Originally posted by Zeta
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E9x 325i käyntihäiriöt? N53
Collapse
X
-
Last edited by Ruostepalo; 27-05-2016, 08:39.Audi A4 B7 vm. -08 2.0TFSI quattro S-line avant
ex: E93 325i M-Sport vm. -08
ex: Audi A4 B7 vm. -05 2.0TFSI quattro S-line
ex: Honda Civic vm. -07 1.8ivtec
ex: VW Golf V 1.6 vm. -05
ex: Fiat Marea HLX vm. -01
-
-
Originally posted by Ruostepalo View PostEipä tuottanut pettymystä. Kävi aamulla kylmänä, kuin se kuuluisa kello nyt sitten.
Originally posted by mikkod View PostMites toi NOX anturi oirelee :think jotenkin tuntuu että ei ole vetoja niin kuin oli tuossa muutama viikko sitten. Tuntuu kuin kiihdytyksessä "nykisi" vähän. Muuten toimii kuin kello. Käy tyhjäkäynti hyvin. Matka-ajossa toimii ok. Vain reilumpi kiihdytys ei tunnu toimivan. :think
EDIT: en ole vielä vikakoodeja katellut. Taidan lukea ne ihan eka.
Kaasuläpän adaption nollaus (toimii tai ei kaikkiin 2000 luvun bemareihin)
Originally posted by internet- Put the power on but do not start the engine.
- Floor the throttle for 30-60 seconds
- Keep the throttle to the floor and put the power OFF
- Release the throttle and wait 2 minutes.Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!
Comment
-
-
Originally posted by brainsurgery View PostKyllähän sen vuotavan suuttimen sieltä löytää kun nykii ne vain yksi kerrallaan pihalle ja katsoo mikä on kostea.
Tai sitten voi tehdä näin: https://www.youtube.com/watch?v=N-cliDST_vcsDrive23i A E89 Roadster -10
ex E92 325i -09
ex E65 735i -02
ex E38 730d -98 ;(
Comment
-
-
Originally posted by suppari View PostTekis mieli viisastella mutta en viitsi Taisin jollekkin puhelimessa sanoa, että tämäkään dme ei osaa päättää mikä sylinteri sitä misfireä heittää kun pöljänä korjaa seosta. Usein tulee kaikenlaista muutakin koodia milloin mistäkin.G20 330e M-Sport sunset orange
Comment
-
-
Hypätäänpä itsekin mukaan joukkoon.
325i -08 n53 aj. 135tkm:
- kylmänä kierrokset hiukan seilaa n. 700-800 rpm välillä, joskus käynnistäessä jää "kantamaan" 1000rpm paikkeille hetkeksi.
- toisinaan toimii normaalisti kylmänä, mutta pientä "nypytystä/tärinää" tuntuu penkissä
- kun moottori hiukankaan lämpenee niin toimii hyvin smoothisti.
- vikakoodeja ei ole päästy lukemaan
- korkeapainepumppu vaihdettu vasta
Suuttimet vaihtoon? Tämä lienee syytä tehdä mahdollisimman nopeasti, ettei katteja sula tms, vai onko sellaista pelkoa vielä näin pienillä oireilla?e91 335d '07
ex e90 325iA '08
ex e39 523iA '99
ex e39 528iA '97
Comment
-
-
Originally posted by speculator View PostHypätäänpä itsekin mukaan joukkoon.
325i -08 n53 aj. 135tkm:
- kylmänä kierrokset hiukan seilaa n. 700-800 rpm välillä, joskus käynnistäessä jää "kantamaan" 1000rpm paikkeille hetkeksi.
- toisinaan toimii normaalisti kylmänä, mutta pientä "nypytystä/tärinää" tuntuu penkissä
- kun moottori hiukankaan lämpenee niin toimii hyvin smoothisti.
- vikakoodeja ei ole päästy lukemaan
- korkeapainepumppu vaihdettu vasta
Suuttimet vaihtoon? Tämä lienee syytä tehdä mahdollisimman nopeasti, ettei katteja sula tms, vai onko sellaista pelkoa vielä näin pienillä oireilla?
