Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 335i (N54) viritys part III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • majgul
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2008
    • 891
    • Oulu

    Originally posted by tommylee View Post
    :think
    Millanen öljyn kulutus sulla?
    Olematon, ei kertaakaan ole idrive näyttänyt muuta ku maksimia. Eli ihan hyvällä mallilla kulutus

    Comment

    • tommylee
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2015
      • 292
      • Haukipudas / Kello

      Originally posted by majgul View Post
      Olematon, ei kertaakaan ole idrive näyttänyt muuta ku maksimia. Eli ihan hyvällä mallilla kulutus

      Ei sun sitte kantsi merkkiä vaihtaa. Kokeilenpa samoja ku sulla
      Kiitti tästä!
      Ex: BMW 330 Xd E90
      Ex:BMW 335Xi E90
      Nyt: Audi A5 V6 tdi Quattro

      Comment

      • majgul
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2008
        • 891
        • Oulu

        Eipä kestä

        Comment

        • Tommix
          BTCF Member
          • Dec 2006
          • 5430
          • S:t Karins

          Originally posted by Bmw92 View Post
          Moikka,

          Nyt on sellaista ongelmaa, ettei auto herää oikein kunnolla ja aavistuksen pätkii , kun kiihdyttää täyskaasulla. Puolat ja suuttimet on vaihdettu 40tkm sitten ja tulpat juuri äsken. Ongelma ilmenee sekä kylmällä, että lämpimällä koneella. Voisko joku Tampereelta tai lähiseuduilta lukea tuosta koodit ja ottaa logia mahdollisesti?
          Villi veikkaus HPFP eli korkeapainepumppu?
          Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
          Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
          ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
          Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

          Comment

          • jessemikkola
            BTCF Member
            • Dec 2014
            • 83
            • Kuusankoski


            Miltä näyttää? Omasta mielestä parissa sylinterissä jotain häiriöö ja meinaako bensapumppu loppuu kesken?

            Comment

            • majgul
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2008
              • 891
              • Oulu

              Originally posted by jessemikkola View Post
              https://datazap.me/u/jessemikkola/lo...?log=0&data=23
              Miltä näyttää? Omasta mielestä parissa sylinterissä jotain häiriöö ja meinaako bensapumppu loppuu kesken?
              Sulla tulee noita korjauksia aika isoja, -7,3 tais olla suurin ja monelta sylinteriltä. Mulla teki vähän samaa tuolla mapilla, mutta ei ihan noin pahoja vaan lähinnä 3 astetta ja yhdessä -6. Taitaa olla ehkä kartta liian aggressiivinen niin voit kokeilla v-poweria, niin itse ainakin ajattelin.

              Suurin huolenaihe mielestäni juurikin nuo paineet, sulla kyykkää alle 5 baarin tuo matalapainepumppu ja korkeapainepumppukin kyykkää aika paljon. Onko mitään vikakoodeja?

              Comment

              • jessemikkola
                BTCF Member
                • Dec 2014
                • 83
                • Kuusankoski

                2aaf Fuel pump plausibility oli shadown koodina ton vedon jälkeen. Ja tuntu hetken aikaa vähän tehottomalta ton vedon jälkee ja vähän ku ois miss fireja tullu ku koitti antaa kaasua. Mut hetken ajon jälkee tuntu vetävän normaalisti. Itse vedon aikana ei ollu mitään ongelmia

                Comment

                • majgul
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2008
                  • 891
                  • Oulu

                  Originally posted by jessemikkola View Post
                  2aaf Fuel pump plausibility oli shadown koodina ton vedon jälkeen. Ja tuntu hetken aikaa vähän tehottomalta ton vedon jälkee ja vähän ku ois miss fireja tullu ku koitti antaa kaasua. Mut hetken ajon jälkee tuntu vetävän normaalisti. Itse vedon aikana ei ollu mitään ongelmia
                  Itellä tullut kans tuota 2aaf fuel pump plausibilityä, laitoin siite pari sivua taaksepäin juttua mutta eipä siihen vastausta saanut. Tutkiskeltua asiaa niin jos yksinään tulee ei ole vakavaa, tulee vakionakin kuulemma monella. Mutta jos siihen liittyy muita koodeja jotka liittyy matala tai korkeapainepumppuun niin sitte on pumppu tulossa tien päähän. Jos sulla on vanhat tulpat tai puolat niin niitä suosittelen vaihtamaan. Kokeile 95 karttaa ja tankkaat 98 niin lähtee ainaki nuo korjaukset, tai testaa v-poweria että miltä näyttää.

                  Siitä en kyllä tiedä tosin miksi sulla kumpikin pumppu siellä kyykkää, ehkä juuri sen takia jos sytkäosat on vanhoja ja meinaa misfirettää?

                  Comment

                  • jessemikkola
                    BTCF Member
                    • Dec 2014
                    • 83
                    • Kuusankoski

                    No kylhän se korkeepaine kyykkää jos matalapainepuolella tuotto alkaa loppumaan ja omast mielestä matalapaine laskee siihen tahtiin et tuotto vaa loppuu. Tulpat on noin 15tkm ajetut ja puolista en tiedä. Puolat pistän huomenna tilaukseen. Täytyy ne vaihtaa ja sit kokeilla vpowerii jos auttais.98 oon tähä asti käyttäny.

