Ihan pelkällä 98 oon ajanu. Mut noi pumput on ilmeisestikki alkuperäset ja autolla tosiaan ajettu 215tkm. Mites sitä lähtis sit selvittään että, kumpi sieltäon menossa?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW 335i (N54) viritys part III
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Wibu View PostIhan pelkällä 98 oon ajanu. Mut noi pumput on ilmeisestikki alkuperäset ja autolla tosiaan ajettu 215tkm. Mites sitä lähtis sit selvittään että, kumpi sieltäon menossa?Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"
Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm
Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
1/4 maili 11.8 / 205 km/h
0-200km/h 11.40s
100-200km/h 6,00s
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354
Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää
Comment
-
-
Uudet index 12 suuttimet saapuivat ja tarkotus olis vaihtaa viikonloppuna,
jenkkifoorumeilta kurkkasin jonkun ohjeen ja ei vaikuttanu kovin kummoiselta prokkiselta...
Onko porukalla ketä itse vaihtanut niin lähtenyt vanhat kivuttomasti ulos ilman mitään
erikoistyökaluja? tämä lähinnä mietityttää että osaa hiukan varautua..
ketjun aiheesta hiukan sivuten, osaako joku kertoa mikä inpan version on se "oikea"
että voin ladata kun asennuslevy tuli k/dcan piuhan mukana aikoinaan mutta ei ole cd-asemaa
mun neuvostoliitto läppärissä. Sais sitten suuttimet koodailtua itse perään.
Comment
-
-
Originally posted by Markojs View PostUudet index 12 suuttimet saapuivat ja tarkotus olis vaihtaa viikonloppuna,
jenkkifoorumeilta kurkkasin jonkun ohjeen ja ei vaikuttanu kovin kummoiselta prokkiselta...
Onko porukalla ketä itse vaihtanut niin lähtenyt vanhat kivuttomasti ulos ilman mitään
erikoistyökaluja? tämä lähinnä mietityttää että osaa hiukan varautua..135
Comment
-
-
Originally posted by Markojs View PostOnko porukalla ketä itse vaihtanut niin lähtenyt vanhat kivuttomasti ulos ilman mitään
erikoistyökaluja? tämä lähinnä mietityttää että osaa hiukan varautua..E24 ///M635CSI
E61 520d LCI
Ex: E30 1006hv/1161nm
ig: m1ckee_
Comment
-
-
Mulla ainakin lähtenyt aina kivuttomasti yksi vähän kiukutteli, ruuvimeisselillä kevyesti kampesin ja nitkutteli niin sekin lähti.
En usko, että siinä sen isompia ongelmia tulee olemaan jos työkalut pysyy kädessä.
E: Tuli eilen vaihdettua 3kpl suuttimia omaan keksintöön, kaikki lähti käsillä nykäsemällä irti.
Originally posted by hardyy View PostMillanen homma on vaihtaa itse kotona tallissa toi välijäähdytin autoon?
Pohjamuovi irti, x2 välijäähdyttimen torxeja ja ahtoputkien klipsut auki ja sieltä tuleekin kivasti lapsonen syliin.Last edited by mikaell; 29-03-2019, 16:49.BMW HUOLLOT JA KORJAUKSET
✓ Viritys/aftermarket osien asennukset myös meiltä!
p. 040 166 7576 / Whatsapp
Comment
-
-
Originally posted by reekoon View Postettä syöttö loppuu kesken. Syyt yleensä liian vahva E85 sekoitus ja LPFP finaalissa, LPFP loppuu teho kesken, HPFP loppuu tehokesken tai pettämässä. Jos vakio pumput niin sanoisin max 20% E85 pystyy ajamaan. Toiset sanoo 30% joku ehkä jopa enemmän. Mutta siis laihalle menee.E91 335i -07
F20 118i -15
Comment
-
-
Originally posted by 1349 View PostMulla on ihan vakio pumput ja 50% tankissa ympäri vuoden. Eipä mitään ongelmaa ollut vielä.
Mutta mites tuo EKP + Walbro450. Onko porukka koodannut omaa EKP:sa pumpun vaihdon jälkeen? Sain ensimmäistä kertaa nimittäin "current too high" homman niin lähinnä, että pitääkö hommata suoraan uusi EKP vaiko voiko sen koodata?
