Announcement

Collapse
No announcement yet.

E9x alustan päivitystä

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Puistis
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2013
    • 849
    • 09

    Kuinka kauan olisi hyvä antaa jousien "asettua" ennen kuin vie auton nelipyöräsuuntaukseen? Riittääkö 500km/vajaa viikko?

    Comment

    • Dualfun
      Moderator
      • Jan 2003
      • 17837
      • PKS

      Originally posted by Puistis View Post
      Kuinka kauan olisi hyvä antaa jousien "asettua" ennen kuin vie auton nelipyöräsuuntaukseen? Riittääkö 500km/vajaa viikko?
      Eiköhän se riitä. Ehkä ottasin pari kaveria takapenkille ja kävisin hyppimässä vaikka Porvoon moottoritiellä kertaalleen jos haluat hifistellä.
      E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
      E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

      E28 ///M535i '87 zinnoberrot

      ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
      ½ E36
      ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
      Muut talouden vehkeet:
      E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
      Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
      Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

      Comment

      • atteee
        BTCF Member
        • May 2013
        • 167
        • Yka

        Originally posted by Winx View Post
        Saako Euroopasta 380mm asti venyviä säädettäviä koiranluita? Yleisimmät on pisimmillään 320mm tai 355mm. Nelivedossa on vakiot n. 343mm pitkät (13,5"). Pitäisi saada madalluksen kanssa vielä pidemmät.

        Jenkeistä löytyy, mutta hintaa tulee yli 200€.

        Tällä hetkellä ajattelin britti-ebaysta tämmöisiä:

        Turnbuckle M10 Link. Adjustable from 350 mm to 390 mm
        M10 Male LH Rose Joint ULTRA HIGH STRENGTH /PERFORMANCE
        M10 Male RH Rose Joint ULTRA HIGH STRENGTH /PERFORMANCE
        Sealing Boot for M10 and M12 Male or Female Rose Joint Rod End Dust Boot
        Ja LH/RH-mutterit päälle kiinnityspultteineen, prikkoineen ja muttereineen.

        Taaempia en ole vielä pohtinut.
        Oonko mää vaan tyhmä vai ymmärränkö nyt väärin?
        Eikö madaltamisessa laiteta yleensä lyhemmät koiranluut ?
        Mulla ainakin tuli alustasarjan mukana säädettävät, ja laitoin ne lyhemmäksi, kuin vakiot

        Comment

        • Tommix
          BTCF Member
          • Dec 2006
          • 5402
          • S:t Karins

          Originally posted by Veeksi View Post
          Dollarin kurssi on pilannut kaikki mun lähteet. :(

          Noi TRW:n M3 palikat on tähän asti olleet OEM mistä on vaan rälläköity leimat pois.
          Kiitos Veeksi tuota TWR vinkistä...
          Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
          Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
          ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
          Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

          Comment

          • Winx
            Bimmer Rookie
            • Sep 2014
            • 79
            • Tampere

            Originally posted by atteee View Post
            Oonko mää vaan tyhmä vai ymmärränkö nyt väärin?
            Eikö madaltamisessa laiteta yleensä lyhemmät koiranluut ?
            Mulla ainakin tuli alustasarjan mukana säädettävät, ja laitoin ne lyhemmäksi, kuin vakiot
            Kyllä ne pitäisi olla madaltaessa pidemmät. Madaltaessa vaimentimen koiranluun kiinnityspiste nousee koriin nähden ja vakaajan esijännitys ei ole hyvä juttu esim. töyssyissä. Jotain tommosta...

            Don't Underestimate Endlinks when Lowering

            Tuossa keskustelussa UltraRacer15 laittoi omaan nelivetoonsa M3:een tarkoitetut 1,5 tuumaa pidemmäksi venyvät.

