Originally posted by bemmmmmu
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E90/e91/e92/e93 kysymyksiä ja vastauksia IX
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Olis kiikarissa tuommonen pre-lci mallinen e91 jossa idrive. Kysymys kuuluu löytyykö noista kaikista idrivellä varustetuista aina aux-liitäntä? Jos ei onkohan minkälainen homma saada puhelimesta musiikit kuulumaan kun tuollaseen ei perus alpinen vaihtaminen onnistukaan.:think Mihinkään fm-lähetinperseilyyn ei kiinnosta lähteä.
Comment
-
-
Originally posted by Suorakuus View PostOlis kiikarissa tuommonen pre-lci mallinen e91 jossa idrive. Kysymys kuuluu löytyykö noista kaikista idrivellä varustetuista aina aux-liitäntä? Jos ei onkohan minkälainen homma saada puhelimesta musiikit kuulumaan kun tuollaseen ei perus alpinen vaihtaminen onnistukaan.:think Mihinkään fm-lähetinperseilyyn ei kiinnosta lähteä.Last edited by AnttiJuhani; 02-03-2019, 23:37.
Comment
-
-
Originally posted by ValtteriT View Post-Jos vaihdan akun, onko jotain erikoista huomioitavaa (koodailua tms)?Nyt:
BMW 530e (g30)
BMW 335i (e90)
BMW 323iC (e36)
BMW 850i (e31)
Golf GTE
ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä
Comment
-
-
Moro,
Uusi täällä, enkä löytänyt lankaa aiheesta, joten kysäsen nyt täällä.
Vaihdoin tuossa sunnuntaina E91:seeni linkin takaa löytyvän "3" narinahelan, ja kun homma oli paketissa huomasin, että ratti aika vinksallaan operaation jäljiltä.
Tuossahan on tuon kelkan(osa 4), perässä tuo epäkeskopultti (osa9), jolla tuota takarenkaan asentoa saa säädettyä. No mielestäni se laitettiin samaan asentoon, kuin se alunalkaen olikin, mutta ilmeisesti ei. Tänään sitten töihin ajellessa, syttyi DSC valo, Flat tyre valo ja joku kolmaskin siellä oli, eikä vakkari mennyt enää päälle. Johtuuko tämä nyt siis siitä, että on kulmat mennyt niin vinksalleen? Kuinka vaarallsita tämä on?
Kiitos jo etukäteen, jos jollain on neuvoja.
En tiedä sainko tuota kuvaa näkymään, mutta linkin takaa löytyy nuo osat.
Comment
-
-
Eihän ABS anturi ole ottanut vaihdossa kipeää? Tuosta olisi hyvä katsoa vikakoodit ja livedataa ABS anturilta mikäli ei selvää syytä löydy. Toki äärimmäisessä tapauksessa voisi kulmat on muuttuneet niin paljon että ohjauskulma-anturi olisi pielessä, mutta ei tuolla takapään puslalla sentään, kun ei kulkusuuntaan vaikuta itsessään.E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
Muut talouden vehkeet: E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
-
Originally posted by piethuuur View PostMoro,
Uusi täällä, enkä löytänyt lankaa aiheesta, joten kysäsen nyt täällä.
Vaihdoin tuossa sunnuntaina E91:seeni linkin takaa löytyvän "3" narinahelan, ja kun homma oli paketissa huomasin, että ratti aika vinksallaan operaation jäljiltä.
Tuossahan on tuon kelkan(osa 4), perässä tuo epäkeskopultti (osa9), jolla tuota takarenkaan asentoa saa säädettyä. No mielestäni se laitettiin samaan asentoon, kuin se alunalkaen olikin, mutta ilmeisesti ei. Tänään sitten töihin ajellessa, syttyi DSC valo, Flat tyre valo ja joku kolmaskin siellä oli, eikä vakkari mennyt enää päälle. Johtuuko tämä nyt siis siitä, että on kulmat mennyt niin vinksalleen? Kuinka vaarallsita tämä on?
Kiitos jo etukäteen, jos jollain on neuvoja.
En tiedä sainko tuota kuvaa näkymään, mutta linkin takaa löytyy nuo osat.
http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=33_1230
Minä laittaisin ne kulmat ensin kuntoon. Ja kyllähän takapää vaikuttaa auton kulkusuuntaan.
Comment
-
-
Originally posted by Dualfun View PostEihän ABS anturi ole ottanut vaihdossa kipeää? Tuosta olisi hyvä katsoa vikakoodit ja livedataa ABS anturilta mikäli ei selvää syytä löydy. Toki äärimmäisessä tapauksessa voisi kulmat on muuttuneet niin paljon että ohjauskulma-anturi olisi pielessä, mutta ei tuolla takapään puslalla sentään, kun ei kulkusuuntaan vaikuta itsessään.
Mistä tuo ohjauskulma-anturi löytyy?
Kiitos neuvoista!
Comment
-
-
Originally posted by piethuuur View PostEi kyllä mielestäni ottanut, pitää tsekata.. Lauantaina vasta pääsee hallille katsomaan, täytyy antaa lepää sen aikaa.. Se epäkesko siellä takana vaikutti yllättävän paljon takarenkaan asentoon, täytyy se tsekata se ja viedä kulmien säätöön kyllä pikimmiten.
Mistä tuo ohjauskulma-anturi löytyy?
Kiitos neuvoista!
Ohjauskulma-anturi on ohjausputkessa, ja siis käytännössä lukee missä asennossa ratti on kulkusuuntaan nähden. Mikäli ratti ei ole enää suorassa auton kulkisessa kuitenkin suoraan ABS-antureilta tulevan pyörimisnopeustiedon mukaisesti, tajuaa DSC moduli että joku on pielessä ja DSC menee vikatilaan.
Käytännössä jos auton aurauskulmat muuttuvat huomattavasti joutuu kalibroinnin tekemään tietokoneella autolle uusiksi.E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
Muut talouden vehkeet: E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
-
Originally posted by Dualfun View PostTakarenkaan asentoon juu, mutta camberiin, eikai auraukseen sentään?
Ohjauskulma-anturi on ohjausputkessa, ja siis käytännössä lukee missä asennossa ratti on kulkusuuntaan nähden. Mikäli ratti ei ole enää suorassa auton kulkisessa kuitenkin suoraan ABS-antureilta tulevan pyörimisnopeustiedon mukaisesti, tajuaa DSC moduli että joku on pielessä ja DSC menee vikatilaan.
Käytännössä jos auton aurauskulmat muuttuvat huomattavasti joutuu kalibroinnin tekemään tietokoneella autolle uusiksi.
Tarvitsee varmaan sitten ammattivehkeet jos haluaa kalibroida tuon uudestaan?
Comment
-
Comment