Originally posted by Siim
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
DPF:n poisto / E9x Diesel viritys
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Whispi View PostEipä voi taas kun kehua, visiitti Seinäjoelle toi kulkineeseen uutta puhtia ja uudet lukemat on 327/695.
Comment
-
-
.
Olen kirjoittanut aiheesta runsaasti, kokeileppa lukea niitä, niin saat vastauksen moneen kysymykseen, jota et nyt edes hoksaa kysyäkkään.CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5
Comment
-
-
Alkupalaksi voi tutustua Tuikun projektiin täältä: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=283147
Wagnerin IC on todettu toimivaksi, joskin kalliiksi.
Tuikku: Onneksi olet vielä täällä tarinoimassa meille!Last edited by Jacques; 23-09-2015, 20:24.G30 540i
F32 435d
Comment
-
-
Mistä voin tietää, onko autostani dpf tyhjätty/ohjelmoitu/piilotettu tahi muuten kopeloitu?
Bosch näyttää pakokaasuille alipainetta ja edellinen poltto tapahtunut muka 17 tkm sitten. Ei haise (paitsi satunnaisesti ajon jälkeen ulkona outo "jarrumainen" haju), eikä savuta. Puhtaat putkenpäät.
Kulutus maantiellä alle 6 litraa ja motarilla n. 7.
Mikä on tämä mainittu ajotietokoneen näyttämä aika/ matka suodattimen huoltoon? Pitäiskö moinen löytyä iDrivelta sieltä muiden huoltokohteiden joukosta? Emission inspection?!?
Vikakoodeja mm. hehkuista, virtausläpästä, pyörreläpästä ja hiukkassuodatinjärjestelmästä joka "viallinen".
Allekirjoitan autoni mallilla.F32 435i
Comment
-
-
Originally posted by TM3 View PostMistä voin tietää, onko autostani dpf tyhjätty
Comment
-
-
Originally posted by TM3 View PostMistä voin tietää, onko autostani dpf tyhjätty/ohjelmoitu/piilotettu tahi muuten kopeloitu?
Bosch näyttää pakokaasuille alipainetta ja edellinen poltto tapahtunut muka 17 tkm sitten. Ei haise (paitsi satunnaisesti ajon jälkeen ulkona outo "jarrumainen" haju), eikä savuta. Puhtaat putkenpäät.
Kulutus maantiellä alle 6 litraa ja motarilla n. 7.
Mikä on tämä mainittu ajotietokoneen näyttämä aika/ matka suodattimen huoltoon? Pitäiskö moinen löytyä iDrivelta sieltä muiden huoltokohteiden joukosta? Emission inspection?!?
Vikakoodeja mm. hehkuista, virtausläpästä, pyörreläpästä ja hiukkassuodatinjärjestelmästä joka "viallinen".
Allekirjoitan autoni mallilla.
Comment
-
-
Jotain sellaista. Jos pyyhe on puhdas --> DPF on paikallaan. Jos pyyhkeessä musta, pakoputken pään kokoinen pyörylä --> ei DPF:ää.
Regeneraation edellytyksenä on toimiva kaasuläppä sekä EGR-venttiili, riittävän pitkä maantienopeudella tehty ajosuorite, riittävä pakokaasun lämpötila ja riittävästi löpöä tankissaa. Rikkinäinen kaasuläppä estää regeneraation. Kaasuläppä (intake flap) sulkee imuilman oton, imuilma kierrätetään EGR:n kautta pakokaasujen lämpötilan nostamiseksi.
WDS sanoo:
The regeneration is requested in that the consumed fuel since the last regeneration is set to a maximum value in the DDE control unit.
The regeneration is started at the next trip as soon as the coolant temperature has reached a value of at least 75 °C and the exhaust-gas temperature before cat. has reached a value of at least 240 °C. Moreover, the fuel level must be at least 10 litres.
The best possible effect of the regeneration is achieved if the vehicle is operated for around 20 minutes at a speed of at least 60 kph that is as constant as possible as of the start of the regeneration. Experience has shown that non-urban driving achieves the best regeneration results.
The current state of any regeneration block, of a regeneration request in the control unit and the regeneration itself can be displayed both in the service function ”Regeneration of particle filter” and in the DDE diagnosis request at the point ”Regeneration particle filter”. Moreover, the distance driven since the last regeneration can be read out.
The following possible states on regeneration are displayed:
- Regeneration blocked
- Regeneration released
- Regeneration in DDE requested
- Regeneration not requested
The following possible statuses of the regeneration are displayed:
- Regeneration active
- Regeneration not active
- Distance driven since (last successful) regeneration in metres
- Calculated total distance driven with the particle filter in kilometres.
- Average fuel consumption per 100 km since filter replacement.
Notes:
In the event of a prematurely cancelled regeneration, the regeneration is started in the next drive cycle as soon as the coolant temperature has returned to a value of 75 °C and the exhaust-gas temperature before cat. has returned to a value of 240 °C.
In the case of a particle filter heavily loaded with soot, it can occur that the regeneration request is blocked again after a short time or is not released.
In this case, it is required to regenerate the particle filter in a motorway / or cross-country trip taking approx. 30 minutes at a speed that is a constant as possible.
Subsequently, the service function ”Regeneration particle filter” must be run again.
Moreover, it also occurs that with a particle filter heavily soiled with soot the exhaust-gas back-pressure becomes so high that problems can occur on reaching breakaway speed. In many cases, this impairs the feasibility of the exhaust backpressure test. A clean regeneration reduces the effect of this problem in many cases and lowers the exhaust-gas back-pressure.
During the regeneration phase and with the engine running, it can also occur that the display for 'Regeneration active' jumps to 'Regeneration not active'. This behaviour can be seen exclusively with the vehicle stationary with the engine running. This behaviour does not impair the scheduled course of the regeneration in general.
Tyypillinen vika on kaasuläpän toimimattomuus, se on sähköohjattu ja akselin tiivisteestä vuotaa hiljalleen öljysumua --> kaasuläppä kuolee --> ei regeneraatiota.
Comment
-
Osittain väärin, EGR on suljettu regeneraation aikana eli sen kautta ei toimiteta mitään polton aikana. Rikki se ei saa olla. Kaasuläpän kulmaa pienentämällä saadaan palolämpötilaa nostettua ja jos se ei toimi, ei tapahdu regenerointiakaan.Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
Check: www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
Tampere 044-5867096
Comment
-
-
Originally posted by VolvoTDi View PostOsittain väärin, EGR on suljettu regeneraation aikana eli sen kautta ei toimiteta mitään polton aikana. Rikki se ei saa olla. Kaasuläpän kulmaa pienentämällä saadaan palolämpötilaa nostettua ja jos se ei toimi, ei tapahdu regenerointiakaan.
"Normiajussa" juuri egr-venttiilillä säädellään moottoriin menevän (puhtaan) ilman määrää.
Puhdistuspolton (regeneraation) aikana egr-venttiili on kiinni, moottoriin menevän ilman määrää osakaasulla on kuitenkin pakko jotenkin säädellä, jotta "liika" moottorin läpi kulkeutuva ilma ei jäähdyttäisi liikaa pakokaasuja ja huonontaisi näin puhdistuspolton lopputulosta. Pakokaasut pitää polton aikana saada kovasti kuumenemaan.CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5
Comment
-
Comment