Tervehdys
Muistan lukeneeni että valopesureista kannattaa sulake nypätä talveksi irti kun se pesureiden päällä oleva luukku kuulemma tykkää irrota jäätyessään.
Sulake on mun autossa ilmeisesti nro 48 mutta mitä muuta sen takana on, liitteenä kuva josta päätellen sen takana on 2 muutakin toimintoa.
Mitähän noi symboolit merkkaa...?
Tervehdys
Muistan lukeneeni että valopesureista kannattaa sulake nypätä talveksi irti kun se pesureiden päällä oleva luukku kuulemma tykkää irrota jäätyessään.
Sulake on mun autossa ilmeisesti nro 48 mutta mitä muuta sen takana on, liitteenä kuva josta päätellen sen takana on 2 muutakin toimintoa.
Mitähän noi symboolit merkkaa...?
Otin samaisen sulakkeen irti tosta ex e91. Ainakaan tossa -08 ei vaikuttanu muihin toimintoihin..
Tervehdys
Muistan lukeneeni että valopesureista kannattaa sulake nypätä talveksi irti kun se pesureiden päällä oleva luukku kuulemma tykkää irrota jäätyessään.
Sulake on mun autossa ilmeisesti nro 48 mutta mitä muuta sen takana on, liitteenä kuva josta päätellen sen takana on 2 muutakin toimintoa.
Mitähän noi symboolit merkkaa...?
Olisko tuulilasin suuttimien lämmitys ja säiliön nestemäärän varoitusvalo?
Wikin mukaan noissa on N54b25 ja N54B30 konetta. Mitkä noista koneista ovat niitä malleja, joissa suuttimet vat palotilassa? Ilmeisesti tuossa 2.5L koneessa ne ovat vielä imusarjassa. Ainakin siinä 2008 aikoihin tulleessa koneessa suuttimet taitaa olla palotilassa, koska päästöt ovat niin merkittävästi pienetyneet. Onko tuo selkeästi uudempi kone sitli N54B30 tyypiltään? Oliko 2005-2006 330i:ssä jo suuttimet palotilassa?
Kun noita autoja on tässä tullut etsittyä, niin tuli mieleen, että onko sitä vanhempaa 330i N54B30 konetta eksynyt myös 325i nokalle? Sillä vaan tuota epäilin, koska jostain syystä 2007 vuoden jossain malleissa on rahtusen korkeammat päästöt kuin 2005-2006 mallisissa. En usko merkintävirheeseen, koska niitä on niin paljon. Imusarjaswappi koskee ilmeisesti vain tätä uudempaa 3.0L konetta?
Tarkoitat varmaan N52B25 tai N53B30? N54B30 on 335i turbokone. N53 on suuttimet palotilassa eli suorasuihku ja se on tullut tuotantoon maaliskuussa 2007.
Tarkennus vielä; wikin mukaan N53 on tullut E93 malliin maaliskuussa ja muihin E9x syyskuussa 2007.
Juu, juuri tuota ajoin takaa. N52B30 ei siis oo koskaan ollut 325 nokalla? Eikös semmonen ollut ekoissa e9x 330i malleissa? Oliko se nyt vielä niin, että tuossa N53 koneessa on se hopean värinen suojamuovi koneen päällä?
Comment