Announcement

Collapse
No announcement yet.

E9x 325i käyntihäiriöt? N53

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ruostepalo
    Bimmer Rookie
    • Jul 2015
    • 112
    • Helsinki

    Originally posted by Zeta View Post
    Ostajia ja rahan tarjoajia on aina mutta hakijoita huomattavasti vähemmän. Toivottavasti saat pirssin kaupaksi, kun se nyt on kunnossa
    Näinpä, näinpä. Katsotaan, että miten käy myynnin kanssa sitten loppupeleissä. Pahimmassa tapauksessa "joudun" ajelemaan tällä kesän läpi . Jos ei pakko olisi, niin mielelläni ajelisin tällä pitkät tovit, kerran nyt on kaikki suuttimetkin vaihdettu ja muuta kivaa.
    Last edited by Ruostepalo; 27-05-2016, 08:39.
    Audi A4 B7 vm. -08 2.0TFSI quattro S-line avant
    ex: E93 325i M-Sport vm. -08
    ex: Audi A4 B7 vm. -05 2.0TFSI quattro S-line
    ex: Honda Civic vm. -07 1.8ivtec
    ex: VW Golf V 1.6 vm. -05
    ex: Fiat Marea HLX vm. -01

    Comment

    • Cunttory
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2004
      • 1772
      • Kuopio

      Originally posted by Ruostepalo View Post
      Eipä tuottanut pettymystä. Kävi aamulla kylmänä, kuin se kuuluisa kello nyt sitten.
      Hienoa että sait auton kuntoon!

      Originally posted by mikkod View Post
      Mites toi NOX anturi oirelee :think jotenkin tuntuu että ei ole vetoja niin kuin oli tuossa muutama viikko sitten. Tuntuu kuin kiihdytyksessä "nykisi" vähän. Muuten toimii kuin kello. Käy tyhjäkäynti hyvin. Matka-ajossa toimii ok. Vain reilumpi kiihdytys ei tunnu toimivan. :think
      EDIT: en ole vielä vikakoodeja katellut. Taidan lukea ne ihan eka.
      Siinä samalla koeta tehdä tämäkin nollaus kun se ei maksa mitään.

      Kaasuläpän adaption nollaus (toimii tai ei kaikkiin 2000 luvun bemareihin)

      Originally posted by internet
      - Put the power on but do not start the engine.
      - Floor the throttle for 30-60 seconds
      - Keep the throttle to the floor and put the power OFF
      - Release the throttle and wait 2 minutes.
      Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

      Comment

      • hcaape
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2009
        • 837
        • hyvinkää

        Originally posted by brainsurgery View Post
        Kyllähän sen vuotavan suuttimen sieltä löytää kun nykii ne vain yksi kerrallaan pihalle ja katsoo mikä on kostea.

        Tai sitten voi tehdä näin: https://www.youtube.com/watch?v=N-cliDST_vc
        näin tehtiin ja 2:sen suutin ihan märkä eli vaihtoon ja kohti uusia pettymyksiä
        sDrive23i A E89 Roadster -10

        ex E92 325i -09

        ex E65 735i -02
        ex E38 730d -98 ;(

        Comment

        • hcaape
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2009
          • 837
          • hyvinkää

          Originally posted by hcaape View Post
          näin tehtiin ja 2:sen suutin ihan märkä eli vaihtoon ja kohti uusia pettymyksiä
          no nyt ei tullut pettymyksiä taas mennään
          sDrive23i A E89 Roadster -10

          ex E92 325i -09

          ex E65 735i -02
          ex E38 730d -98 ;(

          Comment

          • Ozzy #69#
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2006
            • 1642
            • Pirkanmaa

