Announcement

Collapse
No announcement yet.

E9x 325i käyntihäiriöt? N53

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • e46touring
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 1327
    • Tornio

    Originally posted by hkarr View Post
    Perjantaina 25.8. vaihdettiin suuttimet ja kylmäkäyntiongelmat (kierrosluku heiluu, ravistaa, joskus myös misfire) näyttäisivät hävinneen.

    Moottorin veto pintakaasulla 1500-2000 rpm välillä on edelleen hieman ohutta. Ei ihan pätki, muttei vedä 100% tasaisesti. Katsoin sunnuntaina aamulla kylmästä koneesta OBD:n kautta Fuel Rail paineet ja edelleenkin pyörivät 15.000 tasolla ensimmäiset 5 minuuttia. Lopulta nousevat 20.000 lukemiin.

    Olisikohan korkeapainepumpussa myös vikaa?
    Ei ole korkeapainepumpussa vikaa vaan kuuluukin käyttäytyä noin150 bar paineella kylmänä aloitetaan ja lämmettyä nousee n 200 bar.

    N53 koneen kunto ilman diagnostiikan apua on testattavissa helposti.
    Pyrit pitämään kaasupolkimella 1500rpm konessa. Jos et voi kaasupolkimella pitää 1500rpm koneessa vaan kierrokset humpaa niin 100% varmasti jotain komponentti tai jakoketjun venymisestä johtuvaa vikaa tiedossa.
    __________________________________________________ ____________
    Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

    Comment

    • hkarr
      Newbiemmer
      • Aug 2010
      • 27
      • Kajaani

      1500rpm testi

      Originally posted by e46touring View Post
      N53 koneen kunto ilman diagnostiikan apua on testattavissa helposti. Pyrit pitämään kaasupolkimella 1500rpm konessa. Jos et voi kaasupolkimella pitää 1500rpm koneessa vaan kierrokset humpaa niin 100% varmasti jotain komponentti tai jakoketjun venymisestä johtuvaa vikaa tiedossa.
      Ajattelin, että tämähän on helppoa, mutta yllättävän hankala oli saada kierrokset asettumaan 1500 rpm kohdalle .

      Tässä pari otosta:



      Ihan stabiilisti ei pysy 1500:ssa, mutta onkos tämä nyt sitä "humppaa" ?
      G21 320d xDrive (G26 i4 M50 tilattu)

      Comment

      • e46touring
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2003
        • 1327
        • Tornio

        Originally posted by hkarr View Post
        Ajattelin, että tämähän on helppoa, mutta yllättävän hankala oli saada kierrokset asettumaan 1500 rpm kohdalle .

        Tässä pari otosta:



        Ihan stabiilisti ei pysy 1500:ssa, mutta onkos tämä nyt sitä "humppaa" ?
        Joo lievästi humpaa rpm. Bmw omilla softilla ISTA tai Inpa vikakoodit lukuun ja sitten livedatasta seuraamaan kuinka esim. Typpiloukun happianturi toimii. Haulla varmaan löydät tältä foorumilta e6x ja N53 koneeseen liittyvän vuosia vanhan keskustelun jossa tuota typpiloukun anturista johtuvaa vikaa selviteltiin. Tyyppivikana tuosta anturista menee lämmityspiiri rikki ja sen seurauksena ei toimi N53 koneen laihaseos

        Linkki N53 aiheeseen
        Last edited by e46touring; 28-08-2017, 00:48. Reason: Linkin lisäys
        __________________________________________________ ____________
        Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

        Comment

        • AceTeam
          Newbiemmer
          • May 2017
          • 21
          • Espoo

          No tähän mun vikaan:
          29F5 Catalytic-converter conversion 2
          2A27 Catalytic converter 2, conversion in stratified mode

          .. tuli nyt diagnoosi korjaamolta. Bank 2 katalysaattori entinen.
          Laakkosen tiskiltä maksaisi 870€ pelkkä osa..

          Onko tämmöisestä kokemuksia:
          Last edited by AceTeam; 28-08-2017, 15:59.
          Garagster - Autovaraosien Tripadvisor
          Facebook: Hyvät & Huonot Varaosamerkit ja Myyjät

          Comment

          • e46touring
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2003
            • 1327
            • Tornio

            Originally posted by AceTeam View Post
            No tähän mun vikaan:
            29F5 Catalytic-converter conversion 2
            2A27 Catalytic converter 2, conversion in stratified mode

            .. tuli nyt diagnoosi korjaamolta. Bank 2 katalysaattori entinen.
            Laakkosen tiskiltä maksaisi 870€ pelkkä osa..

