Kurkkasitko jo kopan alle suuttimien numeron? Samoja suuttimia ku hoikkaksella on niin olis 4kpl ebayssa halvalla.(käytettyjä)
Oma vehje (-07) kävi Autokeskuksella etupuskurin maalauksessa pari viikkoa sitten ja mennessä sanoivat tarkastavansa suuttimet, sillä niihin oli aktio auki. Tulos oli, että pari suutinta olisi varaosanumeroiden puolesta pitänyt vaihtaa, mutta jonkun uuden säännöksen mukaan siellä ei saa olla eri varaosanumeroilla olevia suuttimia samaan aikaan.
Lopputuloksena vaihtoivat kaikki 6 suutinta ilmaiseksi.
Oma vehje (-07) kävi Autokeskuksella etupuskurin maalauksessa pari viikkoa sitten ja mennessä sanoivat tarkastavansa suuttimet, sillä niihin oli aktio auki. Tulos oli, että pari suutinta olisi varaosanumeroiden puolesta pitänyt vaihtaa, mutta jonkun uuden säännöksen mukaan siellä ei saa olla eri varaosanumeroilla olevia suuttimia samaan aikaan.
Lopputuloksena vaihtoivat kaikki 6 suutinta ilmaiseksi.
Onko sinulla niiden vaihdettavien suuttimien varaosanumeroita?
JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET! tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan. Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu! AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
Osaako kukaan sanoa mitä iso Wastegate Adaptation arvo kertoo?
Pistin tankkiin 20% E85 seoksen ja ahtopaineet alkaa olla ns. kohdillaan. Autossahan ei ole muuta kuin JB4 ja Stage1 bensapumppu ja lyhyessä vajaassa vedossa 17,2psi. FOL on 90 ja trimmit aika katossa, joten juuri enempää ei taida pystyä laittamaan tällä setupilla.
Tuosta boostfail safe rajasta,paljonko siihen kannattaa laitella nokkiin maksimi ahdoista mitä auto ahtaa?Nyt ahtaa 33% 98+e85 blandiksella 4sella 18,5-19 psitä.Niin voiko siihen laittaa turvallisesti jonku 20-21psi?Niin ei heitä 4kartalle liian helposti.Vai onko tossa vaaraa että särkee jotain?Orkkis ahtoputkella mennään vielä,se taitaa poksahtaa suraavaksi...
Kyselin jo aiemmin tuolla F30-ketjussa tätä, mutta laitetaan nyt tännekin jos löytäis kohdeyleisön vähän paremmin. Kyseessä kuitenkin "sama" laite eli 335i
Onko vakiotehoisessa x35i:ssä mitään hyötyä/ haittaa leikkiä tuolla re85:lla esim. 20/80-suhteella?
Tuosta boostfail safe rajasta,paljonko siihen kannattaa laitella nokkiin maksimi ahdoista mitä auto ahtaa?Nyt ahtaa 33% 98+e85 blandiksella 4sella 18,5-19 psitä.Niin voiko siihen laittaa turvallisesti jonku 20-21psi?Niin ei heitä 4kartalle liian helposti.Vai onko tossa vaaraa että särkee jotain?Orkkis ahtoputkella mennään vielä,se taitaa poksahtaa suraavaksi...
Mietin tätä aivan samaa. Talven map1-ajelun jälkeen perjantaina vaihto map5:een ja n. 30% e85 tankkiin. Ekan adaptaatiovedon kesti, mutta tämän jälkeen pari kertaa väläytti kerran vikatilavaloa (overboost?) ja hyppäsi aina map4:lle.
Nostin arvoa 1psi:n -> 18 ja kunhan sain pari puhdasta vetoa kolmosella, niin nyt tuntuu pysyvän kartta päällä ja vetoja on taas erittäin hyvin!
Tuosta boostfail safe rajasta,paljonko siihen kannattaa laitella nokkiin maksimi ahdoista mitä auto ahtaa?Nyt ahtaa 33% 98+e85 blandiksella 4sella 18,5-19 psitä.Niin voiko siihen laittaa turvallisesti jonku 20-21psi?Niin ei heitä 4kartalle liian helposti.Vai onko tossa vaaraa että särkee jotain?Orkkis ahtoputkella mennään vielä,se taitaa poksahtaa suraavaksi...
No tuskin se hetkellisestä 1-2psi:n piikistä mitään särkee. Nosta vain raja 20psi:n asti, jos tarvitsee. Siinä kohtaa loppuu jo vakio ahtopainemittari. Loppuu kyllä turboista tehokin.
Toki jos map5 ahtaa noin paljon, kannattaa myös koittaa selvittää miksi ahdot karkaa yli pyydetyn.
Selvähän se, että paineen 2,5 kertaistaminen ja lämpökuorman kasvattaminen heikentää vakio-osien eliniän odotetta. Tuskin ne heti pettää.
Kyselin jo aiemmin tuolla F30-ketjussa tätä, mutta laitetaan nyt tännekin jos löytäis kohdeyleisön vähän paremmin. Kyseessä kuitenkin "sama" laite eli 335i
Onko vakiotehoisessa x35i:ssä mitään hyötyä/ haittaa leikkiä tuolla re85:lla esim. 20/80-suhteella?
Edit. Hyvin toimii.