29F3 Polttoaineen paineanturi (matalapaine), 132880km
2B05 Typpioksidianturi, lämpö, 132888km
Nämä ei käsittääkseni liity tuohon kylmän moottorin käyntihäiriöön lainkaan?
mitä mieltä raati on?e91 335d '07
ex e90 325iA '08
ex e39 523iA '99
ex e39 528iA '97
Comment
-
-
Originally posted by speculator View PostVikakoodit luettu:
29F3 Polttoaineen paineanturi (matalapaine), 132880km
2B05 Typpioksidianturi, lämpö, 132888km
Nämä ei käsittääkseni liity tuohon kylmän moottorin käyntihäiriöön lainkaan?
mitä mieltä raati on?S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1
Comment
-
-
Originally posted by pyroz View PostJos polttoaineen paineet on pielessä niin kyllä sillä voi olla dramaattinenkin vaikutus käyntiin. Onko tuossa yllä vikakoodit selostuksineen kokonaisuudessaan?
29F3 -pottoaineen paineanturi (matalapaine)
- katkonainen
taajuus 252
Nollauslaskuri 40
Matkamittari 132880
joo kyllähän sillä varmasti on vaikutusta käyntiin, jos polttoaineen paineet on pielessä. Mutta jos ne on pielessä niin silloinhan pitäisi olla käyntihäiriö myös lämpimällä moottorilla ja tulla niitä limp mode herjoja, tuo korkeapainepumppu tähän on tosiaan vaihdettu. Pitäisi nuo vikakoodit lukea rheingoldilla tai inpalla mutta ei oo nyt siihen soveltuvaa kaapelia vielä hankittunae91 335d '07
ex e90 325iA '08
ex e39 523iA '99
ex e39 528iA '97
Comment
-
-
Originally posted by speculator View PostVikakoodit luettu:
29F3 Polttoaineen paineanturi (matalapaine), 132880km
2B05 Typpioksidianturi, lämpö, 132888km
Nämä ei käsittääkseni liity tuohon kylmän moottorin käyntihäiriöön lainkaan?
mitä mieltä raati on?
Syöttää tietyllä määrällä silloin kun matalapaineanturista vikakoodi. Eli ei kumpikaan pitäisi liittyä käyntihäiriöön. Tuo anturi kyllä kannattaa vaihtaa. Nox anturin voi vaihtaa jos haluaa laihaseoksen toimimaan.
Suuttimilta vika kuulostaisi.
Comment
-
-
Originally posted by jake2710 View PostSyöttää tietyllä määrällä silloin kun matalapaineanturista vikakoodi. Eli ei kumpikaan pitäisi liittyä käyntihäiriöön. Tuo anturi kyllä kannattaa vaihtaa. Nox anturin voi vaihtaa jos haluaa laihaseoksen toimimaan.
Suuttimilta vika kuulostaisi.e91 335d '07
ex e90 325iA '08
ex e39 523iA '99
ex e39 528iA '97
Comment
-
-
Originally posted by speculator View PostMiten tuo matalapainepuolen toimimattomuus vaikuttaa käytännössä? Tuota nox anturia voisi vielä koittaa nollata/resetoida adaptaatioarvot, jos sillä tokenisi. Ellei niin sitten vaihdetaan.
Sen ettei korkeapainepumppu saa tarpeeksi ainetta. Kannattaa se matalapaineanturi vaihtaa ensimmäiseksi vaikka sen pitäisi vikaantuessa tarpeeksi ainetta syöttääkin.
Nox anturi ei mistään tokene. Se vaatii uuden ja sitten vasta se nollaus, ennenkuin on edes käynnistetty. Näin mittauksessa oikea nollakohta ja näyttää oikeaa arvoa.
Comment
-
-
Originally posted by speculator View PostHypätäänpä itsekin mukaan joukkoon.
