E90 / E91 / E92 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • samppa...
    Bimmer Rookie
    • Sep 2008
    • 117
    • .

    Originally posted by sami_004 View Post
    Hei,

    hoksaako kukaan mistä tällaiset tukivarret on kotoisin?
    Auto E90 320D -06.

    Irroittivat korjaamolla ahtimen, jonka johdosta kyseiset osat irroitettu.
    Ainoat numerosarjat jotka tangosta löytyy ovat:

    645030256L
    646030257R

    Real.OEM:Stä en löytänyt mitään noilla numeroilla.
    Eikö nuo ole konehuoneen puolelta ne tangot, joista toinen pää kiinnittyy iskarin yläpuolelta ja toinen pää tuulilasin alareunaan..

    Comment

    • sassi
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2008
      • 412
      • Nivala

      Originally posted by sami_004 View Post
      Hei,

      hoksaako kukaan mistä tällaiset tukivarret on kotoisin?
      Auto E90 320D -06.

      Irroittivat korjaamolla ahtimen, jonka johdosta kyseiset osat irroitettu.
      Originally posted by samppa... View Post
      Eikö nuo ole konehuoneen puolelta ne tangot, joista toinen pää kiinnittyy iskarin yläpuolelta ja toinen pää tuulilasin alareunaan..
      Ovat juurikin nuo tukitangot. Minäkin käytin nuo omastani irti kun suoritin läppäleikkauksen, on enempi tilaa irrottaa moottorin suojamuoveja ja imusarjaa.
      Näkyvät tuossa kuvassa hyvin ja päätyvät tuossa tuulilasin alareunan suojamuovissa näkyvän tulpan alla olevaan pulttiin. (pyöreä lätkä vänkärin puolen vinkkarin vieressä)
      Last edited by sassi; 13-11-2011, 15:48. Reason: Kuva lisätty
      --
      Sassi
      - F10 530d
      - KTM 690 Enduro
      Ex. E90 330d, E46 330d

      Comment

      • J-Boy
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2011
        • 405
        • Länsi-rannikko

        Originally posted by kooma View Post
        Mulla on valtava avainnippu aina jossain syvällä taskunpohjalla, käytän kaukkaria oikeastaan vain silloin jos viimeiseksi olen takaluukulla. Ainoa "ongelma" on se jos on avaimet taskussa kun pesee autoa, kahvoja kun pesee niin lukot menee ees taas Nyttemin olen oppinut jättämään pesun ajaksi avaimet vähän matkan päähän.
        Pestessä kannattaa jättää avaimet auton sisälle.. Silloin ei mene ovet lukkoon, kun pesee kahvojen seutua.

        CA:ssa kätevä juttu on takakontin käyttö auton ollessa lukossa. Painaa hetken jompaa kumpaa avausnappia luukuista ja aukeaa. Kiinnilaitettaessa ei tarvi lukita enää erikseen. Ja jos jostain syystä unohtaa avaimet takaluukkuun, niin luukku poppaa ylös itsestään..

        Ja mulla autto ainakin näin parin päivän testin perusteella toi, et painaa lukituskohtaa kahvasta 2 sormella.
        F31 320xDA
        M-B Sprinter 319

        Ex: E82 135i, E91LCI 330xd, VW T5 2.5TDI 4Motion, X1 Xdrive20D, Citröen Ax 1.1i

        Comment

        • kooma
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2004
          • 1022
          • Pikis

          Originally posted by J-Boy View Post
          Pestessä kannattaa jättää avaimet auton sisälle.. Silloin ei mene ovet lukkoon, kun pesee kahvojen seutua.

          CA:ssa kätevä juttu on takakontin käyttö auton ollessa lukossa. Painaa hetken jompaa kumpaa avausnappia luukuista ja aukeaa. Kiinnilaitettaessa ei tarvi lukita enää erikseen. Ja jos jostain syystä unohtaa avaimet takaluukkuun, niin luukku poppaa ylös itsestään..

