Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90/e91/e92/e93 kysymyksiä ja vastauksia IX

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DieselPower
    Newbiemmer
    • Jan 2019
    • 27
    • Finland

    Originally posted by mmie View Post
    Itellä vuoti öljypohja ja läpivienti. Vuoto toki oli enemmänki tihkumista vanhuuttaan (11v ja 190tkm). Pohjamuovissa on muistaakseni just aukko siinä laatikon öp:n ja läpiviennin kohdalla.



    Tossa n. 06:30 kohdalla puututaan läpivientiin.
    Jaaha näköjään ei kummosempi viritys aika heikolta paikaltakin näyttää ja veikkaan että voisi täsmätä läpivientivuotoon, kiitos videopätkästä. Ja joo tällä on menty jo 313tkm.. Puhukohan edellinen omistaja sit keijujen satuja et remontti tehty

    Comment

    • mmie
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2012
      • 502
      • Kouvola

      Originally posted by DieselPower View Post
      Jaaha näköjään ei kummosempi viritys aika heikolta paikaltakin näyttää ja veikkaan että voisi täsmätä läpivientivuotoon, kiitos videopätkästä. Ja joo tällä on menty jo 313tkm.. Puhukohan edellinen omistaja sit keijujen satuja et remontti tehty
      Voi olla että on muuten tehty, mutta läpivientiin ei ole kajottu. Ei välttämättä vaihdu joka pajalla jos ei erikseen käske vaihtamaan.
      ex e36 325
      ex e46 328
      e92 335i FBO
      Ducati 900S ie
      KTM 640
      Suzuki GT550
      Honda CBR600

      Comment

      • DieselPower
        Newbiemmer
        • Jan 2019
        • 27
        • Finland

        Originally posted by mmie View Post
        Voi olla että on muuten tehty, mutta läpivientiin ei ole kajottu. Ei välttämättä vaihdu joka pajalla jos ei erikseen käske vaihtamaan.
        Nii tiedä sitten. Ihme kumma ei kyllä tänä aamuna jääny tippaakaa öljyä? Ajoin auton tahalleen eri paikkaan ja ei tippaakaa.. Ihme homma. Ja tää tiputus tuli senjälkeen kun kävin maantiellä ajelemassa vähän reippaammin.

        Comment

        • AnttiJuhani
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2010
          • 2056
          • Kittilä

          Originally posted by Dualfun View Post
          Irroittamatta? Ei tuu kyllä hyvää kun siinä on se tiivistekin ympärillä. Ota puskuri irti ja anturit käteen, ei ole iso homma..
          No niin hän puhelimen välityksellä ajatteli. Itse kyllä ajattelin aivan irrottaa puskurit jos alan touhuamaan. Sitä ihmettelinkin että eikös tuollainen tutkien suojaaminen ole jo työläämpi entä irroittaminen.
          Last edited by AnttiJuhani; 05-02-2019, 09:50.

          Comment

          • jönez
            Bimmer Rookie
            • May 2005
            • 35
            • Lahti

            M47 kone ja öljynsuodattimen korkin alempi pieni o-rengas; tulisko se vaihtaa joka öljyvaihdon yhteydessä? Kun ei sitä o-rengasta näytä tulevan filtterin mukana...
            :think

            Comment

            • mmie
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2012
              • 502
              • Kouvola

              Onkos kenelläkään ollut ongelmia kardaanin tukilaakerin kanssa, ja jos on, niin millaisia?

              Oman 335i:n vieno uikutus vahvistuu pikkuhiljaa. Ääni ja sen taajuus pistää vahvasti epäilemään tukilaakeria.
              ex e36 325
              ex e46 328
              e92 335i FBO
              Ducati 900S ie
              KTM 640
              Suzuki GT550
              Honda CBR600

              Comment

              • prh'
                Bimmer Rookie
                • May 2018
                • 122
                • Seinäjoki

                Originally posted by jönez View Post
                M47 kone ja öljynsuodattimen korkin alempi pieni o-rengas; tulisko se vaihtaa joka öljyvaihdon yhteydessä? Kun ei sitä o-rengasta näytä tulevan filtterin mukana...
                :think

                En ole ainakaan koskaan vaihtanut.

