Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 335i (N54) viritys part III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tommix
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 5425
    • S:t Karins

    Originally posted by reekoon View Post
    Pumppu ostettu. Kiitoksia vain.
    Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
    Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
    ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
    Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

    Comment

    • Krampus
      BTCF Member
      • Nov 2017
      • 379
      • Keski-Suomi

      Tämä kiinnostaisi minuakin tietää, koska dp:t pitäisi asentaa ja jb4 löytyy.



      Originally posted by mmie View Post
      Ehkä väärä lanka, mutta kysyn kuitenkin :think

      Mitenkäs katsastus jb4:n kanssa?

      Lueskelin että map0 olisi laitettava päälle, mutta mitenkäs dp:t asennettuina?

      Tietääkseni pitäisi olla koodinputsaus moodi (1/3) päällä, mutta se ei toimine map0 tilassa? Mites olette toimineet?
      E89 Z4 sDrive 35i Flex Fuel, harraste
      F39 X2 Xdrive20D, käyttis
      Vikakoodit, moduulien päivitykset, vo/fa-muutokset ja koodailut(icom,e-sys, ista yms.) o5o536o489

      Comment

      • reekoon
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2007
        • 3426
        • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

        Originally posted by Krampus View Post
        Tämä kiinnostaisi minuakin tietää, koska dp:t pitäisi asentaa ja jb4 löytyy.
        ei mitään ongelmaa dp kamssa koska kuitenkin yhdet katit vielä löytyy. Riittää että menee päästöistä läpi. Itselläni oli aika tiukalla kun tankissa joku 30% etanolia ja bms backend flash rave map päällä. Ensi kerralla 98 ja pump gas map. Meni siis läpi mutta oli vähän rikkaan puolella ilmeisesti
        E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
        JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


        E36 316i Compact Hellrot

        Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
        Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

        Comment

        • mmie
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2012
          • 507
          • Kouvola

          Originally posted by Krampus View Post
          Tämä kiinnostaisi minuakin tietää, koska dp:t pitäisi asentaa ja jb4 löytyy.
          Eli map0 OBD lukemisen takia.

          Vikakoodia puuttuvista etukateista ei ehdi tulla päälle jos konttorin pihassa lykkää vasta map0 tilaan.

          Juuri tuo vikakoodi homma puuttuvista kateista askarrutti, mutta näin ymmärsin homman toimivan päivän nettiä kahlattuani.

          Korjatkaa joilla omakohtaisia kokemuksia..
          ex e36 325
          ex e46 328
          e92 335i FBO
          Ducati 900S ie
          KTM 640
          Suzuki GT550
          Honda CBR600

          Comment

          • reekoon
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2007
            • 3426
            • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

            Originally posted by mmie View Post
            Eli map0 OBD lukemisen takia.

            Vikakoodia puuttuvista etukateista ei ehdi tulla päälle jos konttorin pihassa lykkää vasta map0 tilaan.

            Juuri tuo vikakoodi homma puuttuvista kateista askarrutti, mutta näin ymmärsin homman toimivan päivän nettiä kahlattuani.

            Korjatkaa joilla omakohtaisia kokemuksia..

            JB4 PC softasta voi laittaa nykyään auto deleten päälle, niin ei tule ollenkaan, vaikka olisi MAP0 päällä . Uusin versio JB4 firmwaresta myöskin tunnistaa, kun auton OBD:n kytketään jokin kiinni ja vaihtaa automaattisesti map0 tilaan itsensä. Näin ainakin itsellän, sillä viimeksi kun katsastin, en edes muistanut vaihtaa 0 karttaa päälle. Sama myöskin jos kytken MHD:n tai xHP obd:n ja halauan päivittää jompaa kumpaa, niin jb4 kytkee automaattisesti itsensä 0 kartalle. Toki suosittelen kokeilemaan muualla kuin katsastuskonttorilla ja eihän tuosta mitään haittaa ole vaihtaa se itse valmiiksi.
            E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
            JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


