BMW 335i (N54) viritys part IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Silmaauki
    replied
    Originally posted by HassisenKone View Post
    Moro,

    Oon hetken lueskellut N54 ja materiaalia aiheesta on aika paljon

    Itellä orggis 2007 cäbi, joka nyt nokkapyörien vaihdon osalta auki ja lähtee osat tilaukseen.... kilsoja on 195tkm...

    Viittiskö joku kiteyttää....

    1) mitä kandee joka tapauksessa tehdä samalla kun on auki ja ei ole kiire...

    2) Mitkä on järkevät harkittavat vaihtoehdot jos alkaa tuunaamaan ja mitä ne ottaa ja antaa?


    Automaatti on kyseessä...
    1) Öljynsuodattimen jalan tiivisteet ja venttiilikopan tiiviste.

    Leave a comment:


  • works
    replied
    Automaattiin nyt ainakin ihan perushuolto ja xHP:n softa sisään. Aikoinaan omaan 330D käyttikseen meni Stage3 ja se oli todella hyvä.

    Jos kone on vähäsen levällään niin 07:aan kannattaa reitittää kaikki vakuumiputket, uudet alipainesolenoidit ja turbojen inletit.

    Sit onkin kysymys että mitä haluat omastas saada irti ja millä?

    Omalla kohdalla, haluna oli ajella millaisella etanoliseoksella vain ja saada semmoset 500hp ulos. Tämä tarkoitti:

    - orginaali DME:llä toimiva flex fuel (Motiv), tarttee johdotella juttuja ECU:lle uusiksi kun pitää saada ff-sensori kiinni
    - suoraa painekäyrää tuottavat turbot, eli koverrettiin vähän isompaa siipeä orkkisturboihin sisään ihan kotimaassa ja laitettiin parempaa laakeria, jne
    - tankkipumppu meni uusiksi
    - uudet coilit ja tulpat
    - index 12 suuttimet
    - uudet solenoidit
    - MHD:llä custom softaa sisään (android + piuha)
    - turbojen inletit silikooniputkesta
    - jäätävän kokoinen välijäähy VRSF:ltä
    - PCV korvattu metallisella
    - uudet moottorin tuet
    - yksöismassavauhtipyörä - tää on kepuli, mulla alkoi moottori antaa misfireä 5-6 cyl 6000+rpm ja diagnoosi oli liian kulunut (äänekäs) DMFW - mutta tämä ei automaatilla ole ongelma
    - N20 3.5bar TMAP sensori jotta resoluutio riittää painepuolen anturointiin
    - kartiofiltterit ilmanottoon koska miksikäs ei
    - katittomat downpipet
    - uudet forgen diverter valvet, nää kannattaa laittaa oli tilanne mikä tahansa


    Hommaa perään lukko jos vaan budjetti antaa ja disaboi kaikki tehtaan jarruilla toimivat sähkölukkofiitsöt. Paras modi ajajalle tähän mennessä.

    Ja sit tietty n+1 uutta puslaa, guiboa, jne. koska 14v vanha auto on jo vanha. Jos tällä rataa haluaisi ajaa niin jäähypuoli pitäisi rakentaa uusiksi, öljylle toinen radi ja vedelle isompi. Nykyisellään kestää melkeen kaks kierrosta täyttä sikaa Alastarolla ennenkuin öljynlämmöt karkaavat.

    Mutta, aina pelkkä MHD stage1 ja kovaa ajoa on optio Riippuu niin kovasti siitä mitä haluaa saada aikaseks ja paljonko on pinkkaa laittaa harrasteeseen kiinni. Kunnon huolto sis. vakuumiletkut, RVS käsittely, downpipet, inletit, dv:t ja stage2 moottoriin ja stage3 vaihdelaatikkoon antaa jo todella paljon kivaa. Sit siitä seuraavaks voi kattoa et mikä alkaa repeemään, luultavasti suuttimet menee uusiks ekana ja sit sytytys.


    Kaikille huom: B58:n coilit saa kiinni adapterplatella N54:ään ja antaa paljon enemmän virtaa edukkaasti:

    Hey there everyone, I recently performed an analysis of inductive secondary spark energy on multiple ignition coils and found the stock BMW B58 coils to be quite phenomenal. If you haven't seen that analysis I highly recommend you take a look at it here. Compared to the stock N54/N55 ignition...


