Ostajia ja rahan tarjoajia on aina mutta hakijoita huomattavasti vähemmän. Toivottavasti saat pirssin kaupaksi, kun se nyt on kunnossa
Näinpä, näinpä. Katsotaan, että miten käy myynnin kanssa sitten loppupeleissä. Pahimmassa tapauksessa "joudun" ajelemaan tällä kesän läpi . Jos ei pakko olisi, niin mielelläni ajelisin tällä pitkät tovit, kerran nyt on kaikki suuttimetkin vaihdettu ja muuta kivaa.
Mites toi NOX anturi oirelee :think jotenkin tuntuu että ei ole vetoja niin kuin oli tuossa muutama viikko sitten. Tuntuu kuin kiihdytyksessä "nykisi" vähän. Muuten toimii kuin kello. Käy tyhjäkäynti hyvin. Matka-ajossa toimii ok. Vain reilumpi kiihdytys ei tunnu toimivan. :think
EDIT: en ole vielä vikakoodeja katellut. Taidan lukea ne ihan eka.
Siinä samalla koeta tehdä tämäkin nollaus kun se ei maksa mitään.
Kaasuläpän adaption nollaus (toimii tai ei kaikkiin 2000 luvun bemareihin)
Originally posted by internet
- Put the power on but do not start the engine.
- Floor the throttle for 30-60 seconds
- Keep the throttle to the floor and put the power OFF
- Release the throttle and wait 2 minutes.
Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!
Tekis mieli viisastella mutta en viitsi Taisin jollekkin puhelimessa sanoa, että tämäkään dme ei osaa päättää mikä sylinteri sitä misfireä heittää kun pöljänä korjaa seosta. Usein tulee kaikenlaista muutakin koodia milloin mistäkin.
Uskaltaakohan tällaista N53 koneista autoa enää edes harkitakkaan seuraavaksi kulkineeksi tuon suht luotettavan M54:n jälkeen kun saa lukea jatkuvasti näistä suutin-,puola-,nox-anturi, korkeapainepumppu, yms. ongelmista. Onko näissä lähes poikkeuksetta kaikissa nämä ongelmat vai poistuuko ne jossain tuoreimmissa vuosimalleissa?
- kylmänä kierrokset hiukan seilaa n. 700-800 rpm välillä, joskus käynnistäessä jää "kantamaan" 1000rpm paikkeille hetkeksi.
- toisinaan toimii normaalisti kylmänä, mutta pientä "nypytystä/tärinää" tuntuu penkissä
- kun moottori hiukankaan lämpenee niin toimii hyvin smoothisti.
- vikakoodeja ei ole päästy lukemaan
- korkeapainepumppu vaihdettu vasta
Suuttimet vaihtoon? Tämä lienee syytä tehdä mahdollisimman nopeasti, ettei katteja sula tms, vai onko sellaista pelkoa vielä näin pienillä oireilla?
e91 335d '07
ex e90 325iA '08
ex e39 523iA '99
ex e39 528iA '97
- kylmänä kierrokset hiukan seilaa n. 700-800 rpm välillä, joskus käynnistäessä jää "kantamaan" 1000rpm paikkeille hetkeksi.
- toisinaan toimii normaalisti kylmänä, mutta pientä "nypytystä/tärinää" tuntuu penkissä
- kun moottori hiukankaan lämpenee niin toimii hyvin smoothisti.
- vikakoodeja ei ole päästy lukemaan
- korkeapainepumppu vaihdettu vasta
Suuttimet vaihtoon? Tämä lienee syytä tehdä mahdollisimman nopeasti, ettei katteja sula tms, vai onko sellaista pelkoa vielä näin pienillä oireilla?
Vikakoodit luettu:
29F3 Polttoaineen paineanturi (matalapaine), 132880km
2B05 Typpioksidianturi, lämpö, 132888km
Nämä ei käsittääkseni liity tuohon kylmän moottorin käyntihäiriöön lainkaan?
mitä mieltä raati on?
e91 335d '07
ex e90 325iA '08
ex e39 523iA '99
ex e39 528iA '97
29F3 Polttoaineen paineanturi (matalapaine), 132880km
2B05 Typpioksidianturi, lämpö, 132888km
Nämä ei käsittääkseni liity tuohon kylmän moottorin käyntihäiriöön lainkaan?
mitä mieltä raati on?
Jos polttoaineen paineet on pielessä niin kyllä sillä voi olla dramaattinenkin vaikutus käyntiin. Onko tuossa yllä vikakoodit selostuksineen kokonaisuudessaan?
Jos polttoaineen paineet on pielessä niin kyllä sillä voi olla dramaattinenkin vaikutus käyntiin. Onko tuossa yllä vikakoodit selostuksineen kokonaisuudessaan?
Siinä lukee tuon vikakoodin osalta kokonaisuudessaan näin:
joo kyllähän sillä varmasti on vaikutusta käyntiin, jos polttoaineen paineet on pielessä. Mutta jos ne on pielessä niin silloinhan pitäisi olla käyntihäiriö myös lämpimällä moottorilla ja tulla niitä limp mode herjoja, tuo korkeapainepumppu tähän on tosiaan vaihdettu. Pitäisi nuo vikakoodit lukea rheingoldilla tai inpalla mutta ei oo nyt siihen soveltuvaa kaapelia vielä hankittuna
e91 335d '07
ex e90 325iA '08
ex e39 523iA '99
ex e39 528iA '97
29F3 Polttoaineen paineanturi (matalapaine), 132880km
2B05 Typpioksidianturi, lämpö, 132888km
Nämä ei käsittääkseni liity tuohon kylmän moottorin käyntihäiriöön lainkaan?
mitä mieltä raati on?
