Mulla on yksi piuha hyllyssä ylimääräisenä...
Announcement
Collapse
No announcement yet.
335i (N54) ja JB4 part II
Collapse
X
-
Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
-
-
Originally posted by Supa View PostMitä prokollaa tuo JB:n sarjaportti siis juttelee? Käykö normi RS-232 adapteri esim siis?
Itseltä puuttuu piuha siis myös.
Ainakin mitä tuossa purin tuon mobile version niin seuraaville pitäisi olla tuki tuon kirjaston mukaan:
232A, 232B, 232H, 232R, 245R, 2232D, 2232H, 4232H
Mutta noista ei taida kaikki olla android tuettuja. FTDI sivuilta lisää infoa.
Eli ei siihen tarvitse kuin pätkän piuhaa, sarjaportti DB9 (uros), + palikka.
Jos androidi+OTG käyttää niin itsellä ainakin Axxion modilla tarvitsi ajurit puhelimeen, löytyvät ihan android storesta (java pohjainen).
PC:llä menee ihan ftdi perusajureilla, ja PC:tä jos vaan käyttää niin toimii muidenkin valmistajien uartti palikat, (on vain ajureista kiinni), kun esim PL2032/2033 toimii PC:llä, mutta ei toimi Androidissa kun ei ole tuettu. (ainakaan vanhemmissa mitä on testannut 4.2.x)Last edited by poteroa; 22-03-2017, 06:50.E53 3.0d Olivin Metallic "Oliivi"
E53 3.0d Sapphire Black Metallic "Pappi"
Ex: E38 740i Titan silber "Paavo"
Ex: E39 523 Touring Kalahari Beige "Bruno"
Ex: E93 335iA cabi "Sommer bus"
Ex: E34 520i "winter wagen"
Ex: E46 320Ci cabrio "prinsessa"
Ex: E53 X5 3.0d M-Sport "Karala"
Ex: E21 315, E12 520, E60 BMW 525dA Rip: E21 2.0 Tic
Comment
-
-
En löytänyt aiempaa ketjua aiheesta, siirtäkää jos olemassa jo. Eli jb4 asennettuna ja tuli räplättyä säätöjä enkä saa sitä ns normaaliksi. Eli ilmeisesti polttoaine ja öljynlämpömittareissa näkyy ahtopaineet ja näin ei ole tarkoitus. Kierrosluku mittarissa valitsen 5 kartan ja nopeusmittarista kohdan yksi. Miten nuo saa normaaliksi? Englannin kielinen ohjekirja ei nyt auta...
Comment
-
-
Originally posted by Betrayer123 View PostEn löytänyt aiempaa ketjua aiheesta, siirtäkää jos olemassa jo. Eli jb4 asennettuna ja tuli räplättyä säätöjä enkä saa sitä ns normaaliksi. Eli ilmeisesti polttoaine ja öljynlämpömittareissa näkyy ahtopaineet ja näin ei ole tarkoitus. Kierrosluku mittarissa valitsen 5 kartan ja nopeusmittarista kohdan yksi. Miten nuo saa normaaliksi? Englannin kielinen ohjekirja ei nyt auta...
Bensamittari normaaliksi 2/0 öljyn lämpö normaaliksi 7/0
Edit.
Muita hyviä alku asetuksia on
3/6000rpm= säätyy vaihtovalo(vilkujen merkkivalot) 6000rpm kohdalla. Se on hauska. Toki kaikki laittaa just siihen kun tahtoo.
6/3 vilkkujen merkkivalo ilmoittaa kun lämpö on +71'C
0/1 noin 360hv
0/2 noin 380hv
Jos enemmän tahtoo niin ensin 20% E85 tankkiin ja sitten 0/5 mittaristosta. Nyt paukkuu jo +400hv lukuja. Kannattaa koittaa, sen takiahan näitä ostetaan että olisi kivaaLast edited by Pohjoisen Poika; 30-03-2017, 21:17.
