Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90/e91/e92/e93 kysymyksiä ja vastauksia XI

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jluoma
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2015
    • 685
    • Lappeenranta

    Originally posted by MikeDry View Post
    mites jos ottaa vakuutuksen ja vaikka 1kk päästä käyttää sitä vakuutusta
    Hys hysss.. ei kai kukaan todella tekisi noin..
    Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.

    325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,

    Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04

    Comment

    • MikeDry
      BTCF Member
      • May 2006
      • 6214
      • Helsinki

      Originally posted by jluoma View Post
      Hys hysss.. ei kai kukaan todella tekisi noin..
      Ei kukaan tee tuota, eikä se ole mitää huijaamista tms.
      Kun se kivi voi lentää ihan milloin vain tuolla
      Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
      Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

      Comment

      • alfaromeo
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2019
        • 256
        • Suomi

        Originally posted by nyyppa View Post


        Nyt se kysymys: mitä hittoa tuossa tarkoittaa:
        The 'condensation sensor, bonded' kit should also be ordered on vehicles with
        S534A automatic climate control, see TIU 64_1438
        Huurteentunnistin. Melkeen pamauttaa vaikka Incarille ja kysyy tiukan hinnan ni ei tarvii kikkailla.
        E92 335ia
        F11 535ia

        Comment

        • Petri.Kekkonen
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2006
          • 7438
          • Oulu

          Onko kellään kokemusta E9x vuotavasta ilmastoinnista? Onko jotain muuta tyypillistä vikapaikkaa kuin lauduttimen kenno?
          E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
          E39 523i M Sport '00, Titansilber

          Comment

          • miyli
            BTCF Member
            • Dec 2008
            • 2089
            • Naantali

            Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
            Onko kellään kokemusta E9x vuotavasta ilmastoinnista? Onko jotain muuta tyypillistä vikapaikkaa kuin lauduttimen kenno?
            Siitä pakosarjan vierestä lämpöpellin takaa putki hapertuu kun sinne pääsee kuraa ja paskaa.
            Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
            Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
            Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

            Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
            Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



            Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
            1/4 maili 11.8 / 205 km/h
            0-200km/h 11.40s
            100-200km/h 6,00s
            http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

            Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

            Comment

            • Petri.Kekkonen
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2006
              • 7438
              • Oulu

              Originally posted by miyli View Post
              Siitä pakosarjan vierestä lämpöpellin takaa putki hapertuu kun sinne pääsee kuraa ja paskaa.
              Kiitos vihjeestä, pitääpä yrittää tuokin vielä tsekata. Korjaamo ehdotti vain lauhduttimen vaihtoa.
              E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
              E39 523i M Sport '00, Titansilber

              Comment

              • Petri.Kekkonen
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2006
                • 7438
                • Oulu

                Korjaamo vaihtoi tänään lauhduttimen, koska epäilivät että vuoto olis siinä kun oli hyvin pieni vuoto. Vika oli kuitenkin juurikin tuossa miyli:n mainitsemassa putkessa eli tässä: https://bemariosat.fi/tuote/tilaustu...ku=64509221757

                Saapa nähdä saisinko tuon ite vaihdettua jahka sen hommaan jostain.
                E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                E39 523i M Sport '00, Titansilber

                Comment

                • reco
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2019
                  • 43
                  • Janakkala

                  Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                  Korjaamo vaihtoi tänään lauhduttimen, koska epäilivät että vuoto olis siinä kun oli hyvin pieni vuoto. Vika oli kuitenkin juurikin tuossa miyli:n mainitsemassa putkessa eli tässä: https://bemariosat.fi/tuote/tilaustu...ku=64509221757

                  Saapa nähdä saisinko tuon ite vaihdettua jahka sen hommaan jostain.
                  Klassikko kohta että alkaa vuotaa tuosta anturin paikoilta tuo linja. Pieni puljaaminen tuossa on että saa vaihdettua. E92 N54 kohdalla piti ottaa irti kaikki muovilärpäkkeet koneen päältä ja takaa, paisari sivuun/irti että saa liikuteltua,suojapelti siitä pyöräkotelon kohdalta pois, alipainesäiliöt pois, imupuolelta suodattimet/kotelo pois tieltä ja sinne se meni
                  Helpottaa varmasti vielä enemmän jos ottaa moottorin johtosarjan pois tieltä, kun itse joutui aika paljon pyörittelemään/kääntelemään että sai vanhan pois ja samoilla jäljillä uuden paikoilleen.
                  ex 07 E92 335iA

