Announcement

Collapse
No announcement yet.

E9x 325i käyntihäiriöt? N53

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • speculator
    Newbiemmer
    • Jul 2010
    • 28
    • Siilinjärvi

    Originally posted by Vanquish View Post
    Puolia saa alle 20€/kpl
    Laitetaan vielä tännekin kysymystä liittyen noihin puoliin:

    Onko tuollaiset halvemmat puolat toimivia vai pitääkö ne olla tietyn valmistajan tekemiä tms. ?
    e91 335d '07
    ex e90 325iA '08
    ex e39 523iA '99
    ex e39 528iA '97

    Comment

    • JanskiAWD
      Bimmer Rookie
      • Mar 2006
      • 192
      • S:t Karins

      Onko noista kunnostetuista suuttimista kokemuksia?
      Näyttää kylläkin olevan tällä hetkellä varastosta loppu.
      Linkki

      Nämä pitäisi olla uusia alkuperäisiä ja epäilyttävän edullisia: Linkki
      Pyysin myyjältä päivitystä hintaan, saas nähdä.

      Entä meneekö N53 koneen suuttimen vaihto samaan tapaan kuin N54 koneessa, vai onko paljonkin eroa?
      Edit: Löytyi ohje: Linkki

      Pientä nypytystä tuntuu tyhjäkäynnissä ja etenkin heti startin jälkeen.
      Täytyy varmaan ottaa suuttimet käteen ja katsoa näkyykö merkkejä vuodosta.
      Last edited by JanskiAWD; 28-07-2016, 22:51. Reason: Ohje lisätty
      e92 "330"xiA M-sport
      Mini Cooper R50

      Comment

      • nalleupuh
        Newbiemmer
        • Nov 2013
        • 8
        • helsinki

        Tuossa yhdessä n53ssa oli dme boxi vika ,suuttimet vaihdettiin ns.turhaan (jälkiviisautta) ,uskottiin liikaa erään huollon vakuutavaan sanaan että suuttimien vaihdolla tulee kuntoon.

        12kpl olisi käytettyjä suuttimia ylimääräisenä, käytetty fininjectorilla testissä raportit löytyy...

        Vaihto ei ole hirveän vaikea tottakai siinä jonkun verran menee aikaa ja täytyy tietää mitä tekee + olla tarkkana ettei tee mitään tuhoa, bensan kanssa kun on tekemisissä.

        Mun mielestä vuodon huomaa parhaiten suutin testipenkissä tai tulpasta jos on märkä ja mustana, tottakai voi myös seurata rail pressurea testerilla..mutta se on vaan mun mielipide....

        Niin ja siihen puolan vaihtoon en itse ryhtyisi jos auto toimii eikä testeri anna sytytyskatkos koodeja, tietysti jos saat mielenrauhaa niin se ei ole paha homma.

        Puolia olen nähnyt sellasia ohuita kumisia boschin ja sitten delphin sellaiset missä on 3 kerrosta peltiä näyttää asiallisilta ettei löisi läpi tiedä sitten, mutta kyllä niitä n53ssa ainakin menee (luulisin että kaikkiin n53siin on jo ne vaihdettu...)

        Yhdellä kaverilla tuli misfireä ja vähän kävi vajaasti talviseisonan jälkeen, siihen puhdistettiin tulpat ja auttoi....
        Last edited by nalleupuh; 28-07-2016, 23:16.

        Comment

        • JanskiAWD
          Bimmer Rookie
          • Mar 2006
          • 192
          • S:t Karins

          Originally posted by nalleupuh View Post
          ...Mun mielestä vuodon huomaa parhaiten suutin testipenkissä tai tulpasta jos on märkä ja mustana, tottakai voi myös seurata rail pressurea testerilla..mutta se on vaan mun mielipide....
          Tänään juuri ISTA Rheingoldia selatessa tutkailin paineita.
          Mutta miten paineesta päätellään vuotaako joku suutin?
          Auto sammuksissa rail pressure pitäisi pysyä vakiona?
          e92 "330"xiA M-sport
          Mini Cooper R50

          Comment

          • nalleupuh
            Newbiemmer
            • Nov 2013
            • 8
            • helsinki

            Näin muistelen, en nyt pysty asiaa varmistamaan jos vaikka Vanquish tai joku voisi jeesaa ja tarkistaa....
            Last edited by nalleupuh; 28-07-2016, 23:49.

            Comment

            • JanskiAWD
              Bimmer Rookie
              • Mar 2006
              • 192
              • S:t Karins

              Heti koneen sammuttamisen jälkeen:


              5min kuluttua:


              1h kuluttua:


              :think
              e92 "330"xiA M-sport
              Mini Cooper R50

              Comment

              • JanskiAWD
                Bimmer Rookie
                • Mar 2006
                • 192
                • S:t Karins

                Voiko tämän perusteella laittaa jo suuttimet vaihtoon?

                e92 "330"xiA M-sport
                Mini Cooper R50

                Comment

                • nalleupuh
                  Newbiemmer
                  • Nov 2013
                  • 8
                  • helsinki

                  Originally posted by JanskiAWD View Post
                  Voiko tämän perusteella laittaa jo suuttimet vaihtoon?

                  Kannattaa ne vaihtaa, onko 2syl tulppa mustempi kuin muut?

                  Comment

                  • JanskiAWD
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2006
                    • 192
                    • S:t Karins

                    Originally posted by nalleupuh View Post
                    Kannattaa ne vaihtaa, onko 2syl tulppa mustempi kuin muut?
                    On mustempi, ja ainoa jonka huomasin olevan märkä.
                    Selvästi haisi bensa kun otti tulpan ulos.
                    Tulpat alkuperäiset 80tkm ajettu.