                Comment

                • mikaell
                  BTCF Member
                  • Jul 2017
                  • 422
                  • Kla

                  Originally posted by mmie View Post
                  Onkos kenelläkään ollut ongelmia kardaanin tukilaakerin kanssa, ja jos on, niin millaisia?

                  Oman 335i:n vieno uikutus vahvistuu pikkuhiljaa. Ääni ja sen taajuus pistää vahvasti epäilemään tukilaakeria.
                  Mulla oli 328 bemarissa kardaanin tukilaakeri sökönö alkuun äänsi pelkästään märällä kelillä lopulta millon huvitti..

                  Äänenä semmonen hermoja raavastava ulina, joka nousi kierroksien mukaan pahimmillaan oli jossain 2000-3000rpm nurkilla harmi, kun ei tullut video otettua.
                  BMW HUOLLOT JA KORJAUKSET
                  ✓ Viritys/aftermarket osien asennukset myös meiltä!
                  p. 040 166 7576 / Whatsapp

                  Comment

                  • mmie
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2012
                    • 502
                    • Kouvola

                    Originally posted by mikaell View Post
                    Mulla oli 328 bemarissa kardaanin tukilaakeri sökönö alkuun äänsi pelkästään märällä kelillä lopulta millon huvitti..

                    Äänenä semmonen hermoja raavastava ulina, joka nousi kierroksien mukaan pahimmillaan oli jossain 2000-3000rpm nurkilla harmi, kun ei tullut video otettua.
                    Ääni on juuri ärsyttävin (uiuiuiuiui) 80kmh vauhdissa, siitä ylöspäin vaimenee. Pienemmissä nopeuksissa kuulostaa kuivalta laakerilta.

                    Pannaampa osia tilaukseen ja 50mm avokita...
                    ex e36 325
                    ex e46 328
                    e92 335i FBO
                    Ducati 900S ie
                    KTM 640
                    Suzuki GT550
                    Honda CBR600

                    Comment

                    • DieselPower
                      Newbiemmer
                      • Jan 2019
                      • 27
                      • Finland

                      Originally posted by DieselPower View Post
                      P***kele mistä voi johtua yhtäkkiä alkanu tomaattilaatkon öljyvuoto? Aikasemmin ei ollut mitään läikkiä, nytten yks kaks aamulla aika kirkkaan keltaista tuotosta. Suunnilleen justiinsa laatikon kohdilta ni eipä se varmaan mukaan voi olla? Jos nyt miettii laatikon öljytilavuutta niin siihenverrattuna suhteellisen reilu vuoto..
                      Käytin auton nosturilla ja panssari irti, laatikon ympärys 99% kuiva yhdessä reunassa näytti vähän hikiseltä mutta ei lähellekään märkää edes, läpivienti myös. Pohjapanssarikin oli täysin puhdas... Mistähän lie ruikannut, huohottaako nuo laatikot öljyä ulos?

                      Comment

                      • Smistik
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2009
                        • 1130
                        • Kanta-Häme

                        Auto oli hetken kunnossa mutta pieni epäilys on että jossain edelleen jotain vikaa. E91 320d manuaali ja ohjelmoitu. Kulkee hyvin kylmänä ja lähtee vääntämään melko alhaalta. Kuitenkin käyntilämpösenä tuntuu että tehot katoaa välillä johonkin. Esim 6 vaihteella 1700-2000rpm vilposella koneella kiihtyy hyvin, mutta kuumana jos pistää kaasun pohjaan niin ehkä 2sek tuntuu nykäsevän mutta kiihtyvyys jatkuu hiukan puutuneena mutta kiihtyy kuitenkin suht ok. Yli 3000rpn kulkee aika hyvin tästä huolimatta. Autossa on uusi tehdas turbo Mitsu. Itsellä ei mahdollisuutta logittaa niin en saa ahtoarvoja tms. logia. Tänään töistä tullessa motarilla testailin, niin mielestäni ei oikein kulkenut jälleen. Auto seisoi n. tunnin eli ei ihan kylmä, mutta heti oli paljon virkeämmän tuntuinen ja hyökkäsi heti aika alhaisilta kierroksilta.