Myöskin auto tehnyt talven aikana sitä, että käynnistys sahaa välillä ja käy hieman heikosti, kunnes rikastu/käynnistys sykli loppuu. Tämän jälkeen ei mitään ongelmia tyhjäkäynnissä eikä ajossa. Suuttimet tutkittiin eilen istalla vai mikä rheingold se nyt onkaan ja kaikkien suuttimien arvot olivat kuulemma aivan optimit. Arvot saavat vaihdella -220 - 200 välissä niin näyttivät tyliin 0,4 jne. Lähinnä tässä googletellut, että jos EKP alkaa vetelemään viimeisiään, niin saattaa juurikin aiheuttaa näitä oireita eli isommalle pumpulle tuota jännite herjaa ja käynnistämisen vaikeuksia.
Jos uutta ekp tilalle niin vaan samanlainen uusi vaiko joku "parempi"
Käsitykseni mukaan pre lci:ssä on EKPM2 ja LCI EKPM3 joka on jo valmiiksi paljon parempi. En ole vielä kerennyt katsoa kumpi itselläni. Autohan on LCI mutta N54 koneella.
E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R
E36 316i Compact Hellrot
Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
Ex. E39 M5 2001 Oxford Green
Comment
-
-
Originally posted by reekoon View Post...Mutta mites tuo EKP + Walbro450. Onko porukka koodannut omaa EKP:sa pumpun vaihdon jälkeen? Sain ensimmäistä kertaa nimittäin "current too high" homman niin lähinnä, että pitääkö hommata suoraan uusi EKP vaiko voiko sen koodata? ...
Herja tuli aina esiin kun vähän paremmin kiihdytteli... ei vaikuttanut mihinkään muuhun kuin kuskin ärsyyntymiseen.G26 i4 M50 supercharged
ex: F36 440i xdrive msport
ex: E91 335 lci xdrive msport
Comment
-
-
Originally posted by yarski View PostVoi sen koodata, böntti teki tuon mulle ja lakkas turhat herjat ja keltainen kolmiovalo sekä "fuel pump" varoitukset.
Herja tuli aina esiin kun vähän paremmin kiihdytteli... ei vaikuttanut mihinkään muuhun kuin kuskin ärsyyntymiseen.E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R
E36 316i Compact Hellrot
Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
Ex. E39 M5 2001 Oxford Green
Comment
-
-
Noniin, nyt on kaikki 6 suutinta vaihdettu. Käsinhän ne nitkuttelemalla tosiaan lähti kuten sanoitte.
Sain myös inpan vihdoinkin toimimaan ja täten uudet suuttimet koodattua.
Onko normaalia että parissa suuttimessa kun syötin uudet arvot, esimerkiksi
2.05 niin arvo muuttui inpassa 2.03? muuten kaikki meni ok.
Pistin merkille vaihtotyön yhteydessä että joku joskus vaihtanut suuttimia tuohon aikasemminkin.
Kaikki oli index 10 paitsi juuri tuo 3 pytyn vuotava oli index 11, eikös se ollut
että noita index 11 ja 12 ei saa sekoittaa vanhempien sekaan yksittäin?
Myös tuon 3 pytyn suuttimen arvot oli aivan jotain muuta kuin siinä kyljessä luki.. liekö jäänyt koodaamatta
No enivei, nyt pienen testiajelun jälkeen voi sanoa että eron huomaa heti jo miten
nätisti hörähtää käyntiin ja muutenkin tuntuu yleisesti tasasemmalta meno.
Täytyy jossain kohti koittaa ottaa taas logia niin näkee sitten missä mennään.
Comment
-
-
Originally posted by Markojs View PostOnko normaalia että parissa suuttimessa kun syötin uudet arvot, esimerkiksi
2.05 niin arvo muuttui inpassa 2.03? muuten kaikki meni ok.-M5- '00
-i3 94 rex '19
-Ascona B 4.0 '80
Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
-Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
-Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista
Comment
-
-
Miten nuo lokit pystyy laittamaan liitteenä tänne? Jb4 käytössä ja autossa murhetta että ei tahdo vetoja olla tasaisesti ja pientä pätkimistä aikaajoin Huomattavissa. Pitääkö ottaa screenshot ja laittaa kuvina vai saako koko helahoidon laitettua jotenkin? Mitkä tiedot lokista olisivat oleellisia?E93 335i -08
Comment
-
-
Originally posted by tombbade21 View PostMiten nuo lokit pystyy laittamaan liitteenä tänne? Jb4 käytössä ja autossa murhetta että ei tahdo vetoja olla tasaisesti ja pientä pätkimistä aikaajoin Huomattavissa. Pitääkö ottaa screenshot ja laittaa kuvina vai saako koko helahoidon laitettua jotenkin? Mitkä tiedot lokista olisivat oleellisia?E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R
E36 316i Compact Hellrot
Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
Ex. E39 M5 2001 Oxford Green
Comment
-
Comment