          Ja mulla autto ainakin näin parin päivän testin perusteella toi, et painaa lukituskohtaa kahvasta 2 sormella.
          Tuossa hyvä dokumentti CA toiminnasta:

          Tällä hetkellä: i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor

          Comment

          • balikka
            Newbiemmer
            • May 2011
            • 25
            • Lappeenranta

            Talvi tulee...
            Onkos kuinka tarpeellista asennella syylärin eteen jotakin viimalta suojaavaa? Jos on tarpeellista/suositeltavaa, niin onko hyviä ajatuksia kuinka tuon viimasuojauksen voi tehdä siististi? Menopelinä 320d toukka.
            f11 530d -10
            ex: e91 320d -05

            Comment

            • dieseljussi
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2010
              • 592
              • Suomi

              Originally posted by balikka View Post
              Talvi tulee...
              Onkos kuinka tarpeellista asennella syylärin eteen jotakin viimalta suojaavaa? Jos on tarpeellista/suositeltavaa, niin onko hyviä ajatuksia kuinka tuon viimasuojauksen voi tehdä siististi? Menopelinä 320d toukka.
              Saksalainen insinööri, joka on kaukaa viisas, on asentanut ainakin minun autooni automaattisesti säätyvät läpät syylärin eteen. Vilkaise, ennen kuin puuhaat uusia.

              Comment

              • balikka
                Newbiemmer
                • May 2011
                • 25
                • Lappeenranta

                Originally posted by dieseljussi View Post
                Saksalainen insinööri, joka on kaukaa viisas, on asentanut ainakin minun autooni automaattisesti säätyvät läpät syylärin eteen. Vilkaise, ennen kuin puuhaat uusia.
                Itsellänihän on -05 valmistettu, eli noita läppiä ei ole.
                f11 530d -10
                ex: e91 320d -05

                Comment

                • hema
                  Newbiemmer
                  • Nov 2011
                  • 2
                  • Tre

                  330xda E92 -07 kysymyksiä

                  No, ostin minäkin sitten tuommoisen nelivetoisen 330xda E92 biisonin, kun 123d Coupesta loppui pito ja teho.
                  Olen sillä nyt muutaman tonnin ajanut, Harisella käyttänyt, hyvä auto on.

                  Mutta muutama kysymys painaa mieltä ja kysyn ne tässä: (kahlasin koko tämän threadin läpi + search, enkä näihin saanut vastausta)

                  Edellisessä autossa lämmintä ilmaa alkoi pukkaamaan samantein, käsittääkseni sähkoisen lämmittimen ansiosta. Viimeviikon ainoana kylmänä iltana meinasi otsa jäätyä vielä 15 min ajon jälkeen. Autossa on abt kaikki varusteet, automaatti-ilmastointi ja Auxillary Heater, mutta jälkimmäisestä tuonnempana.
                  Onko tuo sähkolämmitin vain akkojen taruja, vai onko omani rikki?

                  Auxilary heater ei päästä pihahdakkaan, ei kakesta eikä ajastimella. Nelilapainen tuulettimen kuva syttyy, mutta ei mitaan muuta. Jostain olin kuulevinani, että se vaatii ulos aika kylmän kelin, mutta vaikka on pieni pakkanenkin, niin mitään ei tapahdu. Eli vienko vaan suosista pajalle, vai onko siinä jotain taikoja, jota pitää tehdä?

                  En tiedä, millä edelliset/nen omistaja on automaatin vaihdekeppia syovyttänyt, mutta se kromattu metalliosa on todella ankean näkoinen. Onko kellään tiedossa jotain vepikauppaa, joka myisi siihen uuden palan?
                  Marmoritiskiltä ostoa koitan välttää. Ainoa, minkä itse loysin, oli hiilikuituinen, eikä se oikein istu tuohon puusisustaan.

                  Onko joku saanut Profession Naviin kamera-tolppien varoituksen toimimaan?
                  Linkkejä vastaanotetaan ....

                  Parkkitutkien piippaus alkaa aivan liian aikaisin, onko niiden säätämiseen jotain keinoa?
                  Tarvittaessa ostan tarvittavat ODB2-palikat ja waretan softat, näidenkin hankinnassa apu olisi tarpeen.

                  Osaako joku kertoa, että mitä sillä alamäkihidastimella tekee?