                    Comment

                    • Dusty
                      Bimmer Rookie
                      • May 2017
                      • 112
                      • Vantaa

                      Originally posted by jessemikkola View Post
                      No kylhän se korkeepaine kyykkää jos matalapainepuolella tuotto alkaa loppumaan ja omast mielestä matalapaine laskee siihen tahtiin et tuotto vaa loppuu. Tulpat on noin 15tkm ajetut ja puolista en tiedä. Puolat pistän huomenna tilaukseen. Täytyy ne vaihtaa ja sit kokeilla vpowerii jos auttais.98 oon tähä asti käyttäny.

                      Mul kyykkäs lpfp kans ni poistin nim. Pluto sen oman kyhäämän stage 2 pumpun joka toimii mainiosti. Sil noit pari taitaa olla valmiinnaki niin ei muuta ku uutta pumppua tilalle! Taitaa sil olla myynnin puolella topikki siitä.
                      Kolhujen oikasut maalaamatta.

                      Comment

                      • brainsurgery
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2011
                        • 1355
                        • Helsinki

                        Originally posted by jessemikkola View Post
                        No kylhän se korkeepaine kyykkää jos matalapainepuolella tuotto alkaa loppumaan ja omast mielestä matalapaine laskee siihen tahtiin et tuotto vaa loppuu. Tulpat on noin 15tkm ajetut ja puolista en tiedä. Puolat pistän huomenna tilaukseen. Täytyy ne vaihtaa ja sit kokeilla vpowerii jos auttais.98 oon tähä asti käyttäny.
                        Tuskin se vpower mihinkään auttaa. Nopeasti tuotekorteista katsottuna Nesteen 98 on tyypillisesti 98,7 oktaanista, VPower 98,5 oktaanista ja Teboilin 99 on 99,2 oktaanista.

                        Comment

                        • majgul
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2008
                          • 891
                          • Oulu

                          Originally posted by brainsurgery View Post
                          Tuskin se vpower mihinkään auttaa. Nopeasti tuotekorteista katsottuna Nesteen 98 on tyypillisesti 98,7 oktaanista, VPower 98,5 oktaanista ja Teboilin 99 on 99,2 oktaanista.
                          No onpa kivaa. Tämähän meinaa sitten että 98 karttaa ei voi itse edes käyttää. Tai voi mutta tulee korjauksia. Enkä tiedä onko ne kuinka vakavia nii tiiä.sitte uskaltaako pitää sitä. 99 oktaanista en ole ikinä Oulussa kyllä nähnyt, onko semmosta edes enää?

                          Comment

                          • tommylee
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2015
                            • 292
                            • Haukipudas / Kello

                            Originally posted by majgul View Post
                            No onpa kivaa. Tämähän meinaa sitten että 98 karttaa ei voi itse edes käyttää. Tai voi mutta tulee korjauksia. Enkä tiedä onko ne kuinka vakavia nii tiiä.sitte uskaltaako pitää sitä. 99 oktaanista en ole ikinä Oulussa kyllä nähnyt, onko semmosta edes enää?
                            Mikä mappi sisällä sulla? Omaan laitoin just takas v7 stage 1+.. ja 98ron.
                            En oo nyt logeja ottanut kylläkään. Omassa oli wgdc käyrä päin hanuria stage 2+:ssa. Varmaan välystä siellä hukkiksen tangossa, vaikka en kilinää ole kuulevinani, kuten joissakin, mitä oon youtubesta kattellu/kuunnellu :think
                            Ex: BMW 330 Xd E90
                            Ex:BMW 335Xi E90
                            Nyt: Audi A5 V6 tdi Quattro

                            Comment

                            • Tommix
                              BTCF Member
                              • Dec 2006
                              • 5430
                              • S:t Karins

                              Originally posted by jessemikkola View Post
                              No kylhän se korkeepaine kyykkää jos matalapainepuolella tuotto alkaa loppumaan ja omast mielestä matalapaine laskee siihen tahtiin et tuotto vaa loppuu. Tulpat on noin 15tkm ajetut ja puolista en tiedä. Puolat pistän huomenna tilaukseen. Täytyy ne vaihtaa ja sit kokeilla vpowerii jos auttais.98 oon tähä asti käyttäny.
                              Mitä eroa on E98 ja VPower tai siis hyötyä tässä tapauksessa? Väitän että ainoastaan mielikuva. Oktaanit on ihan samat suomessa.
                              Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                              Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                              ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                              Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                              Comment

                              • majgul
                                Bimmer Fanatic
                                • Nov 2008
                                • 891
                                • Oulu

                                Originally posted by tommylee View Post
                                Mikä mappi sisällä sulla? Omaan laitoin just takas v7 stage 1+.. ja 98ron.
                                En oo nyt logeja ottanut kylläkään. Omassa oli wgdc käyrä päin hanuria stage 2+:ssa. Varmaan välystä siellä hukkiksen tangossa, vaikka en kilinää ole kuulevinani, kuten joissakin, mitä oon youtubesta kattellu/kuunnellu :think
                                No laitoin sen stage 2+ 98 mapin että testaisin sillä v-powerilla että minkälaisen login saa. Ku olin logia ottamassa nii sittenhän ne mosfetit pamahti ecusta. Että ihan hyödyllinen oli

                                Eli jos v-power on sama ku muut nii eikö tuo periaatteessa ole sitten huijaamista? 98+ sitä mainostetaan. Kokeilen silti sen login ottaa kunhan saa ecun fiksattua. Pitäs nyt vl aikana saada se. Toivottavasti korjaus onnistuu tai tulee kalliiksi.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