Announcement

Collapse
No announcement yet.

335i ja JB4

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hoikkas
    BTCF Member
    • Oct 2005
    • 1579
    • TURKU

    Originally posted by miyli View Post
    Ota yhteyttā nimimerkkiin bliz tāāllä foorumilla.
    KYLLÄ! Blitz:n kautta nämä JB4 ja muut jatkovirityshommat ovat osaavissa käsissä
    BMW i4M50

    Comment

    • Tiik
      BTCF Member
      • Apr 2012
      • 497
      • Vantaa

      Originally posted by suppari View Post
      Kurkkasitko jo kopan alle suuttimien numeron? Samoja suuttimia ku hoikkaksella on niin olis 4kpl ebayssa halvalla.(käytettyjä)
      Oma vehje (-07) kävi Autokeskuksella etupuskurin maalauksessa pari viikkoa sitten ja mennessä sanoivat tarkastavansa suuttimet, sillä niihin oli aktio auki. Tulos oli, että pari suutinta olisi varaosanumeroiden puolesta pitänyt vaihtaa, mutta jonkun uuden säännöksen mukaan siellä ei saa olla eri varaosanumeroilla olevia suuttimia samaan aikaan.

      Lopputuloksena vaihtoivat kaikki 6 suutinta ilmaiseksi.

      Comment

      • hoikkas
        BTCF Member
        • Oct 2005
        • 1579
        • TURKU

        Originally posted by Tiik View Post
        Oma vehje (-07) kävi Autokeskuksella etupuskurin maalauksessa pari viikkoa sitten ja mennessä sanoivat tarkastavansa suuttimet, sillä niihin oli aktio auki. Tulos oli, että pari suutinta olisi varaosanumeroiden puolesta pitänyt vaihtaa, mutta jonkun uuden säännöksen mukaan siellä ei saa olla eri varaosanumeroilla olevia suuttimia samaan aikaan.

        Lopputuloksena vaihtoivat kaikki 6 suutinta ilmaiseksi.
        Onko sinulla niiden vaihdettavien suuttimien varaosanumeroita?
        BMW i4M50

        Comment

        • suppari
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2006
          • 4049
          • Turku

          Originally posted by hoikkas View Post
          Onko sinulla niiden vaihdettavien suuttimien varaosanumeroita?
          Laita sun vin tekstarilla niin katson maanantaina onko tuo takuu juttu.
          sigpic
          P:0409699000

          JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
          tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
          huollot/korjaukset!

          BMW E&F sarjaan.
          Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
          8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
          AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

          Comment

          • BFI18
            BTCF Member
            • Aug 2012
            • 1456
            • Turku

            Originally posted by hoikkas View Post
            Onko sinulla niiden vaihdettavien suuttimien varaosanumeroita?
            Sama kiinnostaa täälläkin:think
            G26 i4 M50 Black Sapphire

            Comment

            • hoikkas
              BTCF Member
              • Oct 2005
              • 1579
              • TURKU

              Originally posted by suppari View Post
              Laita sun vin tekstarilla niin katson maanantaina onko tuo takuu juttu.
              Iso kiitos
              Viesti lähti...
              BMW i4M50

              Comment

              • brainsurgery
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2011
                • 1355
                • Helsinki

                Osaako kukaan sanoa mitä iso Wastegate Adaptation arvo kertoo?

                Pistin tankkiin 20% E85 seoksen ja ahtopaineet alkaa olla ns. kohdillaan. Autossahan ei ole muuta kuin JB4 ja Stage1 bensapumppu ja lyhyessä vajaassa vedossa 17,2psi. FOL on 90 ja trimmit aika katossa, joten juuri enempää ei taida pystyä laittamaan tällä setupilla.
                Last edited by brainsurgery; 09-09-2021, 13:00.

                Comment

                • samppa...
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2008
                  • 117
                  • .

                  Tuosta boostfail safe rajasta,paljonko siihen kannattaa laitella nokkiin maksimi ahdoista mitä auto ahtaa?Nyt ahtaa 33% 98+e85 blandiksella 4sella 18,5-19 psitä.Niin voiko siihen laittaa turvallisesti jonku 20-21psi?Niin ei heitä 4kartalle liian helposti.Vai onko tossa vaaraa että särkee jotain?Orkkis ahtoputkella mennään vielä,se taitaa poksahtaa suraavaksi...

                  Comment

                  • JP-76
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2009
                    • 1060
                    • Kanta-Häme

                    Kyselin jo aiemmin tuolla F30-ketjussa tätä, mutta laitetaan nyt tännekin jos löytäis kohdeyleisön vähän paremmin. Kyseessä kuitenkin "sama" laite eli 335i

                    Onko vakiotehoisessa x35i:ssä mitään hyötyä/ haittaa leikkiä tuolla re85:lla esim. 20/80-suhteella?