                  H
                  Last edited by hema; 14-11-2011, 16:19. Reason: Typo
                  330xdA E92 -07

                  Comment

                  • Nettipepe
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2004
                    • 1341
                    • Kajaani

                    Originally posted by hema View Post
                    Edellisessä autossa lämmintä ilmaa alkoi pukkaamaan samantein, käsittääkseni sähkoisen lämmittimen ansiosta. Viimeviikon ainoana kylmänä iltana meinasi otsa jäätyä vielä 15 min ajon jälkeen. Autossa on abt kaikki varusteet, automaatti-ilmastointi ja Auxillary Heater, mutta jälkimmäisestä tuonnempana.
                    Onko tuo sähkolämmitin vain akkojen taruja, vai onko omani rikki?

                    Auxilary heater ei päästä pihahdakkaan, ei kakesta eikä ajastimella. Nelilapainen tuulettimen kuva syttyy, mutta ei mitaan muuta. Jostain olin kuulevinani, että se vaatii ulos aika kylmän kelin, mutta vaikka on pieni pakkanenkin, niin mitään ei tapahdu. Eli vienko vaan suosista pajalle, vai onko siinä jotain taikoja, jota pitää tehdä?

                    En tiedä, millä edelliset/nen omistaja on automaatin vaihdekeppia syovyttänyt, mutta se kromattu metalliosa on todella ankean näkoinen. Onko kellään tiedossa jotain vepikauppaa, joka myisi siihen uuden palan?
                    Marmoritiskiltä ostoa koitan välttää. Ainoa, minkä itse loysin, oli hiilikuituinen, eikä se oikein istu tuohon puusisustaan.

                    Onko joku saanut Profession Naviin kamera-tolppien varoituksen toimimaan?
                    Linkkejä vastaanotetaan ....

                    Parkkitutkien piippaus alkaa aivan liian aikaisin, onko niiden säätämiseen jotain keinoa?
                    Tarvittaessa ostan tarvittavat ODB2-palikat ja waretan softat, näidenkin hankinnassa apu olisi tarpeen.

                    Osaako joku kertoa, että mitä sillä alamäkihidastimella tekee?


                    H
                    Jostain muistelen lukeneeni, että auxiliary heating versiossa ei välttämättä ole sähköistä vastusta ilmastointikanavassa.
                    Kun wepa lämmittää vedet kuitenkin nopeasti ja lämpöä riittää...

                    Sinulla ei nyt se wepa syystä tai toisesta lähde päälle... vikakoodin lukuun siis...!

                    Ainakin minun orggis wepa käynnistyi tuossa +3 asteessa, kun kokeilin toimintaa.

                    15min pitäisi kyllä jo lämpöä tulla... tarmostaatit kunnossa?
                    salavalikosta lämpöjen katsontaan. Ohjeet on mainittu foorumilla jo moneen kertaan

                    vaidenuppi löytyy näköjään ainakin tuolta


                    pronavi tolppa jutut kiinnostaa minuakin
                    F30 320xia
                    Ex E90 325da
                    Ex E90 320da
                    Ex E46 330D

                    Comment

                    • artsi82
                      Newbiemmer
                      • Aug 2007
                      • 7
                      • Tampere

                      Originally posted by hema View Post

                      Auxilary heater ei päästä pihahdakkaan, ei kakesta eikä ajastimella. Nelilapainen tuulettimen kuva syttyy, mutta ei mitaan muuta. Jostain olin kuulevinani, että se vaatii ulos aika kylmän kelin, mutta vaikka on pieni pakkanenkin, niin mitään ei tapahdu. Eli vienko vaan suosista pajalle, vai onko siinä jotain taikoja, jota pitää tehdä?
                      Itse huomasin Saksasta tuonnin jälkeen omassa autossani vähän vastaavan webasto vian (320d E91 -07). Tuulettimen kuva vilahti näytössä, mutta sammui heti yrityksen jälkeen. Huollossa eivät saaneet vikakoodeilla mitään järkevää selville, joten vein Autokeskukselle. Autokeskuksella huomasivat, että siitä puuttui jokin tehtaan päivitys. Webasto lähti päivityksen jälkeen toimimaan ja hinta 0€. Kerrankin näinkin päin, kun marmorilla asioi. Kannattaa ainakin alustanumeron perusteella varmistaa merkkiliikkeestä, että kaikki päivitykset ovat kunnossa.
                      BMW X3 F25 -13
                      ********************
                      Ex: BMW 520d F11
                      Ex: BMW 320d E91
                      Ex: BMW 320i E46

                      Comment

                      • Homebrew
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2011
                        • 347
                        • Paimio

                        Originally posted by hema View Post

                        Osaako joku kertoa, että mitä sillä alamäkihidastimella tekee?