                    Voisi vaihtaa ensin vain sen yhden, mutta vähän vielä mietin jos kuitenkin laittaisi kaikki uudet...
                    Latviasta suuttimet 195€/kpl.
                    Last edited by JanskiAWD; 01-08-2016, 13:40. Reason: Suuttimien hintaan lisätty 21% VAT
                    e92 "330"xiA M-sport
                    Mini Cooper R50

                    Comment

                    • JanskiAWD
                      Bimmer Rookie
                      • Mar 2006
                      • 192
                      • S:t Karins

                      Vaihdoin 1. ja 2. pytyn suuttimet, ja nyt käy ilman tutinoita.
                      Myös rail pressure pysyy sammuttamisen jälkeen yli 5000mbar, eli paine pysyy linjassa eikä vuoda pyttyyn.

                      Ennen suuttimien vaihtoa tarkastin 200km sitten uusitut tulpat, ja 2.syl tulppa oli jo ihan musta. Kaikki muut vielä uuden näköisiä.

                      Vaihdoin siis samalla myös 1.syl suuttimen, kun se on saman kiinnikkeen alla kuin 2.syl. Vaihdetaan loput sitten kun hajoavat.

                      Sellaista vielä että onko liioittelua vaihtaa nyt moottoriöljyt?
                      Siltä varalta jos pyttyyn vuotanut bensa on päässyt valumaan männän ohi öljyn sekaan :think
                      e92 "330"xiA M-sport
                      Mini Cooper R50

                      Comment

                      • nalleupuh
                        Newbiemmer
                        • Nov 2013
                        • 8
                        • helsinki

                        Originally posted by JanskiAWD View Post
                        Vaihdoin 1. ja 2. pytyn suuttimet, ja nyt käy ilman tutinoita.
                        Myös rail pressure pysyy sammuttamisen jälkeen yli 5000mbar, eli paine pysyy linjassa eikä vuoda pyttyyn.

                        Ennen suuttimien vaihtoa tarkastin 200km sitten uusitut tulpat, ja 2.syl tulppa oli jo ihan musta. Kaikki muut vielä uuden näköisiä.

                        Vaihdoin siis samalla myös 1.syl suuttimen, kun se on saman kiinnikkeen alla kuin 2.syl. Vaihdetaan loput sitten kun hajoavat.

                        Sellaista vielä että onko liioittelua vaihtaa nyt moottoriöljyt?
                        Siltä varalta jos pyttyyn vuotanut bensa on päässyt valumaan männän ohi öljyn sekaan :think
                        Hienoa että tärinä korjaantui!
                        Kai muistit koodata virtausarvot dme:lle?
                        Tilasitko suutimet Latviasta?
                        Mitä indexiä ne olivat?
                        En usko on vuotanut öljyn sekaan, mutta itse vaihtaisin varmuudeksi....

                        Comment

                        • JanskiAWD
                          Bimmer Rookie
                          • Mar 2006
                          • 192
                          • S:t Karins

                          Originally posted by nalleupuh View Post
                          Hienoa että tärinä korjaantui!
                          Kai muistit koodata virtausarvot dme:lle?
                          Tilasitko suutimet Latviasta?
                          Mitä indexiä ne olivat?
                          En usko on vuotanut öljyn sekaan, mutta itse vaihtaisin varmuudeksi....
                          En tilannut Latviasta, koska toimitusaika olisi ollut pari viikkoa, eivätkä osanneet sanoa mitä indexiä heillä on.

                          Kuten sanoit, suutinvian huomaa tulpista ja rail pressurea seuraamalla.
                          Tai ainakin tässä tapauksessa huomasi.
                          Kiitoksia vinkistä

                          Ja juu, muistin syöttää uudet arvot ISTAlla.
                          Sieltä löytyy myös hyvät asennusohjeet kiristysmomentteineen jne.
                          e92 "330"xiA M-sport
                          Mini Cooper R50

                          Comment

                          • Matti M
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2007
                            • 40
                            • Tuusula, Jokela

                            Joskus aiemmin tässä ketjussa kerroin hankkineeni 2011 mallisen 325i:n ja toiveena oli että siinä olisi jo paremmat suuttimet kuin aikaisemmin valmistetuissa n53 koneissa.
                            60tkm oli ajettu tällä yksilöllä.

                            No, pientä nyppimistä esiintyi kylmänä ja nyt vihdoin sain aikaiseksi viedä auton myyjäliikkeeseen jossa todettiin nopeasti että suuttimet vaihtoon! Menee kuulemma tehtaan piikkiin. Mahtaako kestää kuinka kauan uudet...
                            325i sedan manuaali 2011
                            320d xdrive Touring 2019

                            Comment

                            • Matti M
                              Bimmer Rookie
                              • Apr 2007
                              • 40
                              • Tuusula, Jokela

                              Itse asiassa menikin vain kakkospytyn suutin uusiksi ja tulppa sekä puola... Nähtäväksi jää riittääkö remontti kuinka pitkälle.
                              325i sedan manuaali 2011
                              320d xdrive Touring 2019

                              Comment

                              • JanskiAWD
                                Bimmer Rookie
                                • Mar 2006
                                • 192
                                • S:t Karins

                                Originally posted by Matti M View Post
                                Itse asiassa menikin vain kakkospytyn suutin uusiksi ja tulppa sekä puola... Nähtäväksi jää riittääkö remontti kuinka pitkälle.
                                Kertoivatko kuinka jäljittivät vian 2. pyttyyn?
                                e92 "330"xiA M-sport
                                Mini Cooper R50

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