DPF:n poisto / E9x Diesel viritys

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Clavurion
    replied
    Originally posted by makkis View Post
    Eihän se vaikuta, koska se on siinä sen takia että pakokaasu lämmittää nestettä eikä sen takia että neste jäähdyttää pakokaasua. Toki se sitäkin kyllä tekee.
    Kyllä se on sinne alunperin suunniteltu EGR:n pakokaasujen jäähdyttämiseksi.

    Kun EGR:n määrää on softalla merkittävästi laskettu, niin ei varmasti mitään käytännön merkitystä imupuolen lämpökuormaa ajatellen.

    Leave a comment:


  • makkis
    replied
    Originally posted by julpero View Post
    Viikonloppuna egr laudutin alko vuotaa nestettä ja nyt on vesiletkut irti. Niin onko vaikutusta auton toimintaan kun ei vesi ole jäähdyttämässä pakokaasua? Autossa karalan softa ja samalla egr laitettu minimiin.
    Eihän se vaikuta, koska se on siinä sen takia että pakokaasu lämmittää nestettä eikä sen takia että neste jäähdyttää pakokaasua. Toki se sitäkin kyllä tekee.

    Leave a comment:


  • julpero
    replied
    Viikonloppuna egr laudutin alko vuotaa nestettä ja nyt on vesiletkut irti. Niin onko vaikutusta auton toimintaan kun ei vesi ole jäähdyttämässä pakokaasua? Autossa karalan softa ja samalla egr laitettu minimiin.

    Leave a comment:


  • makkis
    replied
    Originally posted by Romppis View Post
    Eikös tuo koske tällähetkellä vain dpf poistoa vai olenko ymmärtänyt aivan väärin? :think kesällä olisi itsellä tarkoitus mennä vähän ottamaan koneesta lisätehoja irti niin kiva tietää missä mennään
    Ei tuo sinällään auton omistajaan vaikuta mitenkään, että siitä vaan.

    Leave a comment:


  • makkis
    replied
    Mitä sitä totuuksia kiertelemään
    Mutta siis autovalmistajien suunnaltahan on tulossa sen suuntaista että se ohjelman muokkaus myös karttojen osalta pyrittäisiin kriminalisoimaan, sen vuoksi niitä suojauksiakin tehdään bokseihin jotta ohjelmaa ei pääsisi muuttelemaan. Mutta kaikki suojaukset on tehty murrettaviksi

    Eli lähinnä sama periaate kuin se että käyt ostamassa elokuvan ja laitat sen nettiin jakoon kaikkien saataville ilmaiseksi.
    Last edited by makkis; 09-04-2016, 01:22.

    Leave a comment:


  • VolvoTDi
    replied
    Originally posted by Motorbit View Post
    Muutoskatsastus
    No tämä, mutta eipä nuo lainvartijatkaan sitä tunnu tekevän kun tässä tontilla poikkeavat, joten siitä mallia kai on otettava

    Leave a comment:


  • JP-76
    replied
    Originally posted by Motorbit View Post
    Muutoskatsastus
    Hassua että autojen teho-optimoija puhuu itseään vastaan

    Edit: pilkettä silmäkulmassa
    Last edited by JP-76; 08-04-2016, 18:34.

    Leave a comment:


  • Motorbit
    replied
    Originally posted by VolvoTDi View Post
    Tehonlisäys on sallittua vaikka siinäkin on tiettyjä rajoitteita.
    Muutoskatsastus

    Leave a comment:


  • VolvoTDi
    replied
    Originally posted by Romppis View Post
    Eikös tuo koske tällähetkellä vain dpf poistoa vai olenko ymmärtänyt aivan väärin? :think kesällä olisi itsellä tarkoitus mennä vähän ottamaan koneesta lisätehoja irti niin kiva tietää missä mennään
    DPF poistoa nyt ei ole koskaan saanut tehdä (saastelaitteita ei saa poistaa), mutta nyt sitä on vain nostettu pöydälle. Tehonlisäys on sallittua vaikka siinäkin on tiettyjä rajoitteita.

    Leave a comment:


  • Romppis
    replied
    Originally posted by makkis View Post
    No johan tuota auton ohjelmistojen muokkausta on alettu kriminalisoimaan.
    Joten kyllä kohta on ohjelmistojen tekijöilläkin olo kuin piratebayn ylläpitäjillä.
    Eikös tuo koske tällähetkellä vain dpf poistoa vai olenko ymmärtänyt aivan väärin? :think kesällä olisi itsellä tarkoitus mennä vähän ottamaan koneesta lisätehoja irti niin kiva tietää missä mennään

    Leave a comment:


  • makkis
    replied
    No johan tuota auton ohjelmistojen muokkausta on alettu kriminalisoimaan.
    Joten kyllä kohta on ohjelmistojen tekijöilläkin olo kuin piratebayn ylläpitäjillä.

