Tuskin se siinä auttaa mitenkään. Ainoa järkevä keino taitaa olla nesteiden vaihto. Jos epäilee, että tyhjennyksellä kaikki öljyt ei lähde, niin sitten voi miettiä huuhtelua, tekemällä vaihdon pariin kertaan.
E90/e91/e92/e93 kysymyksiä ja vastauksia XI
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
E93 335i Aarre, Montego blue
E90 318i talvipulkka
Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.
-
Takapyörän laakeri abs-"kehällä", mikä merkki paras, FAG, SKF?BMW 335i coupe -06
BMW 330i coupe -00
Ja pari vanhempaa menOpeliä
Comment
-
N47 ja nyhtävä/nykivä meno lämmetessään.
Kylmänä toimii hyvin, auto ei kulje "nyhtämällä". Kun moottori lämpeää hieman niin alkaa nyhtäminen, huomaa hyvin esim. 40km/h nopeudessa kun joku vastustaisi menoa ja kierrosmittari pomppii 100rpm molemmin puolin, toisinaan tekee myös ilman kierrosmittarin pomppimista ja kovemmissa nopeuksissa nyhtäminen/nykiminen/tärinä tuntuu resonointina hyttiin saakka.
Oiretta ei kuitenkaan ole jos ajaa esim. loivaa alamäkeä kun ei ole ns. veto päällä.
Mitään vikavaloja ei pala, eikä löydy myöskään vikakoodeja moottorin eikä automaattivaihteiston puolelta.
Voisiko olla vika turbiinissa tai mahdollisesti määränsäätöventtiilissä? Boschin testeri käytössä, jolla ei kovin kummoisia taikatemppuja pysty tekemään.
Testimielessä kokeiltu toisella perällä, mutta ongelma ei muuttunut mihinkään. Vasen takajarru myös laahasi joka korjattu, mutta ei ollut vika siinäkään.E30 325iA
E30 325i m-tech 2
E91 320d
Comment
-
Sain asennettua ISTA D:n vanhaan Win8 läppäriin, mutta muutama kysymys ennen autoon kytkemistä.. Pitääkö ISTAlla vikamuistia tutkiessa jotenkin vakauttaa auton jännite tai pitikö sitä valvoa koko ajan ettei putoa alle 12V koska saattaa muuten vaurioittaa yksiköitä? Vai oliko tuo vaan ISTA P:lle ja ohjelmointiin? Käytössä perinteinen K-line/D-can- kaapeli USBilla itse läppäriin. Ja E90:stä oonl lukemassa vikamuistia siis.
Comment
-
315tkm mittarissa nyt eli onhan tällä jo rullattu. Humppaa kiekkamittari sen 100rpm molemmin puolin, mutta vain toisinaan. Tosin oon kiinnittäny huomion siihen, että n. 90% ajasta kun se humppaa kierroksia niin tekee myös tuota nykimistä/nyhtämistä. Toisinaan ei vaikka kierrokset humppaa. Pitää koittaa saada vielä kunnon testerin päähän jos sieltä jotain tarkempaa löytys, mutta turbiiniviaksi tätä itsekin ajattelisin ilman tarkempaa diagnoosiakin.Originally posted by Heguli 31 View PostOnkos paljonkin ajettu laite? Täältä ääni turbiinille, jos on enemmin rullattu. Humppaako kiekkamittari jos esim. ajaa vakkarilla tasaista satasen nopeutta. Kunnon koodit voisit tosin jollain luettaa esim. INPA/ISTA.E30 325iA
E30 325i m-tech 2
E91 320d
Comment
-
e91 318d
Taka-apurunko mädäntynyt ja valikoima näyttää aika heikolta. millaisia kokemuksia tarvike rungoista ja Inter Cars S.A./Fortune Line valmistajan osista?
toinen kysymys mitä laakeria kannattaa tarjota takapäähän tällähetkellä, abs magneetit integroitu laakeriin ja edellinen kesti reilun vuoden (laakeri ehjä mutta magneeteissa jotain häikkää), nykyistä merkkiä mikä asennettu ei tiedossa.E46 330d 2002
Comment
-
https://ovoko.fi/haku?man_id=1&cmc=9...549%3B&cpc=387Originally posted by eXon91 View Poste91 318d
Taka-apurunko mädäntynyt ja valikoima näyttää aika heikolta. millaisia kokemuksia tarvike rungoista ja Inter Cars S.A./Fortune Line valmistajan osista?
toinen kysymys mitä laakeria kannattaa tarjota takapäähän tällähetkellä, abs magneetit integroitu laakeriin ja edellinen kesti reilun vuoden (laakeri ehjä mutta magneeteissa jotain häikkää), nykyistä merkkiä mikä asennettu ei tiedossa.
Mites tuolta?ex e36 325
ex e46 328
e92 335i FBO
Ducati 900S ie
KTM 640
Suzuki GT550
Honda CBR600
Comment
-
Osaako kukaan sanoo tosta ISTA D:stä että pitääkö auto olla laturin perässä koodien luvun ajan? Pitäis päästä tutkimaan miksi tyhjäkäynti on normaalia korkeemmalla eli 800rpm sen 600 rpm sijaan...Originally posted by AmateurDrive View PostSain asennettua ISTA D:n vanhaan Win8 läppäriin, mutta muutama kysymys ennen autoon kytkemistä.. Pitääkö ISTAlla vikamuistia tutkiessa jotenkin vakauttaa auton jännite tai pitikö sitä valvoa koko ajan ettei putoa alle 12V koska saattaa muuten vaurioittaa yksiköitä? Vai oliko tuo vaan ISTA P:lle ja ohjelmointiin? Käytössä perinteinen K-line/D-can- kaapeli USBilla itse läppäriin. Ja E90:stä oon lukemassa vikamuistia siis.
