Announcement

Collapse
No announcement yet.

E9x 325i käyntihäiriöt? N53

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hcaape
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2009
    • 837
    • hyvinkää

    äsken auto tulille ja alkoi tietenkin täristämään mutta loppui ja ei antanut vikakoodeja,viimeksi ajettu lauantaina:think no aamulla käyntiin ja kun on käynyt ja antanut vikakoodin kaikki tulpat ulos ja katotaan miltä näyttää,
    koska en vieläkään jaksa uskoa että kaikki suuttimet hajoaa samana päivänä,taitaa vain olla nin "tyhmä" auto että ei osaa kertoa oikeaa suutinta.ja mistähän saisi suuttimia halvimmalla.
    sDrive23i A E89 Roadster -10

    ex E92 325i -09

    ex E65 735i -02
    ex E38 730d -98 ;(

    Comment

    • JanskiAWD
      Bimmer Rookie
      • Mar 2006
      • 192
      • S:t Karins

      Originally posted by hcaape View Post
      äsken auto tulille ja alkoi tietenkin täristämään mutta loppui ja ei antanut vikakoodeja,viimeksi ajettu lauantaina:think no aamulla käyntiin ja kun on käynyt ja antanut vikakoodin kaikki tulpat ulos ja katotaan miltä näyttää,
      koska en vieläkään jaksa uskoa että kaikki suuttimet hajoaa samana päivänä,taitaa vain olla nin "tyhmä" auto että ei osaa kertoa oikeaa suutinta.ja mistähän saisi suuttimia halvimmalla.
      Kannata kotimaista?
      klik

      Tai jos huollettu kelpaa
      kliklik
      e92 "330"xiA M-sport
      Mini Cooper R50

      Comment

      • hcaape
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2009
        • 837
        • hyvinkää

        vähän tilanne päivitystä aamulla auto tulille ja täristää ei vikakoodeja ja alkaa käymään normaalisti tulpat pois ja 2:sen ja 5:sen tulpat pikimustat muut ok,eli tilataan 2kpl suutinta ja katsotaan tullaanko taas pettymään
        sDrive23i A E89 Roadster -10

        ex E92 325i -09

        ex E65 735i -02
        ex E38 730d -98 ;(

        Comment

        • T72
          Newbiemmer
          • Mar 2016
          • 3
          • Tuusula

          Originally posted by Ruostepalo View Post
          ...nyt ECU:n ja sähköjen sijasta epäillään, että sytytyshäiriö on oikeasti 4-sylinterissä, mutta tietokone ei tajua tätä, vaan luulee sen olevan 5- ja 6-sylintereissä.
          Yhdellä brittifoorumilla tuli vastaan teoria, joka ehkä voisi selittää tätä. Eli jos esim. 4-sylinterissä on vuotava suutin, niin se ei välttämättä vuoda niin paljon että se aiheuttaisi suoraan sytytyshäiriöitä kyseiseen sylinteriin, sensijaan ko pytty käy rikkaalla ja kun lambda huomaa sen se yrittää korjata tilannetta ainoalla osaamallaan tavalla eli laihentamalla seosta kaikissa kyseisen bankin sylintereissä. Nelosen seokset tulevat lähemmäs normaalia ja alunperin ok seoksella käyneet 5 ja 6 pytty alkavat käydä niin laihalla että kylmässä moottorissa siitä aiheutuu sytytyskatkoksia kyseisiin sylintereihin :think... Tuossa vielä linkki alkuperäiseen keskusteluun.

          Oman auton viimekertaisiin ongelmiin tuo ylläoleva selitys täsmäsi, sytytyshäiriöitä oli sylintereissä 1 ja 2, kolmossuuttimen vaihtamalla oireet katosivat... noin kuukaudeksi . Nyt auto on taas takaisin myyjäliikkeen hoivassa, oireet muuten samat kuin viimeksikin mutta nyt kone täristää kylmänä heti, viimeksi meni se 5-10 sekuntia ennenkuin tutinat alkoi. Katselin ennen pajalle vientiä vikakoodeja pari kertaa ja tällä kertaa sytytyshäiriöitä näkyi 4, 5 ja 6 pytyissä ja kerran ajon jälkeen näkyi vielä P114D (lean fuel trim in Bank 2)...

          Comment

          • Ruostepalo
            Bimmer Rookie
            • Jul 2015
            • 112
            • Helsinki

            Originally posted by T72 View Post
            Yhdellä brittifoorumilla tuli vastaan teoria, joka ehkä voisi selittää tätä. Eli jos esim. 4-sylinterissä on vuotava suutin, niin se ei välttämättä vuoda niin paljon että se aiheuttaisi suoraan sytytyshäiriöitä kyseiseen sylinteriin, sensijaan ko pytty käy rikkaalla ja kun lambda huomaa sen se yrittää korjata tilannetta ainoalla osaamallaan tavalla eli laihentamalla seosta kaikissa kyseisen bankin sylintereissä. Nelosen seokset tulevat lähemmäs normaalia ja alunperin ok seoksella käyneet 5 ja 6 pytty alkavat käydä niin laihalla että kylmässä moottorissa siitä aiheutuu sytytyskatkoksia kyseisiin sylintereihin :think... Tuossa vielä linkki alkuperäiseen keskusteluun.

