaan haluu tehä softasta sellasen että ahtaa helvetisti 3000-4000 välillä, mut eipä siinä juuri järkee oo ja samaan väliin railipaine romahtaa toki mitä enemmän ahtoja ja viileempää ilmaa menee koneesta läpi. Tässä bensalla otettu logi, jossa railipaineet jo aika alhaalla. Nyt ei oo harmillisesti IATit logissa mukana, että en tiiä alkaa pumppu olla vaihtokunnossa vai onko kylmillä ilmoilla ja noilla ahdoilla vaan niin paljo enemmän happea, että se vaikuttaa polttoaineen syöttöön noin paljon. No kesällä sit näkee taas meneekö pumppu vaihtoon vai ei.
Pitäs päästä kunnolla penkkiin säätämään, jos haluis optimoida, mut ei tossa nyt ilman isompia turboja enää ihmeitä tehä ja tietty korkeepainepumpusta loppuu tuottokin jo noilla seoksilla.
-Imukanavien putsaukset pähkinäpuhalluksella ja n54, n55, s55, b58, s58 ja s63 custom softat(Map switch ja flex fuel) MHDn kautta. Onnistuu myös n54 turbojen vaihdot yms. www.pperformance.fi
Eihän tosta kotterosta oo mitattu ku se 443hv/780nm (motorbit). Sen jälkeen tullu Inletit, että oisko siel 460-480hv tällä hetkellä. Toi oli 50/50 seoksella Re85/98. Mul on ahtoja tossa 3000rpm kohilla joku 22-24 ja laskee sinne 19-20PSI:n 6000rpm korvilla. Eli tulee just sen verran voimaa, mitä vakioahtimista suunnilleen lähtee tolla kokoonpanolla. Vääntöähän kyllä saa ihan tolkuttomasti jos vaan haluu tehä softasta sellasen että ahtaa helvetisti 3000-4000 välillä, mut eipä siinä juuri järkee oo ja samaan väliin railipaine romahtaa toki mitä enemmän ahtoja ja viileempää ilmaa menee koneesta läpi. Tässä bensalla otettu logi, jossa railipaineet jo aika alhaalla. Nyt ei oo harmillisesti IATit logissa mukana, että en tiiä alkaa pumppu olla vaihtokunnossa vai onko kylmillä ilmoilla ja noilla ahdoilla vaan niin paljo enemmän happea, että se vaikuttaa polttoaineen syöttöön noin paljon. No kesällä sit näkee taas meneekö pumppu vaihtoon vai ei.
Pitäs päästä kunnolla penkkiin säätämään, jos haluis optimoida, mut ei tossa nyt ilman isompia turboja enää ihmeitä tehä ja tietty korkeepainepumpusta loppuu tuottokin jo noilla seoksilla.
Kylmällä ilmalla on suuri merkitys. Mulla ei riitä enään näillä keleillä kakku kun ajaa 26psi paineilla, vaikka mulla Stage 2 matalapainepumppu, Tbi ja metanoli. Ei riitä tuotto korkeapainepumpulla vaikka mulla melkein uusi pumppu.
Sama kun olin viimeiset varttimailit vetämässä Alastarolla ja keli +12 astetta, loppunopeus 209 km/h kun kesällä + 20-23 astetta loppunopeus jää 203 km/h. Seos e85 70% ja 98 30%.
Mulla ja Tommixilla rajattu tuota vääntöä softassa että laatikko kestäisi ja vääntö tulee tasaisesti joka kierrosalueella.
Kylmällä ilmalla on suuri merkitys. Mulla ei riitä enään näillä keleillä kakku kun ajaa 26psi paineilla, vaikka mulla Stage 2 matalapainepumppu, Tbi ja metanoli. Ei riitä tuotto korkeapainepumpulla vaikka mulla melkein uusi pumppu.
Sama kun olin viimeiset varttimailit vetämässä Alastarolla ja keli +12 astetta, loppunopeus 209 km/h kun kesällä + 20-23 astetta loppunopeus jää 203 km/h. Seos e85 70% ja 98 30%.
Mulla ja Tommixilla rajattu tuota vääntöä softassa että laatikko kestäisi ja vääntö tulee tasaisesti joka kierrosalueella.
Noni kiva kuulla, että uudellakin pumpulla käytös on samanlaista ni voi tehä paremmin johtopäätöksiä tuon oman pumpun suhteen. Iso ero tuntuu näköjään lämpötiloilla olevan, jos noin isot erot näkyy myös loppunopeudessa.