            E36 316i Compact Hellrot

            Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
            Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

            Comment

            • Tommix
              BTCF Member
              • Dec 2006
              • 5425
              • S:t Karins

              Ja sitten taas kerran, menkää osaavalle korjaamolle, ja ottakaa siellä päästö/OBD lappu. Ei tarvii sitten jännittää katsastuksessa. Välillä joutuu "vähän" lämmittämään takakatteja että arvot menee alle. Tämäkin onnistuu huolettomasti kun ollaan korjaamolla eikä katsastuksessa.
              Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
              Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
              ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
              Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

              Comment

              • mmie
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2012
                • 507
                • Kouvola

                Originally posted by Tommix View Post
                Ja sitten taas kerran, menkää osaavalle korjaamolle, ja ottakaa siellä päästö/OBD lappu. Ei tarvii sitten jännittää katsastuksessa. Välillä joutuu "vähän" lämmittämään takakatteja että arvot menee alle. Tämäkin onnistuu huolettomasti kun ollaan korjaamolla eikä katsastuksessa.
                Kouvolan suunnilla tuntuvat lyövän pillin putkeen ja tsekkaavan siltikin arvoja vaikka lappu olisikin, ja mittausta ei veloitettu. Että ei välttämättä ihan takkiauki kannata siltikään koettaa. Tosiaan se vikakoodihomma oli se juurikysymys, ei niinkään päästöarvot. Kiitoksia tiedoista.
                ex e36 325
                ex e46 328
                e92 335i FBO
                Ducati 900S ie
                KTM 640
                Suzuki GT550
                Honda CBR600

                Comment

                • majgul
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2008
                  • 891
                  • Oulu

                  Nonii, jatkumoa.

                  Sanoivat että koko päivä touhunnut auton kanssa, hinta 480€ putket irroitettu vaan ei asennettu muita osia., pannat oli kuulemma niin ruosteessa että hajosi suoraan.

                  Sanoivat että kun uudet pannat tulee niin työn laskutus aloitetaan uudelleen, ja tulee lisää maksua
                  Last edited by majgul; 30-09-2018, 00:57.

                  Comment

                  • jessemikkola
                    BTCF Member
                    • Dec 2014
                    • 83
                    • Kuusankoski

                    Ymmärrä kuitenki että auto ei ole enää ihan uusi ja tollanen pakoputki panta voi oikeesti ruostua jumiin jo parissa vuodessa. Ja joskus pulttia avatessa kuuluu vaa naps ja kaikki menee paskaks. Korjaamon tyyppi ei ole iha ollu vissiin kartalla mitä on tullu luvattua ja mihin rahaan. Et vissiin kuvitellu tekevänsä hyvän tarjouksen pakoputkien vaihdosta mut kaikki ei suju aina niinku pitää nii se yrittää vaan minimoida tappionsa ruinaamalla lisää rahaa. Ja jos ne putket on vielä mutkalla nii ei se ole niitten syy. Koitatte nyt sopia jonku diilin et mihin rahaa vaihtuu osat kun vähä tietää et mitä vastoinkäymisiä voi vielä olla.
                    Last edited by jessemikkola; 31-05-2018, 18:17.

                    Comment

                    • Tommix
                      BTCF Member
                      • Dec 2006
                      • 5425
                      • S:t Karins

                      Originally posted by mmie View Post
                      Kouvolan suunnilla tuntuvat lyövän pillin putkeen ja tsekkaavan siltikin arvoja vaikka lappu olisikin, ja mittausta ei veloitettu. Että ei välttämättä ihan takkiauki kannata siltikään koettaa. Tosiaan se vikakoodihomma oli se juurikysymys, ei niinkään päästöarvot. Kiitoksia tiedoista.
                      Tuossakaan ei tarvii enää jännittää jos päästöt on ollu korjaamolla ok, sanoo vaan katsurille että polje vaan tarpeeksi.
                      Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                      Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                      ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                      Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                      Comment

                      • tommylee
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2015
                        • 292
                        • Haukipudas / Kello

                        Originally posted by majgul View Post
                        Nonii, soitin Ja aika perseestä oli!

