Originally posted by alttu
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E90 / E91 / E92 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
E92 335iA -08
---
ex E34 540iA -93
ex E90 325iA -05
ex E39 530iA -00
ex Toyota Avensis
ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)
-
-
Originally posted by E39-530A View PostNo siinä muovinpalassa katossa, jossa on etukattovalot ja muuta mahdollista vipua. Siinä on kaksi sellaista punaista, olisiko lediä, jotka paistavat enimmäkseen keskikonsoliin. Ennenmminkin tulee mieleen manuaalivaihteisilla helpottamaan vaihdekepin löytämistä pimeässä:think.sen verran meinaan ovat tehottomat, jonkin sortin "Tunnelma valot".
on meinaa mahtavan näköisiä E92:t yöllä kun oranssit sisävalot päällä
Comment
-
-
Tein itse ja säästin - Taas....
Eli vaihdoin uudet D1S-polttimot kaksoisxenoneihin, koska entiset oli jo aika siniset ja keskenään eriväriset.
Nyt sitten vasta värivirhettä onkin, valokuvion keskellä on keltainen läntti, reunat on ruskeat ja muutenkin ovat todella kellertävät alkuperäisiin verratuna.
Polttimot on siis Philipsin ihan merkkipolttimot.
Valokuvio on kyllä ihan oikein eli poltin on luultavasti kohdallaan.
Kirkastuuko nuo valkoisempaan suuntaan kun jonkin aikaa käyttää?
Luin joskus jostain että nuokin pitää ikäänkuin "sisäänajaa".
Samalla huomasin että toisen umpion linssi on ihan harmaa, liekkö jöskus jotain likaa päässyt sisälle jonka sitten poltin on savustanut.
Polttomon lasikin oli ihan mattaharmaa.
Saako noita umpioita mitenkään auki, tai edes sitä linssimöykkyä irti, ilman että tarvisi lasia särkeä tai sahata irti?
Autossa on siis kaksoisxenonit kurvivalotoiminnolla.Musta E90 330 xda -05 kaikilla mausteilla, Powered by Karala
Läppäleikkaukset, puslanvaihdot, jarrulevysorvaukset, jyrsin- yms. koneistushommat ja muuta teknistä vertaistukea E90:iin Nivalan seudulla: 0405113911
Comment
-
-
Originally posted by exodus View PostOlihan nuo valot jo E39:ssä aikoinaan. Eli ei uutta auringon alla.e90 325ia 2009 lci M-Sport SaphireBlack
Ex.
e61 520da 2009 lci M-Sport GarbonBlack
e91 325i 2009 lci SaphireBlack
e91 325i 2005 ArktisMetal
e46 320ci 2001 TobassBlue
e39 523i 1996 AlpinWhite 2
S1000rr 2010 Thunder grey
Comment
-
-
Originally posted by kemo81 View PostTaitavat olla useammassakin mallissa olleet.Itellä ainakin jokaisessa omistamassani.Nykyisessä muistaakseni jopa takapenkillekkin..BMW F11 530 dA VOLL
Carbon-schwarz Metallic
BMW E30 325i Sport
Comment
-
-
Originally posted by Casull View PostTein itse ja säästin - Taas....
Eli vaihdoin uudet D1S-polttimot kaksoisxenoneihin, koska entiset oli jo aika siniset ja keskenään eriväriset.
Nyt sitten vasta värivirhettä onkin, valokuvion keskellä on keltainen läntti, reunat on ruskeat ja muutenkin ovat todella kellertävät alkuperäisiin verratuna.
Polttimot on siis Philipsin ihan merkkipolttimot.
Valokuvio on kyllä ihan oikein eli poltin on luultavasti kohdallaan.
Kirkastuuko nuo valkoisempaan suuntaan kun jonkin aikaa käyttää?
Luin joskus jostain että nuokin pitää ikäänkuin "sisäänajaa".
Samalla huomasin että toisen umpion linssi on ihan harmaa, liekkö jöskus jotain likaa päässyt sisälle jonka sitten poltin on savustanut.
Polttomon lasikin oli ihan mattaharmaa.
