Tuli hommattua viime sunnuntaina N53 koneella oleva e91. Siinäkin oli ilmennyt pari vuotta sitten 65tkm kohdalla huonoa käyntiä. Meni tehtaan goodwillinä varmaan, koska oli laakkosen huoltosopimuksella. Vaihdettiin kaikki suuttimet, puolat, korkeapainepumppu ja vanoksen solenoidi. Ei noista kuiteista selvinnyt mistä vika lopulta johtui kun Laaakkosella vaihtoivat kaiken mahdollisen. Toivottavasti ei uusiudu lähiaikoina
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E9x 325i käyntihäiriöt? N53
Collapse
X
-
Originally posted by hkarr View PostTestasin tänään aamulla vielä kesäkylmän moottorin arvoja.
Noin 5 ensimmäisen minuutin ajan Fuel Rail Pressure pyöri välillä 14500-17000 kPA. Ja käynti oli epätasaista.
Kun kone lämpeni, niin arvot pyörivät 20000 tuntumassa ja käynti tasaista.
Voiko tästä (Fuel Rail Pressure aluksi pienempi) päätellä mitään? :thinkS65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1
Comment
-
-
Korkeapainepumpun paineet vaihtelee 5000 ja 20000 välillä, jos menee alle 5000 kpa tulee käyntihäiriöitä.Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"
Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm
Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
1/4 maili 11.8 / 205 km/h
0-200km/h 11.40s
100-200km/h 6,00s
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354
Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää
Comment
-
-
Originally posted by tiakri View PostNostan tärkeää.
E90LCI 09/2008 325iA N53B30, ajettu 120tkm.
Meni katsastuksesta läpi alkukuusta, katsastuskaveri epäili että jää bensaa palamatta tms.
Nox-sensori on paskana, uusi tulee jos tulee tampereen bmw-varaosatukusta
Oireet:
- Nykii vitusti välillä varsinkin kun kylmästä käynnistää, ei heitä vikakoodia
- Satunnaisesti heittää misfire koodia 6 sylinteristä ja välillä jostain muustakin
- Saattaa tulla myös rough running vikakoodia
- Varsinainen check engine valo lähtee pois sammuttamalla kun se joskus on tullut
Tehdyt toimenpiteet:
1) Vaihdoin 5 ja 6 sylintereihin uudet puolet sekä kaikkiin sylintereihin uudet boschin tulpat
2) Ei auttanut.
3) Tein Iisalmen reissun eli noin ~2000km ajoa sekalaisesti
4) Ajattelin vaihtaa kaikki loputkin puolat ja uudet NGK:n tulpat tilalle kun jossain forumilla sanottiin että toimisivat paremmin N53B30 kanssa. Kävin samalla läpi kaikki maakontaktit.
Ohessa kuva 2000km ajetuista boschin tulpista, 5-6 sylintereissä on jotain sairaana
Hires kuva:
https://www.dropbox.com/s/fu10nlox79...ai_ei.jpg?dl=0
5) Vaihdoin samalla loputkin puolat ja nyt ei ole kahteen päivään oireillut
6) Varmaan palaa oireet taas kohta?
Mitä mieltä raati, paaliin vai kovaa klarna-velkaa osilla arpomiseen? Oiskohan noista 5-6 suuttimien vaihdoista mitään hyötyä? Ebaysta saattaisi näköjään saada alle 200e/kpl.E90lci'09
Comment
-
-
Originally posted by tiakri View PostTämä ongelma ratkesi kun vaihdoin 5 ja 6 sylinterien suuttimet. Nyt näyttäisi pelaavan niin kuin pitää eikä tule enää rough runningia tms koodeja.
Ihan mielenkiinnosta (sama juttu voi olla edessä): Mistä löysit suuttimet ja millaisella hinnalla?G21 320d xDrive (G26 i4 M50 tilattu)
Comment
-
-
Originally posted by brainsurgery View PostVoittehan te niitä paineita arpoa mutta jos ei jaksa edes tulppia ottaa irti ja tsekata niiden väriä tai onko ne sammutuksen jälkeen märät niin eiköhän se auto ole huoltoon joka tapauksessa menossa korjattavaksi.
Dropbox linkki tulppien valokuviin
Kuvat on otettu kylmästä koneesta, viimeisin ajo 12 tuntia ennen kuvia.
Amatöörin kysymys: voiko näistä kuvista päätellä mitään?G21 320d xDrive (G26 i4 M50 tilattu)
Comment
-
-
Originally posted by AceTeam View PostTietäisikö kukaan mitä pitäisi alkaa ensimmäisenä selvittelemään. Ketjun luin läpi.