                        Väittää että koko päivä touhunnut auton kanssa, hinta 480€ putket irroitettu vaan, pannat oli kuulemma niin ruosteessa että hajosi suoraan.

                        Eli on velottanut siitä että kävi ostamassa pannat, vaikka minulle ei ole ilmoitettu. Eli aika mitä kului ostamiseen on veloitettu. Sitä on myös veloitettu että auto laitettu osittain takaisin kasaan, ja viety nosturilta pihalle! Sano että kun uudet pannat tulee, jos putki ei sovi niin TYÖN LASKUTUS aloitetaan uudelleen, ja tulee lisää maksua 480€ päälle vielä. Eli toisin sanoen, autolle ei ole mitään saanut tehtyä ja hinta tulee olemaan lähelle 1000€

                        Siis mitä helvettiä, ei kait näin voida toimia!

                        Viimeinen kerta kun tuonne auton vie!

                        Edit: ja miksiköhän ei ole vaikka muita osia sillä välin asennettu? On kyllä nyt melkoista touhua!
                        Ööö.. sis wtf? Siis tehny koko päivän duunia auton kans ja saanut ainoastaan putket irti ja pannat rikki? :think
                        Ja siis itse käynyt ostamassa wetteriltä uudet? :think Vähän kummalliselta kuulostaa.
                        Mulla kaveri pyörittää autokorjaamoa, eikä sen tartte itse osia lähtee hakeen, vaan se tilaa ne ja ne tuodaan melkein samantien suoraan sinne korjaamolle. Osat saa samalle päivälle, kun tilaa. En tosin oo koskaan kysynyt mistä ne tilataan, ja mikä firma niitä osia kuljettaa.
                        Mut toimii hyvin.
                        Enpä kyl omaa vie tuohon puljuun ainakaan..
                        Last edited by tommylee; 31-05-2018, 20:09.
                        Ex: BMW 330 Xd E90
                        Ex:BMW 335Xi E90
                        Nyt: Audi A5 V6 tdi Quattro

                        Comment

                        • majgul
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2008
                          • 891
                          • Oulu

                          Originally posted by tommylee View Post
                          Ööö.. sis wtf? Siis tehny koko päivän duunia auton kans ja saanut ainoastaan putket irti ja pannat rikki? :think
                          Ja siis itse käynyt ostamassa wetteriltä uudet? :think Vähän kummalliselta kuulostaa.
                          Mulla kaveri pyörittää autokorjaamoa, eikä sen tartte itse osia lähtee hakeen, vaan se tilaa ne ja ne tuodaan melkein samantien suoraan sinne korjaamolle. Osat saa samalle päivälle, kun tilaa. En tosin oo koskaan kysynyt mistä ne tilataan, ja mikä firma niitä osia kuljettaa.
                          Mut toimii hyvin.
                          Enpä kyl omaa vie tuohon puljuun ainakaan..
                          Niinpä! Kysymys vielä siitä että miksi ei ole inlettejä turboille laitettu sillä välin? Tai ahtoputkea ja bovia? Inletit pitää laittaa ennen pipejä paikalleen. Ja näistä vaikeuksista ei siis ilmoitettu ku loppu päivästä kun kaveri oli jo hakenut osan. Oli muutenkin tehty vaikeamman kautta asennusta. Oli vetaria ym irrotettu vaikka ei tarvitse irrottaa. Eniten kait nyt se vituttaa että jos ne nyt laittaa vaikka alkuperäiset putket takas autoon, ja mitään ei tehdä niin ne aikoo sen tehdä uutena työmääräyksenä josta pitää maksaa ilmeisesti toiset 300€ sen 480€ päälle. Eli lähemmäs 1000€

                          Edit: Sain tosiaan eilen sellaisen käsityksen että autoa ei saa edes kasattuna tuohon 480€. Eli pitää maksaa tämä "uusi" työmääräys että auto edes on ajokunnossa, eli laitetaan auton oma alkuperäinen putki autoon takaisin kiinni.
                          Last edited by majgul; 30-09-2018, 00:59.