            Originally posted by suppari View Post
            Tekis mieli viisastella mutta en viitsi Taisin jollekkin puhelimessa sanoa, että tämäkään dme ei osaa päättää mikä sylinteri sitä misfireä heittää kun pöljänä korjaa seosta. Usein tulee kaikenlaista muutakin koodia milloin mistäkin.
            Uskaltaakohan tällaista N53 koneista autoa enää edes harkitakkaan seuraavaksi kulkineeksi tuon suht luotettavan M54:n jälkeen kun saa lukea jatkuvasti näistä suutin-,puola-,nox-anturi, korkeapainepumppu, yms. ongelmista. Onko näissä lähes poikkeuksetta kaikissa nämä ongelmat vai poistuuko ne jossain tuoreimmissa vuosimalleissa?
            G20 330e M-Sport sunset orange

            Comment

            • Driver22
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2006
              • 2098
              • *

              No jos tätä foorumia lukee niin eihän sitä uskalla mitään autoa ostaa
              F31 330D Xdrive M-Sport

              Comment

              • speculator
                Newbiemmer
                • Jul 2010
                • 28
                • Siilinjärvi

                Hypätäänpä itsekin mukaan joukkoon.

                325i -08 n53 aj. 135tkm:

                - kylmänä kierrokset hiukan seilaa n. 700-800 rpm välillä, joskus käynnistäessä jää "kantamaan" 1000rpm paikkeille hetkeksi.
                - toisinaan toimii normaalisti kylmänä, mutta pientä "nypytystä/tärinää" tuntuu penkissä
                - kun moottori hiukankaan lämpenee niin toimii hyvin smoothisti.
                - vikakoodeja ei ole päästy lukemaan
                - korkeapainepumppu vaihdettu vasta

                Suuttimet vaihtoon? Tämä lienee syytä tehdä mahdollisimman nopeasti, ettei katteja sula tms, vai onko sellaista pelkoa vielä näin pienillä oireilla?
                e91 335d '07
                ex e90 325iA '08
                ex e39 523iA '99
                ex e39 528iA '97

                Comment

                • speculator
                  Newbiemmer
                  • Jul 2010
                  • 28
                  • Siilinjärvi

                  Originally posted by speculator View Post
                  Hypätäänpä itsekin mukaan joukkoon.

                  325i -08 n53 aj. 135tkm:

                  - kylmänä kierrokset hiukan seilaa n. 700-800 rpm välillä, joskus käynnistäessä jää "kantamaan" 1000rpm paikkeille hetkeksi.
                  - toisinaan toimii normaalisti kylmänä, mutta pientä "nypytystä/tärinää" tuntuu penkissä
                  - kun moottori hiukankaan lämpenee niin toimii hyvin smoothisti.
                  - vikakoodeja ei ole päästy lukemaan
                  - korkeapainepumppu vaihdettu vasta

                  Suuttimet vaihtoon? Tämä lienee syytä tehdä mahdollisimman nopeasti, ettei katteja sula tms, vai onko sellaista pelkoa vielä näin pienillä oireilla?
                  Vikakoodit luettu:

                  29F3 Polttoaineen paineanturi (matalapaine), 132880km
                  2B05 Typpioksidianturi, lämpö, 132888km

                  Nämä ei käsittääkseni liity tuohon kylmän moottorin käyntihäiriöön lainkaan?

                  mitä mieltä raati on?
                  e91 335d '07
                  ex e90 325iA '08
                  ex e39 523iA '99
                  ex e39 528iA '97

                  Comment

                  • pyroz
                    BTCF Member
                    • Nov 2002
                    • 6738
                    • PK-seutu

                    Originally posted by speculator View Post
                    Vikakoodit luettu:

                    29F3 Polttoaineen paineanturi (matalapaine), 132880km
                    2B05 Typpioksidianturi, lämpö, 132888km

                    Nämä ei käsittääkseni liity tuohon kylmän moottorin käyntihäiriöön lainkaan?

                    mitä mieltä raati on?
                    Jos polttoaineen paineet on pielessä niin kyllä sillä voi olla dramaattinenkin vaikutus käyntiin. Onko tuossa yllä vikakoodit selostuksineen kokonaisuudessaan?
                    S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

                    Comment

                    • speculator
                      Newbiemmer
                      • Jul 2010
                      • 28
                      • Siilinjärvi