                        Imuvuoto, ahtovuoto, joku anturi leipoo lämpösenä? Ehdotuksia?
                        ex E91 320d käsiaskilla
                        ex E46 330dat
                        japski
                        ranu

                        ex E30 316i 4d

                        Comment

                        • tuoasm
                          BTCF Member
                          • Jun 2015
                          • 106
                          • joensuu

                          Eilen katos kokonaan virrat -08 325da:stä kun laitoin lämmitykseen ajon jälkeen. Tänäaamuna starttasi hyvin ja oli hävittänyt kellonajan ja päivämäärän, noin 20km ajon jälkeen sammu ja virrat katos kokonaan 100km/h vauhdissa 10 sekunnin ajaks. Mitään koodeja ei näytä inpalla muusta kuin lisävesipumpusta, mistähän tämmöstä vikaa rupeis selvittelemään? :think

                          Comment

                          • touring39
                            BTCF Member
                            • May 2005
                            • 3901
                            • Kaarina

                            Originally posted by tuoasm View Post
                            Eilen katos kokonaan virrat -08 325da:stä kun laitoin lämmitykseen ajon jälkeen. Tänäaamuna starttasi hyvin ja oli hävittänyt kellonajan ja päivämäärän, noin 20km ajon jälkeen sammu ja virrat katos kokonaan 100km/h vauhdissa 10 sekunnin ajaks. Mitään koodeja ei näytä inpalla muusta kuin lisävesipumpusta, mistähän tämmöstä vikaa rupeis selvittelemään? :think
                            Hanskalokeron sulakerasian takana oleva iso liitin pätkii?
                            Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                            Ex:
                            e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                            Comment

                            • Smistik
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2009
                              • 1130
                              • Kanta-Häme

                              Originally posted by Smistik View Post
                              Auto oli hetken kunnossa mutta pieni epäilys on että jossain edelleen jotain vikaa. E91 320d manuaali ja ohjelmoitu. Kulkee hyvin kylmänä ja lähtee vääntämään melko alhaalta. Kuitenkin käyntilämpösenä tuntuu että tehot katoaa välillä johonkin. Esim 6 vaihteella 1700-2000rpm vilposella koneella kiihtyy hyvin, mutta kuumana jos pistää kaasun pohjaan niin ehkä 2sek tuntuu nykäsevän mutta kiihtyvyys jatkuu hiukan puutuneena mutta kiihtyy kuitenkin suht ok. Yli 3000rpn kulkee aika hyvin tästä huolimatta. Autossa on uusi tehdas turbo Mitsu. Itsellä ei mahdollisuutta logittaa niin en saa ahtoarvoja tms. logia. Tänään töistä tullessa motarilla testailin, niin mielestäni ei oikein kulkenut jälleen. Auto seisoi n. tunnin eli ei ihan kylmä, mutta heti oli paljon virkeämmän tuntuinen ja hyökkäsi heti aika alhaisilta kierroksilta.

                              Imuvuoto, ahtovuoto, joku anturi leipoo lämpösenä? Ehdotuksia?
                              Tänään kokeilin sammuttaa auton eräässä risteyksessä. Avain pois ja käynnistys. Auto toimi taas eli meneekö jokin vikatila päälle? Ei kyllä sinänsä tunnu limp modelta kun kulkee kuitenkin normaalin vakioauton lailla.
                              ex E91 320d käsiaskilla
                              ex E46 330dat
                              japski
                              ranu

                              ex E30 316i 4d

                              Comment

                              • fraatti
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2002
                                • 4595
                                • Tampere

                                Originally posted by tuoasm View Post
                                Eilen katos kokonaan virrat -08 325da:stä kun laitoin lämmitykseen ajon jälkeen. Tänäaamuna starttasi hyvin ja oli hävittänyt kellonajan ja päivämäärän, noin 20km ajon jälkeen sammu ja virrat katos kokonaan 100km/h vauhdissa 10 sekunnin ajaks. Mitään koodeja ei näytä inpalla muusta kuin lisävesipumpusta, mistähän tämmöstä vikaa rupeis selvittelemään? :think
                                Takaluukun virtajohtojen läpivientien kunto kannattaa tsekata

                                F11 535dX LCI
                                Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