            Könysin auton alla eilen ja tänään yltäpäältä ravassa asentaessa KW V1:n (ei kannata pestä alustaa etukäteen). Eteen laitoin (idioottina) ne 3mm korkeammat takavedon Febi Bilstein-kääntölaakerit ja nyt etu- ja takasäädöt puolivälissä auto keulii aivan perkeleesti. Joutunen ruuvaamaan edestä säädön alle KW:n suosituksen, että saan auton balanssiin. Varmaan vielä tolpat pois ja nelivedon omat kääntölaakerit tuo 3mm takia. Kannatti säästää 60-70€ tuon takia.

            On tuo takavakaaja hämmästyttävän ohut. Saa mennä vaihtoon huollon yhteydessä.
            -09 330xi

            Comment

            • jonttt
              BTCF Member
              • Feb 2012
              • 71
              • Lempäälä

              Eipäs sitten sopinutkaan E92 M3 BC tolpat eteen E91:seen. Alapään kiinnitys 11mm liian paksu.
              Nykyiset:
              BMW E91LCI 320D http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=324291
              Nissan 200SX S13 SR20DET

              Comment

              • jutik
                Newbiemmer
                • Apr 2015
                • 1
                • Suomi

                Morjensta! Aatteli lähestyä teitä semmosella kysymyksellä kun olisi haluja laittaa omaa bemaria vähän matalammaksi mutta ei ole ennen tullut juuri oltua asentamassa/valitsemassa sopivaa Alustasarjaa/pelkkiä jousia?

                Eli autona vuoden bmw 2005 325 e 90 sedan. Kesävateissa pyörii 225/35-19 jz takana 255/35-19.

                Minkä laista sarjaa lähtisitte suosittelemaan. hinta saisi mielellään jäädä alle 700e, mutta saako sillä mitään järkevää aikaiseksi?
                Click image for larger version

Name:	bmw.jpg
Views:	1
Size:	74.6 KB
ID:	4832200

                Comment

                • Kimmo-R
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2010
                  • 400
                  • Tampere

                  Originally posted by jutik View Post
                  Morjensta! Aatteli lähestyä teitä semmosella kysymyksellä kun olisi haluja laittaa omaa bemaria vähän matalammaksi mutta ei ole ennen tullut juuri oltua asentamassa/valitsemassa sopivaa Alustasarjaa/pelkkiä jousia?

                  Eli autona vuoden bmw 2005 325 e 90 sedan. Kesävateissa pyörii 225/35-19 jz takana 255/35-19.

                  Minkä laista sarjaa lähtisitte suosittelemaan. hinta saisi mielellään jäädä alle 700e, mutta saako sillä mitään järkevää aikaiseksi?
                  [ATTACH]128933[/ATTACH]
                  Eibachin jouset ja Konin STR.T iskarit. 1.5v ollut itsellä alla ja aina hymy korvissa ajaessa. On niin mukavat kun olla voi nappivalinta Suomen teille ja talveen. Tätä ennen Bilstein B8:t samoilla jousilla oli ihan kauheat ja meni vielä vuoden jälkeen rikki.
                  Larkspeediltä briteistä koko paketin saa varmaan alta 600e ja Koneilla tais olla vielä elinikäinen takuu. Jouset kyllä keuli aavistuksen alkuun mutta korjaantu kun tilautin marmorilta huonojen teiden kitin takajousiin.
                  Hifejä bemmeihin ym. tuunaamista. xHP dealer.
                  --Audiokit.fi--
                  BMW autohifi ryhmä Facebookissa.
                  BMW i4 M50 Supercharged -23
                  BMW i3 60Ah -14

                  Comment

                  • X6M
                    Newbiemmer
                    • Nov 2014
                    • 20
                    • Suomi

                    Originally posted by Supra^ View Post
                    E91 320d:hen H&R 29187-2 (35/20mm) madallusjouset:

                    Vakio (M-Sport) etäisyys navasta kaareen:
                    Edessä 345mm
                    Takana 340mm

                    Madallusjousilla:
                    Edessä 340mm
                    Takana 340mm