    Leave a comment:


  • makeclick
    replied
    Mun mielestä on tosi tyhmää täällä maalata piruja seinille, kun koko päästöhommissa kuitenkaan ole ajatuksena oikeasti päästöt, vaan rahan pesu. Toivotaan ettei kieltosuomi kiinnostu näistä, koska mikään auto ei noihin asetettuihin arvoihin yllä 50tkm jälkeen. Jos puhuttais virittämisestä.. sekin on kielletty, kuten ohjelmointi. Miksi ne ei tätä kiellä vaan joku tekee työkseen? Virittäjät yleensä ostaa kaikkea ja käyttää jopa kymmeniä tuhansia autoihin, jolloin tulee verorahoja, ehkä tämä syy.

    Takaisin viriin

    Leave a comment:


  • Motorbit
    replied
    Originally posted by VolvoTDi View Post
    Ei tarvitse kuin vaihtaa pönttö paikoilleen ja ajaa katsastukseen. Softaa ei tarvitse muokata tuon vuoksi. Katsastuksesta päästyään läpi vaihtaa saneeratun pöntön takaisin.
    Eikä muuta ? Varmaan jää siinä vaiheessa DPF tyhjentely aika pienen piirin harrastukseksi. Normaali työmatka-autoilija tuskin alkaa parkkipaikalla sitä vaihtelemaan, tuskin edes haluaa maksaa erikseen että joku vuosittain tekee vaihtotyön. Varmasti näkyy myös jälleenmyyntiarvossa siinä vaiheessa kun asia on yleisessä tiedossa.

    Sen lisäksi että se pitää vaihtaa, pitää myös olla mitä vaihtaa. Jos alkuperäinen DPF on tyhjennetty niin tilalle on hankittava/lainattava kuitenkin toinen pönttö. Käytettykin maksaa jotain, ehjät etenkin.

    Saksassa tehdään nykyään pistokokeita hiukkaspäästöjen suhteen. Ainakin TSI:n P-Trak mittalaitetta on testattu mutta sillä ei taida olla TüV hyväksyntää vielä joten autot passitetaan tarkastukseen. Mittalaitteella seulotaan tarkistettavat autot. http://www.tsi.com/P-TRAK-Ultrafine-...-Counter-8525/

    VOX:n juttu asiasta:


    Saksassa DPF:n tyhjentäminen on kriminalisoitu. Pahimmissa tapauksissa maksut on korotuksineen useita tuhansia, jopa 5 numeroisia lukuja kun puhutaan isommista moottoreista. Siellä se menee niin että päästötason mukainen käyttömaksu/vero rinnastetaan DPF (tai KAT) poiston jälkeen EU0 päästötasoon. Jos olet tyhjentänyt DPF:n ja jäät siitä kiinni niin joudut maksamaan EU4 - EU0 erotuksen korotettuna rangaistusmaksujen kanssa. Aika lasketaan pääsääntöisesti sen mukaan kuinka kauan olet auton omistanut ellei sinulla ole erittäin luotettavaa todistusta siitä milloin tyhjennys on tapahtunut.

    Leave a comment:


  • VolvoTDi
    replied
    Originally posted by 500sarjalainen View Post
    Täysin samaan mieltä noista EGR, DPF, AdBlue jutuista. Ne on aivan turhia vehkeitä jotka vaan aiheuttaa entistä enemmän vikoja autoihin.

    Jokatapauksessa tuon Ylen jutun perusteella mun autoon taitaa DPF jäädä varmuuden vuoksi paikalleen.
    Liian kova homma vuosittain vaihdella ehjää pönttöä katsastukseen ja saada vielä joku sorkkimaan ohjelmaa sitä varten että päästöt näyttäisi kivalta.
    Ei tarvitse kuin vaihtaa pönttö paikoilleen ja ajaa katsastukseen. Softaa ei tarvitse muokata tuon vuoksi. Katsastuksesta päästyään läpi vaihtaa saneeratun pöntön takaisin.

    Leave a comment:


  • hatemi
    replied
    Itsekkin veikkaan että tuossa poliisien kutsumisessa ei ole koko tarinaa kerrottu. Voihan siinä ollut asiakas heittäytynyt hankalaksi ja siksi olisi virkavalta kutsuttu paikalle.

    Tosiasia kuitenkin on että noita syynätään nyt tarkemmin. Ja tulevaisuudessa varmaan entistäkin tarkemmin.

    Leave a comment:

Working...
X