Originally posted by tommylee
View Post
BMW 335i (N54) viritys part III
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
Villi veikkaus HPFP eli korkeapainepumppu?Originally posted by Bmw92 View PostMoikka,
Nyt on sellaista ongelmaa, ettei auto herää oikein kunnolla ja aavistuksen pätkii , kun kiihdyttää täyskaasulla. Puolat ja suuttimet on vaihdettu 40tkm sitten ja tulpat juuri äsken. Ongelma ilmenee sekä kylmällä, että lämpimällä koneella. Voisko joku Tampereelta tai lähiseuduilta lukea tuosta koodit ja ottaa logia mahdollisesti?
Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82
: 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm
E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
Sulla tulee noita korjauksia aika isoja, -7,3 tais olla suurin ja monelta sylinteriltä. Mulla teki vähän samaa tuolla mapilla, mutta ei ihan noin pahoja vaan lähinnä 3 astetta ja yhdessä -6. Taitaa olla ehkä kartta liian aggressiivinen niin voit kokeilla v-poweria, niin itse ainakin ajattelin.Originally posted by jessemikkola View Posthttps://datazap.me/u/jessemikkola/lo...?log=0&data=23
Miltä näyttää? Omasta mielestä parissa sylinterissä jotain häiriöö ja meinaako bensapumppu loppuu kesken?
Suurin huolenaihe mielestäni juurikin nuo paineet, sulla kyykkää alle 5 baarin tuo matalapainepumppu ja korkeapainepumppukin kyykkää aika paljon. Onko mitään vikakoodeja?
Comment
-
2aaf Fuel pump plausibility oli shadown koodina ton vedon jälkeen. Ja tuntu hetken aikaa vähän tehottomalta ton vedon jälkee ja vähän ku ois miss fireja tullu ku koitti antaa kaasua. Mut hetken ajon jälkee tuntu vetävän normaalisti. Itse vedon aikana ei ollu mitään ongelmia
Comment
-
Itellä tullut kans tuota 2aaf fuel pump plausibilityä, laitoin siite pari sivua taaksepäin juttua mutta eipä siihen vastausta saanut. Tutkiskeltua asiaa niin jos yksinään tulee ei ole vakavaa, tulee vakionakin kuulemma monella. Mutta jos siihen liittyy muita koodeja jotka liittyy matala tai korkeapainepumppuun niin sitte on pumppu tulossa tien päähän. Jos sulla on vanhat tulpat tai puolat niin niitä suosittelen vaihtamaan. Kokeile 95 karttaa ja tankkaat 98 niin lähtee ainaki nuo korjaukset, tai testaa v-poweria että miltä näyttää.Originally posted by jessemikkola View Post2aaf Fuel pump plausibility oli shadown koodina ton vedon jälkeen. Ja tuntu hetken aikaa vähän tehottomalta ton vedon jälkee ja vähän ku ois miss fireja tullu ku koitti antaa kaasua. Mut hetken ajon jälkee tuntu vetävän normaalisti. Itse vedon aikana ei ollu mitään ongelmia
Siitä en kyllä tiedä tosin miksi sulla kumpikin pumppu siellä kyykkää, ehkä juuri sen takia jos sytkäosat on vanhoja ja meinaa misfirettää?
Comment
-
No kylhän se korkeepaine kyykkää jos matalapainepuolella tuotto alkaa loppumaan ja omast mielestä matalapaine laskee siihen tahtiin et tuotto vaa loppuu. Tulpat on noin 15tkm ajetut ja puolista en tiedä. Puolat pistän huomenna tilaukseen. Täytyy ne vaihtaa ja sit kokeilla vpowerii jos auttais.98 oon tähä asti käyttäny.
Comment
-
Originally posted by jessemikkola View PostNo kylhän se korkeepaine kyykkää jos matalapainepuolella tuotto alkaa loppumaan ja omast mielestä matalapaine laskee siihen tahtiin et tuotto vaa loppuu. Tulpat on noin 15tkm ajetut ja puolista en tiedä. Puolat pistän huomenna tilaukseen. Täytyy ne vaihtaa ja sit kokeilla vpowerii jos auttais.98 oon tähä asti käyttäny.