Itekin tulee ens kesäks otettua ahtoja pois alkupäästä, että riittäis pumppu järkevästi suuremmalle etanoli seokselle. Stage 2 lpfp löytyy iteltäkin. Laatikkokin tykkää varmaan enemmän
-Imukanavien putsaukset pähkinäpuhalluksella ja n54, n55, s55, b58, s58 ja s63 custom softat(Map switch ja flex fuel) MHDn kautta. Onnistuu myös n54 turbojen vaihdot yms. www.pperformance.fi
Tulipa tässä viikonloppua vasten mieleen alkoholihommat, että jos näin talvella, kun ajotapa rauhoittuu huomattavasti kesästä, niin rupeis tankkaan pelkkää viinaa? Siis tankkiin. Auto on täysin vakio tuota JBeetä lukuunottamatta. Kesällä tankkiin laitan vajaa 20litraa viinaa ja loput sitte 98ia ja päällä MAP5.
Tulipa tässä viikonloppua vasten mieleen alkoholihommat, että jos näin talvella, kun ajotapa rauhoittuu huomattavasti kesästä, niin rupeis tankkaan pelkkää viinaa? Siis tankkiin. Auto on täysin vakio tuota JBeetä lukuunottamatta. Kesällä tankkiin laitan vajaa 20litraa viinaa ja loput sitte 98ia ja päällä MAP5.
Tarvit E85 backend flashin ja ehkä myös paremman matalapainebensapumpun. Lisäksi lähtee talvella kylmänä huonosti käyntiin ellet sitten pysty pitämään autoa lämpimässä.
Edit: Ja ym setupilla joutuu rajata ahdot todella alas että matalapainepumppu pysyy kyydissä. Itsellä toimii stage1 pumpun kanssa 14psi ahdot ok.
Just näin, kannattaa aina varmistaa laitteen vslmistajalta että onko OTG tuki. Yllättävän harvassa mobiililaitteessa enää on...
Toinen vaihtoehto on hommata Burgerilta se sikakallis bluetooth mokkula.
Kyllä siinä USB-tikku tunnistuu ihan hienosti ja voi selata kansioita.
Valmistajan sivuilla lukee myös että OTG support. Google storesta asentui JB4 mob mutkitta.
Tuo BT kikkare on kyllä aivan poskettoman hintainen, mielessä oli että väännän sellaisen itse, eihän tuo ole kaiketi muuta kun 5v bluetooth TTL moduli. DC-DC konvertteri löytyy jo millä saa 12v->5v, pitäs vain DB9 portti juotella. Jotain höpööä sivuilla lukee että älä käytä kuin heidä 140 $ modulia, mutta sillä ei voi saada sitä hajalle, vain RX/TX/GND kytkettynä BMS kaapelissakin.
Olen tuossa jo testaillut bluetooth kikkaretta androidilla, pariutuu hienosti ja dataakin kulkee, yllättävän mutkaton. En oikein usko että olisivat tehneet erillisen protokollan puhelinsoftaan ja BT kikkareeseen. Pitäs olla ihan sarjadataa 9600bps nopeudella.
Tuohon nyt sitten myöhemmin, ensiksi pitää saada tuo puhelin - OTG toimimaan. Pitää kokeilla full resettiä, ja lataukseen vielä uusimmat profilicin android ajurit.. Ehkä tuo vie niin paljon virtaa ettei puhelin pysty siihen.
Eikä tietenkään aktiivihubia löydy juuri tähän hätään.
Päivitystä....
No niin, tulipas testattua FTDI piirillä olevaa USB-TTL puhelimessa, ja toimii täysin normaalisti, komennot menee läpi kun tekee loopbackin (RX/TX) kaapelissa, saman tein kun kytki piuhan niin JB4 kysyi että sallitaanko yhteys USB porttiin..
Eli joko tuo hemmetin kikkare on hajonnut hanskalokerossa tai vie ihan liikaa virtaa.
Joka tapauksessa puhelin ja OTG on nyt varmistettu että toimii.
No niin, nyt saatu lyhyt logi aikaseks. Tuppaa vaan olemaan liukasta pitää tuo käsissä kun alkaa olla 4000 rpm käsillä, ja sitten tuppaa tuo 2 syl missfire.
Kerkeekö joku kokeneempi vilkaisemaan? Näyttäs kaikin puolin suht ok, korkeapaine pysyy vedossa 18 ja fpl myös näyttäisi ok, hieman heiluu tietty kun sutii niin pirusti.
Comment