                    Ei paljoa tippunut. Jos jotain positiivista haluaa hakea, niin on ne muuten ihan hyvät, vähän vaikuttais jäykistyneen, ja turha kallistelu mutkissa vähentyneen. Ja onhan tuo nyt silmämääräisesti balanssissa, vaikka pään saa vielä tungettua renkaan ja kaaren väliin sekä edessä että takana. Sedaniin ilmeisesti löytyy 45/30mm jousia, ne on sitten varmaan ne joita kaikki niin kovasti kehuu.
                    Onko nuo linkin jouset samat kuin mitkä laitoit? 29187 Haulla kävis ykkössarjalaiseen? http://www.nettivaraosa.com/auton-varaosat/1981657 Oma auto 318d e91 facelift.

                    Comment

                    • Puistis
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2013
                      • 849
                      • 09

                      Sain vihdoin laitettua Eibachin jouset alle. Tuli omasta mielestä juuri sopivan korkuinen. Jouset on sopivan jämäkät, eikä kallistele liikaa mutkissa.

                      Comment

                      • LUMI
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2011
                        • 251
                        • kotona

                        Originally posted by Puistis View Post
                        Sain vihdoin laitettua Eibachin jouset alle. Tuli omasta mielestä juuri sopivan korkuinen. Jouset on sopivan jämäkät, eikä kallistele liikaa mutkissa.
                        millä koneella sun koppa on ja paljonko on kaaresta navan keskelle

                        Eibachin ja H&R välillä tässä arvon että kummat itelle laittas

                        Comment

                        • Puistis
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2013
                          • 849
                          • 09

                          Originally posted by LUMI View Post
                          millä koneella sun koppa on ja paljonko on kaaresta navan keskelle

                          Eibachin ja H&R välillä tässä arvon että kummat itelle laittas
                          325i/N53

                          Mitat kaaresta napaan edessä 340mm ja takana 345mm. Ja eiköhän ne tuosta vielä millin pari asetu alemmas, nyt tosiaan vasta 15km ajettu.

                          Comment

                          • -rik
                            BTCF Member
                            • Nov 2009
                            • 827
                            • Rovaniemi

                            ei enää mitään,,
                            Last edited by -rik; 04-04-2015, 23:34.
                            ex bimmers: | BMW e91 335dA | BMW e34 518i | BMW e60 530dA | BMW e36 318iS |

                            Comment

                            • bemu2000
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2003
                              • 17799
                              • Jämsä

                              Originally posted by LUMI View Post
                              millä koneella sun koppa on ja paljonko on kaaresta navan keskelle

                              Eibachin ja H&R välillä tässä arvon että kummat itelle laittas

                              Laita AP:n jouset. H&R:t oli omasta mielestä ainakin orkkis iskareilla huonot. AP:t enemmän M-sport jousia vastaavat, eli ei niin pintapehmeät kuin H&R. Jos H&R ja Eibach jousista pitää valita, niin ehdottomasti Eibach.
                              TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                              Vanteet edullisesti
                              Nostureita ja rengaskoneita

                              Comment

                              • Dualfun
                                Moderator
                                • Jan 2003
                                • 17837
                                • PKS

                                Originally posted by bemu2000 View Post
                                Laita AP:n jouset. H&R:t oli omasta mielestä ainakin orkkis iskareilla huonot. AP:t enemmän M-sport jousia vastaavat, eli ei niin pintapehmeät kuin H&R.
                                Makuja on erilaisia.. Itse taas pidän H&R todella asiallisena juuri siksi että ovat hieman pintapehmeät. Ainakin tollanen 4cyl LCI M-Sport on ihan järjettömän kova kaupunkiajossa. Toisaalta isäukon E93 330d M-Sport 19" vanteilla oli kuin ajelisi vakioalustalla, joten eroa on M-Sport alustan tuntumassakin riippuen koneesta/korimallista.
                                E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
                                E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

                                E28 ///M535i '87 zinnoberrot

                                ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                                ½ E36
                                ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
                                Muut talouden vehkeet:
                                E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                                Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
                                Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