325i -08 n53 aj. 135tkm:
- kylmänä kierrokset hiukan seilaa n. 700-800 rpm välillä, joskus käynnistäessä jää "kantamaan" 1000rpm paikkeille hetkeksi.
- toisinaan toimii normaalisti kylmänä, mutta pientä "nypytystä/tärinää" tuntuu penkissä
- kun moottori hiukankaan lämpenee niin toimii hyvin smoothisti.
- vikakoodeja ei ole päästy lukemaan
- korkeapainepumppu vaihdettu vasta
Suuttimet vaihtoon? Tämä lienee syytä tehdä mahdollisimman nopeasti, ettei katteja sula tms, vai onko sellaista pelkoa vielä näin pienillä oireilla?
Suuttimet vaihdettiin kaikki 6 kpl, ja nyt kahden kylmästartin jälkeen en ole huomannut enää mitään ongelmia/häiriöitä kylmäkäynnissä. Kierrokset ei seilaa enää, eikä minkäänlaista tärinää havaittavissa ja samalla pieni nykiminen kylmällä moottorilla ajaessa pienillä kierroksilla poistui. Eli ilmeisesti vika oli juuri suuttimissa.
Kerrottakoon vielä, että tässä autossa nämä kylmäkäyntioireet olivat hyvin lieviä vielä, eikä varsinaisesti vaikuttaneet päivittäiseen ajamiseen. Vikakoodeja ei tullut.
BMW-huolto kertoi myös, että autosta on 4kpl puolia hajalla, ja olisivat halunneet ne vaihtaa autoon samalla. Hinta olisi ollut 114e/kpl. Vaihdettiin kuitenkin pelkät suuttimet alkuperäisen suunnitelmani mukaan ja nyt kaikki käyntihäiriöt ovat poissa. Vikakoodeja ei tule enkä itse huomaa millään kierrosalueella mitään poikkeavaa/sytytyskatkoksia. Auto oikeastaan toimii nyt täydellisesti.
Mitä teen nyt noitten puolien kanssa, onko niitä syytä vaihtaa vai mitä mieltä on arvon raati? Jos 4 puolaa on rikki niin en uskoisi auton lähtevän edes käyntiin silloin, ja kai sen nyt huomaisi jotenkin?e91 335d '07
ex e90 325iA '08
ex e39 523iA '99
ex e39 528iA '97
Comment
-
-
Originally posted by speculator View PostSuuttimet vaihdettiin kaikki 6 kpl, ja nyt kahden kylmästartin jälkeen en ole huomannut enää mitään ongelmia/häiriöitä kylmäkäynnissä. Kierrokset ei seilaa enää, eikä minkäänlaista tärinää havaittavissa ja samalla pieni nykiminen kylmällä moottorilla ajaessa pienillä kierroksilla poistui. Eli ilmeisesti vika oli juuri suuttimissa.
Kerrottakoon vielä, että tässä autossa nämä kylmäkäyntioireet olivat hyvin lieviä vielä, eikä varsinaisesti vaikuttaneet päivittäiseen ajamiseen. Vikakoodeja ei tullut.
BMW-huolto kertoi myös, että autosta on 4kpl puolia hajalla, ja olisivat halunneet ne vaihtaa autoon samalla. Hinta olisi ollut 114e/kpl. Vaihdettiin kuitenkin pelkät suuttimet alkuperäisen suunnitelmani mukaan ja nyt kaikki käyntihäiriöt ovat poissa. Vikakoodeja ei tule enkä itse huomaa millään kierrosalueella mitään poikkeavaa/sytytyskatkoksia. Auto oikeastaan toimii nyt täydellisesti.
Mitä teen nyt noitten puolien kanssa, onko niitä syytä vaihtaa vai mitä mieltä on arvon raati? Jos 4 puolaa on rikki niin en uskoisi auton lähtevän edes käyntiin silloin, ja kai sen nyt huomaisi jotenkin?
Comment
-
Comment