                      Originally posted by pyroz View Post
                      Jos polttoaineen paineet on pielessä niin kyllä sillä voi olla dramaattinenkin vaikutus käyntiin. Onko tuossa yllä vikakoodit selostuksineen kokonaisuudessaan?
                      Siinä lukee tuon vikakoodin osalta kokonaisuudessaan näin:

                      29F3 -pottoaineen paineanturi (matalapaine)
                      - katkonainen
                      taajuus 252
                      Nollauslaskuri 40
                      Matkamittari 132880

                      joo kyllähän sillä varmasti on vaikutusta käyntiin, jos polttoaineen paineet on pielessä. Mutta jos ne on pielessä niin silloinhan pitäisi olla käyntihäiriö myös lämpimällä moottorilla ja tulla niitä limp mode herjoja, tuo korkeapainepumppu tähän on tosiaan vaihdettu. Pitäisi nuo vikakoodit lukea rheingoldilla tai inpalla mutta ei oo nyt siihen soveltuvaa kaapelia vielä hankittuna
                      e91 335d '07
                      ex e90 325iA '08
                      ex e39 523iA '99
                      ex e39 528iA '97

                      Comment

                      • jake2710
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2004
                        • 828

                        Originally posted by speculator View Post
                        Vikakoodit luettu:

                        29F3 Polttoaineen paineanturi (matalapaine), 132880km
                        2B05 Typpioksidianturi, lämpö, 132888km

                        Nämä ei käsittääkseni liity tuohon kylmän moottorin käyntihäiriöön lainkaan?

                        mitä mieltä raati on?

                        Syöttää tietyllä määrällä silloin kun matalapaineanturista vikakoodi. Eli ei kumpikaan pitäisi liittyä käyntihäiriöön. Tuo anturi kyllä kannattaa vaihtaa. Nox anturin voi vaihtaa jos haluaa laihaseoksen toimimaan.

                        Suuttimilta vika kuulostaisi.

                        Comment

                        • speculator
                          Newbiemmer
                          • Jul 2010
                          • 28
                          • Siilinjärvi

                          Originally posted by jake2710 View Post
                          Syöttää tietyllä määrällä silloin kun matalapaineanturista vikakoodi. Eli ei kumpikaan pitäisi liittyä käyntihäiriöön. Tuo anturi kyllä kannattaa vaihtaa. Nox anturin voi vaihtaa jos haluaa laihaseoksen toimimaan.

                          Suuttimilta vika kuulostaisi.
                          Miten tuo matalapainepuolen toimimattomuus vaikuttaa käytännössä? Tuota nox anturia voisi vielä koittaa nollata/resetoida adaptaatioarvot, jos sillä tokenisi. Ellei niin sitten vaihdetaan.
                          e91 335d '07
                          ex e90 325iA '08
                          ex e39 523iA '99
                          ex e39 528iA '97

                          Comment

                          • jake2710
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2004
                            • 828

                            Originally posted by speculator View Post
                            Miten tuo matalapainepuolen toimimattomuus vaikuttaa käytännössä? Tuota nox anturia voisi vielä koittaa nollata/resetoida adaptaatioarvot, jos sillä tokenisi. Ellei niin sitten vaihdetaan.

                            Sen ettei korkeapainepumppu saa tarpeeksi ainetta. Kannattaa se matalapaineanturi vaihtaa ensimmäiseksi vaikka sen pitäisi vikaantuessa tarpeeksi ainetta syöttääkin.

                            Nox anturi ei mistään tokene. Se vaatii uuden ja sitten vasta se nollaus, ennenkuin on edes käynnistetty. Näin mittauksessa oikea nollakohta ja näyttää oikeaa arvoa.

                            Comment

                            • speculator
                              Newbiemmer
                              • Jul 2010
                              • 28
                              • Siilinjärvi

                              Originally posted by speculator View Post
                              Hypätäänpä itsekin mukaan joukkoon.