                    Edit. Hyvin toimii.
                    Last edited by JP-76; 17-05-2015, 14:11.
                    Kalusto:
                    BMW 550i xDrive -14
                    BMW S1000R -17
                    Toyota Proace -15

                    Comment

                    • Tiik
                      BTCF Member
                      • Apr 2012
                      • 497
                      • Vantaa

                      Originally posted by samppa... View Post
                      Tuosta boostfail safe rajasta,paljonko siihen kannattaa laitella nokkiin maksimi ahdoista mitä auto ahtaa?Nyt ahtaa 33% 98+e85 blandiksella 4sella 18,5-19 psitä.Niin voiko siihen laittaa turvallisesti jonku 20-21psi?Niin ei heitä 4kartalle liian helposti.Vai onko tossa vaaraa että särkee jotain?Orkkis ahtoputkella mennään vielä,se taitaa poksahtaa suraavaksi...

                      Mietin tätä aivan samaa. Talven map1-ajelun jälkeen perjantaina vaihto map5:een ja n. 30% e85 tankkiin. Ekan adaptaatiovedon kesti, mutta tämän jälkeen pari kertaa väläytti kerran vikatilavaloa (overboost?) ja hyppäsi aina map4:lle.

                      Nostin arvoa 1psi:n -> 18 ja kunhan sain pari puhdasta vetoa kolmosella, niin nyt tuntuu pysyvän kartta päällä ja vetoja on taas erittäin hyvin!

                      Comment

                      • Pohjoisen Poika
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2014
                        • 464
                        • Lappi

                        Originally posted by samppa... View Post
                        Tuosta boostfail safe rajasta,paljonko siihen kannattaa laitella nokkiin maksimi ahdoista mitä auto ahtaa?Nyt ahtaa 33% 98+e85 blandiksella 4sella 18,5-19 psitä.Niin voiko siihen laittaa turvallisesti jonku 20-21psi?Niin ei heitä 4kartalle liian helposti.Vai onko tossa vaaraa että särkee jotain?Orkkis ahtoputkella mennään vielä,se taitaa poksahtaa suraavaksi...
                        No tuskin se hetkellisestä 1-2psi:n piikistä mitään särkee. Nosta vain raja 20psi:n asti, jos tarvitsee. Siinä kohtaa loppuu jo vakio ahtopainemittari. Loppuu kyllä turboista tehokin.
                        Toki jos map5 ahtaa noin paljon, kannattaa myös koittaa selvittää miksi ahdot karkaa yli pyydetyn.
                        Selvähän se, että paineen 2,5 kertaistaminen ja lämpökuorman kasvattaminen heikentää vakio-osien eliniän odotetta. Tuskin ne heti pettää.

                        Originally posted by Tiik View Post
                        Nostin arvoa 1psi:n -> 18 ja kunhan sain pari puhdasta vetoa kolmosella, niin nyt tuntuu pysyvän kartta päällä ja vetoja on taas erittäin hyvin!
                        Uusimmassa softaversiossa on jo oletuksena 18psi ahtojen turvaraja.

                        Comment

                        • Veeksi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2003
                          • 2177
                          • Kuopio

                          Originally posted by JP-76 View Post
                          Kyselin jo aiemmin tuolla F30-ketjussa tätä, mutta laitetaan nyt tännekin jos löytäis kohdeyleisön vähän paremmin. Kyseessä kuitenkin "sama" laite eli 335i

                          Onko vakiotehoisessa x35i:ssä mitään hyötyä/ haittaa leikkiä tuolla re85:lla esim. 20/80-suhteella?

                          Edit. Hyvin toimii.
                          Kukaan ei ole vastannutkaan tähän. Uskoisin, että toimii kuten olit jo todennutkin, mutta ei varmaan paljoa vaikuta tehoihin. Näitten virien kanssakin aina kovemmilla E85 suhteilla laitetaan kovempia ahtoja ja aggressiivisempia ajoituksia ja eiköhän ne ole niiden teholisien pääasialliset sepät. Vakiosoftahan ei ajoituksia tai ahtoja lisää vaikka mitä tankkais.

                          http://www.n54tech.com/forums/showthread.php?t=18588 <-- Tuolta löytyis F30 JB4 tietoa. Ilmeisesti E85:n käyttöön pitää olla pneumaattinen hukkaportti ja flexfuel-liitn.
                          BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                          BMW E63 630iA '05

                          Comment

                          • miyli
                            BTCF Member
                            • Dec 2008
                            • 2089
                            • Naantali

                            Tässä tullut testailtua noita race ja E85 softia vuorotellen eri variaatioilla jb4 kanssa jo muutaman viikon ajan. Mulla toimii toi race paremmin kuin E85. E85 kanssa jatkuvaa 6 sylinterin misfireä map 3 ja map 7 kanssa kun revittää oikein kunnolla, seoksia vaihdettu 50-70% välillä ja niillä ei oikeestaan vaikutusta.
                            Map5 toimi hyvin E85 softan kanssa, mutta tehoissa huima ero esim. Map7 verrattuna.
                            Nyt blitzin modaama uusin race softa sisällä ja map3, seos 50% ja ahdot säädetty sinne 19-20psi pintaan ja auto toimii loistavasti. Ajoitukset ja seos-suhteet logeissa hyvät ja muutenkin logi näyttää todella hyvältä. Elikkä parin viikon uurastus palkittiin toimivalla autolla ja monella pelolla kortinmenettämisestä logatessa.

