Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90/e91/e92/e93 kysymyksiä ja vastauksia IX

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Reeperbahn
    BTCF Member
    • May 2012
    • 602
    • EFOU

    Originally posted by bemmmmmu View Post
    Hoi täältä ilmeisesti voisi saada jotain apua? ostin tuossa pari päivää sitten 320d e91 N47D20C koneisen bemmin ja nyt huomasin kun autolla on ajettu 4 h rauhallista ajoa ja jätin tyhjäkäynnille niin apukiskin eturenkaan vierestä puhaltaa savua mikä ei kylläkään haise palaneelle mutta hieman omituiselle? tietääkö joku mikä voisi olla syy
    Onko sulla siinä webasto?
    -BMW M3 -09
    -MB E320 Coupe -94
    -MB E250 CGI -10
    -Husqvarna R320 -14

    Comment

    • expertti
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2005
      • 866
      • Kainuu

      väärä thread, poistoon!

      Comment

      • Suorakuus
        Bimmer Rookie
        • Sep 2016
        • 123
        • Etelä-Pohjanmaa

        Olis kiikarissa tuommonen pre-lci mallinen e91 jossa idrive. Kysymys kuuluu löytyykö noista kaikista idrivellä varustetuista aina aux-liitäntä? Jos ei onkohan minkälainen homma saada puhelimesta musiikit kuulumaan kun tuollaseen ei perus alpinen vaihtaminen onnistukaan.:think Mihinkään fm-lähetinperseilyyn ei kiinnosta lähteä.

        Comment

        • AnttiJuhani
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2010
          • 2056
          • Kittilä

          Originally posted by Suorakuus View Post
          Olis kiikarissa tuommonen pre-lci mallinen e91 jossa idrive. Kysymys kuuluu löytyykö noista kaikista idrivellä varustetuista aina aux-liitäntä? Jos ei onkohan minkälainen homma saada puhelimesta musiikit kuulumaan kun tuollaseen ei perus alpinen vaihtaminen onnistukaan.:think Mihinkään fm-lähetinperseilyyn ei kiinnosta lähteä.
          Kyllähän noihin auxin saa ellei ole valmiina. Tunai firefly osoittautunut pieneksi ja hyväksi aux bt mokkulaksi niin ei piuhaakaan tarvitse. Epäilen kyllä että aux olisi valmiina.
          Last edited by AnttiJuhani; 02-03-2019, 23:37.

          Comment

          • aku1979
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2015
            • 1152
            • Helsinki

            Originally posted by AnttiJuhani View Post
            Kyllähän noihin auxin saa ellei ole valmiina. Tunai firefly osoittautunut pieneksi ja hyväksi aux bt mokkulaksi niin ei piuhaakaan tarvitse. Epäilen kyllä että aux olisi valmiina.
            Mut jos ei ole auxia?

            Comment

            • ValtteriT
              Newbiemmer
              • Apr 2018
              • 15
              • Oulu

              Pari kysymystä, autona -07 E91 320D:


              -Saako tuota ulkolämpötilasta varoittavaa pimpelipompelia mitenkään pois?
              -Jos vaihdan akun, onko jotain erikoista huomioitavaa (koodailua tms)?

              Comment

              • bmw323it
                BTCF Member
                • Mar 2008
                • 1822
                • N/A

                Originally posted by ValtteriT View Post
                -Jos vaihdan akun, onko jotain erikoista huomioitavaa (koodailua tms)?
                Nyt:
                BMW 530e (g30)
                BMW 335i (e90)
                BMW 323iC (e36)
                BMW 850i (e31)
                Golf GTE
                ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

                Comment

                • DieselPower
                  Newbiemmer
                  • Jan 2019
                  • 27
                  • Finland

                  Noonniin onkohan bemarissa suutin/suuttimet finaalissa, tyhäkäynnillä pukkaa sinistä savupilveä ja jos polkasee niin mustaa perään. Aika raju dieselin haju pakokaasussa myös.

                  Comment

                  • piethuuur
                    Newbiemmer
                    • Mar 2019
                    • 7
                    • Järvenpää

                    Moro,

                    Uusi täällä, enkä löytänyt lankaa aiheesta, joten kysäsen nyt täällä.

                    Vaihdoin tuossa sunnuntaina E91:seeni linkin takaa löytyvän "3" narinahelan, ja kun homma oli paketissa huomasin, että ratti aika vinksallaan operaation jäljiltä.

                    Tuossahan on tuon kelkan(osa 4), perässä tuo epäkeskopultti (osa9), jolla tuota takarenkaan asentoa saa säädettyä. No mielestäni se laitettiin samaan asentoon, kuin se alunalkaen olikin, mutta ilmeisesti ei. Tänään sitten töihin ajellessa, syttyi DSC valo, Flat tyre valo ja joku kolmaskin siellä oli, eikä vakkari mennyt enää päälle. Johtuuko tämä nyt siis siitä, että on kulmat mennyt niin vinksalleen? Kuinka vaarallsita tämä on?

                    Kiitos jo etukäteen, jos jollain on neuvoja.

                    En tiedä sainko tuota kuvaa näkymään, mutta linkin takaa löytyy nuo osat.
                    Attached Files

                    Comment

                    • Dualfun
                      Moderator
                      • Jan 2003
                      • 17837
                      • PKS

                      Eihän ABS anturi ole ottanut vaihdossa kipeää? Tuosta olisi hyvä katsoa vikakoodit ja livedataa ABS anturilta mikäli ei selvää syytä löydy. Toki äärimmäisessä tapauksessa voisi kulmat on muuttuneet niin paljon että ohjauskulma-anturi olisi pielessä, mutta ei tuolla takapään puslalla sentään, kun ei kulkusuuntaan vaikuta itsessään.
                      E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
                      E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

                      E28 ///M535i '87 zinnoberrot

                      ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                      ½ E36
                      ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
                      Muut talouden vehkeet:
                      E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                      Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
                      Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                      Comment

                      • prh'
                        Bimmer Rookie
                        • May 2018
                        • 122
                        • Seinäjoki

                        Originally posted by piethuuur View Post
                        Moro,

                        Uusi täällä, enkä löytänyt lankaa aiheesta, joten kysäsen nyt täällä.