    Last edited by works; 22-02-2021, 15:25.

    Leave a comment:


  • HassisenKone
    replied
    Moro,

    Oon hetken lueskellut N54 ja materiaalia aiheesta on aika paljon

    Itellä orggis 2007 cäbi, joka nyt nokkapyörien vaihdon osalta auki ja lähtee osat tilaukseen.... kilsoja on 195tkm...

    Viittiskö joku kiteyttää....

    1) mitä kandee joka tapauksessa tehdä samalla kun on auki ja ei ole kiire...

    2) Mitkä on järkevät harkittavat vaihtoehdot jos alkaa tuunaamaan ja mitä ne ottaa ja antaa?


    Automaatti on kyseessä...

    Leave a comment:


  • eljas
    replied
    Originally posted by palze View Post
    Mitä mieltä raati on näiden paine- ja vakuumipuolen öljynkerääjien hyödyistä: https://burgertuning.com/products/du...c5f2c278&_ss=r

    Lähinnä kysymys on, että kannattaisiko laittaa jompikumpi yksinään, molemmat vai ei kumpaakaan. Autolla ajetaan radalla(kin), ja teholuokka tulee olemaan max 500:n paikkeilla. Ihan huvikseen ei kuitenkaan viitsisi satasia poltella, kun muitakin päivitettäviä kohteita riittää.
    Mulla on alipainepuolen öljynkerääjä ja ainakin omassa käytössä sille on tarvetta (semi-käyttöauto, ajot pääsääntöisesti Kehä3 sisäpuolella). Mulla oli myös painepuolen öljynkerääjä mutta sinne ei käytännössä kertynyt ikinä mitään vaikka toki joskus tulee kiihdytettyä rivakammin. Rata-ajoa varten kannattanee hommata (ajattelin itse hommata jos lähden radalle).

    Leave a comment:


  • palze
    replied
    Mitä mieltä raati on näiden paine- ja vakuumipuolen öljynkerääjien hyödyistä: https://burgertuning.com/products/du...c5f2c278&_ss=r

    Lähinnä kysymys on, että kannattaisiko laittaa jompikumpi yksinään, molemmat vai ei kumpaakaan. Autolla ajetaan radalla(kin), ja teholuokka tulee olemaan max 500:n paikkeilla. Ihan huvikseen ei kuitenkaan viitsisi satasia poltella, kun muitakin päivitettäviä kohteita riittää.

    Leave a comment:


  • majgul
    replied
    Originally posted by tommylee View Post
    Omassa on Bremin puolat. Ei ongelmia ole ollut.. Onko nuo delphit sitten vaan huonolaatuisia, kun tuolla jenkkifoorumillakin haukkuivat? :think
    Samaa itsekkin lukenut. En ainakaan toiste laita, tähän uuteen n55 vehkeeseen tuli nyt suosiolla Boschin puolat

    Leave a comment:


  • tommylee
    replied
    Originally posted by majgul View Post
    Aika jännä, itsellä taas hajosi 3 Delphin puolaa 12tkm sisällä. Bosch taas kesti ongelmitta. Erikoisia vehkeitä
    Omassa on Bremin puolat. Ei ongelmia ole ollut.. Onko nuo delphit sitten vaan huonolaatuisia, kun tuolla jenkkifoorumillakin haukkuivat? :think

    Leave a comment:


  • palze
    replied
    Mullakin Delphit, toistaiseksi 10tkm menty ongelmitta. Atlantin toisella puolen käytetään valtaosin Eldorin puolia, ja niitä moni softantekijäkin suosittelee. Valitettavasti ainakin vielä viime keväänä niiden hinta oli noin 50e/puola eli tuplat Delphiin ja Boschiin verrattuna.

    Leave a comment:


  • mmie
    replied
    Originally posted by majgul View Post
    Aika jännä, itsellä taas hajosi 3 Delphin puolaa 12tkm sisällä. Bosch taas kesti ongelmitta. Erikoisia vehkeitä
    Mulla sama tapaus.

    Leave a comment:


  • majgul
    replied
    Originally posted by miyli View Post
    Itse käyttänyt Boschin puolia ja niistä ei niin hyviä kokemuksia. Aika usein menee joku pimeäksi ja pari kertaa ollut uusi puola jo valmiiksi rikki. Sen takia olenkin vaihtanut puoli 20tkm välein suosiolla. Nyt on ollut viime kesän 15tkm ne Delphin metallivaippaiset N55 puolat ja ei ongelmia niiden kanssa.