                        H
                        Tuota olen itsekin ihmetellyt, saisko sen jollain ilveellä koodattua pois käytöstä? Tai ainakin koodattua riittävän hystereesin, ettei heti alamäen jälkeen tarvis auton kiihdytellä tavoitenopeuteen...
                        Skoda Octavia & Yamaha FZS 600 -02
                        Ex. E91 330d -07

                        Comment

                        • touring39
                          BTCF Member
                          • May 2005
                          • 3901
                          • Kaarina

                          Originally posted by Homebrew View Post
                          Tuota olen itsekin ihmetellyt, saisko sen jollain ilveellä koodattua pois käytöstä? Tai ainakin koodattua riittävän hystereesin, ettei heti alamäen jälkeen tarvis auton kiihdytellä tavoitenopeuteen...
                          Meni vähän puurot ja vellit sekaisin, eli sinä puhut vakkarin jarrutoiminnosta ja hema taas nelivedon varusteesta, jolla saa ajettua kävelyvauhtia jyrkkää alamäkeä kaasuun tai jarruun koskematta.

                          Eipä tuosta alamäkihidastimesta kyllä normiautoissa paljon hyötyä ole. Paitsi, jos rupeaa e90:llä ajamaan off-road trialia
                          Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                          Ex:
                          e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                          Comment

                          • anntti
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2009
                            • 237
                            • Seinäjoki

                            Jos vaihtaa tavallisen ratin sporttirattiin, niin vanha bägi ei taida sopia sporttiin ?
                            ex. E90 320d 'M-sport LCI'

                            Comment

                            • J-Boy
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2011
                              • 405
                              • Länsi-rannikko

                              Originally posted by hema View Post
                              Edellisessä autossa lämmintä ilmaa alkoi pukkaamaan samantein, käsittääkseni sähkoisen lämmittimen ansiosta. Viimeviikon ainoana kylmänä iltana meinasi otsa jäätyä vielä 15 min ajon jälkeen.

                              En tiedä, millä edelliset/nen omistaja on automaatin vaihdekeppia syovyttänyt, mutta se kromattu metalliosa on todella ankean näkoinen. Onko kellään tiedossa jotain vepikauppaa, joka myisi siihen uuden palan?
                              Marmoritiskiltä ostoa koitan välttää. Ainoa, minkä itse loysin, oli hiilikuituinen, eikä se oikein istu tuohon puusisustaan.
                              H
                              Mulla ei ainakaan ole mitään sähkövastuksia puhaltimessa. Kylmänä, kun lähtee kylmällä kelillä, niin joku 10-15min alkaa olla lämmin. Webastolla homma pelaa..

                              Osta siihen Performance nuppi ja vaihdekepin pussi. Automaatti sulla varmaan on vai? Onhan se vähän hintava marmorilta, mut tulee näköä aika paljon enemmän. Ja jämäkämpi tuntuma.
                              F31 320xDA
                              M-B Sprinter 319

                              Ex: E82 135i, E91LCI 330xd, VW T5 2.5TDI 4Motion, X1 Xdrive20D, Citröen Ax 1.1i

                              Comment

                              • Ändi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2004
                                • 1292
                                • Pori

                                Miten tuon systeemin pitäisi toimia, kun avaimesta sai ajettua ikkunaoita ylös ja alas.

                                Auton ostaessa tuo onnistui, mutta nyt ei enää, jostain syystä.

                                Miten tämän saa takaisin käyttöön?
                                sigpic
                                E46 2d 330 -02
                                EX.
                                E36 2d 328 -97
                                e92 335d -07
                                330D touring M-sport II. -04 (260hp/600nm)
                                Audi S4 -99 (324hp/497nm)
                                Bmw 328 iA 2D -95 (218hp/275nm)
                                Bmw 325 iA 2D -93
                                Bmw 325 4d -92

                                Comment

                                Working...
                                X