            Onko tämmöisestä kokemuksia:
            https://kateurope.it/iti/catalyst-bm...0-ref-21526553
            Varmistaisin vielä esim. Rahun pajalla varmasti oikean vikadiagnoosin.
            JOS todella 2 bank cat on tuhoutunut niin bank 2 cat hyllyssä joutaa myydä pois jos kiinnostusta.
            __________________________________________________ ____________
            Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

            Comment

            • suppari
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2006
              • 4049
              • Turku

              Originally posted by AceTeam View Post
              No tähän mun vikaan:
              29F5 Catalytic-converter conversion 2
              2A27 Catalytic converter 2, conversion in stratified mode

              .. tuli nyt diagnoosi korjaamolta. Bank 2 katalysaattori entinen.
              Laakkosen tiskiltä maksaisi 870€ pelkkä osa..

              Onko tämmöisestä kokemuksia:
              https://kateurope.it/iti/catalyst-bm...0-ref-21526553
              Kyllä mä laittaisin tuohon softan ja kattien koodit pois kummittelemasta. Kyllä se todennäköisesti toimii mutta diagnostiikalle ei puhdistusteho riitä.

              Onnistuu mulla.
              sigpic
              P:0409699000

              JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
              tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
              huollot/korjaukset!

              BMW E&F sarjaan.
              Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
              8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
              AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

              Comment

              • Chandler
                Newbiemmer
                • May 2006
                • 11

                Edit.

                Never mind.
                Last edited by Chandler; 31-08-2017, 11:54.

                Comment

                • setasanttu
                  Newbiemmer
                  • Feb 2017
                  • 25
                  • Vantaa

                  Toista kertaa jo postaan tähän ketjuun hieman aiheen vierestä, mutta tuntuu turhalta aloittaa uutta kun kyse on kumminkin E9x 325i käyntihäiriöistä

                  Itselläni siis n52b25 kiukaalla varustettu yksilö, joka nykii hieman kylmänä kiihdyttäessä. Nykiminen loppuu 300-400m jälkeen, enkä ole huomannut muita oireita.

                  Jos linjoilla on kohtalotovereita, niin miten pääsitte siitä eroon?

                  Vikakoodit luettiin viimeksi kk sitten toisen ongelman vuoksi,ja sen perusteella vaihdettiin asentotunnistin nokka-akseliin.
                  Last edited by setasanttu; 31-08-2017, 12:01.

                  Comment

                  • Matti M
                    Bimmer Rookie
                    • Apr 2007
                    • 40
                    • Tuusula, Jokela

                    Savutus N53 325i

                    Entäs kuuluuko auton savuttaa ihan näkyvää harmaata käryä putkesta kun lämpötila on 14 astetta ja kone puolikylmä?

                    Lisäksi putkenpäät mustassa karstassa. Onko ok jos kone terve?
                    325i sedan manuaali 2011
                    320d xdrive Touring 2019

                    Comment

                    • kapupetri
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2012
                      • 92
                      • Vantaa

                      mulla kans putkisto mustassa karstassa. mut niin on eräs toinen n20 niin oon pitäny sitä normaalina suoraruiskuominaisuutena, tiedä sitten mikä on totuus. ei tää omakaan yksilö kaikkein kauniskäyntinen kylmillä keleillä kun parkissa esim odottelee.
                      325i e92 2011

                      Comment

                      • Matti M
                        Bimmer Rookie
                        • Apr 2007
                        • 40
                        • Tuusula, Jokela

                        Originally posted by kapupetri View Post
                        mulla kans putkisto mustassa karstassa. mut niin on eräs toinen n20 niin oon pitäny sitä normaalina suoraruiskuominaisuutena, tiedä sitten mikä on totuus. ei tää omakaan yksilö kaikkein kauniskäyntinen kylmillä keleillä kun parkissa esim odottelee.
                        Onko kylmänä mitään epätasaisuutta huomattavissa kun lähtee liikkeelle? Paljonko kulutus ja minkälaisessa ajossa? Onko suutinremppaa tehty ja paljon kilsoja? Kiinnostaisi verrata kun mulla samanikäinen auto ja sama kone. Onko sulla muuten manuaali vai automaatti?
                        325i sedan manuaali 2011
                        320d xdrive Touring 2019

