Nyt kelien kylmettyä huomannut ettei enää oikei lämpene työmatka ajossa (n. 10km seka-ajoa). Lämmöt noin 80-90. Onks näis n54+automaatti mitää muita termareita ku se mikä on vesipumpun vieressä? Viime talvena vaihdoin sen termarin. Vaikuttaako mhd veden jäähdytys asetukset kuinka paljon normi ajoon? En oo niitä kyl säätäny mihinkää suuntaan.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW 335i (N54) viritys part IV
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Nyt olisi hyvät neuvot tarpeen kytkinremontin suhteen.
Elikkäs autona 2008 335i N54 manuaali-askilla ja kiinni pitäisi laittaa ClutchMastersin FX725 kakslevynen kytkin. Ongelmana nyt ilmeisesti siis paineasetelman reiän halkaisija, joka on pienempi kuin aikaisemmassa asetelmassa. Mahtuu siis laatikonakselin ympärille mutta ei enää sen holkin tai "kauluksen" päälle joka siinä akselin ympärillä on osan matkaa, mitä pitkin painelaakeri siis liikkuu.
Kuuluuko sen siitä reiästä sopia vai olenko nyt hakoteillä ja joku muu jää kantamaan? :think
Ja sen verran vielä että kaikki osat vauhtipyörä mukaanlukien ovat uusia ja kytkinpaketin mukana tulleita, osanumerot tarkastettu, eli pitäisi olla ihan oikea kytkinkin. En ymmärrä..
Comment
-
-
Originally posted by jessemikkola View PostNyt kelien kylmettyä huomannut ettei enää oikei lämpene työmatka ajossa (n. 10km seka-ajoa). Lämmöt noin 80-90. Onks näis n54+automaatti mitää muita termareita ku se mikä on vesipumpun vieressä? Viime talvena vaihdoin sen termarin. Vaikuttaako mhd veden jäähdytys asetukset kuinka paljon normi ajoon? En oo niitä kyl säätäny mihinkää suuntaan.
Hitaasti lämpenee täälläkin, jos ei ole hidasajoa ja valoissa seisomista.
Motaria tai maantietä saa ajaa pitkän siivun ennen kuin alkaa mittari liikkua.
Vaikuttaa normaalilta, ainakin minusta. MHD normaali jäähdytysasetus. Eikä tuo asetus vaikuta mitään ennen kuin tietty lämpötila on saavutettu.
Ei tuo kesälläkään ihan hetkessä nouse 90-110 välille.
Comment
-
-
Onko näitä N54 moottoreita suomessa viritelty reilummin?
Eli meinaan 900-1000 hepan luokkaan.
Lähinnä alakerran kestävyys, onko kukaan tehnyt/teettänyt closed deck lohkoa?
Pysyykö alkuunkaan nipussa?
Miten kannen virtaus?
Vakiona kanavat aika surkean ahtaan näköiset. Mihinkähän asti riittänee?
Amerikan Joet kyllä mainostaa kaikenlaista, mutta ovat tunnetusti kovia liiottelemaan.
Juuri purin moisen moottorin, eikä kyllä oikein vakuuttanut.E24 635csi
Comment
-
-
Kiertokanget antautuu 600 hv:n jälkeen aika herkästi.Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
Originally posted by erttuli View PostHitaasti lämpenee täälläkin, jos ei ole hidasajoa ja valoissa seisomista.
Motaria tai maantietä saa ajaa pitkän siivun ennen kuin alkaa mittari liikkua.
Vaikuttaa normaalilta, ainakin minusta. MHD normaali jäähdytysasetus. Eikä tuo asetus vaikuta mitään ennen kuin tietty lämpötila on saavutettu.
Ei tuo kesälläkään ihan hetkessä nouse 90-110 välille.Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
Originally posted by erttuli View PostHitaasti lämpenee täälläkin, jos ei ole hidasajoa ja valoissa seisomista.
Motaria tai maantietä saa ajaa pitkän siivun ennen kuin alkaa mittari liikkua.
Vaikuttaa normaalilta, ainakin minusta. MHD normaali jäähdytysasetus. Eikä tuo asetus vaikuta mitään ennen kuin tietty lämpötila on saavutettu.
Ei tuo kesälläkään ihan hetkessä nouse 90-110 välille.ex e36 325
ex e46 328
e92 335i FBO
Ducati 900S ie
KTM 640
Suzuki GT550
Honda CBR600
Comment
-
-
Originally posted by mmie View PostVedenlämmöt nousee kyllä jb4:lla seurattuna nopeasti ja lämmintä tulee sisälle aika nopsaan. Öljyn lämpöjen nousuun yli 70 asteeseen pitää näillä nollakeleillä ajaa n. 15km maantietä. Nämä omia kokemuksia omasta laitteesta.
Comment
-
-
Originally posted by jessemikkola View PostNo sit ei näköjään kannata huolestua. Täytyy taas jotain pientä pahvia virittää keulalle ku pakkaset tulee, ei vajaa lämpösenä oo tervettä ajella ja ei viitti työmatkaa pidentää ajamalla hurua pitkin kyliäKäyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
Originally posted by Tommix View PostJos nykyautoon (varsinkin bensamoottoriseen) pitää virittää jotain pahvia keulaan niin jotain on rikki kuten esim termari.
Comment
-
-
Originally posted by jessemikkola View PostSiis kyl auto lämpenee hyvin jos ajaa. Mut mun ajot on tosi vähäisiä normaalisti n.9km siivu. Eli auto ei täysissä lämmöissä käy välttämättä moneen kuukauteen. Moottoria ajetellen vain voisi pahvin laittaa. Termari vaihdettu viime syksynä.E91 335iAT -08
-Iiiiskää, saapi tulla pyyhkimään! -
Comment
-
-
Originally posted by jessemikkola View PostSiis kyl auto lämpenee hyvin jos ajaa. Mut mun ajot on tosi vähäisiä normaalisti n.9km siivu. Eli auto ei täysissä lämmöissä käy välttämättä moneen kuukauteen. Moottoria ajetellen vain voisi pahvin laittaa. Termari vaihdettu viime syksynä.Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
Originally posted by jessemikkola View PostVaihdoin tänää dci:iit orkkis suodattimee. Jos sillä sais vähennettyä konehuoneen ilmavirtausta. Täytyy aamulla sit kattoo onko mitää vaikutusta.
Ne öljyt vaan lämpenee kohtuu hitaasti. Niin ne lämpenee jäähdytysnesteeseen verrattuna hitaasti muissakin laitteissa, harva vaan sitä tietää kun ei ole öljynlämpömittaria kovinkaan monessa kamppeessa.ex e36 325
ex e46 328
e92 335i FBO
Ducati 900S ie
KTM 640
Suzuki GT550
Honda CBR600
Comment
-
Comment