Kukaan ei ole vastannutkaan tähän. Uskoisin, että toimii kuten olit jo todennutkin, mutta ei varmaan paljoa vaikuta tehoihin. Näitten virien kanssakin aina kovemmilla E85 suhteilla laitetaan kovempia ahtoja ja aggressiivisempia ajoituksia ja eiköhän ne ole niiden teholisien pääasialliset sepät. Vakiosoftahan ei ajoituksia tai ahtoja lisää vaikka mitä tankkais.
Tässä tullut testailtua noita race ja E85 softia vuorotellen eri variaatioilla jb4 kanssa jo muutaman viikon ajan. Mulla toimii toi race paremmin kuin E85. E85 kanssa jatkuvaa 6 sylinterin misfireä map 3 ja map 7 kanssa kun revittää oikein kunnolla, seoksia vaihdettu 50-70% välillä ja niillä ei oikeestaan vaikutusta.
Map5 toimi hyvin E85 softan kanssa, mutta tehoissa huima ero esim. Map7 verrattuna.
Nyt blitzin modaama uusin race softa sisällä ja map3, seos 50% ja ahdot säädetty sinne 19-20psi pintaan ja auto toimii loistavasti. Ajoitukset ja seos-suhteet logeissa hyvät ja muutenkin logi näyttää todella hyvältä. Elikkä parin viikon uurastus palkittiin toimivalla autolla ja monella pelolla kortinmenettämisestä logatessa.
Lauantain nähdään totuus tehoista Lokalahdella penkkipäivänä.
Modeinahan mulla on. Jb4 G5, DP, kartiot, walbron 450 E85 matalapainepumppu, uusi korkeapainepumppu, uudet vanoksen soledoinit, uudet puolat ja Ngk Viri tulpat ja pähkinäpuhallus tehty imukanaviin.
Cooleri pitäis seuraavaksi hankkia et sais imuilman lämmöt vielä kuriin ja mahdollisesti metanoli ruiskutus.
Käyttis:BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual" Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm
Tässä tullut testailtua noita race ja E85 softia vuorotellen eri variaatioilla jb4 kanssa jo muutaman viikon ajan. Mulla toimii toi race paremmin kuin E85. E85 kanssa jatkuvaa 6 sylinterin misfireä map 3 ja map 7 kanssa kun revittää oikein kunnolla, seoksia vaihdettu 50-70% välillä ja niillä ei oikeestaan vaikutusta.
Map5 toimi hyvin E85 softan kanssa, mutta tehoissa huima ero esim. Map7 verrattuna.
Nyt blitzin modaama uusin race softa sisällä ja map3, seos 50% ja ahdot säädetty sinne 19-20psi pintaan ja auto toimii loistavasti. Ajoitukset ja seos-suhteet logeissa hyvät ja muutenkin logi näyttää todella hyvältä. Elikkä parin viikon uurastus palkittiin toimivalla autolla ja monella pelolla kortinmenettämisestä logatessa.
Lauantain nähdään totuus tehoista Lokalahdella penkkipäivänä.
Modeinahan mulla on. Jb4 G5, DP, kartiot, walbron 450 E85 matalapainepumppu, uusi korkeapainepumppu, uudet vanoksen soledoinit, uudet puolat ja Ngk Viri tulpat ja pähkinäpuhallus tehty imukanaviin.
Cooleri pitäis seuraavaksi hankkia et sais imuilman lämmöt vielä kuriin ja mahdollisesti metanoli ruiskutus.
Kuinka korkeilla additive arvoilla siellä pyöritetään?
E85 ja Race Flash erona on ollut lähinnä 1-2l/100km enemmän kulutusta. Tehon noususta en oikein tiedä. Hyvin tuo nyt kuitenkin on toiminut. E85 flash, Map 3A65, E60 + metanoli apuna. Ei tuossa kestä ahdot pyynnössä kuin pienen hetken kierrosalueen puolessa välissä. 6trpm ollaan jo reilusti alle. 18,8 on tainnut olla pyynnöt ylimmillään.
Hienoa että nyt toimii palkitsee se joka kilometrillä.
On tulossa todella mielenkiintoinen päivä Lokalahdella. Toivottavasti kaikilla toimii laitteet.
Kuinka korkeilla additive arvoilla siellä pyöritetään?
E85 ja Race Flash erona on ollut lähinnä 1-2l/100km enemmän kulutusta. Tehon noususta en oikein tiedä. Hyvin tuo nyt kuitenkin on toiminut. E85 flash, Map 3A65, E60 + metanoli apuna. Ei tuossa kestä ahdot pyynnössä kuin pienen hetken kierrosalueen puolessa välissä. 6trpm ollaan jo reilusti alle. 18,8 on tainnut olla pyynnöt ylimmillään.
Hienoa että nyt toimii palkitsee se joka kilometrillä.
On tulossa todella mielenkiintoinen päivä Lokalahdella. Toivottavasti kaikilla toimii laitteet.
No additive on nostettu jo 75, ja riippuu vedosta et mitä ne ahdot nousee.
Paikaltaan lähdettäessä aikamoinen skaala ero läpi kierrosalueen, mut erittäin kaunis n.19psi ahto viiva lähdettäessä 3 vaihteella 2500 rmp ja siitä täys kiihdytys neloselle vaihtaen. Mut tosiaan tarvisin sen coolerin ja ehkä sen metanoliruiskutuksen.
Käyttis:BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual" Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm
Comment