Syöttää tietyllä määrällä silloin kun matalapaineanturista vikakoodi. Eli ei kumpikaan pitäisi liittyä käyntihäiriöön. Tuo anturi kyllä kannattaa vaihtaa. Nox anturin voi vaihtaa jos haluaa laihaseoksen toimimaan.
Syöttää tietyllä määrällä silloin kun matalapaineanturista vikakoodi. Eli ei kumpikaan pitäisi liittyä käyntihäiriöön. Tuo anturi kyllä kannattaa vaihtaa. Nox anturin voi vaihtaa jos haluaa laihaseoksen toimimaan.
Suuttimilta vika kuulostaisi.
Miten tuo matalapainepuolen toimimattomuus vaikuttaa käytännössä? Tuota nox anturia voisi vielä koittaa nollata/resetoida adaptaatioarvot, jos sillä tokenisi. Ellei niin sitten vaihdetaan.
e91 335d '07
ex e90 325iA '08
ex e39 523iA '99
ex e39 528iA '97
Miten tuo matalapainepuolen toimimattomuus vaikuttaa käytännössä? Tuota nox anturia voisi vielä koittaa nollata/resetoida adaptaatioarvot, jos sillä tokenisi. Ellei niin sitten vaihdetaan.
Sen ettei korkeapainepumppu saa tarpeeksi ainetta. Kannattaa se matalapaineanturi vaihtaa ensimmäiseksi vaikka sen pitäisi vikaantuessa tarpeeksi ainetta syöttääkin.
Nox anturi ei mistään tokene. Se vaatii uuden ja sitten vasta se nollaus, ennenkuin on edes käynnistetty. Näin mittauksessa oikea nollakohta ja näyttää oikeaa arvoa.
- kylmänä kierrokset hiukan seilaa n. 700-800 rpm välillä, joskus käynnistäessä jää "kantamaan" 1000rpm paikkeille hetkeksi.
- toisinaan toimii normaalisti kylmänä, mutta pientä "nypytystä/tärinää" tuntuu penkissä
- kun moottori hiukankaan lämpenee niin toimii hyvin smoothisti.
- vikakoodeja ei ole päästy lukemaan
- korkeapainepumppu vaihdettu vasta
Suuttimet vaihtoon? Tämä lienee syytä tehdä mahdollisimman nopeasti, ettei katteja sula tms, vai onko sellaista pelkoa vielä näin pienillä oireilla?
Suuttimet vaihdettiin kaikki 6 kpl, ja nyt kahden kylmästartin jälkeen en ole huomannut enää mitään ongelmia/häiriöitä kylmäkäynnissä. Kierrokset ei seilaa enää, eikä minkäänlaista tärinää havaittavissa ja samalla pieni nykiminen kylmällä moottorilla ajaessa pienillä kierroksilla poistui. Eli ilmeisesti vika oli juuri suuttimissa.
Kerrottakoon vielä, että tässä autossa nämä kylmäkäyntioireet olivat hyvin lieviä vielä, eikä varsinaisesti vaikuttaneet päivittäiseen ajamiseen. Vikakoodeja ei tullut.
BMW-huolto kertoi myös, että autosta on 4kpl puolia hajalla, ja olisivat halunneet ne vaihtaa autoon samalla. Hinta olisi ollut 114e/kpl. Vaihdettiin kuitenkin pelkät suuttimet alkuperäisen suunnitelmani mukaan ja nyt kaikki käyntihäiriöt ovat poissa. Vikakoodeja ei tule enkä itse huomaa millään kierrosalueella mitään poikkeavaa/sytytyskatkoksia. Auto oikeastaan toimii nyt täydellisesti.
Mitä teen nyt noitten puolien kanssa, onko niitä syytä vaihtaa vai mitä mieltä on arvon raati? Jos 4 puolaa on rikki niin en uskoisi auton lähtevän edes käyntiin silloin, ja kai sen nyt huomaisi jotenkin?
e91 335d '07
ex e90 325iA '08
ex e39 523iA '99
ex e39 528iA '97
Suuttimet vaihdettiin kaikki 6 kpl, ja nyt kahden kylmästartin jälkeen en ole huomannut enää mitään ongelmia/häiriöitä kylmäkäynnissä. Kierrokset ei seilaa enää, eikä minkäänlaista tärinää havaittavissa ja samalla pieni nykiminen kylmällä moottorilla ajaessa pienillä kierroksilla poistui. Eli ilmeisesti vika oli juuri suuttimissa.
Kerrottakoon vielä, että tässä autossa nämä kylmäkäyntioireet olivat hyvin lieviä vielä, eikä varsinaisesti vaikuttaneet päivittäiseen ajamiseen. Vikakoodeja ei tullut.
BMW-huolto kertoi myös, että autosta on 4kpl puolia hajalla, ja olisivat halunneet ne vaihtaa autoon samalla. Hinta olisi ollut 114e/kpl. Vaihdettiin kuitenkin pelkät suuttimet alkuperäisen suunnitelmani mukaan ja nyt kaikki käyntihäiriöt ovat poissa. Vikakoodeja ei tule enkä itse huomaa millään kierrosalueella mitään poikkeavaa/sytytyskatkoksia. Auto oikeastaan toimii nyt täydellisesti.
Mitä teen nyt noitten puolien kanssa, onko niitä syytä vaihtaa vai mitä mieltä on arvon raati? Jos 4 puolaa on rikki niin en uskoisi auton lähtevän edes käyntiin silloin, ja kai sen nyt huomaisi jotenkin?
Comment