                  Comment

                  • Sumba
                    Newbiemmer
                    • Sep 2011
                    • 6
                    • Turku

                    Osaisikohan joku neuvoa mitä voisin vielä koittaa, että saisin angel eyesit toimimaan. Auto on E91 320d 2006 alkuperäisillä xenoneilla. Turun alueella jos jollain paremmat diagnostiikkataidot, niin voin käydä näyttämässä tai korjaamoa voi myös suositella.

                    Auton kun ostin, niin nuo parkit ei toimineet ja vaihdoin polttimoiksi täällä jossain keskustelussa suositellut ledit. Ei alkanut toimimaan ja ennestään paikalla olleet halvat led-polttimotkin toimi ku antoi suoraan akusta virtaa. Kun laittaa valot päälle niin hetken aikaa testailee ja valoja vilkuttelee, niin johtovikakaan ei kyseessä.

                    Lueskelin että frm resetointi voisi olla ratkaisu, niin seuraavaksi ostin k+dcan piuhan ja tein vanhasta läppäristä diagnoosivehkeen. En löytänyt tool32:lla millään polttimolla lukemia laskureissa, mutta nollasin kuitenkin kaikki varmuudeksi. Ei alkanut toimimaan. Carly löytyi ennestään puhelimesta ja sillä sai koodattua parkkien testit pois, jolloin alun vilkuttelu loppuu mutta ei silti ala toimimaan.

                    Ei löydy inpalla tai carlyllä lamppuhin liittyvää vikakoodia, mutta kuitenkin autoa käynnistäessä valittaa mittaristossa lamppuvikaa.

                    Olisiko tuhoon tuomitty yritys ohittaa frm ja viedä vaikka soittimelta virta parkeille, että palaisivat aina kun autossa virrat päällä?

                    Comment

                    • HTK12
                      BTCF Member
                      • Jul 2011
                      • 10941
                      • Joensuu

                      Originally posted by Sumba View Post
                      Osaisikohan joku neuvoa mitä voisin vielä koittaa, että saisin angel eyesit toimimaan. Auto on E91 320d 2006 alkuperäisillä xenoneilla. Turun alueella jos jollain paremmat diagnostiikkataidot, niin voin käydä näyttämässä tai korjaamoa voi myös suositella.

                      Auton kun ostin, niin nuo parkit ei toimineet ja vaihdoin polttimoiksi täällä jossain keskustelussa suositellut ledit. Ei alkanut toimimaan ja ennestään paikalla olleet halvat led-polttimotkin toimi ku antoi suoraan akusta virtaa. Kun laittaa valot päälle niin hetken aikaa testailee ja valoja vilkuttelee, niin johtovikakaan ei kyseessä.

                      Lueskelin että frm resetointi voisi olla ratkaisu, niin seuraavaksi ostin k+dcan piuhan ja tein vanhasta läppäristä diagnoosivehkeen. En löytänyt tool32:lla millään polttimolla lukemia laskureissa, mutta nollasin kuitenkin kaikki varmuudeksi. Ei alkanut toimimaan. Carly löytyi ennestään puhelimesta ja sillä sai koodattua parkkien testit pois, jolloin alun vilkuttelu loppuu mutta ei silti ala toimimaan.

                      Ei löydy inpalla tai carlyllä lamppuhin liittyvää vikakoodia, mutta kuitenkin autoa käynnistäessä valittaa mittaristossa lamppuvikaa.

                      Olisiko tuhoon tuomitty yritys ohittaa frm ja viedä vaikka soittimelta virta parkeille, että palaisivat aina kun autossa virrat päällä?
                      Ettei siellä se ongelma nyt edelleen johdu niistä ledeistä. Oletko kokeillut vakiopolttimolla toimiiko? Koodasitko kylmä & lämmin tarkistukset pois?
                      e39 540iA E85

                      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                      Comment

                      • Sumba
                        Newbiemmer
                        • Sep 2011
                        • 6
                        • Turku

                        Originally posted by HTK12 View Post
                        Ettei siellä se ongelma nyt edelleen johdu niistä ledeistä. Oletko kokeillut vakiopolttimolla toimiiko? Koodasitko kylmä & lämmin tarkistukset pois?
                        En ole koittanut vakiopolttimoita. Pitänee sellaiset hankkia tai sitten ehkä ensin koitan vastaavan wattisilla irtopolttimoilla ettei turhaan osta. Carlyssä oli vaihtoehtoina angel eyes voltage test 1/2 ja 2/2 nämä otin pois päältä. Pitäisi varmaan opetella ncsexpertin käyttöä jos sillä onnistuisi paremmin.