            Oman auton viimekertaisiin ongelmiin tuo ylläoleva selitys täsmäsi, sytytyshäiriöitä oli sylintereissä 1 ja 2, kolmossuuttimen vaihtamalla oireet katosivat... noin kuukaudeksi . Nyt auto on taas takaisin myyjäliikkeen hoivassa, oireet muuten samat kuin viimeksikin mutta nyt kone täristää kylmänä heti, viimeksi meni se 5-10 sekuntia ennenkuin tutinat alkoi. Katselin ennen pajalle vientiä vikakoodeja pari kertaa ja tällä kertaa sytytyshäiriöitä näkyi 4, 5 ja 6 pytyissä ja kerran ajon jälkeen näkyi vielä P114D (lean fuel trim in Bank 2)...
            Tätä myös huoltoliike alkoi veikkaamaan kaiken tämän rumban jälkeen. Sanoin sitten suoraan, että ei säädetä sen enempää, vaan pistetään kaikki suuttimet vaihtoon, kun olivat indexiä 7 ja 8, joten kaikki kerralla uusiksi, pääseepähän seuraava omistaja nauttimaan uudenkarheista suuttimista. Vähän pelko perseessä odottelen nyt puhelua korjaamolta, että palasiko vika heti tänään aamulla takaisin, joka tarkoittaisi sitä, että heitin juuri 2000€ roskiin.
            Audi A4 B7 vm. -08 2.0TFSI quattro S-line avant
            ex: E93 325i M-Sport vm. -08
            ex: Audi A4 B7 vm. -05 2.0TFSI quattro S-line
            ex: Honda Civic vm. -07 1.8ivtec
            ex: VW Golf V 1.6 vm. -05
            ex: Fiat Marea HLX vm. -01

            Comment

            • brainsurgery
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2011
              • 1355
              • Helsinki

              Kyllähän sen vuotavan suuttimen sieltä löytää kun nykii ne vain yksi kerrallaan pihalle ja katsoo mikä on kostea.

              Tai sitten voi tehdä näin: https://www.youtube.com/watch?v=N-cliDST_vc

              Comment

              • Ruostepalo
                Bimmer Rookie
                • Jul 2015
                • 112
                • Helsinki

                Originally posted by Ruostepalo View Post
                Tätä myös huoltoliike alkoi veikkaamaan kaiken tämän rumban jälkeen. Sanoin sitten suoraan, että ei säädetä sen enempää, vaan pistetään kaikki suuttimet vaihtoon, kun olivat indexiä 7 ja 8, joten kaikki kerralla uusiksi, pääseepähän seuraava omistaja nauttimaan uudenkarheista suuttimista. Vähän pelko perseessä odottelen nyt puhelua korjaamolta, että palasiko vika heti tänään aamulla takaisin, joka tarkoittaisi sitä, että heitin juuri 2000€ roskiin.

                Noh, nyt on suuttimet vaihdettu, ja kuulemma pelittää. 860€ tuli heitettyä roskiin, koska ei tajuttu tuollaisen olevan mahdollista, eikä 4-sylinterin suutinta vaihdeltu ristiin, vaan se sai pysyä paikallaan. Noh, nyt olen 860€ + varsinaisten toimenpiteiden verran köyhempi, mutta sitäkin viisaampi. Kaikki vain sen takia, kun tietokone ei tajunnut, että missä sylinterissä ongelma oikeasti oli.
                Audi A4 B7 vm. -08 2.0TFSI quattro S-line avant
                ex: E93 325i M-Sport vm. -08
                ex: Audi A4 B7 vm. -05 2.0TFSI quattro S-line
                ex: Honda Civic vm. -07 1.8ivtec
                ex: VW Golf V 1.6 vm. -05
                ex: Fiat Marea HLX vm. -01

                Comment

                • brainsurgery
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2011
                  • 1355
                  • Helsinki

                  Originally posted by Ruostepalo View Post
                  Noh, nyt on suuttimet vaihdettu, ja kuulemma pelittää. 860€ tuli heitettyä roskiin, koska ei tajuttu tuollaisen olevan mahdollista, eikä 4-sylinterin suutinta vaihdeltu ristiin, vaan se sai pysyä paikallaan. Noh, nyt olen 860€ + varsinaisten toimenpiteiden verran köyhempi, mutta sitäkin viisaampi. Kaikki vain sen takia, kun tietokone ei tajunnut, että missä sylinterissä ongelma oikeasti oli.
                  Hyvä että on kunnossa nyt

                  Sit vain nautit ajamisesta niin kauan että auto on myyty.