                          Comment

                          • majgul
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2008
                            • 891
                            • Oulu

                            Kävin foorumilaiselta hakemassa V-pannat. Puuttu tiivisteet, nii eipä näistä paljoa ollut hyötyä. Sanoivat että tiivisteet oli myös rikki.
                            Last edited by majgul; 29-05-2018, 13:47.

                            Comment

                            • eljas
                              BTCF Member
                              • Apr 2017
                              • 314
                              • Vantaa

                              Originally posted by majgul View Post
                              Kävin foorumilaiselta hakemassa V-pannat. Laitoin eilen viestiä asiasta, nyt tuli aamusta että turha tuoda v-pantoja jos ei ole tiivisteitä. Voi helvetti sentään, miksi tuostakaan ei voinut sanoa! Sanon että käyttää vanhoja, ellei ne ole paskottu. Lähenpäs nyt selvittelemään asioita sinne.
                              Ainakin ite sain tiivisteet ja v-pannat irti ihan ehjänä. Mulla oli uudet tiivisteet ja v-pannat valmiina, mutta päädyin käyttämään vanhoja v-pantoja koska uusien tiivisteiden ollessa todella paksut, ei uudella v-pannalla kiristys meinannut onnistua. Mutta aika fakiiri saa olla jos nuo v-pannat rikkoo.
                              N54 pienet remontit, huollot ja vianselvitys Vantaalla, ota yhteyttä yksityisviestillä!
                              Muun muassa suuttimien vaihto ja koodaus, MHD ja xHP asennusapu sekä koodaukset ProToolilla.
                              Vuokrataan harrastelijaystävälliseen hintaan moottorin kannatinpalkki, kaarimankeli, N54 suuttimien vaihtotyökalu sekä virtalähde koodausta varten.

                              Comment

                              • majgul
                                Bimmer Fanatic
                                • Nov 2008
                                • 891
                                • Oulu

                                Päivitystä, nyt käynyt siellä ja väärinkäsitys ollut, ja puhe oli vaan pelkkien downpipen asennuksesta 300€, itse taas käsittänyt että asennetaan myös inletit ja ahtoputki samaan hintaan, näin ainakin tarjousta pyysin.
                                Että näkemys eroja nyt siitä mitä sovittu. Katotaan nyt miten homma menee.

                                Jos vrsf pipet on kierot, niin vakiot asennetaan takaisin ja lisää laskua tulee, sitte saa lähetellä pipet vr speedille ja sopia heidän kans asia. Tässä hankala savotta kieltämättä nyt käsillä.
                                Vaikea liikettä syyttää väärinkäsityksestä, ja jos pipet on kierot nii se ei liikkeen vika tietenkään ole. Joten huomenna näkee onko pipet ok vai ei. Harmittaa kyllä koska nyt on hermoillut vaan ku luullut koko ajan että muutakin osaa laitellaan.

                                Homma on tehty täysin valmistajien speksin mukaisesti kuulemma, eli vetaria irti ym. Joten aikaa kuluu siis nyt enemmän ku vertaa DIY ohjeisiin, joten sen takia nyt kauemmin aikaa kulunut purkamiseen.

                                Toivottavasti saadaan tuo nyt sovittua, että ei tässä nyt mitään väärin liikkeessä ole tehty, lähinnä vaan väärinkäsitys kummaltakin puolelta.
                                Last edited by majgul; 29-05-2018, 11:03.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