                        Vaihdoin tuossa sunnuntaina E91:seeni linkin takaa löytyvän "3" narinahelan, ja kun homma oli paketissa huomasin, että ratti aika vinksallaan operaation jäljiltä.

                        Tuossahan on tuon kelkan(osa 4), perässä tuo epäkeskopultti (osa9), jolla tuota takarenkaan asentoa saa säädettyä. No mielestäni se laitettiin samaan asentoon, kuin se alunalkaen olikin, mutta ilmeisesti ei. Tänään sitten töihin ajellessa, syttyi DSC valo, Flat tyre valo ja joku kolmaskin siellä oli, eikä vakkari mennyt enää päälle. Johtuuko tämä nyt siis siitä, että on kulmat mennyt niin vinksalleen? Kuinka vaarallsita tämä on?

                        Kiitos jo etukäteen, jos jollain on neuvoja.

                        En tiedä sainko tuota kuvaa näkymään, mutta linkin takaa löytyy nuo osat.
                        http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=33_1230

                        Minä laittaisin ne kulmat ensin kuntoon. Ja kyllähän takapää vaikuttaa auton kulkusuuntaan.

                        Comment

                        • piethuuur
                          Newbiemmer
                          • Mar 2019
                          • 7
                          • Järvenpää

                          Originally posted by Dualfun View Post
                          Eihän ABS anturi ole ottanut vaihdossa kipeää? Tuosta olisi hyvä katsoa vikakoodit ja livedataa ABS anturilta mikäli ei selvää syytä löydy. Toki äärimmäisessä tapauksessa voisi kulmat on muuttuneet niin paljon että ohjauskulma-anturi olisi pielessä, mutta ei tuolla takapään puslalla sentään, kun ei kulkusuuntaan vaikuta itsessään.
                          Ei kyllä mielestäni ottanut, pitää tsekata.. Lauantaina vasta pääsee hallille katsomaan, täytyy antaa lepää sen aikaa.. Se epäkesko siellä takana vaikutti yllättävän paljon takarenkaan asentoon, täytyy se tsekata se ja viedä kulmien säätöön kyllä pikimmiten.

                          Mistä tuo ohjauskulma-anturi löytyy?

                          Kiitos neuvoista!

                          Comment

                          • piethuuur
                            Newbiemmer
                            • Mar 2019
                            • 7
                            • Järvenpää

                            Originally posted by prh' View Post
                            Minä laittaisin ne kulmat ensin kuntoon. Ja kyllähän takapää vaikuttaa auton kulkusuuntaan.
                            Jep, laitetaan kyllä kulmat pikimmiten..

                            Comment

                            • Dualfun
                              Moderator
                              • Jan 2003
                              • 17837
                              • PKS

                              Originally posted by piethuuur View Post
                              Ei kyllä mielestäni ottanut, pitää tsekata.. Lauantaina vasta pääsee hallille katsomaan, täytyy antaa lepää sen aikaa.. Se epäkesko siellä takana vaikutti yllättävän paljon takarenkaan asentoon, täytyy se tsekata se ja viedä kulmien säätöön kyllä pikimmiten.

                              Mistä tuo ohjauskulma-anturi löytyy?

                              Kiitos neuvoista!
                              Takarenkaan asentoon juu, mutta camberiin, eikai auraukseen sentään?

                              Ohjauskulma-anturi on ohjausputkessa, ja siis käytännössä lukee missä asennossa ratti on kulkusuuntaan nähden. Mikäli ratti ei ole enää suorassa auton kulkisessa kuitenkin suoraan ABS-antureilta tulevan pyörimisnopeustiedon mukaisesti, tajuaa DSC moduli että joku on pielessä ja DSC menee vikatilaan.

                              Käytännössä jos auton aurauskulmat muuttuvat huomattavasti joutuu kalibroinnin tekemään tietokoneella autolle uusiksi.
                              E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
                              E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

                              E28 ///M535i '87 zinnoberrot

                              ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                              ½ E36
                              ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
                              Muut talouden vehkeet:
                              E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                              Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
                              Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                              Comment

                              • piethuuur
                                Newbiemmer
                                • Mar 2019
                                • 7
                                • Järvenpää

                                Originally posted by Dualfun View Post
                                Takarenkaan asentoon juu, mutta camberiin, eikai auraukseen sentään?

                                Ohjauskulma-anturi on ohjausputkessa, ja siis käytännössä lukee missä asennossa ratti on kulkusuuntaan nähden. Mikäli ratti ei ole enää suorassa auton kulkisessa kuitenkin suoraan ABS-antureilta tulevan pyörimisnopeustiedon mukaisesti, tajuaa DSC moduli että joku on pielessä ja DSC menee vikatilaan.

                                Käytännössä jos auton aurauskulmat muuttuvat huomattavasti joutuu kalibroinnin tekemään tietokoneella autolle uusiksi.
                                Niin, tuon vaihdon jälkeen oli kyllä ratti aika radikaalistikin vinossa, vaikkei mihinkään muuhun koskettu kuin vasempaan kelkan säätöön..
                                Tarvitsee varmaan sitten ammattivehkeet jos haluaa kalibroida tuon uudestaan?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