Comment
-
-
Originally posted by Betrayer123 View PostEn löytänyt aiempaa ketjua aiheesta, siirtäkää jos olemassa jo. Eli jb4 asennettuna ja tuli räplättyä säätöjä enkä saa sitä ns normaaliksi. Eli ilmeisesti polttoaine ja öljynlämpömittareissa näkyy ahtopaineet ja näin ei ole tarkoitus. Kierrosluku mittarissa valitsen 5 kartan ja nopeusmittarista kohdan yksi. Miten nuo saa normaaliksi? Englannin kielinen ohjekirja ei nyt auta...Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
Originally posted by Pohjoisen Poika View Post...Jos enemmän tahtoo niin ensin 20% E85 tankkiin ja sitten 0/5 mittaristosta. Nyt paukkuu jo +400hv lukuja. Kannattaa koittaa, sen takiahan näitä ostetaan että olisi kivaa
Alkoi oikein ääneen hymyilyttämään...
edit. mun xhpflash ei suostu latautumaan millään =(G26 i4 M50 supercharged
ex: F36 440i xdrive msport
ex: E91 335 lci xdrive msport
Comment
-
-
Originally posted by Zoppa View PostOnhan sulla puhelin wifissä? itelläni oli tänään samaa ongelmaa, mutta kun tulin kotiin ja sain luurin wifiin niin aloitti lataamisen ongelmitta.
Liikaa lataajia ?G26 i4 M50 supercharged
ex: F36 440i xdrive msport
ex: E91 335 lci xdrive msport
Comment
-
-
Originally posted by marko l View PostMikkelin alueella paikkaa jossa asennuttaa jb4?Mä jotain saan rikki kuitenkin jos alan itse asentelee, parempi antaa jonkun osaavan asentaa☺
Helsingissä Blitz vaikuttaa. On myös jb4/BMS osien virallinen maahantuoja.
Comment
-
-
Jos joku viitsisi vilkaista näin keväällä ensimmäisen seos tankillisen jälkeen että auto toimii:think.
Ainakin tuntuu pelittävän hyvin. Vetää ilosesti taas talven jälkeen .
Setuppina Jb4 ,dp ,n.25% re85 sekä imupuolta parannettu suodattimella ja putkella.
Liitteenä muutama logi käppyrä.
Kiitoksia avusta!
Comment
-
-
Originally posted by Kameli11 View PostJos joku viitsisi vilkaista näin keväällä ensimmäisen seos tankillisen jälkeen että auto toimii:think.
Ainakin tuntuu pelittävän hyvin. Vetää ilosesti taas talven jälkeen .
Setuppina Jb4 ,dp ,n.25% re85 sekä imupuolta parannettu suodattimella ja putkella.
Liitteenä muutama logi käppyrä.
Kiitoksia avusta!
Semmoinen perus seuraaminen näihin logeihin on oikeastaan vain:
LPFP pitää pysyä siellä 5 yläpuolella. Terevät pudotukset on pahin. Semmoisia jos tulee niin pumppu vain uusiksi. Isompaa sisään.
HPFP samoin pitäisi piirtää tasainen käyrä ilman teräviä pudotuksia tai sahalaitaa.
Sytytykset kertoo nakutuksen. Pieniä pudotuksia saa olla mutta jos aletaan olla lähellä nollaa niin ahtoja pois tai lisää E85 joukkoon.
AVG IGN kertoo tuosta sytytyksen viivästymisen keskiarvoa. Se on hyvä työkalu seurata. Pitäisi olla 0-1,5 jos on yli niin nakuttaa jo aika paljon.
Vakio cooleri lämpenee aina voimakkaasti. Kuuma ahtoilma tekee myös nakutusta. IAT se on. Ei kannata katsoa jos ei aio vaihtaa
Fuel open loop FOL arvo on hyvä seurata. 90 on max joka kertoo että polttoaine ON jo jäänyt riittämättömäksi.
FF kertoo hukkaporttien asennosta. 150 on maksimi. Alle 20psi vakioahtimilla ja max arvo kertoo teknisestä viasta tai ahtovuodosta.
Logista näkee myös viimeisen JB4 turvarajan ylityksen. Se on hyvä katsoa aina jos tulee map4 pudotus.
Loput arvot on hukkaporttien ohjausta, laskennallista vääntöä jne. Niin kauan kuin kaikki on kunnossa niin ne säätyvät automaattisesti mukana.
Comment
-
Comment