Mul kyykkäs lpfp kans ni poistin nim. Pluto sen oman kyhäämän stage 2 pumpun joka toimii mainiosti. Sil noit pari taitaa olla valmiinnaki niin ei muuta ku uutta pumppua tilalle! Taitaa sil olla myynnin puolella topikki siitä.
Kolhujen oikasut maalaamatta.
Comment
-
Tuskin se vpower mihinkään auttaa. Nopeasti tuotekorteista katsottuna Nesteen 98 on tyypillisesti 98,7 oktaanista, VPower 98,5 oktaanista ja Teboilin 99 on 99,2 oktaanista.Originally posted by jessemikkola View PostNo kylhän se korkeepaine kyykkää jos matalapainepuolella tuotto alkaa loppumaan ja omast mielestä matalapaine laskee siihen tahtiin et tuotto vaa loppuu. Tulpat on noin 15tkm ajetut ja puolista en tiedä. Puolat pistän huomenna tilaukseen. Täytyy ne vaihtaa ja sit kokeilla vpowerii jos auttais.98 oon tähä asti käyttäny.
Comment
-
No onpa kivaa. Tämähän meinaa sitten että 98 karttaa ei voi itse edes käyttää. Tai voi mutta tulee korjauksia. Enkä tiedä onko ne kuinka vakavia nii tiiä.sitte uskaltaako pitää sitä. 99 oktaanista en ole ikinä Oulussa kyllä nähnyt, onko semmosta edes enää?Originally posted by brainsurgery View PostTuskin se vpower mihinkään auttaa. Nopeasti tuotekorteista katsottuna Nesteen 98 on tyypillisesti 98,7 oktaanista, VPower 98,5 oktaanista ja Teboilin 99 on 99,2 oktaanista.
Comment
-
Mikä mappi sisällä sulla? Omaan laitoin just takas v7 stage 1+.. ja 98ron.Originally posted by majgul View PostNo onpa kivaa. Tämähän meinaa sitten että 98 karttaa ei voi itse edes käyttää. Tai voi mutta tulee korjauksia. Enkä tiedä onko ne kuinka vakavia nii tiiä.sitte uskaltaako pitää sitä. 99 oktaanista en ole ikinä Oulussa kyllä nähnyt, onko semmosta edes enää?
En oo nyt logeja ottanut kylläkään. Omassa oli wgdc käyrä päin hanuria stage 2+:ssa. Varmaan välystä siellä hukkiksen tangossa, vaikka en kilinää ole kuulevinani, kuten joissakin, mitä oon youtubesta kattellu/kuunnellu :thinkEx: BMW 330 Xd E90
Ex:BMW 335Xi E90
Nyt: Audi A5 V6 tdi Quattro
Comment
-
Mitä eroa on E98 ja VPower tai siis hyötyä tässä tapauksessa? Väitän että ainoastaan mielikuva. Oktaanit on ihan samat suomessa.Originally posted by jessemikkola View PostNo kylhän se korkeepaine kyykkää jos matalapainepuolella tuotto alkaa loppumaan ja omast mielestä matalapaine laskee siihen tahtiin et tuotto vaa loppuu. Tulpat on noin 15tkm ajetut ja puolista en tiedä. Puolat pistän huomenna tilaukseen. Täytyy ne vaihtaa ja sit kokeilla vpowerii jos auttais.98 oon tähä asti käyttäny.Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82
: 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm
E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
No laitoin sen stage 2+ 98 mapin että testaisin sillä v-powerilla että minkälaisen login saa. Ku olin logia ottamassa nii sittenhän ne mosfetit pamahti ecusta. Että ihan hyödyllinen oliOriginally posted by tommylee View PostMikä mappi sisällä sulla? Omaan laitoin just takas v7 stage 1+.. ja 98ron.
En oo nyt logeja ottanut kylläkään. Omassa oli wgdc käyrä päin hanuria stage 2+:ssa. Varmaan välystä siellä hukkiksen tangossa, vaikka en kilinää ole kuulevinani, kuten joissakin, mitä oon youtubesta kattellu/kuunnellu :think
Eli jos v-power on sama ku muut nii eikö tuo periaatteessa ole sitten huijaamista? 98+ sitä mainostetaan. Kokeilen silti sen login ottaa kunhan saa ecun fiksattua. Pitäs nyt vl aikana saada se. Toivottavasti korjaus onnistuu tai tulee kalliiksi.
Comment

Comment