    Jos varman päälle haluaa pelata on PRECISION RACEWORKS puolat oikea vaihtoehto. Itse päivitän nämä seuraavaksi, tosin ihan pikku vireillä eivät varmasti tarpeelliset, mutta kun ruvetaan menemään 500hv paremmalle puolelle minusta välttämättömät.
    Aika jännä, itsellä taas hajosi 3 Delphin puolaa 12tkm sisällä. Bosch taas kesti ongelmitta. Erikoisia vehkeitä

    Leave a comment:


  • P33P33
    replied
    Itellä oli Precision Raceworks puolat ja toimivat hienosti. Yhtään puolaa ei enää tarvinnut vaihtaa. Tulpanjohdoissa oli alkuun murheita ja ne hajos kirjaimellisesti käsiin, kun niitä irrotteli. Niihinkin nykyään järeempää tekoa olevat johdot.

    Alla linkki uusimpaan villitykseen eli b58 puoliin. Toinen linkki pitää sisällään vertailun eri puolien välillä mm. PRn puolat. Vertailun perusteella kallistuisin tänä päivänä jopa noihin b58 puoliin.

    Hey there everyone, I recently performed an analysis of inductive secondary spark energy on multiple ignition coils and found the stock BMW B58 coils to be quite phenomenal. If you haven't seen that analysis I highly recommend you take a look at it here. Compared to the stock N54/N55 ignition...


    The following is an analysis between the secondary spark energy & thermals produced by various ignition coils. Secondary spark energy is the measurement of energy released from the ignition coil during the discharge event and represents energy delivered across the spark plug gap. My test setup...

    Leave a comment:


  • miyli
    replied
    Itse käyttänyt Boschin puolia ja niistä ei niin hyviä kokemuksia. Aika usein menee joku pimeäksi ja pari kertaa ollut uusi puola jo valmiiksi rikki. Sen takia olenkin vaihtanut puoli 20tkm välein suosiolla. Nyt on ollut viime kesän 15tkm ne Delphin metallivaippaiset N55 puolat ja ei ongelmia niiden kanssa.

    Jos varman päälle haluaa pelata on PRECISION RACEWORKS puolat oikea vaihtoehto. Itse päivitän nämä seuraavaksi, tosin ihan pikku vireillä eivät varmasti tarpeelliset, mutta kun ruvetaan menemään 500hv paremmalle puolelle minusta välttämättömät.

    Leave a comment:


  • hpniemi
    replied
    Itselläni on pykälän kylmemmät NGK 97968 Laser Iridium
    körkivälillä 0.022" ja delphin puolat, toimii.

    Originally posted by temeee. View Post
    Mitkähän puolat/tulpat kannattaisi tilata? Vireinä tulee olemaan perus fbo virit ja tarkoituksena laittaa mhd stage2+:think

    Tulpiksi kannattaa ilmeisesti laittaa ngk tekeleet ja puoliksi bosch vai delphi? Vaikuttaako laittaa s55 metallivaippa puolia? Ja pitääkö nuille vireille laittaa jo astetta kylmemmät? Tällähetkellä on ohjelmoitu ja paikalla BOSCH ZGR6STE2
    Last edited by hpniemi; 08-02-2021, 10:48.

    Leave a comment:


  • temeee.
    replied
    Tilasin nyt nuo n55 boschit ku ei ngkn mallia löytyny aeromotorsilta, kun tuli muitaki hilppeitä sieltä tilattua Eiköhän niillä pärjää tuommosilla vireillä samalla ne delphin metalli vaippa puolat.

    Leave a comment:


  • Juikee
    replied
    Mulla on N54 tulppina Bosch zr5tpp33 0,6 kärkivälillä, eli siis pykälää kylmemmät, N55 vakiot. Puolat taitaa olla Boschit. Hyvin pelaa. Ja seku merkkasin hylsyyn kärjen suunnan, ja kun tulpat laittoi oikeaan momenttiin, niin kaikki tulpat jäi samaan asentoon, n. 90° kärki suuttimesta pois päin. Eli kärki keulaan päin.

    Leave a comment:

Working...
X