                  Comment

                  • Ruostepalo
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2015
                    • 112
                    • Helsinki

                    Originally posted by brainsurgery View Post
                    Hyvä että on kunnossa nyt

                    Sit vain nautit ajamisesta niin kauan että auto on myyty.
                    Halukkaita ostajia on jo löytynyt, joten ei paljoa kerkeä toimivasta autosta uusine suuttimineen nauttia :(.
                    Audi A4 B7 vm. -08 2.0TFSI quattro S-line avant
                    ex: E93 325i M-Sport vm. -08
                    ex: Audi A4 B7 vm. -05 2.0TFSI quattro S-line
                    ex: Honda Civic vm. -07 1.8ivtec
                    ex: VW Golf V 1.6 vm. -05
                    ex: Fiat Marea HLX vm. -01

                    Comment

                    • suppari
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2006
                      • 4049
                      • Turku

                      Tekis mieli viisastella mutta en viitsi Taisin jollekkin puhelimessa sanoa, että tämäkään dme ei osaa päättää mikä sylinteri sitä misfireä heittää kun pöljänä korjaa seosta. Usein tulee kaikenlaista muutakin koodia milloin mistäkin.
                      sigpic
                      P:0409699000

                      JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                      tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                      huollot/korjaukset!

                      BMW E&F sarjaan.
                      Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                      8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                      AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                      Comment

                      • Ruostepalo
                        Bimmer Rookie
                        • Jul 2015
                        • 112
                        • Helsinki

                        Originally posted by suppari View Post
                        Tekis mieli viisastella mutta en viitsi Taisin jollekkin puhelimessa sanoa, että tämäkään dme ei osaa päättää mikä sylinteri sitä misfireä heittää kun pöljänä korjaa seosta. Usein tulee kaikenlaista muutakin koodia milloin mistäkin.
                        Jep. Harmi vaan, että huoltoliike ei ollut tähän törmännyt aikaisemmin, joten lähtivät etsimään vikaa aivan muualta ja välittivät minulle viestin, että vika ei johdu suuttimista.

                        Tuotti tuo minulle laskuakin 1000€ ylimääräistä
                        Audi A4 B7 vm. -08 2.0TFSI quattro S-line avant
                        ex: E93 325i M-Sport vm. -08
                        ex: Audi A4 B7 vm. -05 2.0TFSI quattro S-line
                        ex: Honda Civic vm. -07 1.8ivtec
                        ex: VW Golf V 1.6 vm. -05
                        ex: Fiat Marea HLX vm. -01

                        Comment

                        • hcaape
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2009
                          • 837
                          • hyvinkää

                          Originally posted by Ruostepalo View Post
                          Jep. Harmi vaan, että huoltoliike ei ollut tähän törmännyt aikaisemmin, joten lähtivät etsimään vikaa aivan muualta ja välittivät minulle viestin, että vika ei johdu suuttimista.

                          Tuotti tuo minulle laskuakin 1000€ ylimääräistä
                          hyvä että tuli kuntoon toivotaan ettei aamu tuo pettymystä
                          sDrive23i A E89 Roadster -10

                          ex E92 325i -09

                          ex E65 735i -02
                          ex E38 730d -98 ;(

                          Comment

                          • Zeta
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2004
                            • 7536
                            • Kotona

                            Originally posted by Ruostepalo View Post
                            Halukkaita ostajia on jo löytynyt, joten ei paljoa kerkeä toimivasta autosta uusine suuttimineen nauttia :(.
                            Ostajia ja rahan tarjoajia on aina mutta hakijoita huomattavasti vähemmän. Toivottavasti saat pirssin kaupaksi, kun se nyt on kunnossa
                            -
                            Käyttöautona: F20
                            Myydään: DELL pöytätietokone **120e**
                            Myydään: HP 14" kannettava **90e**
                            Myydään: HP 12.5" kannettava **240e**
                            -

                            Comment

                            • mikkod
                              BTCF Member
                              • Aug 2007
                              • 5202
                              • Stadi

                              Mites toi NOX anturi oirelee :think jotenkin tuntuu että ei ole vetoja niin kuin oli tuossa muutama viikko sitten. Tuntuu kuin kiihdytyksessä "nykisi" vähän. Muuten toimii kuin kello. Käy tyhjäkäynti hyvin. Matka-ajossa toimii ok. Vain reilumpi kiihdytys ei tunnu toimivan. :think
                              EDIT: en ole vielä vikakoodeja katellut. Taidan lukea ne ihan eka.
                              EDIT: Ei auttanut vikakoodien nollaus. Tosin ei siellä ollut mitään tuohon viittaavaa...
                              Last edited by mikkod; 30-05-2016, 08:39.
                              Helkama S3000
                              Myydään kutosen alustaosia
                              This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla

                              Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"

                              Comment

                              • Ruostepalo
                                Bimmer Rookie
                                • Jul 2015
                                • 112
                                • Helsinki

                                Originally posted by hcaape View Post
                                hyvä että tuli kuntoon toivotaan ettei aamu tuo pettymystä
                                Eipä tuottanut pettymystä. Kävi aamulla kylmänä, kuin se kuuluisa kello nyt sitten.
                                Audi A4 B7 vm. -08 2.0TFSI quattro S-line avant
                                ex: E93 325i M-Sport vm. -08
                                ex: Audi A4 B7 vm. -05 2.0TFSI quattro S-line
                                ex: Honda Civic vm. -07 1.8ivtec
                                ex: VW Golf V 1.6 vm. -05
                                ex: Fiat Marea HLX vm. -01

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