Saako noita umpioita mitenkään auki, tai edes sitä linssimöykkyä irti, ilman että tarvisi lasia särkeä tai sahata irti?
Autossa on siis kaksoisxenonit kurvivalotoiminnolla.
Lienee tyyppivika/ominaisuus tuo umpioiden likaantuminen sisäpuolelta. Minulla ne ovat kuluneen ja likaisen näköiset, vaikka kaikki kannet ym. ovat olleet hyvin paikallaan.E92 335iA -08
---
ex E34 540iA -93
ex E90 325iA -05
ex E39 530iA -00
ex Toyota Avensis
ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)
Comment
-
-
Originally posted by b mutteri kasa View PostMinunkin mielestä erittäin hyvä,kun on tollainen pieni valaistus...E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Vielä noista akuista. Eli autossa on tällä hetkellä 80Ah akku. Boschin AGM akuista on pelkästään vain hyviä kokemuksia ja sellaisen ajattelin tuohon E91:seen hommata. Boschin AGM akkuja on kahta eri kokoa; 70Ah ja 95Ah. Eli jouttuuko joka tapauksessa käydä ohjelmoimassa autoa, vaikka ostaisikin tuon pienemmän akun? Tuo isompi tietysti kiinnostaisi koska autossa on webasto, vaikka auto ei vissiin ymmärrä kuin 90Ah asti? Mitä käy jos ostan ton 95Ah akun ja ei käy ohjelmoimassa autoa. Kärsiikö akku siitä?
Comment
-
-
Originally posted by lao View PostTestasin omasta 3l dieselistä ajolämmöt maantiellä ja näytti oleven 77-81. Yli 86 en saannu edes motarilla polkemalla ja sitten välittömästi pysähtymällä.
Tarkoittaa että aloitan tuon EGR-termarin vaidolla. Mitä se maksaa marmorilta ja onko niitä yleensä siellä hyllyssä? Mikä on osan varaosanumero?
Comment
-
-
Missä vika kun e90 320da -05 yhtäkkiä lakkasi keskuslukko toimimasta, ovet ei aukea mutta takakontin lukko toimii? Jossain välissä kun ränkkäsi avainta niin toinen takaovi aukesi ja pääsi autoon sisään, kokeili auton sisällä olevaa ovenlukitusnappia niin sekään ei aukaissut lukkoja, missä voisi olla vika? Ja sitten vielä kun kaukoohjaimesta painaa ovien aukaisunappia niin kaikki ikkunat aukeaa,eli nyt on jokin pahasti pielessä,kellään ollu samanlaista vaivaa?Last edited by n0fear; 23-01-2011, 18:34.
Comment
-
-
Olisi kysymys oheisen kuvan (linkki) osasta 11 eli trim panel lower right. Sehän on etureunastaan kiinni hanskalokeron alla ilmeisesti 2:lla ruuvilla mutta pitäisikö sen olla myös takareunastaan kiinni? Tuossahan näkyy oikealla takareunassa tuollainen väkänen ylöspäin, kuuluisikohan sen olla kojelaudan vastakappaleen sisällä tms? Itsellani tuo panel on takaosastaan selkeästi irti, eli "heiluu" itsekseen jonkin verran korkeussuunnassa (~20mm). Lämppärin sisähaaran asennuksen yhteydessä tuo taidetaan irroittaa, joten on saattanut jäädä huonosti siinä vaiheessa.
Kyllähän siellä se vastakappale oli johon tuo olisi pitänyt kiinnittää. No, nyt on kuten pitääkin, eikä kengän kärjetkään ota enää kiinni.ex: E91 320dA -07
Comment
-
-
Originally posted by @Biimer View PostOnko kukaan vaihtanut e90 318i kampiakselin stefaa? Suht tiukassa tuntus olevan:think
Pull the oil seal from the cover using a hooked instrument. Alternatively, drill three small holes on the oil seal, and screw self-tapping screws into the holes, then use pliers to pull the seal out.
Take great care not to damage the pulley hub or the sealing surface.
If you are unable to pull the seal out using these methods, the crankshaft pulley hub must be removed (see section 5) and the seal levered from place using a hammer and chisel.
Comment
-
Comment