Comment
-
Ei tarvitse olla. Voit lukea käynnissä ollessa, tai ihan vaan virrat päällä. Sammuttelet vaan valot, puhaltimen yms, niin vie mahdollisimman vähän virtaa. Koodatessa olisi hyvä olla virtalähteessä kiinni.Originally posted by AmateurDrive View Post
Osaako kukaan sanoo tosta ISTA D:stä että pitääkö auto olla laturin perässä koodien luvun ajan? Pitäis päästä tutkimaan miksi tyhjäkäynti on normaalia korkeemmalla eli 800rpm sen 600 rpm sijaan...E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport
Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.
👍 2Comment
-
Millaisia kokemuksia porukalla on tuosta sähköisestä "öljytikusta"? Olen tässä yrittänyt pähkäillä kuinka paljon tuo tuore kakkosauto (N52) kuluttaa öljyä ja tuntuu tuo mittari elävän vähän omaa elämäänsä. Löin uudet öljyt koneeseen ja laski melkein heti yhden pykälän alaspäin. Muutama päivä myöhemmin tippui puoleenväliin, ja alkoi jo vähän huolettamaan. Kuitenkin eilen palasi tuohon toiseksi ylimpään, kunnes tänään tippui kerralla 2 pykälää, toiseksi alimpaan. Kannattaako tuolle antaa mitään painoarvoa, kunnes pyytää lisäämään litran?F20 M135i xDrive -13
Ex F31 328i -12
Comment
-
Kyllä tuo heilahtelee. Vanhan ajan mittatikkua luettiin aina auton pysähdyttyä, kun öljyt olivat jo laskeutuneet alas. Siinä tilanne on aina vakioitu. Sähköinen mittaus taas tapahtuu ajon aikana, jolloin se öljy on kierrossa ja siten olosuhteet mittaukselle eivät ole ihan niin vakioituja. Tai näin minä sen tulkitsen.Originally posted by Ville27 View PostMillaisia kokemuksia porukalla on tuosta sähköisestä "öljytikusta"? Olen tässä yrittänyt pähkäillä kuinka paljon tuo tuore kakkosauto (N52) kuluttaa öljyä ja tuntuu tuo mittari elävän vähän omaa elämäänsä. Löin uudet öljyt koneeseen ja laski melkein heti yhden pykälän alaspäin. Muutama päivä myöhemmin tippui puoleenväliin, ja alkoi jo vähän huolettamaan. Kuitenkin eilen palasi tuohon toiseksi ylimpään, kunnes tänään tippui kerralla 2 pykälää, toiseksi alimpaan. Kannattaako tuolle antaa mitään painoarvoa, kunnes pyytää lisäämään litran?
itsellänikin ne heittää jonkin verran ja vasta sitten kannattaa reagoida, kun tulee se ilmoitus. Eikä ihan aina silloinkaan ole tarve lisätä. Taannoin jouduin melko jyrkässä alamäessä tyhjäkäynnillä seisomaan jonkin aikaa ja siinä tuli hälytys mittaristoon. Tasaiselle kun siirryin, niin taas oli öljymäärä sallituissa rajoissa.
E93 335i Aarre, Montego blue
E90 318i talvipulkka
Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.
👍 2Comment
-
Näin sen itsekin järkeilin. Täytyy seurailla tilannetta ja yrittää olla stressaamatta liikaaOriginally posted by Silmaauki View PostKyllä tuo heilahtelee. Vanhan ajan mittatikkua luettiin aina auton pysähdyttyä, kun öljyt olivat jo laskeutuneet alas. Siinä tilanne on aina vakioitu. Sähköinen mittaus taas tapahtuu ajon aikana, jolloin se öljy on kierrossa ja siten olosuhteet mittaukselle eivät ole ihan niin vakioituja. Tai näin minä sen tulkitsen.
itsellänikin ne heittää jonkin verran ja vasta sitten kannattaa reagoida, kun tulee se ilmoitus. Eikä ihan aina silloinkaan ole tarve lisätä. Taannoin jouduin melko jyrkässä alamäessä tyhjäkäynnillä seisomaan jonkin aikaa ja siinä tuli hälytys mittaristoon. Tasaiselle kun siirryin, niin taas oli öljymäärä sallituissa rajoissa.
Huohotin on juuri putkineen vaihdettu ja muutenkaan ei oikeen ole merkkejä, että reilusti söisi.
F20 M135i xDrive -13
Ex F31 328i -12
Comment
-
Tosiaan kun näyttää vaan OK yleensä öljyä on oikee määrä ja lisäys vasta sitten kun pyytää. Siihen kannattaa muuten varautua että jos auto vei reippaammin öljyä ennen huohottimen uusimista, niin öljynkulutus ei heti vähene, vaan muutaman tonnin päästä vasta merkittävimmät parannukset. Ainakin omalla kohdalla meni näin, että ennen remonttia meni lähemmäs litra tonnilla, huohottimen uusimisen jälkeen putosi 6-7desiä/1000km ja kun ajoin taas pidemmän aikaa (reippaammalla kaasujalalla) niin menee "enää" 4 desiä/1000km. Ilmeisesti m-renkaat karstottuu kun työntää imupuolelta öljyä palotiloihin ja sitten ajossa taas vapautuvat. Forte pesun aion itse tehdä, josko sais putoomaan vielä lisää öljynkulutus tostaOriginally posted by Ville27 View Post
Näin sen itsekin järkeilin. Täytyy seurailla tilannetta ja yrittää olla stressaamatta liikaa
Huohotin on juuri putkineen vaihdettu ja muutenkaan ei oikeen ole merkkejä, että reilusti söisi.
👍 1Comment
Comment