                            Lauantain nähdään totuus tehoista Lokalahdella penkkipäivänä.

                            Modeinahan mulla on. Jb4 G5, DP, kartiot, walbron 450 E85 matalapainepumppu, uusi korkeapainepumppu, uudet vanoksen soledoinit, uudet puolat ja Ngk Viri tulpat ja pähkinäpuhallus tehty imukanaviin.
                            Cooleri pitäis seuraavaksi hankkia et sais imuilman lämmöt vielä kuriin ja mahdollisesti metanoli ruiskutus.
                            Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
                            Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
                            Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

                            Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
                            Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



                            Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
                            1/4 maili 11.8 / 205 km/h
                            0-200km/h 11.40s
                            100-200km/h 6,00s
                            http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

                            Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

                            Comment

                            • Pohjoisen Poika
                              Bimmer Fanatic
                              • May 2014
                              • 464
                              • Lappi

                              Originally posted by miyli View Post
                              Tässä tullut testailtua noita race ja E85 softia vuorotellen eri variaatioilla jb4 kanssa jo muutaman viikon ajan. Mulla toimii toi race paremmin kuin E85. E85 kanssa jatkuvaa 6 sylinterin misfireä map 3 ja map 7 kanssa kun revittää oikein kunnolla, seoksia vaihdettu 50-70% välillä ja niillä ei oikeestaan vaikutusta.
                              Map5 toimi hyvin E85 softan kanssa, mutta tehoissa huima ero esim. Map7 verrattuna.
                              Nyt blitzin modaama uusin race softa sisällä ja map3, seos 50% ja ahdot säädetty sinne 19-20psi pintaan ja auto toimii loistavasti. Ajoitukset ja seos-suhteet logeissa hyvät ja muutenkin logi näyttää todella hyvältä. Elikkä parin viikon uurastus palkittiin toimivalla autolla ja monella pelolla kortinmenettämisestä logatessa.

                              Lauantain nähdään totuus tehoista Lokalahdella penkkipäivänä.

                              Modeinahan mulla on. Jb4 G5, DP, kartiot, walbron 450 E85 matalapainepumppu, uusi korkeapainepumppu, uudet vanoksen soledoinit, uudet puolat ja Ngk Viri tulpat ja pähkinäpuhallus tehty imukanaviin.
                              Cooleri pitäis seuraavaksi hankkia et sais imuilman lämmöt vielä kuriin ja mahdollisesti metanoli ruiskutus.
                              Kuinka korkeilla additive arvoilla siellä pyöritetään?
                              E85 ja Race Flash erona on ollut lähinnä 1-2l/100km enemmän kulutusta. Tehon noususta en oikein tiedä. Hyvin tuo nyt kuitenkin on toiminut. E85 flash, Map 3A65, E60 + metanoli apuna. Ei tuossa kestä ahdot pyynnössä kuin pienen hetken kierrosalueen puolessa välissä. 6trpm ollaan jo reilusti alle. 18,8 on tainnut olla pyynnöt ylimmillään.
                              Hienoa että nyt toimii palkitsee se joka kilometrillä.
                              On tulossa todella mielenkiintoinen päivä Lokalahdella. Toivottavasti kaikilla toimii laitteet.

                              Comment

                              • miyli
                                BTCF Member
                                • Dec 2008
                                • 2089
                                • Naantali

                                Originally posted by Pohjoisen Poika View Post
                                Kuinka korkeilla additive arvoilla siellä pyöritetään?
                                E85 ja Race Flash erona on ollut lähinnä 1-2l/100km enemmän kulutusta. Tehon noususta en oikein tiedä. Hyvin tuo nyt kuitenkin on toiminut. E85 flash, Map 3A65, E60 + metanoli apuna. Ei tuossa kestä ahdot pyynnössä kuin pienen hetken kierrosalueen puolessa välissä. 6trpm ollaan jo reilusti alle. 18,8 on tainnut olla pyynnöt ylimmillään.
                                Hienoa että nyt toimii palkitsee se joka kilometrillä.
                                On tulossa todella mielenkiintoinen päivä Lokalahdella. Toivottavasti kaikilla toimii laitteet.
                                No additive on nostettu jo 75, ja riippuu vedosta et mitä ne ahdot nousee.
                                Paikaltaan lähdettäessä aikamoinen skaala ero läpi kierrosalueen, mut erittäin kaunis n.19psi ahto viiva lähdettäessä 3 vaihteella 2500 rmp ja siitä täys kiihdytys neloselle vaihtaen. Mut tosiaan tarvisin sen coolerin ja ehkä sen metanoliruiskutuksen.
                                Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
                                Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
                                Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

                                Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
                                Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



                                Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
                                1/4 maili 11.8 / 205 km/h
                                0-200km/h 11.40s
                                100-200km/h 6,00s
                                http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

                                Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