Auto on '07. 100km ajon jälkeen syttyy aina keltainen moottorin vikavalo ja vikakoodiksi 29F5 DME: Catalytic-converter conversion 2.
Vaihdoin bank 2 takalambdan. Ei vaikutusta. Kylmänä tyhjäkäynnillä sen arvot sahasivat tiuhaan välillä 0.1V-0.8V. Kaikki muut lambdat tasaisia. Etu ~2V ja bank1 taka ~0.8V. Lämpimänä sahaaminen loppui.
Vaikka kelit ovat lämmenneet niin auto savuttaa selvästi enemmän kuin muut autot risteyksissä. Aiemmin luulin, että kylmän ilman takia höyryää. Kulutus seka-ajossa jotain 9L/100km.
Käynnistyy, käy ja kiihtyy hyvin. Puolen tunnin ajon aikana ainakin pysyi koko ajan "homogenous" moodissa (millaisella ajolla sen pitäisi mennä laihalle?).
Öljykorkin saa melko helposti käydessä auki, käynti huononee selvästi. Tankkasin viimeksi E95:sta, pitäisikö olla 98?
Mistä kannattaisi aloittaa?Originally posted by Retze View PostMites se bank 2.takalambda seilailee lämpimänä kierroksilla?
Tähän tuli vielä muutama lisäkoodi:
29F5 Catalytic-converter conversion 2
2B07 Nitrogen-oxide sensor, electric
2B06 Nitrogen-oxide sensor, lambda linear
2AFB Nitrogen-oxide sensor, lambda binar..
2A27 Catalytic converter 2, conversion in stratified mode
Nämä kun nollasi niin takaisin tuli 100km ajolla:
29F5 Catalytic-converter conversion 2
30DA Nitrogen-oxide sensor, signal
Kävin Laakkoselta hakemassa Nox-anturin (470€), jolla nuo Nox koodit hävisi, mutta vikavalo syttyy entiseen malliin ja koodi 29F5 ja 2A27 tulee takaisin. Meniköhän rahat hukkaan..
Mitä pitäisi seuraavaksi tehdä? En ole tulppia vielä kurkannut. Kone käy ja kiihtyy hyvin. Risteyksissä joskus saattaa yskähtää ja heilauttaa autoa satunnaisesti.Last edited by AceTeam; 26-07-2017, 08:07.
Comment
-
-
Originally posted by Bullitt View PostNOx-anturin vaihto pitää testerillä kertoa moottorin ohjainlaitteelle. Tästä voi olla varmaan monta mieltä, että kuinka pakollista se on, mutta tuskin testerissä sellainen toiminto ihan turhaan on.
Voisikohan tuo Catalytic converter viitata kiutenkin Nox-kattiin?
Sulphur saturation, Lean Nox cat = 491mg => pitäskö koittaa pakkopolttoa.
Comment
-
-
Originally posted by hkarr View PostSain viimein tänään tulpat irti koneesta, alla kuvat:
Dropbox linkki tulppien valokuviin
Kuvat on otettu kylmästä koneesta, viimeisin ajo 12 tuntia ennen kuvia.
Amatöörin kysymys: voiko näistä kuvista päätellä mitään?
Yksi hyvä keino metsästää viallista suutinta on vaihtaa uudet tulpat, ja ajaa niillä hetki. Omasta oli kaksi tulppaa noessa jo muutaman 100km ajelun jälkeen, ja loput neljä tulppaa oli puhtaita.
Sulla oli jotain häikkää sen rail pressuren kanssa käynnistyksen jälkeen, sieltä lähtisin tutkimaan lisää.Last edited by JanskiAWD; 26-07-2017, 10:24.e92 "330"xiA M-sport
Mini Cooper R50
Comment
-
-
Originally posted by JanskiAWD View PostEi ainakaan omaan silmään näytä pahalta.
Yksi hyvä keino metsästää viallista suutinta on vaihtaa uudet tulpat, ja ajaa niillä hetki. Omasta oli kaksi tulppaa noessa jo muutaman 100km ajelun jälkeen, ja loput neljä tulppaa oli puhtaita.
Sulla oli jotain häikkää sen rail pressuren kanssa käynnistyksen jälkeen, sieltä lähtisin tutkimaan lisää.
Sanoisin että 5% mahdollisuus että johtuu jostain muusta kun lämpimänä kerran toimii ihan normaalisti.
Jos ne tulpat ottaa esim puoli tuntia ajon jälkeen irti niin jonkun niistä pitäisi olla märkä.
Comment
-
Comment