                              325i -08 n53 aj. 135tkm:

                              - kylmänä kierrokset hiukan seilaa n. 700-800 rpm välillä, joskus käynnistäessä jää "kantamaan" 1000rpm paikkeille hetkeksi.
                              - toisinaan toimii normaalisti kylmänä, mutta pientä "nypytystä/tärinää" tuntuu penkissä
                              - kun moottori hiukankaan lämpenee niin toimii hyvin smoothisti.
                              - vikakoodeja ei ole päästy lukemaan
                              - korkeapainepumppu vaihdettu vasta

                              Suuttimet vaihtoon? Tämä lienee syytä tehdä mahdollisimman nopeasti, ettei katteja sula tms, vai onko sellaista pelkoa vielä näin pienillä oireilla?

                              Suuttimet vaihdettiin kaikki 6 kpl, ja nyt kahden kylmästartin jälkeen en ole huomannut enää mitään ongelmia/häiriöitä kylmäkäynnissä. Kierrokset ei seilaa enää, eikä minkäänlaista tärinää havaittavissa ja samalla pieni nykiminen kylmällä moottorilla ajaessa pienillä kierroksilla poistui. Eli ilmeisesti vika oli juuri suuttimissa.

                              Kerrottakoon vielä, että tässä autossa nämä kylmäkäyntioireet olivat hyvin lieviä vielä, eikä varsinaisesti vaikuttaneet päivittäiseen ajamiseen. Vikakoodeja ei tullut.

                              BMW-huolto kertoi myös, että autosta on 4kpl puolia hajalla, ja olisivat halunneet ne vaihtaa autoon samalla. Hinta olisi ollut 114e/kpl. Vaihdettiin kuitenkin pelkät suuttimet alkuperäisen suunnitelmani mukaan ja nyt kaikki käyntihäiriöt ovat poissa. Vikakoodeja ei tule enkä itse huomaa millään kierrosalueella mitään poikkeavaa/sytytyskatkoksia. Auto oikeastaan toimii nyt täydellisesti.

                              Mitä teen nyt noitten puolien kanssa, onko niitä syytä vaihtaa vai mitä mieltä on arvon raati? Jos 4 puolaa on rikki niin en uskoisi auton lähtevän edes käyntiin silloin, ja kai sen nyt huomaisi jotenkin?
                              e91 335d '07
                              ex e90 325iA '08
                              ex e39 523iA '99
                              ex e39 528iA '97

                              Comment

                              • Vanquish
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2004
                                • 1961
                                • Hki

                                Originally posted by speculator View Post
                                Suuttimet vaihdettiin kaikki 6 kpl, ja nyt kahden kylmästartin jälkeen en ole huomannut enää mitään ongelmia/häiriöitä kylmäkäynnissä. Kierrokset ei seilaa enää, eikä minkäänlaista tärinää havaittavissa ja samalla pieni nykiminen kylmällä moottorilla ajaessa pienillä kierroksilla poistui. Eli ilmeisesti vika oli juuri suuttimissa.

                                Kerrottakoon vielä, että tässä autossa nämä kylmäkäyntioireet olivat hyvin lieviä vielä, eikä varsinaisesti vaikuttaneet päivittäiseen ajamiseen. Vikakoodeja ei tullut.

                                BMW-huolto kertoi myös, että autosta on 4kpl puolia hajalla, ja olisivat halunneet ne vaihtaa autoon samalla. Hinta olisi ollut 114e/kpl. Vaihdettiin kuitenkin pelkät suuttimet alkuperäisen suunnitelmani mukaan ja nyt kaikki käyntihäiriöt ovat poissa. Vikakoodeja ei tule enkä itse huomaa millään kierrosalueella mitään poikkeavaa/sytytyskatkoksia. Auto oikeastaan toimii nyt täydellisesti.

                                Mitä teen nyt noitten puolien kanssa, onko niitä syytä vaihtaa vai mitä mieltä on arvon raati? Jos 4 puolaa on rikki niin en uskoisi auton lähtevän edes käyntiin silloin, ja kai sen nyt huomaisi jotenkin?
                                Puolia saa alle 20€/kpl

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