                        Comment

                        • HTK12
                          BTCF Member
                          • Jul 2011
                          • 10941
                          • Joensuu

                          Originally posted by Sumba View Post
                          En ole koittanut vakiopolttimoita. Pitänee sellaiset hankkia tai sitten ehkä ensin koitan vastaavan wattisilla irtopolttimoilla ettei turhaan osta. Carlyssä oli vaihtoehtoina angel eyes voltage test 1/2 ja 2/2 nämä otin pois päältä. Pitäisi varmaan opetella ncsexpertin käyttöä jos sillä onnistuisi paremmin.
                          Perinteisellä hehkulangalla kokeilisin. Jos intoa riittää, niin joku irtopolttimokin käy.
                          e39 540iA E85

                          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                          Comment

                          • Petri.Kekkonen
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2006
                            • 7438
                            • Oulu

                            Originally posted by reco View Post
                            Klassikko kohta että alkaa vuotaa tuosta anturin paikoilta tuo linja. Pieni puljaaminen tuossa on että saa vaihdettua. E92 N54 kohdalla piti ottaa irti kaikki muovilärpäkkeet koneen päältä ja takaa, paisari sivuun/irti että saa liikuteltua,suojapelti siitä pyöräkotelon kohdalta pois, alipainesäiliöt pois, imupuolelta suodattimet/kotelo pois tieltä ja sinne se meni
                            Helpottaa varmasti vielä enemmän jos ottaa moottorin johtosarjan pois tieltä, kun itse joutui aika paljon pyörittelemään/kääntelemään että sai vanhan pois ja samoilla jäljillä uuden paikoilleen.
                            Putki vaihdettu, varmaan vajaa 4 tuntia meni tosi hitaasti ruuvaillen ja ihmetellen milloin mitäkin kohtaa että ei tule rikottua johtojen liittimiä eikä muuutakaan. Selkeä ja suoraviivainen homma kyllä muuten. Alipainesäiliöitä ei E92 N55:ssä tiellä ollut ja moottorin johtosarja antoi tarpeeksi myöten kun muovit vaan poisti koneen päältä. Ja sen iskaritolppaan kiinnittyvän jäykistetangon kans irrotin. Paisarin osaltakin riitti kun irrotti kiinnikeistä ja siirsi sivuun hetkeksi. Toivottavasti ei vuotais ilmastointi enää.

                            Noita uuden putken O-rengastiivisteitä (kuvassa vanha putki) käskettiin jossain videolla öljyämään, en tiiä mikä niihin oli ollut oikea öljy, mutta syystä tai toisesta uudessa putkessa oli toisen pään suojatulppa öljyssä sisältä niin sillä sitten öljysin molempia.

                            Last edited by Petri.Kekkonen; 19-06-2022, 21:32.
                            E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                            E39 523i M Sport '00, Titansilber

                            Comment

                            • buubaa
                              Bimmer Rookie
                              • May 2013
                              • 140
                              • Lahti

                              Mulla on kaks avainta joista toisessa toimii vaan välillä lukitus ja avaus napit ja toisessa pelkkä lukitusnappi, onko noille mitään tehtävissä vai täytyykö vaan hommata uusi avain?

                              Comment

                              • HTK12
                                BTCF Member
                                • Jul 2011
                                • 10941
                                • Joensuu

                                Originally posted by buubaa View Post
                                Mulla on kaks avainta joista toisessa toimii vaan välillä lukitus ja avaus napit ja toisessa pelkkä lukitusnappi, onko noille mitään tehtävissä vai täytyykö vaan hommata uusi avain?
                                Mikrokytkimet vaihtoon.
                                e39 540iA E85

                                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