                        Comment

                        • kapupetri
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2012
                          • 92
                          • Vantaa

                          Originally posted by Matti M View Post
                          Onko kylmänä mitään epätasaisuutta huomattavissa kun lähtee liikkeelle? Paljonko kulutus ja minkälaisessa ajossa? Onko suutinremppaa tehty ja paljon kilsoja? Kiinnostaisi verrata kun mulla samanikäinen auto ja sama kone. Onko sulla muuten manuaali vai automaatti?
                          Kyllä se käy ja kukkuu kun autolla ajaa, eli ei ole epätasaisuutta ajossa. Kylmänäkin. *joskus* vähän jytkii kun ajon jälkeen tyhjäkäyttää. Joskus taas ei lainkaan. Kehä III-sisäpuolista pätkää lähinnä. Kulutus 9.4l/100km kun viimeksi katsoin. 1 suutin vaihdettu kun jätti vikakoodin (missfire), kaikki puolat & tulpat uusia parin kuukauden takaa. 100k lasissa. Manuaali.
                          Oiskohan jonkin sortin nox-sensoriherjaa ollut kun INPA:lla luin, pitäs kattoa uusiksi. Ei kuitenkaan moottorinvaloa konsolissa oo tuon misffiren jälkeen näkynyt.

                          Onko muilla n53 omistajilla musta takarööri?
                          325i e92 2011

                          Comment

                          • brainsurgery
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2011
                            • 1355
                            • Helsinki

                            Epätasainen kylmäkäynti/tyhjäkäynti saattaa johtua karstoittuneista imuventtiileistäkin.

                            Comment

                            • kapupetri
                              Bimmer Rookie
                              • Jan 2012
                              • 92
                              • Vantaa

                              Originally posted by brainsurgery View Post
                              Epätasainen kylmäkäynti/tyhjäkäynti saattaa johtua karstoittuneista imuventtiileistäkin.
                              Ois kiva vilkaista imupuolelle. Mulla on endoskooppi käytettävissä. onnistuisikohan parkkiksella ilman ankaraa purkamista :think
                              325i e92 2011

                              Comment

                              • Aniliinis
                                Newbiemmer
                                • Aug 2017
                                • 9
                                • Jkl

                                Auto 318i vm2008 N43, ajettu 133tkm (sokeus iski, enkä löytänyt ketjua N43:n käyntihäiriöistä).

                                Oireina tyhjäkäynti heittelehtii kylmänä. Tukossa ja nykii.

                                Yleiskorjaamo vaihtoi vikakoodien (30EA, 2EF5, 2AF4, 2AF2, 2AF6, 2AF9) perusteella nox-anturin ja termostaatin sekä tulpat.

                                Seuraavaksi Laakkonen vaihtoi kaikki suuttimet + tiivisteet ja sytytyspuolat. Sekä ajettiin uusi softa, jonka takia vaihtoon meni myös viallinen kytkentäyksikkö.

                                Häiriövaloja ei ole palanut missään vaiheessa. Laakkosella ei vikakoodeja löytynyt, koska ne oli yleiskorjaamolla korjauksen yhteydessä nollattu. Ja autolla ajettu tuossa välissä ainoastaan parin kilometrin siirtomatka.

                                Suuttimet ja puolat päädyttiin vaihtamaan oireiden sekä suutintestin perusteella.

                                Yleiskorjaamo otti pyynnöstäni pakokaasutestin ennen nox-anturin vaihtoa -> kaikki muu ok, paitsi lambda (jäännöshappi?)

                                Seuraava arvaus Laakkoselta on vika vanos säätöyksiköissä, jatkavat selvittelyä huomenna.

                                Tulisiko kenelläkään mitään hyviä ja halpoja ideoita mieleen? Ilmeisesti vaihtoehtoja on tyyliin "miljoonia", mutta kun ei huvittais kustantaa Laakkosen mekaanikkojen työharjoittelua. Naisena kun näistä ei ihan hirveästi mitään ymmärrä
                                Last edited by Aniliinis; 03-09-2017, 13:59.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